Unet – kumma juttu...

  • 241 792
  • 1 170

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Laitetaan nyt tämä vaikka tähän ketjuun ennemmin kuin huhuihin.
Käsittämättömän hienossa unessani viime yönä näin,kuinka Pärssinen ja Shedden hymyillen kirjoittivat sopimukset IFK:n kanssa The Keisarin officessa.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Elämä on tällä hetkellä kovin jääkiekkopainotteista ja nyt jo unetkin alkavat käsitellä kiekkoa.

Toissayönä näin unta, jossa SaiPa pelasi yllättäen pleijareita. HIFK:n sijasta vastassa oli kuitenkin Lukko. Peli pelattiin Kisapuistossa ja katselin matsia istumakatsomon käytävän rappusilta. Matsi venyi aina rankkareihin, joissa Saipa korjasi potin 2-0.

Viime yönä alkoi HIFK-painajainen. Unessani Olli Malmivaara nimittäin siirtyi punanuttuihin. Auuuuuh, kyllä vitutti! Pena oli tehnyt Malmille jonkun aivan älyttömän tarjouksen, ja siinähän sitten seurasin tyrmistyneenä, kun Malmi luisteli jäällä punaisessa paidassa. Lisäksi unessani esiintyi Antti Pihlström, joka oli kovin lapsenkasvoinen. Naamasta siis tunnistettavissa, samoin hiuksista, mutta vähennetään nyt vaikka kymmenen vuotta ikää pois. Antti kuitenkin katseli minua unessa suoraan silmiin ja aloitti kertomaan jotain tähän tyyliin: "Niin, ottelusarja on nyt HIFK:lle 2-0, mutta kyllä tässä vielä taistellaan. Minä siirryn ensi kaudeksi Lukkoon pelaamaan, niin, Lukko on muuten todella mielenkiintoinen joukkue, haluan mennä nostamaan sen takaisin pudotuspeleihin, mutta siis aivan varmasti tsemppaan vielä SaiPalle nämä jäljellä olevat kaksi peliä."

Niin... Lukkoa, HIFK:ta ja pelaajasiirtoja. Odotan mielenkiinnolla ensi yötä. Jokohan pääsen seuraamaan finaalipelejä?
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Viime yönä mulla oli undulaatteja (3-4), ja kun suihkuttelin niitä suihkepullolla (vettä, kädenlämpöistä), niin ne muuttuivat hetkellisesti banaanikärpäsiksi.

Lisäksi jossain norjalaisessa ostarissa oli sellainen tynnyrihissi (sellaiset metalliset kierreportaat sisällä), joka hirveällä vauhdilla sinkosi parkkipaikalle jostain liukumäestä, ja tynnyrissä oli jarrumies (nainen, nuori) joka sitten jaloilla jarrutti lieriön pysähdyksiin n. 100 metrin matkalla. Spekuloin unissani, josko mimmillä olisi lenkkarit tai teräspohjaiset puukengät malli Arto Nyqvist. Mitähän se vtun juristi mulle syötti yöllä?!
 

Bandana

Jäsen
Toissa yönä elämäni muuttui. Toissa yö jakaa elämäni kahteen osaan; Pre-toissayö ja Post-toissayö.

Näin unta Jari Porttilasta.

Unissani olen kuollut varmaan 100 kertaa, kokenut Bluesin mestaruuden ainakin kolmesti ja kerran synnyttänyt antiloopin, mutta helvetti; esikuvastani Spordesta en ole koskaan ennen nähnyt unta.

Olimme ilmeisesti jollain työmatkalla jossain Itä-Euroopan maassa. Minä, Sporde ja Mikko Grönman. Tarkoituksenamme oli tehdä haastattelu jostain miesjuoksijasta, jonka oikean jalan sisällä epäiltiin olevan pommi. Epäiltiin että jossain suuressa kisassa se räjäyttäisi jalkansa, ikään kuin terroristi-iskuna tai jotain.

Istuttiin Sporden kanssa autossa kun Grönman kävi jututtamassa tätä kaljua sänkimiestä. Ei ilmeisesti saanut haastattelua aikaan koska Grönman tuli takasin autoon ja sitten Sporde meni jututtamaan tätä juoksijaa, joka seisoi tällä autiolla kadulla juoksutrikoot päällä.

Tässä vaiheessa tuli vähän sekainen vaihe enkä oikeen osaa sanoa mitä tapahtui, mutta seuraavaksi Sporde oli taas takaisin autossa ja sillä oli aurinkolasit päässä. Heitin jostain syystä vähän kiusausmielessä Spordelle "Satun tietämään" -läppää. Sporde tuli mua lähemmäs, otti aurinkolasinsa pois ja pilke molemmissa silmäkulmissaan naureskeli ja heitti jotain mitä en enää muista.

Sitten yhtäkkiä me ajettiinkin jo Sporden kanssa autiota maantietä. Sporde ajoi, mä olin pelkääjän paikalla. Grönmania ei enää näkynyt. Radiosta tuli se Juicen 'Kylähullu viimeinen' -biisi ja me ilmakitaroitiin sen tahdissa. Samalla kun Sporde ajoi ja piti katseensa tiukasti tiessä, se alkoi kertomaan mulle jotain tarinaa miten oli kerran kävellyt mereen(?!) ja hukkunut sinne.

Tulin surulliseksi ja jostain syystä aloin laulamaan Mestarille James Bluntin You're Beautifulia. Yhtäkkiä joku viilsi mun kurkun auki. Joku random vaan hyökkäsi takapenkiltä. Taisin kuolla.

En enää ikinä nuku.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Näin tossa pari yötä unta että pelasin RAY:n pokeria. No eka se kone tempas siitä neloset käteen, 16e. Sen jälkeisellä pelillä patavärisuoran, 20e. Sit just ku olin ottamas rahoi ulos, ojensin kättäni ränniin kun kolikot alkoivat tippumaan, niin herätyskello pirulainen herätti! Jäi rahat saamatta.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Näin unta viime yönä. Olin taloni takapihalla syömässä simpukoita. Yhden simpukan sisällä oli sellainen pienempi simpukka, n. sormenpään mittainen. Kihlattuni sanoi että se on vintsukka. Pitää koppakuoriaiset loitolla simpukasta.

..äsken huomasin että Jatkoaikaan kirjoittelee nimimerkki vintsukka. Siitä tuli tuo uni mieleen. Ei noita kyllä aina ymmärrä..
 

Miguel

Jäsen
Tiesittekö, että Simpsoneiden deekun Barney Gumblen sisällä piilee psykopaatti?

Ei se mitään, näin minun alitajuntani kertoi viime yönä. Barney murhasi ja kylvi terroria pienessä kaupungissa. Lähestulkoon kaikki muu kaupungissa oli tietysti ihka elävää, Barney kuitenkin tuttuun tapaan piirretty.

Harvat uskalsivat liikkua ulkona pimeään aikaan tämän hirviön pelossa. Poliisi oli avuttomana. Minäpä satuin kuitenkin olemaan matkalla jostain kotiini, hieman varuillani ja säikkynä tietysti, kun huomasin Barneyn hipsivän ominaiseen tapaansa kaljapullo kourassa motellihuoneeseen. Rohkaisin itseni ja hiivin raollaan olleesta ovesta sisään. Barney katseli parvekkeelta horisonttiin kaikessa rauhassa. Otin aseekseni yhden kaljapullon avatusta mäyräkoirasta.

Sitten hipsin ketterästi ja vaivihkaa kuin pantteri pahaa-aavistamattoman Barneyn taakse, survaisin pullon yhden iskulla nokka edellä hänen hanuriinsa ja työnsin huutavan roiston alas parvekkeelta. Rumaa jälkeä tuli, mutta kituva Barney jäi henkiin. Huusin poliisia kuin hinaaja, ja apu saapuikin nopeasti.

(Jos tuosta salakavalasta iskusta yritän itselleni jonkun logiikan selittää, niin ehkäpä pullolla kumauttaminen päähän arvelutti siksi, että olisin saattanut itse saada sirpaleita päälleni. Mielenkiintoinen ratkaisu joka tapauksessa, tuskinpa olisi valveilla ollessa moinen tullut tukalimmassakaan tilanteessa mieleen.)

Kun olin puimassa urotyöni kulkua ystävieni kanssa, herätyskello keskeytti tämän sairaan unen. En olisi halunnutkaan tietää jatkosta, jos Barney olisi vaikka onnistunut karkaamaan vankilasta... Lienee parasta pysytellä tämä viikonloppu erossa kaljapulloista.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Hartiapankki kirjoitti:
Näin unta viime yönä. Olin taloni takapihalla syömässä simpukoita. Yhden simpukan sisällä oli sellainen pienempi simpukka, n. sormenpään mittainen. Kihlattuni sanoi että se on vintsukka. Pitää koppakuoriaiset loitolla simpukasta.

..äsken huomasin että Jatkoaikaan kirjoittelee nimimerkki vintsukka. Siitä tuli tuo uni mieleen. Ei noita kyllä aina ymmärrä..
Kiitos tästä Hartiapankki. Mä tuun sun uniin...
 

Nickerson#50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Unet ovat tosiaan kumma juttu. Mä näin pahaa unta viime yönä ja se oli niin outo kaiken lisäksi. Siinä oli meidän vanha ruotsin opettaja pääosassa ja just eilen yks mun kaveri sano et se opettaa mun tulevassa lukiossa ja en tienny sitä itte :0
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Hmm, jälleen kerran tuli koettua hämmentävä uni. Tässä spektaakkelinomaisessa unessa seikkailin ympäri Tamperetta paikallisbusseilla etsien työpaikkaa. Samaan aikaan sain tiedon että koko Satakunnan Ammattikorkeakoulu siirretään Tampereelle. Eipä siinä mittään kun tuleva kämppä ilmoitettiin samalla ja tulevat kämppiksetkin tulivat sopivasti samaan bussiin. Noh, muistaakseni tämä Tampereelle muutto ei haitannut pätkääkään unessa. Lopulta päädyinkin kävellen suunnistamaan Tampereen juna-asemalle. Pahaksi onneksi tuuli olikin tässä vaiheessa niin kova etten päässyt eteenpäin. Soitto kaverille korjasikin tilanteen joka muistutti että Tampereella pitää edetä ryömien, mikä sitten onnistuikin loistavasti. Pitääpi muistaa tuo sääntö seuraavan kerran kun kännissä Mansessa pyörii.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Olin Ruotsin kunikaan kanssa kotikunnassani Kallen grillillä (joka oli asuntovaunugrilli jonka toiminta loppui varmasti yli 10 vuotta sitten). Paikalla oli myös kymmenkunta muuta ihmistä. Kunkku seisoskeli ihan liian lähellä ja vihjaili että mikäli yhteiseen kanssakäymiseen päästään niin kotikunnastani tehdään Ruotsin 3. ystävyyskaupunki. Mitähän ne 2 muuta muuten on?

Erittäin ahdistava uni - kunkku oli jonkinlainen kunniavieras kruunu päässään joten en voinut suoraan tuuppia äijää mäkeenkään.

Kaikki keskustelu käytiin tietysti soljuvalla ruotsin kielellä.


Vai oliko tämä toiveuni? Luulin olevani ainakin suhteellisen hetsku, ih-q.
 

Bandana

Jäsen
Tuo toukokuun puolivälissä näkemäni uni Jari Porttilasta, johtavasta journalististamme, ei suinkaan jäänyt ainoaksi vastaavanlaiseksi kokemuksekseni. Kesäkuun vaihteessa pääsin todistamaan kahta toista uninäytöstä, joissa Jari esiintyi.

Ensimmäinen oli varsin lyhyt ja simppeli. Istuin keittiön pöydällä paperivihkon kanssa suunnittelemessa YO-puhettani - vuoden etuajassa, mutta ei se mitään. Väliinhän toki pitää aina heittää mukahauskuuksia, ja omaan puheeseeni kirjoitin seuraavanlaista, jonka luin samalla ääneen; "Kello 22.16 Jari Porttila on Monacossa haastattelemessa tähtiurheilijaa. Kello 22.17 hän saa haastateltavan tuomitsemaan sodat, pedofilian ja lapsityövoiman. Kello 22.18 Porttila saa haastateltavan jo kehumaan Suomea ja suomalaisia urheilijoita."

Kuulin hörähdyksen takaani.

Käännyin. Se oli Jari.

"Ei naurata", Jari sanoi ja uni päättyi.

Toinen, pidempi uni, oli varsin samankaltainen kuin se ensimmäinen josta tänne kuukausi takaperin kirjoitin. Olin Sportzacuksen kanssa missionilla. Miljöönä oli varsin ajaton, joskin kesäinen, kylämarkkinatapahtuma. Tai no en tiedä oliko ne varsinaisesti kylämarkkinat, mutta sellainen kylämarkkinoiden, tiedetapahtuman ja tivolin välimuoto.

Olimme pystyttäneet Jarin kanssa kojun.

Näin edessäni tusinan verran pikajuoksijoita. Näyttivät 12-vuotiailta mutta olivat kuulemma kuitenkin maailman kärkeä ihan miesten tasolla. Kaksi heistä oli ihan samannäköisiä, Ron Howardilta näyttäviä oranssihiuksisia pisamapoikia; ginger kids that is.

En nyt valitettavasti ihan tarkkaan muista kun en kunnolla kirjannut tuota ainutlaatuista unta ylös, mutta Jarin pointtina oli kuitenkin jossain määriin osoittaa että keskenään sukua olevat ovat yleensä yhtä nopeita - ja etenkin pisamaiset pojat.

Jari oli nostanut ison mustan noidanpadan siihen kojun tiskille. Padan reunoille hän levitteli huolellisesti ihkaoikeita - numeroituja - paskapökäleitä. Jari huusi ohikulkevia ihmisiä peremmäksi, mutta nämä lähinnä nopeuttivat askeliaan päästäkseen pois kojun lähettyviltä.

Sitten se tapahtui. Jari tyrkkäsi pökäleet yhtä aikaa liikkeelle. Kulhon pohjalle valui aina kaksi pökälettä kerrallaan, ja nimenomaan yhtä aikaa saapuivat ne jotka olivat pareiksi etukäteen numeroitu Jarin toimesta. "Tässä on syy miksi nuo kaksi irlantilaista juoksevat tasaiseen tahtiin yhtä hyviä maailmanennätysaikoja, eivätkä saa selvää paremmuudesta", Jari julisti.

Se riitti mulle. Heräsin.
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Bandana kirjoitti:
Sitten se tapahtui. Jari tyrkkäsi pökäleet yhtä aikaa liikkeelle. Kulhon pohjalle valui aina kaksi pökälettä kerrallaan, ja nimenomaan yhtä aikaa saapuivat ne jotka olivat pareiksi etukäteen numeroitu Jarin toimesta. "Tässä on syy miksi nuo kaksi irlantilaista juoksevat tasaiseen tahtiin yhtä hyviä maailmanennätysaikoja, eivätkä saa selvää paremmuudesta", Jari julisti.

Se riitti mulle. Heräsin.
Jätkä, sä et voi olla terve.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Rakastelu unissaan ?

Pari kertaa on sattunut puolison vieressä, että on nähnyt unta rakastelusta, ja herännyt siihen että perskeles tämähän onkin totta. Ihmeen hyvä vapaa fiilis muuten, suosittelen unissaan rakastelua lämpimästi, tosin ei kannata mainita mitään nimiä mikäli sattuu olemaan oman vaimonsa vieressä, voi tulla nimittäin jotakin sanomista ihan turhan päiten.

veini
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Bandana kirjoitti:
Jari oli nostanut ison mustan noidanpadan siihen kojun tiskille. Padan reunoille hän levitteli huolellisesti ihkaoikeita - numeroituja - paskapökäleitä. Jari huusi ohikulkevia ihmisiä peremmäksi, mutta nämä lähinnä nopeuttivat askeliaan päästäkseen pois kojun lähettyviltä.

Paskan näkeminen unessa tietää rahaa.
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Sv veinikretski kirjoitti:
Pari kertaa on sattunut puolison vieressä, että on nähnyt unta rakastelusta, ja herännyt siihen että perskeles tämähän onkin totta.

Tälle unissaan rakastelulle saattaa olla tulossa oma diagnoosikin. Jotkut jopa raiskaavat ihmisiä unissaan. Saattaa olla ikävä tilanne, vaikka kyseessä olisi aviopari.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sv veinikretski kirjoitti:
Pari kertaa on sattunut puolison vieressä, että on nähnyt unta rakastelusta, ja herännyt siihen että perskeles tämähän onkin totta. Ihmeen hyvä vapaa fiilis muuten, suosittelen unissaan rakastelua lämpimästi, tosin ei kannata mainita mitään nimiä mikäli sattuu olemaan oman vaimonsa vieressä, voi tulla nimittäin jotakin sanomista ihan turhan päiten.

veini

Tästähän oli muistaakseni joku vitsikin väännetty. Taisi olla kolme kaverusta nukkumassa, joista keskimmäinen näki unta hiihtämisestä... Luonnollisesti kaverukset vieressä näkivät jotain muuta unessaan
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei jumalauta, viime yö meni kyllä sen verta hämärien unien parissa, että melkein jo huolestuttaa. Tai ainakin sen verran mietityttää, että vaihtaisin heti lääkitystä, jos käyttäisin tällä hetkellä jotain apteekin tai muun instanssin määräämiä pillereitä...

Näin unta, että kuuluin johonkin hämärään itä-mafian organisaatioon ja olisin ollut jossain Venäjän aroilla tai vastaavassa hämärässä suomaastossa. Käynnissä olisi ollut kahden mafia-perheen välien selvittely, jossa olisi käytetty niinkin eksoottisia aseita, kuin esimerkiksi punatähtisiä Mig-hävittäjiä. No, joku sellainen joka tapauksessa lähti jahtaamaan meikäläistä. Onnistuin kuitenkin piiloutumaan johonkin hämärään putkistoon, jossa vietinkin aikaani pitkän tovin. Kun hävittäjä oli häipynyt, uskaltauduin ulos piilopaikastani.

Ilmeisesti tuo putkisto oli kuitenkin ollut joku hämärä ydinkokeissa käytetty systeemi, sillä kun tulin sieltä pois, hiukseni alkoivat lähteä isoina tuppoina. Lopulta olin täysin kalju. Eikä siinä vielä kaikki, ilmeisesti säteilyannostus oli kyllin paha, sillä kasvonpiirteeni alkoivat muistuttaa melkoisesti Olli Jokista.

Siinä vaiheessa heräsin ja pulssi hakkasi kovaa.

Tämän jälkeenki näin jotain todella hämärää unta, mutta en kuollaksenikaan muista mitä. Olisikohan syytä huolestua?
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Pete2004 kirjoitti:
Hakkasko se ämmä sut?

Pakko tuottaa pettymys, ei hakannut. Mutta niin todentuntuinen uni se oli, että suorastaan vitutti herätä aamulla.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Muistakaa sitten kaikki vapaat miehet ja naiset juhannusaaton ja -päivän välisenä yönä piilottaa seitsemän kukkaa tyynyn alle niin tuleva rakas näyttäytyy unessa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Alamummo kirjoitti:
Muistakaa sitten kaikki vapaat miehet ja naiset juhannusaaton ja -päivän välisenä yönä piilottaa seitsemän kukkaa tyynyn alle niin tuleva rakas näyttäytyy unessa.

Eikös näiden pitänyt olla kaikkien eri kukkia ja vieläpä eri niityltä poimittuja, vai sekoitanko minä nyt tämän taian johonkin toiseen juhannustaikaan?

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös