UMK15 / Euroviisut 2015

  • 111 196
  • 848
Sitten 2 vaiheisen touhun ei ole mennyt jatkoon yksikään sellainen biisi joka on ollut aivan käsittämätöntä paskaa.


Eihän tuolla koko kisassa muunlaista musiikkia olekaan kuin ihan käsittämätöntä paskaa. Noin vartin seurasin sivukorvalla eilistä karsintaa ja kyllä siinä ajassa ehti taas hyvin huomata, että kun tuolta on kuullut yhden noista geneerisistä pökäleistä, on kuullut ne kaikki. Kurikan Nimipäivillä on sentään selkeästi ulospäin näkyvä syy sille, miksi eivät pysty parempaan, ja siksi he olisivat minun mielestäni ansainneet voittaa koko skaban.
 
Viimeksi muokattu:

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kuulin eilen ensimmäistä kertaa tuon Suomen edustuskappaleen enkä kyllä ymmärrä miten kukaan on ikinä voinut kuvitella että tuolla menisi finaaliin. Oli kyllä sellaista tuubaa että oksat pois. Pidemmälle en jaksanut eilen viisuja seuratakaan, katselen sitten lauantaina kuka niistä on paras.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Makuasioista on niin vaikea kiistellä: minusta tuo kappale oli paras vuosiin koko kisoissa, varmaan kaikkien aikojen top-5:ssa. Tietysti monet tykkäävät myös laskelmoidusta sonnasta, tai ajattelevat, että säännöt edellyttävät sitä, mutta ymmärtääkseni näin ei ole. On jotenkin hienoa, että Suomi päätti lähettää kisoihin oikeata musiikkia, mutta jos kovasti häpeää tätä niin voi vaikka yrittää teeskennellä ruotsalaista...
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
PNK:n biisi oli karmeeta paskaa ja itse en pitäny siitä että suvaitsevaisuudella yritettiin ratsastaa. Jos kyseisen biisin olis esittäny joku muu 'normaali' bändi niin viisuissa olis ollu Satin Circus tai Opera Skaala jotka kumpikin olis menny finaaliin. Erilaisuudella pärjää VAIN jos biisi ja laulaja ovat hyviä. Mut joo, ei pojat huonosti tota vetäny joten esitykseen se ei kaatunu. Kakkossemistä olis voitu mennä jatkoon tolla mutta itä-blokki missä vammaisia kohdellaan muutenkin ala-arvoisesti niin nyt samassa 'välierässä' oli yli puolet siltä suunnalta niin bye bye
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hävettää lukea kommentteja, kuten "Itä-Eurooppa ei ollut valmis". PKN oli paskin esiintyjä eilen, ja sillä selvä. Ansaittu putoaminen.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Nyt kun yleisö ei enää pelkästään valitse, niin kappaleen musiikilliset ansiot merkitsevä enemmän. Tämä on hyvä asia. PKN tipahti, koska kappaleensa oli heikohko.

eihän se kappale ollut heikohko, se oli täysi paska. Mutta noin muuten oli minusta hienoa että lähetettiin PKN kisoihin ja näytettiin persettä koko tälle viisutouhulle, mikä on nykymenolla tasapäistänyt musiikin ja kansakunnat.
Olen todella ylpeä siitä että Suomi lähetti PKN:n edustamaan meitä ja pojat voi tulla pää pystyssä kotiin. Näin tällä kertaa mutta sanoma meni perille ja sanoma oli että pitäkää karvaiset naisenne meitä ei voisi vähempää kiinnostaa
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Hävettää lukea kommentteja, kuten "Itä-Eurooppa ei ollut valmis". PKN oli paskin esiintyjä eilen, ja sillä selvä. Ansaittu putoaminen.

Siis miten niin? Sehän oli ylivoimaisesti paras - sinänsä ei kiinnosta edes vähän alusta, kuka tuolla huonon musiikin kilpailussa pärjää, mutta en tajua niitä, jotka näkevät tuon kappaleen tuossa suorassa huonoimpana. Taivahan luoja. No, makuasioista ei voi kiistellä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Siis miten niin? Sehän oli ylivoimaisesti paras - sinänsä ei kiinnosta edes vähän alusta, kuka tuolla huonon musiikin kilpailussa pärjää, mutta en tajua niitä, jotka näkevät tuon kappaleen tuossa suorassa huonoimpana. Taivahan luoja. No, makuasioista ei voi kiistellä.

Niin, minun täytyy tunnustaa, että eilinen PKN:n veto toimi hienosti, etenkin noiden tylsien biisien jälkeen. Tässäkin ehkä mukana sitä, että minulle biisi oli jo jossain määrin tuttu ja osasin odottaa sitä, voin kuvitella, että jossain Euroopassa ollaan osin hyvässä kuin huonossakin mielessä oltu, että mitäs ihmettä nyt tulee telkkarista ja kuka sen esittää.

Joka tapauksessa performanssina PKN:n eilistä kokonaisuutta ei mitenkään voi pitää huonoimpana, vaikka toki oman maun mukaan biisi on heikko.

Sen sijaan en allekirjoita mjr :n ajatusta siitä, että tässä olisi ollut kyse jostain muusta kuin laskelmoinnista, Suomen lähettäessä tällaisen bändin ja biisin. Olen sitä mieltä, että Suomi pyrki päin vastoin laskelmoidusti hyödyntämään poikien erilaisuutta ja sen toivottiin riittävän voittoon. Uhkapeli kostautui, kun finaalipaikkaa ei tullut.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis miten niin? Sehän oli ylivoimaisesti paras - sinänsä ei kiinnosta edes vähän alusta, kuka tuolla huonon musiikin kilpailussa pärjää, mutta en tajua niitä, jotka näkevät tuon kappaleen tuossa suorassa huonoimpana. Taivahan luoja. No, makuasioista ei voi kiistellä.

Jos olet vilpittömästi tätä mieltä, arvostan mielipidettäsi, ja olemme asiassa sitten eri mieltä.

Viron edustajat pitivät lehdistötilaisuudessa Suomen lippua esillä, noin niinkuin sympatiamielessä. Miksi? Nyt PKN:stä on tehty kuin sirkusryhmä, joka naurattaa vähän kaikkia. Ei se ole mitään tasa-arvoa. Yhtä noloa on huudella jonkun Itä-Euroopan perään.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...

Viron edustajat pitivät lehdistötilaisuudessa Suomen lippua esillä, noin niinkuin sympatiamielessä. Miksi? Nyt PKN:stä on tehty kuin sirkusryhmä, joka naurattaa vähän kaikkia. Ei se ole mitään tasa-arvoa. Yhtä noloa on huudella jonkun Itä-Euroopan perään.

Minäkään en muuten pidä siitä, miten tämä PKN:n viisuvierailu nyt on mennyt, tuolla muutamat tahot ovat ottaneet pojat ikään kuin lemmikeikseen ja käyvät heitä välillä "paijaamassa".

Siltä osin koko tämä juttu meni ihan mönkään, ettei heitä juurikaan ole nähty tasavertaisina esiintyjinä, vaan suomalaisena "sirkuksena" tuolla Wienissä. Tämä siis oma mielipiteeni ja näkemykseni. Kuitenkin kuulin eilen aamulla bussissa, kun kaksi lievästi kehitysvammaista kundia jutteli PKN:stä ja bändi tuntui merkitsevän heille todella paljon heidän omana edustajanaan. Harmittaa heidän puolestaan.
 
Nyt PKN:stä on tehty kuin sirkusryhmä, joka naurattaa vähän kaikkia.

Naurattaa? Mitä ihmettä. Naurattaako sinua kehitysvammaisuus? Jos näin on, meillä on aika erilainen huumorintaju. Joskus neljä-viisivuotiaana olisi kehitysvammaisuus saattanut minustakin olla hassu asia, mutta en mä tällä iällä pysty sitä enää minään sketsinä pitämään.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Naurattaa? Mitä ihmettä. Naurattaako sinua kehitysvammaisuus? Jos näin on, meillä on aika erilainen huumorintaju. Joskus neljä-viisivuotiaana olisi kehitysvammaisuus saattanut minustakin olla hassu asia, mutta en mä tällä iällä pysty sitä enää minään sketsinä pitämään.


Höpöhöpö, nostit itse tuon kehitysvammaisuuden esiin. Minä nauran biisin sanoille, koska eivät mielestäni edusta edes lähellekään viisujen (tosin heikkoa) tasoa.

Toisaalta olisi väärin myös se, ettei PKN:lle itselleen saisi nauraa, vaikka en tällä kertaa niitä naurettavana pitänyktään. Aikoinaan muistan nauraneeni Lordille, nauran usein myös vanhoille Suomen viisuedustuksille, jos niitä youtubesta satun näkemään. Harmi kuulla, ettei PKN ole mielestäsi samalla viivalla näiden kanssa, vaan ansaitsee jotain erityiskohtelua.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Minäkään en muuten pidä siitä, miten tämä PKN:n viisuvierailu nyt on mennyt, tuolla muutamat tahot ovat ottaneet pojat ikään kuin lemmikeikseen ja käyvät heitä välillä "paijaamassa".

Siltä osin koko tämä juttu meni ihan mönkään, ettei heitä juurikaan ole nähty tasavertaisina esiintyjinä, vaan suomalaisena "sirkuksena" tuolla Wienissä. Tämä siis oma mielipiteeni ja näkemykseni. Kuitenkin kuulin eilen aamulla bussissa, kun kaksi lievästi kehitysvammaista kundia jutteli PKN:stä ja bändi tuntui merkitsevän heille todella paljon heidän omana edustajanaan. Harmittaa heidän puolestaan.

"Gatecrashing" lienee se termi, mitä yhtye tuolla oli tekemässä - se että se on herättänyt ties minkälaisia reaktioita ei taida kauheasti heitä itseään liikuttaa. Minuakaan ei liikuta, toki on varmasti hyvä, että on sanomaa tai merkitystä vammaisuuden kannalta (olen nyt vähän perehtynyt vammaisuuden ja vammaisten kohtelun historiaan ja on tosiaankin selvää, että jokin Itä-Eurooppa on jäljessä, mutta suurin piirtein siellä missä me itse olemme joskus olleet). Minulle olennaista oli, että Suomi lähetti kunnollista musiikkia sontamusiikin kilpailuun, loistava asia. Oltaisiin aikoinaan lähetetty "Ilomantsi" sinne eikä joku Mummoni muni tipi-tiin jne.
 

Tuamas

Jäsen
Hävettää lukea kommentteja, kuten "Itä-Eurooppa ei ollut valmis". PKN oli paskin esiintyjä eilen, ja sillä selvä. Ansaittu putoaminen.

Omasta mielestäni PKN oli eilisistä esiintyjistä selvästi paras ja biisinäkin paras. Ainoa jonka noista olisi voinut kuunnella toisenkin kerran.

Käsittämätöntä kuraahan tuossa oli tarjolla, jopa euroviisuiksi taso oli heikko.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Käsittämätöntä kuraahan tuossa oli tarjolla, jopa euroviisuiksi taso oli heikko.

Olihan tuolla muutama ihan ok biisi, mutta kyllä tässä pedataan aika selvää voittoa nyt Ruotsille, koska mukana on niin paljon toistensa tyylisiä hitaita biisejä ja balladeita. Myös Australia tulee hyötymään tästä.

Nuo kaksi ovatkin sellaisia biisejä, joita uskon soitettavan aika paljon baareissa ja terasseilla ensi kesänä, muuten on aika hiljaista.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Aina mun pitää kaatua tuomaripeliin. Kommentoinnissa on (osin) havaittavissa samanlaisia piirteitä kuin Suomen tiputtua viikko sitten MM-kisoissa "tuomaripelillä". Taas kerran tuomarit sorsivat meitä ja tiputtivat pois finaalista. Väärin äänestetty/tuomittu. Byäääh!

Jos ottaa suodattimet pois silmiltä, PKN:n taso ei riittänyt finaaliin. Itsekin olisin toivonut PKN:n sinne pääsevän - olisihan se tuonut genrejen sekaan vaihtelua - mutta toisaalta olen iloinen, että kohtelu oli mielestäni tasapuolista. Ei nostettu kehitysvammaisuutta erikseen framille ja haettu siitä handicapia (tarkoitan sitä golf-termiä). Varmasti löytyy väkeä, jonka mielestä PKN:n tippuminen oli osoitus syrjinnästä, mutta toivottavasti hekin uhraavat muutaman ajatuksen minkälaisessa kisassa he olivat mukana. Biisissä ei ole hittiainesta.

Siitä olen samaa mieltä, että viisujen taso oli ainakin ekan semifinaalin osalta heikko. Joku neropatti tietenkin lohkaisee yleispätevän no kaikkihan siellä on paskaa, mutta yleistys on väärä. Joukosta on tähän saakka löytynyt muutama helmikin. (Mikä ei tietenkään ole ihme - kuka vaan voi yrittää tehdä "ikivihreän", puhumattakaan että niitä olisi jokaisella osallistujalla.)

Vaikea nähdä, että Ruotsille löytyisi näissä kisoissa pysäyttäjää. Nuuskahuulet tekevät sen taas...
 

Tuamas

Jäsen
Olihan tuolla muutama ihan ok biisi, mutta kyllä tässä pedataan aika selvää voittoa nyt Ruotsille, koska mukana on niin paljon toistensa tyylisiä hitaita biisejä ja balladeita. Myös Australia tulee hyötymään tästä.

Ruotsin biisiä en edes muista, vaikka Melodifestivalin finaalin katsoinkin. Toki sen verran muistan, että taso oli siellä finaalissa selvästi eilistä semiä kovempi.

Brittien kappale oli se jonka puolesta itse liputan, vaikkakaan ei liene sellainen joka ihan voittajakandidaatteihin lukeutuu, mutta tähän mennessä ainoa noista muista joka on sytyttänyt edes vähän alusta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ruotsin biisiä en edes muista, vaikka Melodifestivalin finaalin katsoinkin. Toki sen verran muistan, että taso oli siellä finaalissa selvästi eilistä semiä kovempi.

Brittien kappale oli se jonka puolesta itse liputan, vaikkakaan ei liene sellainen joka ihan voittajakandidaatteihin lukeutuu, mutta tähän mennessä ainoa noista muista joka on sytyttänyt edes vähän alusta.

Niin, nämä ovat niitä makuasioita, että kuka tykkää minkäkin tyyppisestä musiikista. Lähinnä pyrin pohtimaan tuota Ruotsin kokonaispakettia, eli biisi, sen esittäjän karisma, lavashow, markkinointi --> Ruotsi vaikuttaa tapansa mukaan todella vahvalta.

Biisi näyttäisi olevan aika perinteistä, baareissa ja klubeilla suosittua tanssimusaa, "oikeaoppista" 2010-luvun populaarimusaa.
Esittäjä on hyvännäköinen nuori mies, joka vetoaa ymmärtääkseni naisiin, mutta myös tähän homoyhteisöön.
Lavashow on ihan kekseliäs, Månsin ollessa yksin lavalla ja sitten nämä "animaatiot" pyörivät taustalla. Tulee vähän joku Talent-kisa mieleen.
Markkinointi on ollut laajaa ja onnistunutta, epäilen mm. Suomen YLEn soittaneen enemmän Ruotsin biisiä, kuin omaa viisuedustajaamme.

Brittien biisi on hivenen samaan genreen menevää musaa, kuin Australian vastaava ja ymmärrän hyvin, mikäli se jotakuta miellyttää. Sanoisin kuitenkin tuossa vertailussa aussien vievän voiton, brittien biisi on hivenen liian yksioikoinen ja siitä puuttuu koukku. Epäilyttää myös se, miltä tuo kuulostaa livenä.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sehän olisi ollut ihan lälläriä, jos jossain helvetin euroviisuissa olisi päässyt jatkoon. Jaksoin puolella silmällä katsella ne ennen Pertti Kurikan Nimipäiviä olleet neljä esitystä ja ne vasta kehitysvammaistapaskaa olivatkin. Kurikan jälkeen oli pakko vaihtaa kanavaa ja puolen yön maissa katsoa lopputulokset.

Hyvää on myös se, että kaiken maailman ämmät unohtavat nyt Nimipäivät ja punkin hokemisen. Jos menestystä olisi tullut, niin kaikki olisi ollut taas niin helvetin punk ja Juha Sipilä olisi esiintynyt irokeesissä nuolemassa Pertti Kurikan ja Nimipäivien hanuria.

Nimipäivät teki kuitenkin oman tehtävänsä ja aiheutti varmasti vähän hemmennystä näihin surkeisiin "laulujuhliin". Toivottavasti jotain häröilyä on ollut myös elisen kilpailun jälkeen.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onpa niin perinteistä että mielensäpahottajat kokoontuu ympäri suomen niemeä ja herneet on vedetty taas niin helevat syvälle nekkuun. Paskaa punkkia soittavat vammaiset ei pärjänneetkään, ihme juttu. Ai niin tota ei saa suvaitsevassa Suomessa sanoa ääneen. Sitten syytetään kaikkia siitä tai tästä, vikahan ei ole koskaan meissä.
Eiköhän pahimmat mielensäpahoittajat löydy sieltä paskasta musiikista tykkäävien tosikkojen joukosta, kenen mielestä oli noloa lähettää noin paska biisi edustamaan Suomea. Ennemmin joku Satiaissirkus tai vastaava renkutus, joka olisi varmasti uponnut kohdeyleisöön paremmin.

Hienosti PKN veti eilen. Tehtävä tuli suoritetuksi ja ei kai nyt kenellekään yli 12-vuotiaalle heterolle noiden skabojen lopputuloksella ole merkitystä. Ensi vuonna voisi lähettää jonkun transukombon, niin mielensäpahoittajatkin saataisiin tyytyväisiksi.

Se Ruotsin biisi on muuten kauheeta kuraa. Kerran olen kuullut ja edes tätä huonon musiikin kilpailua ei voi voittaa tollaisella skeidalla. Voitto voisi mennä tonne eteläiseen naapuriin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eiköhän pahimmat mielensäpahoittajat löydy sieltä paskasta musiikista tykkäävien tosikkojen joukosta, kenen mielestä oli noloa lähettää noin paska biisi edustamaan Suomea. Ennemmin joku Satiaissirkus tai vastaava renkutus, joka olisi varmasti uponnut kohdeyleisöön paremmin.

Hienosti PKN veti eilen. Tehtävä tuli suoritetuksi ja ei kai nyt kenellekään yli 12-vuotiaalle heterolle noiden skabojen lopputuloksella ole merkitystä. Ensi vuonna voisi lähettää jonkun transukombon, niin mielensäpahoittajatkin saataisiin tyytyväisiksi.

Se Ruotsin biisi on muuten kauheeta kuraa. Kerran olen kuullut ja edes tätä huonon musiikin kilpailua ei voi voittaa tollaisella skeidalla. Voitto voisi mennä tonne eteläiseen naapuriin.

Minun mielestäni kärjistät vähän liikaa, ainakin itse olen ollut siinä käsityksessä, että Suomi muiden maiden tavoin osallistuu viisuihin tarkoituksenaan menestyä mahdollisimman hyvin.

Tänä vuonna Suomessa mentiin poikkeuksellisen laskelmoidusti ja opportunistisesti viisuihin, toivottiin PKN:n kundien erilaisuuden siivittävän kärkisijoille. Tällä kertaa uhkapeli ei kantanut hedelmää, vaikka ihan hyvin pojat mielestäni oman biisinsä vetivät.

Ainakin itse osaan erotella toisistaan musiikilliset mielipiteeni Ruotsin biisistä ja sitten sen, että arvostan heidän kykyään pärjätä hyvin viisuissa, kokonaispaketti luodaan sellaiseksi, että on mahdollista voittaa. Suomessa kovasti aikoinaan paheksuttiin Ruotsin ilmiselvän tarkoituksellista tahallista tappiota Slovakialle Torinossa, henkilökohtaisesti lasken tuon tapahtumasarjan samaan kategoriaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös