Unet – kumma juttu...

  • 242 735
  • 1 174
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Tässä jokunen aika sitten näin unta että pelasin jääkiekkoa ja itse Pasi Nielikäinen haastoi minut tappeluun, suostuin ja joku huusi että pidä se kaukana, mutta Pasi löi ainakin siinä unessa niin kovaa, että tasapaino meni ja menin perseelleen ja pää oli kipeä, mielenkiintoinen johdanto unesta krapulaan.

Olen nähnyt muulloinkin tällaisia unia, pieksin jonkun kiinalaisen taitopelaajan käymällä takaapäin kimppuun, olen hieno ihminen toisinaan.
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
girlzilla kirjoitti:
Mulle on tullut viime aikoina (kuulemma) tavaksi puhua unissani erittäin kovaan ääneen jokaikinen yö. En tiedä pystyisikö tuohon mitenkään vaikuttamaan, vie nimittäin poikaystävältä yöunet aika huolellisesti. Minulle voi silloin myös puhua ja vastaan suht loogisesti.

Auttaa en osaa, mutta exä joskus ymmärsi herättää minut oikein kunnolla, jos antoi jotain toimeksiantoja aamulla, kuten "hae minut töistä" tai "osta kaupasta maitoa". Alussa näet nousin sängyssä ihan istumaan ja silmätkin oli auki kun lupauduin auliisti suorittamaan annetut tehtävät, että pääsee nopeasti jatkamaan uniaan, mutta kun itse heräsin noin tuntia myöhemmin, niin en todellakaan muistanut että olen sanonut tai kuullut yhtään mitään. Tai sitten minua on kusetettu, mikä ei naisten ollessa kyseessä olisi mitenkään tavatonta sekään ;)

Mitä sinä muuten unissasi höpötät?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Vaihteeksi kiekkoaiheinen uni..

Olimme Jere Myllyniemen kanssa elokuvassa katsomassa joko Boratia tai James Bondia, samaa aikaa pelattiin säälipleijari-ottelu Blues-Jokerit. Yritin katsella kännykästä tilannetta.. Elokuvan jälkeen alkoi heti Jokerit-Blues -ottelu josta myöhästyttiin hiukan, mutta siinä välissä ehdin lukea jotain Kari Heikkilän kommentteja. Blues hävisi ensimmäisen ottelun 0-9. Toiseen otteluun ehdimme hiukan myöhässä ja Blueshan senkin hävisi. Sheddenillä oli joku mullistava taktiikka käytössä.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tulipa nähtyä unta, jossa juttelin vaimoni kanssa aamiaispöydässä. Ihmettelin ääneen, että miten se bensan hinta taas voi nousta, vaikka öljyn hinta laskee nopeasti koko ajan. Vieressäni istuikin joku öljy-yhtiön edustaja, joka vakuuttavalla tyylilä selitti, miten Suomenlahden rannoilla olevissa polttoainesäiliöissä on kirkas ja samea polttoaine sekoittunut josta syystä bensan hintaa ei voida laskea vielä. Kunhan samea polttoaine on painunut pohjalle ja kirkas noussut pintaan, laskee bensan hinta taas.

Ehkä älyttömin uni, minkä muistan, on viime keväältä. Kerhon ykköspakkiparina pelasi Pasi Nielikäinen numerolla 15 ja Teuvo Loman numerolla 70. Onkohan pojilla paljonkin yhteistä?
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Onpas ollut taas viime aikoina vilkasta unielämää...
Varmasti on viimeinen kerta kun askartelen joulukortit itse, taisi olla liian vahva haju hopeatussissa koska seuraavana yönä piti jossain tilanteessa laulaa kaikki liima-aiheiset laulut jotka tiesin, alkaen Liimaa sieraimeen -biisistä.
Seuraavana yönä olin kuulemma istunut sängyllä ja puhunut kuinka leikkaan saksilla paperitähtiä. Onneksi ei sentään saksia käsissä ollut...

Viime yönä kävin hyvin henkevän keskustelun erään tuttavan kanssa, puhuttiin kaikki vanhat asiat selviksi, anteeksi pyydettiin ja saatiin. Aamulla oli todella levollinen ja rauhallinen olo.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Meikäläisen oudoissa unissa tuntuu olevan selvä suuntaus: useimmiten niihin liittyvät jääkiekko jossakin muodossa sekä alkoholi.

Ehkä reilu kuukausi sitten näin unta, jossa olin menossa uimahallille. Mennessäni pukariin sauna oli tyhjä, mutta kusella käymisen aikana paikka oli pölähtänyt täyteen iloisessa kunnossa olevia Jokerifaneja. Porukka raahasi kaljakoreja ja vaati kaikki paikallaolijat mukaan pihalle pelaamaan tossulätkää. Laitettuani vaatteet päälle olinkin siirtynyt Lahden Citymarketin pihalle. Pelailin sitten Jokerifanien kanssa tossulätkää keskellä kesää Citarin parkkipaikalla kaljakoreista tehtyihin maaleihin.

Viimeöisessä väläyksessä olin jossakin kotibileissä talossa, jossa oli helvetin iso olohuone. Olohuoneen toinen seinusta oli baarimainen oleskelumesta, toiselle puolelle oli tehty muutaman neliön kokoinen minikaukalo, jossa porukka aloitteli rankkariskabaa! Baarin puolella yksi tuttu istui junttimaisesti tyhjä sikspäkki päässään (tällä ei ole mitään merkitystä, pikantti yksityiskohta). Eräs tuttu nainen lähetteli tekstareita istuen minihameensa kanssa varsin sopimattomasti. Koitin kysellä porukalta, että mitenkäs tämä rankkariskabajuttu menee. Toinen tuttu, hyvännäköinen nainen huusi, että "kato, tuut nyt vaan tänne mun pariksi ...siis tähän kiekkojuttuun", joskin olin lukevinaan hänen silmistään, että hän tarkoitti vähän toisenlaisia parijuttuja. Yhtäkkiä olinkin jo itse luistimet jalassa muutaman neliön jäällä. Syötin kiekon huutelijanaiselle ja hän katosi väkijoukkoon rankkaria vetämään (jostain syystä en nähnyt miten kävi; jää oli muka oikean kentän kokoinen vaikka lattiapinta-alaa oli vain muutama neliö eikä läntillä ollut montaakaan höntsääjää). Nappasin itse kiekon, bongasin maalin ja lähdin kuljettamaan, ohittaen tyylikkäästi erään miespuolisen tuttuni. Hetki ennen maalia joku kaatoi minut jenkkifutistyyliin kiskaisemalla jalat kaksin käsin alta. Heräsin liukuessani maaliin.

Aika huipeeta.
 

roskakori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
Hui saatana, minkä unen näin viime yönä!

Hannu Jortikka palkattiin Kärppien päävalmentajaksi tänään alkaviin playoffeihin ja Jalonen siirtyi kakkosvalmentajaksi.
Ei tarvinne perustella miksi järkytyin?
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
roskakori kirjoitti:
Hui saatana, minkä unen näin viime yönä!

Hannu Jortikka palkattiin Kärppien päävalmentajaksi tänään alkaviin playoffeihin ja Jalonen siirtyi kakkosvalmentajaksi.
Ei tarvinne perustella miksi järkytyin?

Toi on kyllä jo todellakin pelottavaa. Jos näkee Hannu Jortikasta unia, niin kannattaa käydä ihan varmuudeksi kallonkutistajalla.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lätkä tuntuu olevan suosittu aihe tätä nykyä unissa, mistä lie johtuu :) Näin unta että Petteri Sihvonen pyysi Jatkoajan nimimerkki sallaa risteilylle. Jostain syystä otin kovasti nokkiini, kun Sihvonen ei minua pyytänyt sinne risteilylle.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Nyt on sitten päästy siihen vaiheeseen, jossa nähdään unta siitä, että mitään eroa ei ole tapahtunutkaan vaan olellaan eksän kanssa aivan kuin ennenkin. Kyllä aamulla vähän vitutti, mutta onneksi on jo pikkuhiljaa laantumassa. Mikseivät ihmiset saatana saa itse valita, mitä unia näkevät, perkele!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli nähtyä hieman hämärää, mutta pääosin miellyttävää unta, joka sitten katkesi lopulta aika veemäiseen "kliimaksiin". On nääs toi polvi leikattu pari viikkoa sitten ja vaikka kohtalaisesti kävelenkin jo, on klenkkaaminen suht hermoja raastavaa puuhaa. Unessani kuitenkin kävelin vanhaan malliin ilman mitään vaivoja ja olin onnellinen. Lopulta pinkaisin jopa juoksuun ja sekin luonnistui vallan mainiosti, mitä nyt vauhti oli punkeromaista lyllerrystä, mutta jaloissa ei ainakaan ollut vikaa ja se oli pääasia.

Sitten se karu päätös. Kirmasin unessani jossain kevätlaitumella kevein kintuin, kunnes tuo ruusuinen filmi katkesi siihen, että yritin unissani koukistaa leikattua kinttuani melko rivakasti, jolloin tietty heräsin helvetinmoiseen kipuun. Se uni meni sitten siinä ja heräsin reaalimaailmaan tatti otsassa.
 

roskakori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
Tulipa taas nähtyä mielenkiintoinen uni...

Unessa krokotiili meni kilpikonnan perseen kautta tämän sisään, ja kilpikonna oli hyvin tyytyväinen koska sai näin kuulemma energiaa.

Jään odottamaan, koska tämä todistetaan tieteellisesti.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Viime yönä pelasin merkillistä peliä. Mulla oli kädessä pieni rasia ja toisessa kädessä kaukosäätimen näköinen laite. Laitteessa oli nappula jota painamalla sain esiin punaisen säteen ja kun säteen kohdisti rasiaan se aktivoi hehkuvan punaisen ristin. Tämän jälkeen tunnelma muuttui painostavaksi, seinä liukui syrjään ja esiin seinän sisältä liukui....takka!
Jostakin syystä tiesin että kun takkaan tekee pienen (?) tulen sieltä takan hormista alkaa putoilemaan pikkuruisia saksankielisiä kylttejä, iskulauseita tms. Nämä pienet kyltit piti laittaa visusti talteen myöhempää käyttöä varten. Tiesin myös sen että kun takkaan täräyttää kunnon roihun putoaa hormista lisää käyttökelpoista tavaraa myöhemmin pelin aikana käytettäväksi. Joten tuumasta toimeen - kunnolla pökköä pesään ja PUM - hormista putosi Teddykarhu. Tämä karhuhan oli sen ammoin tässä huoneessa menehtyneen pikkutytön rakkain lelu joten pääsin taas pelissä eteenpäin. Tässä vaiheessa pelissä oli jo katsojiakin joille minun ei ollut lupa puhua, vaan jouduin pantomiimin omaisesti selittämään tämän em. karhu ja pikkutyttöjutun. Oli siinä huitomista.

Tämän enempää en onnekseni muista! Ilahduttavaa oli se, että kaikki oli koko ajan niin selvää. Tiesin heti mitä pitää tehdä vaikka esineet jotka sain olivat täysin vieraita. Huh huijaa. Tavallaan kai liskojen yö tämäkin.
 

M10

Jäsen
Näin viime yönä unta, jossa Zarkus Poussa ilmoitti minulle kirjoittavansa Jatkoajan keskustelupalstalle nimimerkillä "Don Johnson Big Band".

Ajattelin, että en vedä tuosta unesta sen suurempia johtopäätöksiä.
 

Kawalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
pesäkissat
Lainaan yhden oman kirjoitukseni toiselta foorumilta. Mahtavia settejä se pääkoppa vaan kehittelee.

Oooh, nyt oli taas oikein epämukavat unet kehissä. Olin Irakissa ja jouduin sit lähtee Hummerin kyydissä jonnekin asioimaan. Noh, jo kun pakkauduin sinne ajoneuvoon, keskipaikka siunaantui mulle tietenkin, niin alkoi ahdistamaan se että joudutaan tienvarsipommin tai miinan kohteeksi. Voin kertoa että ahdisti ja päässä pyöri joku tälläinen visio ja että meikä siinä kökkii tossa peltipurkissa eikä mitään voi:

http://www.liveleak.com/view?i=2a914d2410

No, sitten keksin että otan toiset luotiliivit ja teen niistä ittelleni lisäsuojaa perseen alle. Siinä kyhäillessä tulee mieleen et raajat lähtee aika lujaa lentoon jos joku paukku sattuu kohdalla. Ei muuta ku lisää virittämistä. Eikä siitä sit mitään kauheen hyvää suojaa tullutkaan. Päätin istua ns. lootusasennossa siinä keskipaikallani ja mietin että koska mahtaa pärähtää. Sit tajuun et mun pään päällä on se kookoo-ampujan aukko, et ehkä mä lennän aika lujaa ulos siitä kolosta jos nassahtaa. Taaskaan en osannut kuvitella mitenkään onnellista loppua sille että joku 15kg TNTtä lennättää mut ulos Hummerin kattoluukusta.

Tämä ahdistava ajelu päättyi kuitenkin onnellisesti jonnekin mestaan jossa oli jotain hämyjä tyyppejä. Niiden kanssa käytiin sitten jotain kauppaa ja out of the blue mun hyvä kaveri ilmestyy jenkkisoltun kamoissa selittämään miten pihalla ollut hummer räjähti kun se avas kuskin oven. Mut sille ei kuitenkaan käynyt muuta kuin et sen iPod hajos.

Sit nää hämytyypit otti jostain syystä kilarit ja kutsui kavereitaan kamelimiehiä pelipaikoille. Tässä kohtaa mä olin täysin epätoivoinen että mitä v*ttua tapahtuu ja aloin uhkailee niitä mun rynkyllä. Sit oli jotain ihme kuuntelulaitteita ja joku chicksi paljasti jotain salaliittoja.

Ei moro, sit kamat kasaan ja taas sinne fakin hummeriin ja ajo kohti tukikohtaa alko. En jaksanut enää tehdä mitään extrasuojausta itelleni vaan menin etupenkille retkottamaan ja laitoin radiosta musaa. Sit iski taas pommipelko, kelle nalli napsahtaa. Sit heräsin ja ahdisti.
 
Tähän ketjuun olisi asiaa miltei päivittäin, mutta etenkin viime aikoina ovat uneni olleet mitä oudoimpia. Ei mitenkään pelottavia tai kamalia, mutta saaneet aikaan kahvit näppikselle -reaktion joka kerta kun on seuraavana päivänä palauttanut mieleen yöllä näkemiään unia.

Viime yönä oli taas kunnon tykitystä. Ikäväkseni en muista unesta enää kuin yhden yksityiskohdan joskin sitäkin hauskemman. Katselin unessani uutisia ja siinä kerrottiin suunnilleen pääuutisena, että TPS:n kakkoskoutsi Kaskinen on saanut kenkää ja tilalle on palkattu...Mika Myllylä. Jutun yhteydessä vielä haastateltin Myllylää, mutta sitä en enää muista mitä hiihtokarpaasi viestitti medialle. Nyt kuitenkin naurattaa.

Hauskin kuitenkin on se, etten omaa mitään erityistä sidettä TPS:ään, Kalle Kaskiseen tai Mika Myllylään. Nyt kävi näin.

Joskus täytyy kirjoittaa tarkempaa raporttia eräästä mieleenpainuvasta unesta, jossa vietin iltaa Hjalliksen ja schollin kanssa. Siitä sitten paremmalla ajalla...
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Viime yönä ruuvailin tähtipääruuveja suuhuni. Ensimmäinen upposi keskelle takahammasta ja toinen siihen koloon jossa joskus oli viisaudenhammas. Vaimo vielä kannusti ja ihaili toimintaani! Pikkuisen se siinä yölläkin ällötti - varsinkin kun ne ruuvit olivat ihan likaisia. Hiukan ajattelin että tuleeko kenties joku tulehdus suuhun - mutta se ajatus rauhoitti koska "olenhan näin ennenkin tehnyt".

Hyi helkkari että ällöttää tuo uni. Yäk! Mitä mahtoi tarkoittaa?!
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viime yönä ruuvailin tähtipääruuveja suuhuni... ...Pikkuisen se siinä yölläkin ällötti - varsinkin kun ne ruuvit olivat ihan likaisia. Hiukan ajattelin että tuleeko kenties joku tulehdus suuhun - mutta se ajatus rauhoitti koska "olenhan näin ennenkin tehnyt". Hyi helkkari että ällöttää tuo uni. Yäk! Mitä mahtoi tarkoittaa?!

En ole Freud mutta vastaan kuitenkin.

Kyseessä lienee "I'd rather get screwed in my mouth"-syndrooma, jonka teki tunnetuksi eteläafrikkalainen yhteiskuntatieteilijä ja buurisotien veteraani Iwan T. Haardkoor-Fellatio väitöskirjassaan "Gurgle & gag - The inevitable evolution of timid oral intercourse" (J. Holmes University, 1996).

Ristipääruuvi viittaisi kristittyyn ruuvaajaan, mutta koska mainitset painokkaasti ruuvin tähtipäisyyden, voisi kyseessä olla myös juutalainen.

Oliko tästä apua?
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Edellisyönä näin taas jotain niin outoa unta kuin voi olla.

Olin Idols 2008 kisassa kilpailijana ja edellä oli vuorossa uudestaan siipiensä kantavuutta kokeilemassa Kristiina Brask. Tsemppasin häntä ennen esitystä, hän kuin oli hieman epävarma äänestään ja laulutaidoista. No, pitkällehän hän pääsi. Sen sijaan itse putosin jo kättelyssä. Joka tapauksessa neiti Brask ihastui tsemppaamisestani niin paljon, että palkkasi minut managerikseen.

wtf...
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ristipääruuvi viittaisi kristittyyn ruuvaajaan, mutta koska mainitset painokkaasti ruuvin tähtipäisyyden, voisi kyseessä olla myös juutalainen.

Oliko tästä apua?
Ettei kyseessä vaan olisi kieli-idoli Gene Simmons, kenties?! Uskallanko enää edes mennä nukkumaan?
 

Bandana

Jäsen
Näin viime yönä unta, että olin vastavalittu USA:n presidentti. Mitään kuvaa ei ole vaalikampanjasta tai -valvojaisista; uni alkoi kun kävelin neuvonantajani kanssa kongressitalossa. Piti kätellä läpi kongressin edustajat.

Ensimmäisenä kättelin kaksimetristä vanhaa patua, jonka neuvonantaja kertoi olevan Joe nimeltään. Sikari suussa se naureskellen meikäläistä kätteli ja jotain tsemppasi siinä.

Seuraavana oli joku Bob, aika nuori mies kongressiin, vähän hintahtava vaaleine taaksekammattuine kiharoineen. Bobikin oli hirveä jättiläinen ja siinä jo rupesi mietityttämään, että kuinka tosissaan ottavat meikäläisen, joka oli niitä niin paljon nuorempi ja pienempi.

Kolmatta kongressilaista kun olin menossa kättelemänä niin kuului puff. Uni loppui siihen. Eipähän ainakaan tarvinut kätellä kaikkia lähes viittäsataa kongressin jäsentä.
 

tutzba

Jäsen
Jännä uni viime yönä. Jere Karalahti oli samassa koulussa narikassa, kuin missä minä vietin ala-asteeni. Kamalahti otti kiltisti takit ja kertoi muille ihmisille alkoholin vaaroista. Lattiat olivat kuitenkin täynnä muovisia Bacardi-pulloja (kyllä, muovisia), joten lieneekö Jeren narikkatouhut olleetkin oikeasti juomingit.

Sinänsä kyllä outoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös