Ulvilan surma joulukuu 2006 – ratkeamassa?

• 229 521
  • 1 202

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps

Seksuaalirikos saagakin saa jatkoa.

Ehkä ilkeästi ajateltu, mutta mulle tuli perumispuheiden jälkeen mieleen, että lapset päättivät yrittää järjestää äitilleen(itselleen) kunnolla lisää fyrkkaa.

Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Apa

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko tässä enää yhtään mitään järkeä?
Tuntuu jo lapselliselta syyttäjänviraston puoleltakin. Eikö asian voisi antaa olla.

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei missään nimessä, jos todisteet puhuvat kuitenkin sen puolesta, että rikos on sittenkin realistinen vaihtoehto.

Mikä on se konkreettinen hyöty kun tuomiot on jo istuttu, maine tärvelty ja kaikki tulevat olemaan vapaalla jalalla kävi miten kävi.

Korvaukset joo pois maksusta, silti helvetisti todennäköisempää ettei tämä mene läpi nytkään. Miljoonia tähän taatusti taas haaskataan.
Lapsien kertomuksesta koko vyyhti lähti ja myöhemmin ovat jo kertoneet koko homman olleen sepitystä.

Enemmän näen, että jotkut yksittäiset ihmiset eivät ymmärrä, että antaa olla.

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Mikä on se konkreettinen hyöty kun tuomiot on jo istuttu, maine tärvelty ja kaikki tulevat olemaan vapaalla jalalla kävi miten kävi.

Korvaukset joo pois maksusta, silti helvetisti todennäköisempää ettei tämä mene läpi nytkään. Miljoonia tähän taatusti taas haaskataan.
Lapsien kertomuksesta koko vyyhti lähti ja myöhemmin ovat jo kertoneet koko homman olleen sepitystä.

Enemmän näen, että jotkut yksittäiset ihmiset eivät ymmärrä, että antaa olla.
Meinaat, että Auer vapautettaisiin syytteistä ja maksettaisiin isot koppikorvaukset, vaikka syyttäjä näkee että rikos on yhä mahdollisesti tapahtunut. Ei oikeusvaltiossa ajatella onneksi sinun tavallasi. Nyt on kuitenkin epäily syyllisyydestä edelleen olemassa ja hyvä että tutkitaan uudelleen. Perusteet ovat ilmeisen vahvat syyllisyyden puolesta, en usko että syyttäjä lähtee heppoisin eväin ajamaan syytettä uudelleen.

Minun mielestä pelkkä lasten peruuttaminen kertomuksissaan ei voi yksin riittää tuomion purkuun. Paljonkohan lisääntyisi tämän kaltaiset keissit, jos tuomiot kumottaisisiin aina todistajan peruttua todistuksen.

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Meinaat, että Auer vapautettaisiin syytteistä ja maksettaisiin isot koppikorvaukset, vaikka syyttäjä näkee että rikos on yhä mahdollisesti tapahtunut. Ei oikeusvaltiossa ajatella onneksi sinun tavallasi. Nyt on kuitenkin epäily syyllisyydestä edelleen olemassa ja hyvä että tutkitaan uudelleen. Perusteet ovat ilmeisen vahvat syyllisyyden puolesta, en usko että syyttäjä lähtee heppoisin eväin ajamaan syytettä uudelleen.

Minun mielestä pelkkä lasten peruuttaminen kertomuksissaan ei voi yksin riittää tuomion purkuun. Paljonkohan lisääntyisi tämän kaltaiset keissit, jos tuomiot kumottaisisiin aina todistajan peruttua todistuksen.

On sinulla pointtisi, mutta ” syyttäjä näkee” on yhtä kuin syyttäjä etsii keinoja, mitä ei tahdo löytyä. Eikä tule löytymään. Saman asian jannkausta tämä tulee olemaan.

Kuitenkin tämä on yhden kerran kiertänyt kaikki oikeusasteet ja lopputulos tiedetään. En usko, että mitään niin mullistavaa olisi enää tarjolla.
Oikeutta haetaan ihmisille/ uhreille, jotka vaativat oikeutta ja äitinsä vapauttamista.

Etkö itse näe tässä 20 vuoden saagassa ajojahdin makua?

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Onko tässä enää yhtään mitään järkeä?
Tuntuu jo lapselliselta syyttäjänviraston puoleltakin. Eikö asian voisi antaa olla.
Yleensä kun Korkein oikeus purkaa tuomioita, se perustelee sitä sillä että on tullut ilmi seikkoja joiden perusteella tuomittu on syytön tai syyllistynyt olennaisesti lievempään rikokseen kuin mistä hänet on tuomittu. Tuolloin syyttäjä yleensä sitten joko jättää uuden syytteen nostamatta, tai nostaa sen lievemmästä rikoksesta.
Tässä tapauksessa Korkeimman oikeuden perustelu tuomion purulle oli tarve tutkia asia uudelleen. Silloin on melko luonnollista että syyttäjä vie asian uudelleen myös ainakin käräjäoikeuteen.

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
En lainkaan. Tämä seksuaalirikos asia otettiin aikoinaan tuntkintaan lasten puheiden perusteella. Olisiko pitänyt jättää ottamatta mielestäsi? Missä on ajojahti?

Ymmärrän kyllä näkemyksesi ja sen, että aika monille tällainen vaikutelma voi tulla. Luotan kuitenkin suomen oikeusjärjestelmään, että täällä ei syyttömiä laiteta lusimaan minkään ajojahdin seurauksena. Ja kun oikeutta haetaan, ei silloin voi euroja laskea hyvänen aika.

Aika näyttää, todetaanko syyttömäksi vai syylliseksi.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Paljonkohan lisääntyisi tämän kaltaiset keissit, jos tuomiot kumottaisisiin aina todistajan peruttua todistuksen.
Toivottavasti aika paljon, jos tuomio on perustunut ~pelkästään lasten todistajalausuntoihin ja niiden pohjalta annettuihin asiantuntijalausuntoihin. Noita jälkimmäisiä ei ole peruttu kuin kai Korkmanin osalta, joten toivottavasti loputkin syyttäjän asiantuntijat pääsevät nyt antamaan uudet lausunnot että miten meni omasta mielestä.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Toivottavasti aika paljon, jos tuomio on perustunut ~pelkästään lasten todistajalausuntoihin ja niiden pohjalta annettuihin asiantuntijalausuntoihin. Noita jälkimmäisiä ei ole peruttu kuin kai Korkmanin osalta, joten toivottavasti loputkin syyttäjän asiantuntijat pääsevät nyt antamaan uudet lausunnot että miten meni omasta mielestä.
Tuossahan mainittiin myös arpikudoksesta genitaaleissa, mikä muuten oli yksityiskohta, mitä en itse ollenkaan muistanut eli jonkinlaista konkreettistakin todistusaineistoa on, mutta tiedä sitten miten olennaisia löydöksiä nuo lopulta olivat.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuossahan mainittiin myös arpikudoksesta genitaaleissa, mikä muuten oli yksityiskohta, mitä en itse ollenkaan muistanut eli jonkinlaista konkreettistakin todistusaineistoa on, mutta tiedä sitten miten olennaisia löydöksiä nuo lopulta olivat.
Nopeasti on ainakin poliisi päässyt jäljille että kenen aiheuttamia ne ovat, näin reilu 10 vuotta tapahtuneen jälkeen.

Aapee79

Jäsen
On sinulla pointtisi, mutta ” syyttäjä näkee” on yhtä kuin syyttäjä etsii keinoja, mitä ei tahdo löytyä. Eikä tule löytymään. Saman asian jannkausta tämä tulee olemaan.

Kuitenkin tämä on yhden kerran kiertänyt kaikki oikeusasteet ja lopputulos tiedetään. En usko, että mitään niin mullistavaa olisi enää tarjolla.
Oikeutta haetaan ihmisille/ uhreille, jotka vaativat oikeutta ja äitinsä vapauttamista.

Sotketko nyt murhan ja seksuaalirikokset noissa oikeusasteissa?

Seksuaalirikoksissa oli paljonkin selviä todisteita. Mm. psykologit pitävät mahdottomana, että kolme niin nuorta lasta pystyisivät keksimään samanlaisen tarinan ja puhumaan asioista niin yksityiskohtaisesti kuin puhuivat. Plus tietty fyysiset todisteet.

Ja älä huoli, murhastakin tullaan vielä nostamaan syytteitä ja sekin on todisteiden valossa oikein.

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sotketko nyt murhan ja seksuaalirikokset noissa oikeusasteissa?

Seksuaalirikoksissa oli paljonkin selviä todisteita. Mm. psykologit pitävät mahdottomana, että kolme niin nuorta lasta pystyisivät keksimään samanlaisen tarinan ja puhumaan asioista niin yksityiskohtaisesti kuin puhuivat. Plus tietty fyysiset todisteet.

Ja älä huoli, murhastakin tullaan vielä nostamaan syytteitä ja sekin on todisteiden valossa oikein.

Mielestäni tämä ” seksuaalivyyhti” oli alun alkaen aikuisten pakkosyöttö lapsille ( mm. palkittiin halutuista muistoista ja sanktioita tuli vääristä muistoista)
Siinähän oli satanismia ja muuta sekavaa epäilyä myös taustalla.

Murha lienee tapahtunut, mutta tämä juttu ei ole missään vaiheessa tuntunut mitenkään mahtuvan tuohon kuvioon.

Minulla on tuntuma, että heikolla on syyttäjä, varsinkin se, että kun lapset palkintojen toivossa puhuivat haluttua narratiivia ja heti peruvat lausuntonsa kun täyttävät 18.

Taas väännetään parit kierrokset ja lopputulema on se, ettei kukaan voi varmaksi sanoa mitään.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mm. psykologit pitävät mahdottomana, että kolme niin nuorta lasta pystyisivät keksimään samanlaisen tarinan ja puhumaan asioista niin yksityiskohtaisesti kuin puhuivat.

Onko tää joku vitsi vai oliko tarkoituksesi puhua nimenomaan lasten uskottavuutta vastaan?
Voisiko olla että tarina oli keksitty mutta ei lasten keksimä?

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Maalaisjärjelläni ja tilastollisesti ajateltuna (kotona tapahtuneet henkirikokset) Auer on ollut todennäköinen syyllinen, mutta en minä jaksa tätä enää yhtään seurata- aikaikkuna oli ja meni.

Murha lienee tapahtunut, mutta tämä juttu ei ole missään vaiheessa tuntunut mitenkään mahtuvan tuohon kuvioon.

Boldaus on minun, kyseinen lause suorastaan hyppäsi silmille.
Tarkoititko että sinulle on epäselvää mihin Auerin aviomies kuoli?
Vai tarkoititko että Auer lienee surmannut hänet mutta seksuaalirikosjuttu ei liity siihen?

Viimeksi muokattu:

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Boldaus on minun, kyseinen lause suorastaan hyppäsi silmille.
Tarkoititko että sinulle on epäselvää mihin Auerin aviomies kuoli?
Vai tarkoititko että Auer lienee surmannut hänet mutta seksuaalirikosjuttu ei liity siihen?

Huonosti kirjoitettu omalta osaltani. Tarkoitin, että uskon Auerin olevan syyllinen miehensä murhaan.

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Auer selitti jossain jossain haastattelussaan jälkien syntyneen siten että lapsi olisi itse laittanut "jonkun esineen takapuoleensa".

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse sanoisin, että AA todennäköisesti syyllinen murhaan mutta nämä seksuaalirikos jutut kuulostavat omaan korvaan syyttäjän ”kostolta” kun ei elinkautisia murhasta saanut läpi.

Muistanko oikein, että tälle sijaisperheelle jolla Auerin lapset olivat myöhemmin huostassa maksettiin 8000€ nettona / kk. Siinä voisi olla motiivi saada lapset puhumaan ihmeellisiä juttuja…

Voi Ristus mikä parin vuosikymmenen sotku tästä saatiin aikaan…

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse sanoisin, että AA todennäköisesti syyllinen murhaan mutta nämä seksuaalirikos jutut kuulostavat omaan korvaan syyttäjän ”kostolta” kun ei elinkautisia murhasta saanut läpi.

Muistanko oikein, että tälle sijaisperheelle jolla Auerin lapset olivat myöhemmin huostassa maksettiin 8000€ nettona / kk. Siinä voisi olla motiivi saada lapset puhumaan ihmeellisiä juttuja…

Toisaalta mitäpä muuta siinä voi tehdä jos todistajat kertoo jonkun tehneet asioita ja päälle vielä ilmeisesti fyysisiäkin todisteita. Tosin tuommoinen jälki mitä nyt takapuolessakin on tosiaan voi monesta muustakin asiasta kun peniksestä tai dildosta tulla ja tulkita ihan miten tutkija haluaa.

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toisaalta mitäpä muuta siinä voi tehdä jos todistajat kertoo jonkun tehneet asioita ja päälle vielä ilmeisesti fyysisiäkin todisteita. Tosin tuommoinen jälki mitä nyt takapuolessakin on tosiaan voi monesta muustakin asiasta kun peniksestä tai dildosta tulla ja tulkita ihan miten tutkija haluaa.
Todistajat? Ketkä?

Eikös nämä lapset juurikin kertoneet että kaikki nämä kertomukset olivatkin valhetta ja siksi KO purki tuon tuomion.

En jaksa kaikkea tästä ketjusta selailla läpi, mutta mikä olisi ollut murhan mahdollinen motiivi, jos Anneli olisi sen tehnyt? Parisuhdeväkivalta? Pettäminen, toinen nainen... avioero... mitä näitä nyt on?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy