Buccaneer kirjoitti:
Tämähän on keskustelupalsta, jossa on siis tarkoitus keskustella.
Aika usein näkee sitä, että jos joku on eri mieltä, hän "itkee/vinkuu" ja pitäisi olla hiljaa. Keskustelu on kuitenkin nimenomaan sallittua keskustelupalstalla.
Nyt on kyseessä yksittäinen ylilyönti, mutta erittäin toivottavaa on, että se myös jäisi sellaiseksi.
Vertailun vuoksi: olin joskus katsomassa Euroliigan (EHL tms) matsia Saksassa, se oli Mannheim Adlers - TPS, luultavasti 1999/2000. Minulla oli mukana Suomen lippu, ei mitään TPS-tamineita. Pelin loputtua (TPS voitti) kohti tuli 4 saksalaista fanipaidat päällä. Ajattelin että "nyt tulee turpaan", mutta yllätys yllätys sakut tulivat englanniksi juttelemaan, että olipa hyvä esitys vierasjoukkueelta. Lisäksi kehuivat että kiekkokatsomoissa on hieno kulttuuri jossa kannattajat eivät hulinoi kuten futis-ultrat.
Ruotsissa olin kerran sarjan avausmatsissa HV71-Djurgarden, se oli luultavasti syksy 1995, HV71-pelaajia olivat mm Esa Keskinen, Kai Nurminen ja Vesa Salo. Halliin menevää reittiä vartioi noin 50 poliisien susikoiraa joita jokaista kohti oli 2kpl hampaisiin saakka aseistettua mellakkapoliisia. Olin tosi yllättynyt, että sellaista näkee lätkämatsissa. Varotoimenpide kuulema Tukholmasta tulevien kannattajien takia... toivottavasti Suomessa ei ikinä olla menossa tähän suuntaan.