UJ on tehnyt paljon hommien edistämiseksi. Mielestäni on aivan ok, että muualta haetaan esimerkkiä. Sitä tehdään kaikessa muussakin, miksei fanikulttuurin edistämisessä. Muutamia piirteitä ikävä kyllä en voi aina ymmärtää. Muutamat ultrasit ovat jossain yhteydessä sanoneet, että ei ymmärretä miksi toisen joukkueen kannattajien kanssa veljeillään jne. Minua suututtaa suunnattomasti nähdä punaisia paitoja areenalla tai olla rinkelinmäellä, mutta en minä toisia varsinaisesti vihaamaan ala. Lisäksi erilaisten sääntöjen rikkomiseen on suhtauduttu melko ylimalkaisesti, näin minun subjektiivisena perstuntumana.
UJ:n sivujakin tulee joskus luettua. Ihan mielenkiintoista ja hyvää juttua monesti. Toimikoon linkki nyt sitten esimerkkinä toisenlaisesta. Tämänkaltaiset urheilutapahtumat olisivat minusta luultavasti ahdistavia ja sisältävät elementtejä, joita ei tule kopioida Suomeen. Liiallista seurapalvontaa seuraa yllättävän samat piirteet kuin äärinationalismissa. Seuran toimiessa "valtiona". Terve isänmaallisuus on suotavaa, epäterve saa jopa pelottavia piirteitä. Tässä suhteessa alla oleva raportti saa hiukan niskakarvani pystyyn.
http://www.ultrasjokerit.com/main/?m=pages&a=showpage&t=37&id=