Ultras Jokerit ylilyönti 2.12.2006

  • 34 899
  • 165

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
Buccaneer kirjoitti:
Tämä on fanihurmassa sattuva ylilyönti ja täysin OK??

Mitä sä täällä oikein vingut? Olitko paikalla? Tuskin. En minäkään, enkä ole tapahtumaa sen kummemmin puolustellut. Se on totta, että muutama kirjoitus olisi kannattanut jättää tekemeättä väärinkäsitysten välttämiseksi, koska tämän ketjun aihe käsittelee nimenomaan tuota lauantaina. Hyväksyykö sitä tai ei, on oikeastaan ihan yhdentekevää kun asia on jo osapuolten välillä käsitelty.
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Ultras Jokerit/Jokerien fanikatsomo on saanut paljon hyvää aikaa varsinkin Hartwall Areenalla. Suomen näyttävin ja äänekkäin fanikatsomo, sanoo naapuriseuran kannattajat mitä tahansa. Mutta kääntöpuolena on sitten nämä muutamat negatiiviset tempaukset:viime viikonlopun tapahtumat sekä viime kauden tapahtumat Espoossa ja Jyväskylässä jne.

Nyt täytyisi tässä hommassa ottaa käyttöön se paljon puhuttu nollatoleranssi. Eli pahimmat rähinöitsijät hiuksista v*ttuun ehdottomasti. Otetaan vielä huomioon se, että tietty osa mediaa seuraa helsinkiläisjoukkueiden tekemisiä erityisen tarkasti ja värittää sitten sopivasti tarinaa myös ei-jääkiekkofaneille.

Äänekästä kannustusta jatkossakin, vastustajan häiritseminen jääkööt verbaaliselle tasolle. Fyysinen koskemattomuus ja toisten omaisuus kunniaan ja tämä koskee tietysti kaikkien joukkueiden faneja - on sitä "kunnostauduttu" muuallakin.

PS : Ei voi mitään, mutta joskus tuntuu, että osa - onneksi hyvin pieni osa - porukasta haluaa samanlaista "meininkiä" kiekkomatseihin kuin FC Jokereiden otteluissa erään joukon riehunnassa erään Paavon johdolla.
 

Supernaut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun täällä pommitetaan asian sivusta ja yli, niin kai se on itsekkin otettava kantaa YLEISESTI tuohon kaukalon ULKOpuolella tapahtuvaan väkivaltaan. Hyvänä esimerkkinä UJ tapaus ja Lahden "kuperkeikkamäki" viime viikolta.

Monet eivät selkeästi ole huomanneet, että jääkiekko on urheilulaji, jota seuraamalla pitäisi tulla hyvä mieli/kokea hienoja elämyksiä voitoista/tappioista huolimatta. Monille tuntuu kuitenkin olevan hieno kokemus antaa/saada turpaan(sa) jääkiekon statuksen siivellä. Itse en ole koskaan tätä ymmärtänyt, mutten ole myöskään montaa muutakaan asiaa. En myöskään ymmärtänyt viime kertaisen paikallispelin jälkeen poistuessani areenalta Pasilan asemalle, että miksi 5 HIFK-kannattaja-teinityttöä oli alkanut hakata yhtä Jokereiden kannattajaa (teinityttö myös). Onneksi ihmisiä kulki paljon ohi ja moni puuttuikin asiaan.

Eli en ymmärrä sitä, miksi ihmisten pitää hakata toisiaan jääkiekon takia. Kai siinäkin sitten jokin järki on.


Edit: UJ:n panosta en katsomossa vähättele, mutta toivottavasti siivo käytös jatkuu myös kaukalon ulkopuolella.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Panzerfaust kirjoitti:
Mitä sä täällä oikein vingut? Olitko paikalla? Tuskin. En minäkään, enkä ole tapahtumaa sen kummemmin puolustellut. Se on totta, että muutama kirjoitus olisi kannattanut jättää tekemeättä väärinkäsitysten välttämiseksi, koska tämän ketjun aihe käsittelee nimenomaan tuota lauantaina. Hyväksyykö sitä tai ei, on oikeastaan ihan yhdentekevää kun asia on jo osapuolten välillä käsitelty.
Täh?? Tämähän on keskustelupalsta, jossa on siis tarkoitus keskustella. Ilmeisesti osan jokerifaneista mielestä kaikki näiden pikkurikollisten toiminnan arvostelu on vinkumista. No, aidon jokerin tunnistaa aina. Ihan aina.
 

snumi

Jäsen
Buccaneer kirjoitti:
Tämähän on keskustelupalsta, jossa on siis tarkoitus keskustella.

Aika usein näkee sitä, että jos joku on eri mieltä, hän "itkee/vinkuu" ja pitäisi olla hiljaa. Keskustelu on kuitenkin nimenomaan sallittua keskustelupalstalla.

Nyt on kyseessä yksittäinen ylilyönti, mutta erittäin toivottavaa on, että se myös jäisi sellaiseksi.

Vertailun vuoksi: olin joskus katsomassa Euroliigan (EHL tms) matsia Saksassa, se oli Mannheim Adlers - TPS, luultavasti 1999/2000. Minulla oli mukana Suomen lippu, ei mitään TPS-tamineita. Pelin loputtua (TPS voitti) kohti tuli 4 saksalaista fanipaidat päällä. Ajattelin että "nyt tulee turpaan", mutta yllätys yllätys sakut tulivat englanniksi juttelemaan, että olipa hyvä esitys vierasjoukkueelta. Lisäksi kehuivat että kiekkokatsomoissa on hieno kulttuuri jossa kannattajat eivät hulinoi kuten futis-ultrat.

Ruotsissa olin kerran sarjan avausmatsissa HV71-Djurgarden, se oli luultavasti syksy 1995, HV71-pelaajia olivat mm Esa Keskinen, Kai Nurminen ja Vesa Salo. Halliin menevää reittiä vartioi noin 50 poliisien susikoiraa joita jokaista kohti oli 2kpl hampaisiin saakka aseistettua mellakkapoliisia. Olin tosi yllättynyt, että sellaista näkee lätkämatsissa. Varotoimenpide kuulema Tukholmasta tulevien kannattajien takia... toivottavasti Suomessa ei ikinä olla menossa tähän suuntaan.
 

zoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors
Tälläistä UJ:n vieraskirjassa

jukka riikonen , kirjoitti 08.12.2006 - 23:47:28, että

Nyt voi sitten laittaa pisteen koko LuckyFellow ravintola jupakalle. Ultrasjokerit on tänään suorittanut korvaukset hajottamistaan kalusteista sekä jokainen henkilökohtaisesti käynyt paikan päällä esittämässä anteeksipyynnön. Ravintoloitsijana voin ilmoittaa, että asia on kunnossa ja voitte kaikki keskittyä tsiigaamaan matseja tästä eteenpäin. Terv. Jukka Riikonen, ravintoloitsija Lucky fellow
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
snumi kirjoitti:
Vertailun vuoksi: olin joskus katsomassa Euroliigan (EHL tms) matsia Saksassa, se oli Mannheim Adlers - TPS, luultavasti 1999/2000. Minulla oli mukana Suomen lippu, ei mitään TPS-tamineita. Pelin loputtua (TPS voitti) kohti tuli 4 saksalaista fanipaidat päällä. Ajattelin että "nyt tulee turpaan", mutta yllätys yllätys sakut tulivat englanniksi juttelemaan, että olipa hyvä esitys vierasjoukkueelta. Lisäksi kehuivat että kiekkokatsomoissa on hieno kulttuuri jossa kannattajat eivät hulinoi kuten futis-ultrat.
Hienoa että jaksat tuoda esiin näitä kannattamisen positiivisia puolia ja painottaa niitä. Se kai on Ultras Jokereidenkin tarkoitus. Valitettavasti asia vaan on niin, että nämä ylilyönnit saavat enemmän julkisuutta, haaskalinnut paikalle ja keskustelu painottuu niihin. Mutta ei se mitään, jos nämä ylilyönnit tässä keskustelussa saa aikaiseksi lieveilmiöiden vähentymisen tai poistumisen niin kyllä nämä alatyylisetkin mielenilmaukset kestää.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
tombraider kirjoitti:
Siis mitä hittoa? Onko ison ja pahan HIFK:n fanit saaneet turpaansa? Missä kunnia ja taistelutahto?
Ilman mitään huumoria, niin kyllä minua IFK-fanina hävettäisi myöntää että turpiin tuli. Aina pitää sen verran olla jerkkua ranteessa että narrit selätetään, vaikka niitä muutama enemmän olisikin.
En tosin ole huomannut että missään olisi kerrottu että keneltä se senkka nenästä otettiin ja keneltä ei....
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
J-Ko kirjoitti:
Ilman mitään huumoria, niin kyllä minua IFK-fanina hävettäisi myöntää että turpiin tuli. Aina pitää sen verran olla jerkkua ranteessa että narrit selätetään, vaikka niitä muutama enemmän olisikin.
En tosin ole huomannut että missään olisi kerrottu että keneltä se senkka nenästä otettiin ja keneltä ei....

Tässä kommentissa saattaakin piillä koko jutun ydin, sillä kai tuonlainen teko voitaisiin ehkä jopa anteeksipyynnöllä kuitata, mutta ketä saikaan klyyvariin tässä tilanteessa ja ketä ehkä saa seuraavalla kerralla jne..
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
J-Ko kirjoitti:
Ilman mitään huumoria, niin kyllä minua IFK-fanina hävettäisi myöntää että turpiin tuli.

No kyllähän tuon on pakko olla huumoria tai sitten jossain viiraa ja pahasti. Heikot alentuvat lyömään, paitsi tietenkin kaukalossa.
 

HLe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Supernaut kirjoitti:
Monet eivät selkeästi ole huomanneet, että jääkiekko on urheilulaji, jota seuraamalla pitäisi tulla hyvä mieli/kokea hienoja elämyksiä voitoista/tappioista huolimatta. Monille tuntuu kuitenkin olevan hieno kokemus antaa/saada turpaan(sa) jääkiekon statuksen siivellä. Itse en ole koskaan tätä ymmärtänyt, mutten ole myöskään montaa muutakaan asiaa. En myöskään ymmärtänyt viime kertaisen paikallispelin jälkeen poistuessani areenalta Pasilan asemalle, että miksi 5 HIFK-kannattaja-teinityttöä oli alkanut hakata yhtä Jokereiden kannattajaa (teinityttö myös). Onneksi ihmisiä kulki paljon ohi ja moni puuttuikin asiaan.

Heh, en tiedä onko näin pientä tapausta edes järkeä alkaa korjailemaan, mutta korjailenpa kuitenkin. Eli siinä taisi Jokerien teinityttöfani ensin provosoida HIFK:n teinityttöfaneja, ja sitten siinä tuli lähinnä kahdenkeskeinen "tappelu", jos sitä nyt tappeluksi edes voi kutsua. Lähinnä leikiltä ja pieneltä läpsimiseltä se näytti.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Gellner kirjoitti:
No kyllähän tuon on pakko olla huumoria tai sitten jossain viiraa ja pahasti. Heikot alentuvat lyömään, paitsi tietenkin kaukalossa.

Paskat. Homma menee niin, että "tulkaa jonossa tai rivissä, mutta kasaan päädytte". Käänä toinenkin poski slogan ei toimi oikeassa elämässä vaan ainoastaan kalevalas..eiku raamatussa.
 

Supernaut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
HLe kirjoitti:
Heh, en tiedä onko näin pientä tapausta edes järkeä alkaa korjailemaan, mutta korjailenpa kuitenkin. Eli siinä taisi Jokerien teinityttöfani ensin provosoida HIFK:n teinityttöfaneja, ja sitten siinä tuli lähinnä kahdenkeskeinen "tappelu", jos sitä nyt tappeluksi edes voi kutsua. Lähinnä leikiltä ja pieneltä läpsimiseltä se näytti.

Alkua en nähnyt, enkä tiedä kuka aloitti. Mutta omasta mielestä siinä ainakin loppuakohden oli melko huolettomia lyöntejä, melko voimallisiakin. Mutta eipä siitä sen enempää, se vaan pisti silmään kun luulin noidenkin kahakoiden jääneen sinne 90-luvun puolelle :D

Ps. Läpsimistä saattoi tapahtua, mutta ainakin itse satuin paikalle silloin kun käsilaukkua ja nyrkkiä käytettiin.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
zoz kirjoitti:
jukka riikonen , kirjoitti 08.12.2006 - 23:47:28, että

Nyt voi sitten laittaa pisteen koko LuckyFellow ravintola jupakalle. Ultrasjokerit on tänään suorittanut korvaukset hajottamistaan kalusteista sekä jokainen henkilökohtaisesti käynyt paikan päällä esittämässä anteeksipyynnön. Ravintoloitsijana voin ilmoittaa, että asia on kunnossa ja voitte kaikki keskittyä tsiigaamaan matseja tästä eteenpäin. Terv. Jukka Riikonen, ravintoloitsija Lucky fellow

Hienoa toimintaa.

Tämähän näyttää varsin hyvältä. Eiköhän tästä saa jonkinlaista osviittaa siitä minkä kokoluokan tapaus on oikeasti ollut kyseessä.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Aake kirjoitti:
Tämähän näyttää varsin hyvältä. Eiköhän tästä saa jonkinlaista osviittaa siitä minkä kokoluokan tapaus on oikeasti ollut kyseessä.

Niin mikä näyttää hyvältä? Minulle ei kyllä selvinnyt tapauksen kokoluokka, joten kun sinulle selvisi, selvittäisitkö minulle ja ehkä muillekkin.
 

Aake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit vuodesta 1983, HJK
archieG kirjoitti:
Niin mikä näyttää hyvältä? Minulle ei kyllä selvinnyt tapauksen kokoluokka, joten kun sinulle selvisi, selvittäisitkö minulle ja ehkä muillekkin.

En usko että ihmiselle joka heittäytyy tarkoituksella tyhmäksi on mitään mieltä selvittää mitään. Suurin osa jatkoaikalaisista pystyy kyllä lukemalla tuon Jukka Riikosen lyhyen kirjoituksen itse päättelemään että kuinka iso jupakka tässä on ollut oikeasti kyseessä. Voidaan myös tehdä se johtopäätös että ne muutamat puupäät jotka siellä ravintolassa heiluivat ovat varsin suoraselkäisesti virheensä myöntäneet ja ottaneet vastuun tapahtumista.

Elämä siis ilmeisesti jatkuu sittenkin näistä valtavan merkittävistä tapahtumista huolimatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös