Unet – kumma juttu...

  • 241 807
  • 1 170

Mal Davis

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko kukaan kokenut rakastumista unessa? Itse tapasin noin kolme vuotta sitten unessani mukavan vaalean naisen. Kyseessä ei ollut siis mikään "märkäuni" vaan tapasin tytön linja-autossa ja siitä sitten samantien rakastuttiin. Juteltiin, käytiin kävelyllä yms. mitä ennen heräämistäni nyt ehdittiin. Herättyäni olin äärimmäisen pettynyt kun tajusin kaiken olleen unta. Seuraavana päivänä en muuta ajatellukkaan kun tätä tyttöä. ainakin kaksi viikkoa tämän jälkeen ikävöin tätä naista ja olin huomattavan masentunut ja sain myös kuulla tästä.

Tapahtuma oli ihmeellinen, sillä en todellakaan ole rakastuvaa tyyppiä. Eikä uni voinut naisen puutteestakaan johtua, sillä seurustelin siihen aikaan niinkuin nykypäivänäkin. Muistan tuon tytön kasvot ja luonteen edellleen täydellisesti. mietin, että mikäli tuohon tyttöön vielä joskus oikeassa elämässä törmäisin, (olettaen hänen olemassaolon) voitaisiin puhua todellisesta kohtalosta.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Onko kukaan kokenut rakastumista unessa? Itse tapasin noin kolme vuotta sitten unessani mukavan vaalean naisen. Kyseessä ei ollut siis mikään "märkäuni" vaan tapasin tytön linja-autossa ja siitä sitten samantien rakastuttiin. Juteltiin, käytiin kävelyllä yms. mitä ennen heräämistäni nyt ehdittiin. Herättyäni olin äärimmäisen pettynyt kun tajusin kaiken olleen unta. Seuraavana päivänä en muuta ajatellukkaan kun tätä tyttöä. ainakin kaksi viikkoa tämän jälkeen ikävöin tätä naista ja olin huomattavan masentunut ja sain myös kuulla tästä.

Tapahtuma oli ihmeellinen, sillä en todellakaan ole rakastuvaa tyyppiä. Eikä uni voinut naisen puutteestakaan johtua, sillä seurustelin siihen aikaan niinkuin nykypäivänäkin. Muistan tuon tytön kasvot ja luonteen edellleen täydellisesti. mietin, että mikäli tuohon tyttöön vielä joskus oikeassa elämässä törmäisin, (olettaen hänen olemassaolon) voitaisiin puhua todellisesta kohtalosta.

Hyvin samankaltainen tapaus mulla oli vajaa kymmenen vuotta sitten. Tapasin neitokaisen unessa. Nimeltään oli täyskaima erään entisen opettajani kanssa, mutta siihen yhtäläisyydet loppuivatkin.
Mielenkiintoista tässä oli se, että tapailimme unissa usean yön ajan ja hyvin pyyhki. Sitten varmaan törttöilin jotain, koska hänestä ei yhtäkkiä enää vain kuulunut mitään.
 

scholl

Jäsen
Ei nyt ihan rakastumista, mutta jos joku ihmissuhdeasia on keskeneräinen niin olen saattanut ratkaista sen unissa. Juhlinut kuin mieletön ja sitten ollut rankka paluu arkeen kun tajunnut, että se tapahtuikin vain unessa.

Viime aikoina ollut vähän sitä ongelmaa, etten ole aina varma, että onko jotain oikeasti tapahtunut vai unessa vain. Vähän aikaa sitten nähtiin about samanlainen auto kuin itselläni on, mutta hieman vanhempi. Ihmisiä oli siis kyydissä, kun se nähtiin. Jälkeenpäin mietin, että minulla on niin harvoin ketään kyydissä, että onkohan niin, että olen nähnyt sen auton unessa, eikä oikeasti. Yritin miettiä, että kuka silloin oli kyydissä ja missä ajettiin, mutten muistanut tarkasti. Vastaavia tapauksia on aina välillä, että johtuu pohtimaan oliko joku unta vai ei.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Näin viime yönä unta oluesta. Unessani minun piti ehtiä kauppaan ostamaan olutta ennen kuin kauppa suljetaan. Oli edessä joku mielenkiintoinen jalkapallo-ottelu illalla televisiosta. Enpä kuitenkaan ehtinyt kauppaan ostamaan olutta, koska jostain syystä kävin pankissa (eihän pankki edes ole auki niin myöhään) ennen sitä. Poistuessani pankista olin jostain syystä parkkihallissa, josta en päässyt helposti pois, kun oli autoja joka puolella. Lopulta, kun pääsin pois, niin kello oli jo 20.58, enkä enää ehtinyt kauppaan.

Kotiin tullessani näin, että pikkuveljelläni oli avattu Karjala -pullo kädessään. Hän innoissaan hörppi sitä (pikkuveljeni on oikeasti absolutisti!) ja sanoi juovansa vain sen yhden pullon. Kurkistin jääkaappiin ja siellä oli jos jonkin sortin olutpulloja ja -tölkkejä vaikka millä mitalla. Pääsin sittenkin juomaan olutta sinä iltana.

Ihmeellinen uni oli kaikkiaan. Herätessäni ei kuitenkaan tehnyt mieli olutta, kun on kurkku sen verran kipeä ja nenä on pikkaisen tukossa. Muutenkin voisi vähän rajoittaa alkoholin juomista, kun olen viime aikoina juonut liikaa.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Alkaa IFK:n huonot otteet tulla jo uniinkin.
Maanantaisen Blues-tappion jälkeen palasin unessa peliin. Istuin jostain syystä ylempänä kuin normaalisti ja aitiot oli ihan vieressä. Vittutti suunnattomasti ja sitten huomasin että Penahan se istuu yksin aitiossa. No, sitten tietysti aloin avautumaan Penalle niin rajusti että jopa nukkuessa hävetti. Pena oli jotenkin surkea, sen muistan kiroilun ja häpeän seasta mutta siihen uni/muisti loppuukin.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Nukahtaminen

Paljon on samoja kokemuksia kuin schollilla unen ja todellisuuden sotkemisesta jälkikäteen. Joskus saattaa tulla jänniä tilanteita, jos vaikka sotkee jonkun kaverin kanssa unessa käydyn jutustelun tosielämään.

Nyt pitää kuitenkin ottaa esille unien näkemiseen melkolailla vahvasti yhdeydessä oleva asia, nimittäin nukahtaminen. Joskus uni tulee helposti, parissa minuutissa tai nopeamminkin. Toisinaan sitten saa taas pyöriä sängyn pohjalla tuntikaupalla eikä unen päästä vain tunnu saavan millään. Edellisen yön nukkuminen ja heräämisajankohta tietysti vaikuttaa nukahtamiseen, mutta myös pohdiskeltavien asoiden määrä tuntuu korreloivan siihen selvästi. Stressitekijät siis huonontavat unen saantia, kokemusteni mukaan. Toiset osaavat jättää ne paremmin huomioitta ja toiset sitten huonommin.

Itselläni on nukahtamisvaiheessa tapana hyödyntää "puoliunitilaa", vai mikähän mahtaa nimeltään ollakaan se tila, jossa ikäänkuin näkee unta, mutta tapahtumia pystyy vielä selvästi ohjailemaan. Mielikuvituksen mukaan pystyy näkemään mitä tahtoo. Monesti jos ajatusleikeillä alkaa turhaa kikkailla, unen saanti saattaa viivästyä aika paljonkin kun aivot ovat liian aktiivisessa käytössä.

Joskus tuleekin vartavasten yritettyä, ettei ajattelisi mitään. Omalla kohdallani se toimii aika huonosti, usein sitä pyörittelee asioita mielessään tai lähtee viemään puoliunta johonkin mielenkiintoiseen suuntaan. Ehkäpä sellainen hetki päivittäin, jolloin nollaisi hetkeksi pään tekemättä mitään, auttaisi?

Nukahdattua itselläni ei olekaan sitten mitään ongelmia: kesken unien herääminen on erittäin harvinaista. Ja jos joskus sattuukin heräämään, usein unen päästä uudelleen saanti onnistuu varsin nopeasti.

Niinpä pitääkin kysyä kanssanukkujilta, kuinka te saatte unta ja mitkä asiat unen tulemiseen vaikuttavat? Ajatteletteko unenpäästä kiinnin napatessasi mitään, ja pyörivätkö päivittäiset asiat mielessä? Onko edes puoliunitilaa tullut hyödynnettyä asiaan kuuluvalla tavalla?
 

tutzba

Jäsen
Niinpä pitääkin kysyä kanssanukkujilta, kuinka te saatte unta ja mitkä asiat unen tulemiseen vaikuttavat? Ajatteletteko unenpäästä kiinnin napatessasi mitään, ja pyörivätkö päivittäiset asiat mielessä?

Nukahtaminen ei kyllä tuota mitään ongelmia. Ainoa, mikä ahdistaa nukkumaan mennessä, on liiallinen hiljallisuus. Siitä syystä pistänkin yleensä tv:n päälle ja kytken uniajastimella sen sammumaan tietyn ajan päästä.

Unien toistuminen on kyllä kohdallani aika usein tapahtuvaa. Joskus pienempänä muistan nähneeni täysin saman unen varmaankin kymmenisen kertaa parin vuoden sisällä. En nyt sitten tiedä onko se paljon loppujen lopuksi. Tapahtumat eivät kuitenkaan muuttuneet ollenkaan, vaan aina oli sama kaava, joten sinänsä aika jännittävää.

Noin vuosi sitten näin unta, jossa erään tuttavan äiti oli kuollut, ja he olivat muun perheen kanssa haudan ympärillä tutulla hautausmaalla. Lunta oli hiukan maassa, joten seuraavana aamuna oletin tapahtumien sijoittuvan talveen. En sitä sen enempää sitten kuitenkaan ajatellut, kunnes tämä äiti todellakin kuoli tässä vähän aikaa sitten. Enneuniin uskovana veti hiukan hiljaiseksi, kun kyseisen unen muistin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Niinpä pitääkin kysyä kanssanukkujilta, kuinka te saatte unta ja mitkä asiat unen tulemiseen vaikuttavat? Ajatteletteko unenpäästä kiinnin napatessasi mitään, ja pyörivätkö päivittäiset asiat mielessä? Onko edes puoliunitilaa tullut hyödynnettyä asiaan kuuluvalla tavalla?
Itsellä on ollut käytännössä se kaava, että joka toisena iltana nukahdan helposti ihan 10 minuutissa, mutta sitten taas seuraavana iltana voi mennä se 3 tuntia pyörimiseen. Kaikenlainen stressi ja asioiden pohtiminen tekee unen saannista vaikeata. Jos on vaikeaa ihmissuhteissa, niin se vaikuttaa minun unensaantiin huomattavasti. Heti, kun on pienikin asia vaivaamassa mieltä, niin ei uni tule. Seuraavana päivänä oleva erityinen tapahtuma yleensä pyörii mielessä jo illalla ja tekee olosta levottoman ja se vaikuttaa heti unensaantiin. Sillä ei ole väliä mikä se on, sillä minulla riittää jo vaikkapa esitelmän pito tai tuleva lomamatka yms.
Minulla yleensä auttaa se, että kuuntelen rauhallista musiikkia puoli tuntia, niin saan ajatukset muualle ja, kun siinä silmät kiinni makaa sängyllä musiikit korvilla, niin yllättävän helposti sen jälkeen tulee uni silmään vaikka oisi kuinka mielessä vakavia asioita. Rauhallinen musiikki on suositeltavaa. Mutta kääntöpuolena ihminen on herkimmillään illalla ja, kun siinä tunnepyörteessä kuuntelee rauhallista/kaunista musiikkia, niin yleensä tulee mieleen tyttöystävä ja suhteemme tila. Mutta yleensä stressaan turhista aina, niin asioilla on tapana selvitä seuraavana päivänä jo, kun on hyvin nukuttu yö alla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä tuli aamulla mietittyä, että kuinka paljon ihminen voi oikeasti vaikuttaa omiin uniinsa?
Kun olen hiukan mustasukkainen ihminen ja rakastan todella tyttöystävääni, niin olen tässä nyt suunnilleen joka toinen yö nähnyt kaikkea mustasukkaiseen liittyviä unia...Ja muutenkin tuntuu ainakin meikäläisellä kaikki unet liittyvän jotenkin kunnolla omaan elämääni...
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tässä tuli aamulla mietittyä, että kuinka paljon ihminen voi oikeasti vaikuttaa omiin uniinsa?

Itse ainakin näen hyvin paljon unia sellaisista asioista mitä olen edellisenä päivänä miettinyt. Palaan paljon unissa myös aiemmin tapahtuneisiin asioihin.
Joku voi korjata, jos menee metsään mutta eiköhän se ole kiinni siitä, miten paljon jotkin asiat juurtuvat aivoihisi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse ainakin näen hyvin paljon unia sellaisista asioista mitä olen edellisenä päivänä miettinyt. Palaan paljon unissa myös aiemmin tapahtuneisiin asioihin.
Joku voi korjata, jos menee metsään mutta eiköhän se ole kiinni siitä, miten paljon jotkin asiat juurtuvat aivoihisi.
Näinhän se varmaan on. Mutta kun vielä hyvin muistan sen, kun vielä pari vuotta sitten uneni olivat ihan kummallisia ja nykyään ne ovat lähes oikeaa elämää vastaavia. Että niissä ei tapahdu enää mitään omituista tai "yliluonnollista".
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Näinhän se varmaan on. Mutta kun vielä hyvin muistan sen, kun vielä pari vuotta sitten uneni olivat ihan kummallisia ja nykyään ne ovat lähes oikeaa elämää vastaavia. Että niissä ei tapahdu enää mitään omituista tai "yliluonnollista".

Itselläni unet taas vastaavat sitä oikeaa elämää ihmisineen ja paikkoineen, mutta se mitä kyseiset ihmiset tekevät, on jotain aivan sairasta. Muutama yö sitten, ensimmäinen yö kotona, kun olin tullut takaisin lomalta, palasin unessani lomalle ja tutut ihmiset siellä olivatkin, mutta... Ystävällisyys oli aika kaukana, he ampuivat minua haulikolla.
Tänä aamuna näin unta olevani BB-talossa, mutta minun ei ollut annettu kertoa tyttöystävälleni (jonka tiesin olevan sama kuin oikeassa elämässä) , että olen siellä ja lähetyskin tulisi 2 viikkoa myöhässä.
Siinä pari esimerkkiä siitä, miten minun pääkuuppani "miksailee" uneen faktaa ja fiktiota.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itselläni on nukahtamisvaiheessa tapana hyödyntää "puoliunitilaa", vai mikähän mahtaa nimeltään ollakaan se tila, jossa ikäänkuin näkee unta, mutta tapahtumia pystyy vielä selvästi ohjailemaan. Mielikuvituksen mukaan pystyy näkemään mitä tahtoo. Monesti jos ajatusleikeillä alkaa turhaa kikkailla, unen saanti saattaa viivästyä aika paljonkin kun aivot ovat liian aktiivisessa käytössä.

Aika pitkälti tuo koko viestisi on yhtenevä meikäläisen kokemusten ja näkemyksen kanssa. Lainaukseen vielä liittyvää; olen useasti jatkanut hyvää, mutta kesken jäänyttä unta palaamalla siihen ajatustasolla juuri ennen nukahtamista. Hyvin jännä kokemus, aika absurdi olo jatkaa mielikuvituksen leikkejä valveillaolosta uneen.

Nukahtamisesta; uni tulee 99% erittäin helposti ja nopeasti. Jotenkin sitä osaa nollata päänsä juuri ennen nukahtamista, kaippa siitä touhusta vaan tykkää niin pirusti... Silloin, kun puolivahingossa, puoliksi tietoisesti, miettii jotakin hieman suurempaa juuri sänkyyn päästyään, niin unensaanti on jo vaikeampaa. Näin ovat syntyneet ne harvat kerrat, jolloin olen saattanut pyöriä tunteja puoliunessa.

On muuten erityisen rasittava tapa "levätä", kun ei pysty oikein erottamaan, mikä on todellista, ja mikä ei. Aivot käyvät siis ylikierroksilla. Pahinta varmasti oli aikanaan painaessani 16-tuntisia työpäiviä, kun kaikki kotona viettämäni tunnit piti käytännössä yrittää käyttää nukkumiseen. Ja kun kaikki valveillaoloaika liittyi hektiseen työelämään, niin tottakai se sieltä siirtyi uneen. Yritä siinä sitten levätä, kun näet kokoajan untakin työstä, ja olet keskellä pimeyttä kovasti kokoajan sinne menemässä/sitä tekemässä. Hieno tapa rentoutua, kun koko ajan on sellainen olo, että enhän minä tässä nyt voi maata, töissähän minä olen.

Tästä taas johtuu ajoittain esiintyvä ilmiö, kun kesken unten on pakko hilata itsensä istuma-asentoon. Sitä on useampikin tullut ihmetelleeksi, että mikäs tolle tuli.
 

JP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Useimmiten en muista aamuisin että minkälaista unta tuli nähtyä. Nyt täytyy kuitenkin kirjoittaa tähän ketjuun, sillä äskettäin näin selkeää ja vielä jääkiekkoaiheistakin unta. Runsas NHL:n seuraaminen on näköjään vaikuttanut jo uniinkin. Unessa katselin ilmeisesti TV-lähetystä ottelusta New York Rangers - New Jersey Devils.

New Jerseyllä oli edelleen riveissään Scott Stevens ja Rangersillä Ulf Samuelsson. Vaiherikkaassa ottelussa oli menossa kolmas erä ja Devilsin 4-0 -johto. Jollain hetkellä Rangersin maalin edustalle muodostui torikokous, jossa kaikki kenttäpelaajat olivat mukana. Keskinäisen tönimisen seasta näin, että ruuhkan reunamilla alkoi tapahtua. Daniel Briere - joka tässä unessa pelasi Devilsissä - tuli ja heitti hurjan lyönnin suoraan Rangers-maalivahti Henrik Lundqvistia naamaan. Lundqvistilta irtosi kypärä iskun voimasta.

Tästäkös Rangers-joukkue pillastui ja kentällä ollut Ulf Samuelsson riensi välittömästi Brieren kimppuun. Eikä siinä vielä kaikki, sillä koko Rangersin vaihtopenkki tyhjeni pelaajien sännätessä kentälle. Tässä tilanteessa myös New Jerseyn penkki tyhjeni, sillä heille ei oikeastaan jäänyt muuta vaihtoehtoa, kuin tulla puolustamaan alakynteen jääneitä joukkuekavereitaan.

Seurasi valtaisa rytäkkä, jossa muistelen olleen mukana edellämainittujen pelaajien lisäksi myös Jaromir Jagr, Ryan Hollweg, Martin Brodeur, Patrik Elias, Jamie Langenbrunner, John Madden ja Sergei Brylin. Mylläkän aikana ottelun selostajien kommenteista jäivät mieleen seuraavat:

"It's great when something like this happens, it's not bad PR for the league".

"Ken Daneyko would have loved this".

Tämänkaltaisen unen näkemiseen on luultavasti vaikuttanut se, että toissapäivänä katselin Jäähyaition sivuilta pätkiä vanhoista NHL-tappeluista.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olin kuumeessa ja yöllä oli aika tiukkaa settiä tarjolla. Olimme jollain sekalaisella porukalla vanhalla sukutilalla. Olin savusaunassa ja aina kun heitti löylyä niin sauna vaihtoi väriä tyyliin punaisesta turkoosiin, sitten vihreää jne. Sitten kun kävi uimassa ja meni saunaan takaisin niin sauna oli normaalin musta. Taas löylyä ja värit esiin. Myöhemmin muut pelasivat jalkapalloa pihaan tehdyllä kentällä enkä löytänyt kenttää. Paniikissa kiertelin piharakennukset, grillin, saunan jne enkä vaan löydä kenttää. Jostain kaukaisuudesta kuuluu pelin ääniä mutta millään en pysty paikallistamaan niitä vaikka tiesin missä kenttä on niin en vaan osannut mennä sinne.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Näin pari viikkoa sitten unen, jossa olin lähikaukalossa luistelemassa ja kiskaisin tuttuun tapaan kiekon päädyn takaiseen metsikköön. Konttasin kaukalon ulkopuolelle (koska oli luistimet jalassa ja maassa vähän mustana) ja löysin ampumani kiekon lisäksi 8 muuta kiekkoa. Mahtavaa!

Seuraavana päivänä oli Vaasa Arenan kakkosjäällä yleisövuorolla, koska luonnon jäitä täällä ei ole. Ammuin kiekon verkkojen kautta kaukalosta ulos. Vuoron jälkeen menin hakemaan tuota kiekkoa. Löysin sen ja 2 muuta!

Uneni tiesi.
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Useimmiten en muista aamuisin että minkälaista unta tuli nähtyä. Nyt täytyy kuitenkin kirjoittaa tähän ketjuun, sillä äskettäin näin selkeää ja vielä jääkiekkoaiheistakin unta. Runsas NHL:n seuraaminen on näköjään vaikuttanut jo uniinkin. Unessa katselin ilmeisesti TV-lähetystä ottelusta New York Rangers - New Jersey Devils....

Olen Kojoottien playoff-paikka metsästyksen ja sen 'stressaamisen' takia nähnyt myös muutaman jääkiekko aiheisen unen viimeaikoina.

Unessa heräsin aamulla katsomaan NHL tuloksia tekstiteeveestä ja kuinka ollakkaan yksi Kojoottien pahimmista kilpailijoista, Calgary Flames, oli ottanut murskavoiton vastustajastaan. Dion Phaneuf oli merkkauttanut vaatimattomat tehot, 4+0 ja Iginlakin oli tehnyt kypärätempun. Meinasin iltapäivällä jatkoaikaankin tulla kiroamaan tilannetta, mutta onnekseni huomasin että olinkin nähnyt jonkin sortin painajaista :) Uneen lienee vaikuttanut se että muutamaa päivää aikaisemmin Calgary nousi Kojootteja vastaan kolmannessä erässä 3-1 tappioasemasta tasoihin ja rl-skabassa voittoon. Ja kyllä, Iginla ja Phaneuf tekivät kumpikin 2 maalia tuossa koitoksessa ;)

Toisessa unessa olin voittanut jonkin sortin kilpailun ja pääsin viettämään päivää Teemu Selänteen kanssa. Ajeltiin päivä Teemun ferrarilla ja taidettiin lopulta päätyä kalaan meidän mökille... huh huh, kaikkea sitä tulee unelmoituakin :) pitäisiköhän hakeutua hoitoon? Noh jos ei kuitenkaan, keskitytään vaan valvomaan yöt NHL jääkiekon parissa myös jatkossa :)
 

El Guaje

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks, Spurs
Tuli kyllä viime yönä nähtyä kumma uni...

Olin mitä todennäköisimmin Jyväskylässä ja siellä sijaitsi yksi kauppa. No ei siinä vielä mitään. Seuraavaksi huomasin parin kaverin kanssa että kuulumme JYP:n joukkueeseen. JYP lämmitteli tiellä jossa harjoitteli myös Tampa Bay. Tien vierustalla oli sänky jonne menin köllöttelemään. No, siitä Tommi Hannus suivaantui niin että paiskasi sängyn tiiliseinään. JP-Hytönen rauhoitteli Borista vieressä. Mulle ei käyny kuinkaan. Sen jälkeen menin kauppaan, varastin valmiiksi paistettua grillimakkaraa sinapin kera. No, vartijat tuli... Ja heräsin
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Jep. Muijalla on vällevyn pullistuma ja sen vuoksi toinen jalka hieman puuduksissa. No tuossa joku yö sitten näin aiheesta unta ja unessa löysin syyn siihen varpaiden puutumiseen ja vielä ratkaisun miten vaiva hoidetaan pois. Oli itselläkin unessa jalat hieman huonossa hapessa.

Eli. Olimme ihan normaalisti jossain huoneessa kun tokaisin vaimolleni, että ei se ihme että varpaat ei tunnu. Mehän olemme juustoa ja varpaat ovat homeessa. Katso nyt vaikka. Otin sukan pois ja väänsin sinertävät ja paisuneet varpaat irti jolloin jalan sisältä alkoi tulemaan sellaisia tulitikun kokoisia valkoisia matoja. Ei sattunut yhtään.

Oksetti kyllä ja onneksi heräsin siihen. Hyi saatana, mitä kaikkea se alitajunta pukkaa. Ei ne jalat nyt oikeesti juustoa ole!
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Sain kerran unessa pataani ja kun heräsin, nenästäni valui verta. Toisella kertaa olin (taas) saamassa pataani, tajusin, että näen unta ja ajattelin avata silmät välttääkseni turpakäräjät: yksi siitä porukasta sitten sanoi, että "jos avaat silmät, saat vielä kovemmin turpaan". Avasin kuitenkin, mutta pelkäsin, että ne jätkät kostaa lujaa, kun nukahdan seuraavan kerran. Valveunia olen nähnyt pääosin naisista: harmittaa aina, kun se mun sängyssä oleva mimmi katoaakin yhtäkkiä siitä vierestä - ennen kun mitään ehtii tapahtumaan. :D

Kerran näin joistakin möröistä painajaisunen: ne oli vähän Iron Maidenin Eddien näköistä porukkaa. Silloinen tyttöystäväni pelästyi aivan saatanasti, kun pidin kuulemma aivan luonnotonta meteliä. Siinä sitten istuttiin sängyllä keskellä yötä kumpikin aivan järkyttyneenä: minä unesta ja tyttöystävä minun unessa pitämästä äänestä.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Viime yön unessa katselin tv-lähetystä, jossa pelattiin jotain kummallista Super Mario Bros.-kloonia ja Jon Stewart selosti pelitapahtumia ja heitti läppää studioyleisön kanssa.

Ei näitä voi ymmärtää.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Viime yön unessa olin matkoilla jossain (paikka näytti Australialta, mutta tiedä häntä). Käydessäni ostamassa kaupasta evästä, näin paikallisen lehden lööpeissä otsikon, jossa englanniksi kerrottiin SaiPan siirtyneen SapKoa vastaan karsinnoissa johtoon voitoin 2-1.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Näin viime yönä unta, että Pentti oli ryhtynyt kaikkien IFK:n pelaajien agentiksi. Pentin firman toiminimi oli Pena Pex.

Piti varmuuden vuoksi googlata, ettei Pena Pex -nimistä firmaa ole olemassa, ainakaan Suomessa. Ei ollut, jopa helpotti. Nyt täytyy enää toivoa, ettei Pentti lue tätä viestiä ja saa inspiraatiota.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Viime yönä näin unta, että tappara voittaa kärpät tänään 0-3. Joskus ennenkin yksi pikkujuttu pitänyt paikkansa...saa nähdä miten käy.
 

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Kirjotellaanpa tännekin kun kerrakin on jotain hyvää settiä tarjolla. Tämä on nimittäin kaikki totta (siis unta) eikä mitään shaissen jauhantaa. Unen muistin vasta myöhään illalla linkkipysäkillä.

Nimittäin viime yönä näin niinkin outoa unta, että jatkoaikaan olisi päivitetty nuo profiilisivut. Siellä oli vieläkin viestilaskuri, sekä rekisteröitymispäivät yms. Uutuuksina oli tullut one-liner-postitusten laskuri sekä jonkinlainen arvostuspalkki, mikä oli täytetty sinisellä värillä kirjoittajan arvostuksen mukaan. Profiilissa oli myös jotain merkattu kiekkojen määrällä, (eli ehkäpä max. arvo jossakin n. 5 kiekkoa), mutta en muista yhtään mihin tämä liittyi.

Muistan kun katsoin omaa profiiliani ja tyytyväisenä myhäilin kun huomasin, että turhat one-linit oli jätetty pois. Kuitenkin oli vahvasti huolissani omasta respecttuubista.

Hauskin kohta unessa oli se, kun katsoin erään tunnetun kirjoittajan profiilia. Hänellä oli viestejä yli 23000 kappaletta, mutta one-linereiden määrä oli n. 21000. Respecttuubi oli tietenkin täynnä. Tunnetun kirjoittajan nimeä en todellakaan muista, enkä lähde sitä arvailemaan, ettei oma arvostusmittarini laskisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös