Mainos

UL: Liigavalmentajat suljetun sarjan kannalla

• 11 526
  • 154

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kyllähän liigan avaaminen kuitenkin tuo uusia mahdollisuuksia. Nyt kun tiedetään että häntäpään seurat myyvät parhaat pelaajat loppukaudesta pois ja yleisöä ei varmasti sellaiset seurat enään kiinnosta loppukaudesta se varmasti vaikuttaa myös sponsoreihin. Muutenkin nykyinen liigamalli on tylsistyttänyt yleisön mielenkiintoa---->katsojamäärät laskevat vääjäämättä-----> sponsoreiden mielenkiinto laskee.

Tämä on aivan loogista ja avaamalla liiga kilpailu saisi uutta verta suuntaa että toiseen ja varmasti myös sekä yleisön&yritysten mielenkiinto kohoaisi. Varmasti paljon ennemmin lähdettäisiin esim. jossa Vaassa sponsoroimaan seuraa jonka tavoite olisi liigassa, kuin seuraa joka taistelee mestiksen mestaruudesta.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Viestin lähetti Waky
Niin tarkoittaako tuo laki sitä, että Ericssonin ostaessa Nokian osakkeita se voi kertoa ettei Nokia saa kaupata kännyköitään niin, että Ericssonin taloudellinen tila heikkenee?

Ymmärtääkseni laki tarkoittaa, että SM-liigan tulee tuottaa sen omista tulonlähteistä mahdollisimman paljon voittoa omistajille? Ei niin, että yhtiö toimii niin, että se mahdollistaa jollekin muulle mahdollisimman suuret voitot?

Menee vähän off-topicciin, mutta...

...jos Ericsson ostaa Nokian osakkeita, Nokian velvollisuus on pyrkiä nostamaan Ericssonin (kuten kaikkien muidenkin sijoittajien) sijoituksen arvoa. Tämä tarkoittaa kärjistetysti sitä, että Nokian on myytävä mahdollisimman paljon kännyköitä. Nokia kohtelisi tämmöisessä tapauksessa Ericssonia sijoittajana, ei kilpailijana. Nokian ei kuitenkaan tarvitse ryhtyä muunlaiseen hyväntekeväisyyteen sijoittajiensa puolesta, eli vaikka Ericsson ostaisi Nokian osakkeita, ei Nokian tarvitse alkaa alasajaan omaa liiketoimintaansa Ericssonin kilpailukykyä parantaakseen.

Samoin...

...jos minä ostan Nokian osakkeita, on Nokian velvollisuus pyrkiä nostamaan myös minun sijoitukseni arvoa. Sen sijaan, jos minulla menee emännän kanssa huonosti, ei Nokia ole velvollinen tarjoamaan minulle ja emännälleni parisuhdeterapiaa.

Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Harkimo: Liiga auki

Hienoa Hjallis! Alkaa olla painavaa sanaa avoinaisen liigan puolesta Aravirta, Harkimo, TPS, Virta ym. Tietty pienet seurat pistävät vastaan.

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti BitterX
(kuten kaikkien muidenkin sijoittajien) sijoituksen arvoa.

Niin millä perusteella Sm-liiga sitten heikentää putoavan joukkueen sijoituksen arvoa. Vai vaikuttaako tämän joukkueen tippuminen negatiivisesti Sm-liigan tulokseen, epäilen.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti eagle
Kyllähän liigan avaaminen kuitenkin tuo uusia mahdollisuuksia. Nyt kun tiedetään että häntäpään seurat myyvät parhaat pelaajat loppukaudesta pois ja yleisöä ei varmasti sellaiset seurat enään kiinnosta loppukaudesta se varmasti vaikuttaa myös sponsoreihin. Muutenkin nykyinen liigamalli on tylsistyttänyt yleisön mielenkiintoa---->katsojamäärät laskevat vääjäämättä-----> sponsoreiden mielenkiinto laskee.

Tämä on aivan loogista ja avaamalla liiga kilpailu saisi uutta verta suuntaa että toiseen ja varmasti myös sekä yleisön&yritysten mielenkiinto kohoaisi. Varmasti paljon ennemmin lähdettäisiin esim. jossa Vaassa sponsoroimaan seuraa jonka tavoite olisi liigassa, kuin seuraa joka taistelee mestiksen mestaruudesta.

Tämähän on käsittääkseni ensimmäinen kausi Liigan sulkemisen jälkeen, kun yleisömäärät ovat keskimäärin laskeneet verrattuna edelliseen kauteen. Eikä tuo katsojakeskiarvon lasku johdu suljetusta sarjasta, vaan pelin (tuotteen) viihdyttävyystason alenemisesta. Tämä ilmiö puolestaan on globaali, ei pelkästään SM-liigan.

Varmasti vaasalainen elinkeinoelämä lähtisi tukemaan Sportia nytkin, mikäli Sport ilmoittaisi selkeäksi tavoitteekseen liigapaikan esimerkiksi vuonna 2007. KalPaa lukuunottamatta, muut potentiaaliset liigaehdokkaat ovat hymistelleet nousupuheissaan ilman mitään aikatavoitteita. Eihän yritykset lähde tukemaan liigapyrkimyksiä, kun he eivät edes tiedä ollanko sinne tosissaan haluamassa... ja jos ollaan haluamassa, ei kerrota milloin. Varmaa on myös, että jos Sport ilmoittaa pyrkivänsä liigaan vuodeksi 2007, innostuisi tästä myös vaasalainen kiekkoyleisö.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Waky
Niin millä perusteella Sm-liiga sitten heikentää putoavan joukkueen sijoituksen arvoa. Vai vaikuttaako tämän joukkueen tippuminen negatiivisesti Sm-liigan tulokseen, epäilen.

Ei heikennäkään. Mutta eikö sinunkin mielestäsi yritys, joka voi omalla toiminnallaan aiheuttaa osakkaalleen erittäin merkittävää taloudellista haittaa samalla, kun itse tekee voittoa, ole osakeyhtiön toimintaperiaatteiden vastainen?

Miksi joku ostaisi tuollaisen yrityksen osakkeita?

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti BitterX
Eikö tuo Nokia -vertaus ole kuitenkin kohtuullisen kaukaa haettu?

Nokia-vertaus oli lähinnä tarkoitettu keskusteluun siitä, pitäisikö SM-liigasta tippuvan joukkueen myydä oma osakepääomansa.

Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
2) Miten yhden seuran osuuden arvo on määritelty?

Tämä on julkista tietoa.

Viestin lähetti BitterX
Miksi joku ostaisi tuollaisen yrityksen osakkeita?

Saadakseen sijoitukselleen arvonnousua. SM-liigasta pois jääminen ei olisi yhtään sen paremmin turvannut varmaa SM-liigatason pelipaikkaa, joten siitä pois jäänti olisi ollut aiheuttanut vain taloudellista tappiota. Periaatteessa jokainen joukkue on samassa tilanteessa, ja ovat varmasti käsittäneet tämän suljetun liigan väliaikaisuuden jo osakeyhtiötä perustettaessa.

Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Oma ehdotukseni SM-liigan pelimuodoksi olisi seuraava:

- SM-liiga avoimeksi ja SM-Liigaan 14 joukkuetta, joiden on pystyttävä osoittamaan tulevansa taloudellisesti toimeen.

- Pelataan nelinkertainen sarja ilman välisarjoja, jolloin jokainen joukkue pelaisi 52 ottelua.

- Playoffeihin pääsisi suoraan kuusi parasta joukkuetta ja sijoilla 7-10 pelaavat joukkueet kohtaisivat toisensa säälipleijareissa. Näin ollen lopullisiin pudotuspeleihin pääsisi kahdeksan joukkuetta. Näillä säälipleijareilla taataan se, ettei runkosarjassa loppupäähän jämähtäneet joukkueet heitä hanskoja tiskiin.

- Playoffit pelattaisiin paras viidestä- systeemillä, paitsi säälipleijarit jotka pelattaisiin paras kolmesta- systeemillä.

- Sarjan viimeiseksi jäänyt joukkue kohtaisi Mestiksen voittajan ja ne pelaisivat liigakarsinnan paras viidestä- systeemillä.

- Sarjan sisäiseksi siirtorajaksi tulisi 31.12, jonka jälkeen joukkueilla olisi mahdollista hankkia pelaajia ulkomailta 31.1 asti. Näin toivon mukaan vältettäisiin case Machuldat.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Ohmi
Nokia-vertaus oli lähinnä tarkoitettu keskusteluun siitä, pitäisikö SM-liigasta tippuvan joukkueen myydä oma osakepääomansa.

Se ainakin onnistui...

Viestin lähetti Ohmi
Saadakseen sijoitukselleen arvonnousua. SM-liigasta pois jääminen ei olisi yhtään sen paremmin turvannut varmaa SM-liigatason pelipaikkaa, joten siitä pois jäänti olisi ollut aiheuttanut vain taloudellista tappiota. Periaatteessa jokainen joukkue on samassa tilanteessa, ja ovat varmasti käsittäneet tämän suljetun liigan väliaikaisuuden jo osakeyhtiötä perustettaessa.

Olikohan kuitenkaan näin, että seurat hakivat SM-liigaan sijoittamalla taloudellista voittoa? Luulen, että SM-liigan yhtiöittäminen oli vain osa liigan itsensä ajamaa "keinotekoista kaupallistamista".

Huippu-urheilu muuttuu, ja on osittain jo muuttunut, liiketoiminnaksi Suomessakin. Mielestäni tämä ei ole lainkaan huono asia. Tuota kaupallistumista ei kuitenkaan voi nopeuttaa yhtiöittämällä liiga ja seurat jo silloin, kun perusteita yhtiöittämiselle ei vielä ole. Joidenkin liigaseurojen kohdalla yhtiöityminen oli toki aivan perusteltua, mutta paljon on niitäkin, jotka yhtiöityivät pelkästään yhtiöitymisen vuoksi.

Turpeinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tappara. Sympatiat HPK:lle.
Tuo Elmeri Hautamäen ehdotus vaikutti todella hyvältä. Vielä kun saataisiin päättäjä Jatkoajan keskustelupalstalle.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti BitterX
Varmasti vaasalainen elinkeinoelämä lähtisi tukemaan Sportia nytkin, mikäli Sport ilmoittaisi selkeäksi tavoitteekseen liigapaikan esimerkiksi vuonna 2007. KalPaa lukuunottamatta, muut potentiaaliset liigaehdokkaat ovat hymistelleet nousupuheissaan ilman mitään aikatavoitteita. Eihän yritykset lähde tukemaan liigapyrkimyksiä, kun he eivät edes tiedä ollanko sinne tosissaan haluamassa... ja jos ollaan haluamassa, ei kerrota milloin. Varmaa on myös, että jos Sport ilmoittaa pyrkivänsä liigaan vuodeksi 2007, innostuisi tästä myös vaasalainen kiekkoyleisö.

Niin ainakin itse mitä olen kysellyt asioista, niin itse pelillisten ja pelimääristä johtuvien muutosten jälkeen suljettu liiga on juuri vähentänyt innokkuutta käydä peleissä. Kun pelataan ensin 56 lähes merkityksetöntä peliä ja sitten lähdetään vasta pelaamaan. Samoin kun häntäpään seuroilla ei ole muuta panosta kuin myydä pelaajat pois ja pelailla loput pelit alta pois. Tämä trendi vaikutta jatkossa yhä enemmän tuotteeseen. Eikä pelkästään itse asian takia, vaan sen takia että nyt mediakin on alkanut huomioida asian ja kriittinen sävy vaikuttaa vääjäämättä myös sponsoreihin sekä yleisöön.

Niin olisihan Sportin kiva lähteä yrittämään liigaan, mutta tälläkään hetkellä eivät ole kriteerit selvät millä liigaan päästään. Mikä yritys lähtee panostamaan seuraan joka tähtää liigaan, kun ei ole mahdollisuutta arvioida mitkä ovat mahdollisuudet nousuun. Sama kun lyötäisiin vetoa tietämättä lopullista kerrointa. Kuinka moni on valmis lyömään ottelun voitosta vetoa(voittaako seura x vai y), jos ei tiedä kuinka paljon edes voi voittaa. Yrityksille on aika riskialtista lähteä mukaan panostamaan seuraan, kun ei tiedetä onko liigaan nousu mahdollista ja milloin. Jos liiga olisi avoin, sinne pitäisi esim. karsia ja samalla olla taloudelliset edellytykset yritykset osaisivat arvioida mahdollisuuden nousuun edes jollain tavalla, nythän se on mahdotonta.

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti BitterX

Sport on ilmoittanut liiga-aikeistaan hyvissä ajoin viime kauden aikana ja onkin saanut jo nyt ensimmäiselle mahdolliselle liigakaudelleen koottua jo n. 70% liigabudjetista. Sport tähtää siis puolentoista vuoden päähän, aikaan jolloin liigaa laajennetaan seuraavan kerran. Vaasassa on muuten Mestiksen korkein yleisökeskiarvo ja näin Jatkoajan sivuja silmälläpitäen, korkeimmat lukijamäärät ja kirjoitusmäärät Mestiksen puolella. Sport on Mestiksen HIFK. Sitä rakastetaan tai vihataan.

Alabama Song

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Rocco
Sport on Mestiksen HIFK. Sitä rakastetaan tai vihataan.

Ihanko totta. Tätä en tiennytkään.

Mulle itselleni Sport ei herätä minkäänlaisia tunteita,
mutta jos Vaasan Sportin "rahkeet" kestävät niin tervetuloa SM-liigaan.

Viimeksi muokattu:

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Viestin lähetti Jeff

Rauma on käsittääkseni n. 30 000asukkaan kaupunkin ja Turku on n. 50km päässä ja Pori n. 100km päässä jos oikein muistan.

Täytyy hieman korjata tuota eli Turku-Rauma 92 km ja Rauma-Pori 50 km. Sinulla oli mennyt vain kilometri lukemat väärin päin.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti BitterX
Olikohan kuitenkaan näin, että seurat hakivat SM-liigaan sijoittamalla taloudellista voittoa? Luulen, että SM-liigan yhtiöittäminen oli vain osa liigan itsensä ajamaa "keinotekoista kaupallistamista".

Jos nyt tätä asiaa ajattelee hieman toisessa valossa, niin mitkä olisivat olleet vaihtoehdot? Joko SM-liigaa olisi pyörittänyt erillinen ns. riippumaton taho, joka olisi monopoliasemassa kerännyt tähtitieteelisä vuosimaksuja Ry muotoisilta jääkiekkoseuroilta erinäisinä vuosimaksuina ja hyvän tuloksen tullessa kerännyt itse kermat päältä jättäen SM-liigaseurat nuolemaan näppejään, tai sitten nykyinen jossa SM-liigaseurat tekevät itse omat päätöksensä ja tuloksensa, ja joko nielevät tappionsa tai sitten lyövät rahoiksi - mikäli homma toimii. F1 taitaa muistaakseni noudatella melko pitkälle tuota ensimmäistä vaihtoehtoa:)

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Liverpool F.C.
NY Rangers
Hyvä kirjoitus Elmeri Hautamäeltä. Varsinkin tuo liigan sisäisten siirtojen ja ulkomailta tulevien siirtojen eriyttäminen oli loistava idea.

Itse näkisin ideaalina vaihtoehtona 12 joukkueen avoimen liigan jossa olisi välisarjat. Joko kaksi kuuden joukkueen välisarjaa tai kolme neljän joukkueen. Välisarjat voisivat määräytyä edellisen kauden sijoitusten perusteella, jolloin vastassa ei olisi joka vuosi samat joukkueet.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti Rocco

Onko noin? Näin liiganäkymiltä katsottuna Sport on ylivoimaisesti mitäänsanomattomin näistä liigaan haluavista jengeistä.

Tuo liigan sisäisten siirtojen eriyttäminen ulkomaalaisista oli hyvä idis Elmeri Hautamäeltä. Toisi ehkä jotain rotia sekin tähän nykyiseen meininkiin.

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Itse olen sitä mieltä, että vielä radikaalimpia ratkaisuja pitäisi tehdä. Ensin sm-liiga 12 joukkueen sarjaksi ja parin-kolmen vuoden siirtymäkauden jälkeen vain 10 joukkuetta sm-liigaan. Tällöin pelattaisiin vain nelinkertainen sarja + 2 kierrosta Ruotsin Elietserienin joukkueita vastaan. Ruotsin elietseriekin siirtyisi samalla aikajänteellä 10 joukkueen sarjaksi.

Suurin syy tähän ehdotukseen ovat taloudelliset resurssit. Nämä 2-3 joukkuetta, jotka tekevät eniten tappiota vuodesta toiseen pitää saada pois sm-liigasta. Suomi on jäänyt koko ajan jälkeen palkkatasossa Ruotsista, Sveitsistä sekä nykyään Venäjänkin palkkatasosta. Tarpeeksi hyviä pelaajia ei riitä Suomen sarjoihin 13-14 joukkueelle. Joukkueista tulee liian junioripitoisia. Haluan ainakin itse katsoa mahdollisimman korkeatasoista jääkiekkoa.

Mäkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Kempes
Itse olen sitä mieltä, että vielä radikaalimpia ratkaisuja pitäisi tehdä. Ensin sm-liiga 12 joukkueen sarjaksi ja parin-kolmen vuoden siirtymäkauden jälkeen vain 10 joukkuetta sm-liigaan. Tällöin pelattaisiin vain nelinkertainen sarja + 2 kierrosta Ruotsin Elietserienin joukkueita vastaan. Ruotsin elietseriekin siirtyisi samalla aikajänteellä 10 joukkueen sarjaksi.
Tämä sopisi meikäläiselle, matseja tulisi runkosarjassa 54.
Ja siihen päälle maiden sisäiset pleijarit, minkä jälkeen maiden mestarit pelaavat finaalit keskenään. Tulisi ainakin huomattavan paljon korkeatasoisempi sarja.

Turpeinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tappara. Sympatiat HPK:lle.
Viestin lähetti Rocco

Ei HIFK ainakaan Tauno Tasalakeissa mitään suurempia tunteita herätä.

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Viestin lähetti Kempes

Suurin syy tähän ehdotukseen ovat taloudelliset resurssit. Nämä 2-3 joukkuetta, jotka tekevät eniten tappiota vuodesta toiseen pitää saada pois sm-liigasta.
Uudessa 10 joukkueen SM-liigassa pelaisivat ainakin:
Kärpät
HIFK
Jokerit
TPS
Blues
HPK
Lukko
Tappara
Ilves

Mikä olisi se kymmenes joukkue? JYP, koska sillä on selkeästi paremmat edellytykset menestyä 10 joukkueen liigassa, kuin Ässillä, Saipalla ja Pelicanseilla.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Ohmi
Jos nyt tätä asiaa ajattelee hieman toisessa valossa, niin mitkä olisivat olleet vaihtoehdot? Joko SM-liigaa olisi pyörittänyt erillinen ns. riippumaton taho, joka olisi monopoliasemassa kerännyt tähtitieteelisä vuosimaksuja Ry muotoisilta jääkiekkoseuroilta erinäisinä vuosimaksuina ja hyvän tuloksen tullessa kerännyt itse kermat päältä jättäen SM-liigaseurat nuolemaan näppejään, tai sitten nykyinen jossa SM-liigaseurat tekevät itse omat päätöksensä ja tuloksensa, ja joko nielevät tappionsa tai sitten lyövät rahoiksi - mikäli homma toimii. F1 taitaa muistaakseni noudatella melko pitkälle tuota ensimmäistä vaihtoehtoa:)

Yrityselämässä monenlaisia tuki- ja verkottamispalveluja tarjoavat usein yhdistykset, jotka keräävät omien kulujensa kattamiseksi jäsenmaksun.

Mielestäni tämä olisi voinut sopia SM-liigan toimintamuodoksi, jolloin se toimisi nyt liigaseuroille eräänlaisena kattojärjestönä. Jos oltaisiin toimittu näin, liigakarsinnat olisi nyt huomattavasti helpompi palauttaa. Mikäli siis näin haluttaisiin.

Mielestäni Ruotsin Elitserien ei ole yhtiö. En tosin ole tästä aivan sat.pros.varm.

Rocco:
Jos näin on, pyydän anteeksi tarjoamaani virheellistä tietoa. Olin siinä käsityksessä, että Sportilla ei vielä ollut aikataulua liigaan pyrkimiselle.

Johtuukohan Sportin suuret yleisömäärät muuten siitä, että Vaasassa on asetettu tarkka aikataulu liigaan pyrkimiselle? Luulen, että syy-yhteys löytyy...

Viimeksi muokattu:

Mosabacka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hjallis äänessä

Harkimon lauseisssa on sekä asiaa, että suoranaisia sammakoita.

Viestin lähetti Jeff
"Ei me voida sulkea tätä sarjaa sen takia, että joku ei osaa tätä businesta."

Harvinaisen totta, mutta on siinä se lähes lopullisen uppoamisen pelko a´la Kärpät tai KalPa. Peruslähtökohdaltaan jääkiekkojoukkueen pitää ensisijaisen eli hyvän jääkiekon tarjoamisen ohella pitää talous kunnossa.

Viestin lähetti Jeff
"Ajattele nyt asiaa, joku Pelicans tietää jo syksyllä, ettei sillä ole mitään saumoja voittaa yhtään mitään. Sitten tammikuussa aletaan ajatella seuraavaa kautta ja myydään kaikki jätkät pois. Ei helvetti mitä touhua!" :-)

Haluaisin kuulla sen Pelicanspelaajien, valmennuksen, johtoporukan tai kannattajien ajatuksen, että he eivät uskoneet edes jonkinasteiseen menestykseen. Uskoisin, että optimismia löytyi syksyllä, totuus oli sitten karu. Jokaisena vuonna jonkun täytyy olla viimeinen eli flopata. Viime vuonna se oli Ilves.

Sitten toinen asia, joka oikeastaan on kaikkein kauhein sammakko, mitä näissä lauseissa on. Näkikö kukaan Pelicans- tai Saipakiekkoilijoilla hintalappuja selässä?

Eikö se ole totta, että tarvitaan ostajia, kysynnän laki on voimassa jääkiekossakin. En usko, että Pelicans- tai Saipajohto on soitellut ympäri Suomea kaupaten pelaajiaan, vaan sen sijaan Kärppien, Hpk:n, Jokereiden ynnä muiden seurojen pomot ovat jo ottaneet tavakseen tammikuussa soitella sarjataulukon peräpään numeroihin, että miten olisi?

Tähän samaan ostoporukkaan kuuluu myös Hjalliksen tukema Jokerit. Saipalle ja Pelicansille pelaajien myyminen on mitä luonnollisin temppu tässä suljetun liigan kaudella aivan kuten Jokereille on luonnollista hommata tässä vaiheessa kautta pari pelaajaa, Drouin ja Burström. Jyp ja Hpk tackade och pockade och så vidare.

Tulee mieleen ilmiön synonyymina tämä maailman vanhimman ammatin tuomitseminen, vaikka itse käyttäisi ammatin tarjoamia palveluja. Ei ne miehet, mutta ne naiset. Hyvä Hjallis!!!!!!

Sen sijaan selvää on, että osan liigajoukkueiden selkeä luovuttaminen tässä vaiheessa talouden petraamisen vuoksi ei ole varmaan jääkiekon, tämän liigan tuotteen kannalta ollenkaan hyvä ratkaisu. Sen takia olisi hyvä, että keväistä myyntimarkkinointia ei ainakaan tämän kevään sfääreissä olisi ollenkaan.

Viestin lähetti Jeff
Kysymys: "Onko Saipan tai Pelicansin paikka sm-liigassa?"
Harkimon vastaus: "Ei ole."

Maailmaan mahtuu mielipiteitä. Kysykää minulta, onko Jokereiden paikka sm-liigassa. "Ei ole." Yhtä uskottavaa kuin Hjalliksen vastaus.

Viestin lähetti Jeff
"Ei meillä edes ole vaihtoehtoja avaamiselle."

Onhan, ei avata. Voiko kaveri olla noin tyhmä?

Viestin lähetti Jeff
Kysymys: "Pystyykö JYP jonain päivänä ihan oikeasti haastamaa Jokerit?"
Harkimon vastaus:" No ei ne mestaruuteen pysty, mutta kyllä niillä on saumat vähän huonompiin sijoituksiin."

Tässä lauseessa Hjallis sanoo nykykiekon todellisen lain. Hetkittäisiä onnistumisia (lue: esim. viides sija, korkeintaan pronssiottelu) pienen budjetin Jyp, kuten moni muukin Sm-liigajoukkue, pystyy saamaan aikaiseksi, mutta mestaruudesta haaveileminen taitaa olla utopistista. Siihen on mahdollisuuksia enää vain muutamilla rikkaammilla joukkueilla. Tämä näkyy erityisen selvästi pitkässä juoksussa, yksittäisistä notkahduksista huolimatta. Raha ratkaisee.

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti Patelan pipomies
Hyvä kirjoitus Elmeri Hautamäeltä. Varsinkin tuo liigan sisäisten siirtojen ja ulkomailta tulevien siirtojen eriyttäminen oli loistava idea.

Joo, mutta itse pistäisin tuon kotimaan siirtojen takarajan tammikuun puoleen väliin (ilmeisesti ollut joskus?) koska nuorten MM-kisat päättyvät vasta joskus tammikuun ekan viikon kieppeillä. Jos jollakin joukkueella on paljon avainpelaajia siellä, kuten Jokereilla viimeksi, ja moni heistä loukkaantuu ja ulkomaalaiskiintiö on jo täynnä niin mistäs sitten hommaat korvaavat pelaajat?

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti Master Chief
Jos jollakin joukkueella on paljon avainpelaajia siellä, kuten Jokereilla viimeksi, ja moni heistä loukkaantuu ja ulkomaalaiskiintiö on jo täynnä niin mistäs sitten hommaat korvaavat pelaajat?
Mestiksestä liigapykälän omaavien pelaajien keskuudesta tai omista junnuista.

Toden totta, tuo Elmeri Hautamäen idea on yksinkertaisuudessaan loistava. Sisältäisikö se kotimaan siirrot myös Ruotsiin myynnit (case Kauppila)?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy