Mä kuulin muutamia vuosia sitten tarinoita eräältä nyt jo eläkkeellä olevalta merimieheltä. Hän oli töissä Viking Mariellalla 27.09.1994 - eli juuri sinä yönä kun M/S Estonia upposi. Mariella oli ensimmäinen laiva, joka ehti tapahtumapaikalle ja Mariellan kauttahan pelastettiin muistaakseni 12 vai 13 ihmistä merestä. Tältä pelastustöissä mukana olleelta mieheltä mä kuulin aika hyytäviä tarinoita, joita pelastautuneet olivat hänelle kertoneet sekä mitä hän oli itse nähnyt. Voin vain todeta, että ihmisestä tulee melko raadollinen siinä vaiheessa, kun oma henki on kyseessä. Nämä tarinat vaikuttivat todella paljon omaan maailmankuvaani ja juuri näihin paskapuheisiin, että "kyllä minä ainakin tuossa tilanteessa olisin tehnyt näin ja näin".
Kiitos mielenkiintoisista teksteistäsi tähän ketjuun. Mistä tähän löytyisi lisätietoa? Kuulostaa mielenkiintoiselta.
Auerin syyllisyys itsessään on aika selvä (paikallahan ei ollut ketään ulkopuolista), mutta tuskin nyt enää tämän sirkuksen jälkeen voidaan tuomita.
Syyllisyys murhaan on kaikkea muuta kuin selvä. Suluissa oleva toteamus on hyvin todennäköisesti pötypuhetta. Hr Ketun viesteistä löytyy paljonkin seikkoja, jotka viittaavat ulkopuoliseen henkilöön.
Käytännössä harmillista on se, että Jukka Lahden murhannut vaimo ei lopulta saanut tuomiota murhasta.
Yhtä lailla voi todeta, että ei saanut tuomiota, koska ei murhannut miestään.
Niin, teknisesti ottaen asia on näin, mutta emmeköhän me kaikki tiedä, että Ulvila-keissi tulee jäämään kansakunnan mieliin samanlaisena kuin Bodom: kollektiivisesti murhaaja tiedetään, mutta juttu jäi kesken, tulevaisuudessa tapauksen tiimoilta tullaan vitsailemaan.
Nämä ovat jotain keskustelupalstojen "tiedossa" olevia juttuja. Tieto on väärä termi tässä yhteydessä. Tietoa nimenomaan ei ole.
Kyllä tässä nyt niin on käynyt, että äiti tappoi iskän...
Höpö höpö. Auer todettiin syyttömäksi. Syyttömyyden puolesta puhuu moni seikka. Omalla listalla kärjessä on hätäpuhelu, josta nauhoituksia ei löytänyt edes FBI. Mielestäni vastauksesi ja vasta-argumenttisi Mr Foxin viesteihin ja väitteisiin eivät vakuuta millään mittarilla.
Ketjun huvittavinta antia oli epäilys, että Auer olisi laittanut veriset vaatteet ja tekovälineen pussiin jemmaan. Hän olisi sitten parin viikon päästä hakenut pussin kaikessa rauhassa rikospaikalta. :D
Arvauksia on monenlaisia. Minä epäilen, että tekijä on sopinut asiat etukäteen Auerin kanssa. Tämä seksuaalirikostuomio oli alusta asti epäilyttävä. Toivottavasti pengotaan tarkasti läpi ja kumotaan tullaan kumoamaan jos paljastuu vääräksi. Tuomion pituus oli myös ihan naurettava kun vertaa miten vähällä noista rikoksista yleensä pääsee. Tuossa oli tyyliin nelinkertainen murhalisä.
Lasten sijoittaminen Annelin veljen perheeseen vaikuttaa olleen todella paha virhe.