UFO:t ja muut kokemukset yliluonnollisista voimista

  • 165 441
  • 755

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Sinänsä ihan loogista puhetta Jumalasta:) Mutta tuosta tieteen luonteesta sen verran, että sen perusluonteeseen kuuluu, että teoriat asetetaan kriittiseen tarkasteluun ja uudet teoriat tulevat aina kumoamaan vanhat. Ei yksittäistä tieteellistä teoriaa tulekaan pitää minään lopullisena totuutena. Eri asia on sitten olla tiedeuskovainen, joka uskoo, että mitään "yliluonnollista" ei ole ja kaikki on puristettavissa fysikaalisiin teorioihin ja kaavoihin.
Nimenomaan. Tieteen ehdottomasti paras puoli on nimenomaan itsekriittisyys ja sitä kautta muuttuminen. "Absoluuttinen totuus" on käsitteenä turha, koska sitä on lähes mahdotonta saavuttaa. Tieteessä tehdään teorioita, joiden tarkoitus on mahdollisimman tarkkaan ja totuudenmukaisesti kuvata maailmankaikkeutta ja sen toimintaa.

En allekirjoita julle juniorin tekstiä täysin, mutta on totta, että käsiteltäessä universumin syntyä tai jotain muuta toistaiseksi tuntematonta osa-aluetta tässä maailmassa, tuntuvat ne väkistenkin "henkimaailman jutuilta". Aukkojen Jumala;)
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nimenomaan. Tieteen ehdottomasti paras puoli on nimenomaan itsekriittisyys ja sitä kautta muuttuminen.
Kyllä uskonnollisuuskin voi olla itsekriittistä ja kyvykästä muuttumaan. Yleinen harhaluulo kuvitella toisin. Monesti tietysti näin ei ole, kun jotkut lait ja säännöt on ns. kiveenhakattuja, eikä niitä saa kyseenalaista, mutta sinänsä se, että uskoo, ei ole mikään este sille, etteikö voisi hyväksyä muita näkemyksiä tai havaita niissä jotain, mikä selittää asian paremmin.

Olen itse esim. korjannut näkemyksiäni, vaikka tietyt perusasiat pysyykin yleensä paikoillaan.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kyllä uskonnollisuuskin voi olla itsekriittistä ja kyvykästä muuttumaan. Yleinen harhaluulo kuvitella toisin. Monesti tietysti näin ei ole, kun jotkut lait ja säännöt on ns. kiveenhakattuja, eikä niitä saa kyseenalaista, mutta sinänsä se, että uskoo, ei ole mikään este sille, etteikö voisi hyväksyä muita näkemyksiä tai havaita niissä jotain, mikä selittää asian paremmin.
Uskontoon suhtautuminen kyllä voi muuttua, mutta uskonnon perustukset ovat kiveen hakattuja. Vai oletko nähnyt Koraanin toisen version, jossa ensimmäisestä löytyvät selkeät virheet on korjattu? Tai Raamattu vol. 2?

Tiedon lisääntyessä dogmaattisuus ja "absoluuttinen totuus" joutuvat usein koetukselle. Ainoa järkevä tapa on muuttaa suhtautumistaan ja päivittää uskonnollisuuttakin. Esim. oma luterilainen kirkkomme käy esimerkkinä uskonnosta, jossa ei ole oikeastaan juuri mitään jäljellä alkuperäisestä uskonnosta. Lähes kaikki asiat ovat uudelleentulkittuja.

Kannatan kyllä itse oman elämänkatsomuksen päivittämistä tarpeen tullen. Dogmaattisuus ja sokea usko, joka vaatii torjumaan todellisuuden jossa elämme, on vahingollistakin. Onneksi kulttuuri kehittyy ja uskontokin siinä sivussa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Uskontoon suhtautuminen kyllä voi muuttua, mutta uskonnon perustukset ovat kiveen hakattuja. Vai oletko nähnyt Koraanin toisen version, jossa ensimmäisestä löytyvät selkeät virheet on korjattu? Tai Raamattu vol. 2?
Niin, no olen ehkä itse hieman huono esimerkki siinä mielessä, että en kuulu minkään erityisen uskonnon kannattajiin, vaan olen siitä jostain väliltä. =)

Rasitteenani ei ole minkään erityisen uskonnon pakotteita. Uskonnollisuus ja uskonto on kuitenkin hieman eri asioita mielestäni, ihmisellä voi olla uskonnollinen: henkisyyteen ja korkeampaan voimaan kallellaan oleva maailmankuva, mutta se ei sulje muita vaihtoehtoja pois, vaan pyrkii nimenomaan löytämään sen yhteisen nimittäjän näiden välillä. Vaikka tiede ei uskonto olekaan, niin sitäkään ei ole siitä kuviosta mikään pakko rajata pois, päinvastoin, se on hyvä pitää mukana. Minua kiehtoo tieteelliset havainnot ja sen saavuttamat asiat, koska ne voivat tukea myös uskonnollisia asioita ja päinvastoin. Näenkin, että nämä kaksi on täysin yhdistettävissä ja niiden myötä keinot ymmärtää vielä enemmän, on käsillä.

Tätä siis ajoin takaa uskonnollisuuden kyvyllä omaksua uutta ja tarkastella itseään kriittisessä mielessä.

Fundamentalistit on sitten asia ihan erikseen.
 

tutzba

Jäsen

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei voi kun todeta, että se on kaikki vain ajan kysymys. Tällä hetkellä nämä tiuhaan tulevat erikoiset havainnot herättävät lähinnä kysymysmerkkejä, mutta muutaman vuoden sisällä ne on täyttä faktaa ja suhtautuminen muuttuu radikaalisti. 2012 lähestyy ja sen myötä askeleet kohti suurempaa maailmaa tullaan ottamaan ihmiskunnan taholta.

Itseäni tälläinen ei ihmetytä, ainoastaan hymyilyttää hieman. Olen odottanut näitä hetkiä ja todellakin tiedän, en ole yksin, kuten ei kukaan muukaan =)
 

Pietrangelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers, SS Lazio, Bulls
Oliko peräti X-Files sarja missä kerrottiin radioaaltojen lähtevän suomesta "hyvin" taivaalle? Näin ollen muukalaiset voisivat puhua suomea =D Odotellaan.

edit: hyvin sanan tilalla voisi olla jotain tieteellisempää. Samoin ehkä X-filesin
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Niin kauan kuin nuo muukalaiset eivät pyyhi meitä olemattomiin, niin tervetuloa vaan. Toki hymyilyttää kaikki nämä foliohatut, esimerkiksi otettakoon Ted Raikas, jotka tulevat housuihinsa lähes aina kun jossain tapahtuu ufohavainto.

Itse olen hyvinkin avoimin mielin, olisihan se helvetin hienoa jos juuri minun elinaikanani alienit saapuisivat tervehtimään. Toisaalta, jos ovat kovinkin vittumaisia otuksia, niin tulkoot vasta sadan vuoden päästä.
 

DeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Ajan kysymyshän tuo pelkästään on koska pallopäät haluavat julkistaa olemassaolonsa meille maan matosille, tosin, voivat olla siinä määrin fiksuja etteivät "virallisesti" esittele itseään. Mutta menee siinä monelta joka uskoo johonkin korkeampaan tai joka uskoo että ihminen on kaikista eliöistä korkeimmalla, kasetti solmuun ja pahan kerran. Saku#11:sta kanssa samoilla linjoilla, ihan sama jos tulevat kylään hyvällä meiningillä ok, mutta jos on jotain planeetan valtaussunnitelmia niin sitten saavat pysyä missä ovatkin.
 

stigers

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Suomi
Huh huh!!!
Immeiset uskoo vieläkin näihin huuhaa juttuihin...
Eikö riittänyt tämä Johan AF Granin ohjelma aikoinaan, niin kyllä alkoi tulla saman tien näitä UFO havaintoja... Minä olen tässä UFO jutuissa uskovan osapuolena tasantarkkaan sitten vasta kun itse näen. Oma mielipide on aina ollut jos avaruudessa olisi älykästä elämää, niin porukka kävisi meillä kylässä jatkuvasti.

Eli turhaan nyt alkaa minulle valittamaan nämä scifi-immeiset siihen saakka kun humanoidin tuo minun kasvojen eteen...
 

Tobias

Jäsen
Hah haa,mukavaa saada heti hyvät naurut avatessani toimistolla koneen.

Vai on ufoja nähty,ei saatana. Joku tässä mainitsi, että vuosi 2012 on jonkinnäköinen deadline jolloin ufot laskeutuvat tänne.

Antakaapa niin Tobias kertoo absoluuttisen ja lopullisen totuuden. Ufoja ei tulla näkemään vuonna 2012 eikä sen jälkeenkään täällä maapallolla. Voitte väittää vastan, mutta kaivakaapa vuonna 2013 tämä ketju esiin, mikäli mahdollista, niin tulette huomaamaan minun olleen oikeassa. Siihen asti, ufouskovaiset, antakaa meille muille lisää hauskaa luettavaa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Samat valot nähty taivaalla myös Phoenixissä aikaisemmin...

http://www.youtube.com/watch?v=HTW3VXlH3BM&mode=related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=VhAQrR8Jhkk&mode=related&search=

On tämä ryökäle sentään jännää..
Jeejee... Olipas kuin Kolmannen asteen yhteydestä, tutkakuvat ja kaikki. Phoenixissäkin lienee lentokenttä ja laskeutumisvaloja on helppo editoida clipille monet päällekkäin. Uskooko joku tosiaan näihin?

EDIT: typo
Tarkennan vielä sen verran, että tuntuu absurdilta ajatukselta, että maailmankaikkeudessa ei olisi muuta elämää tai kulttuureja jonkinlaisessa muodossa. Mielestäni vaan kukaan ei ole tähän mennessä esittänyt konkreettista todistusta niistä. Ufoja toki on, mutta ovatko ne ekstraterrestriaaleja se on eri juttu.
 
Viimeksi muokattu:

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huh huh!!!
Immeiset uskoo vieläkin näihin huuhaa juttuihin...
Eikö riittänyt tämä Johan AF Granin ohjelma aikoinaan, niin kyllä alkoi tulla saman tien näitä UFO havaintoja... Minä olen tässä UFO jutuissa uskovan osapuolena tasantarkkaan sitten vasta kun itse näen. Oma mielipide on aina ollut jos avaruudessa olisi älykästä elämää, niin porukka kävisi meillä kylässä jatkuvasti.

Eli turhaan nyt alkaa minulle valittamaan nämä scifi-immeiset siihen saakka kun humanoidin tuo minun kasvojen eteen...

Suomessa on ymmärretty väärin UFO lyhennyksen tarkoitus. Unidentified Flying Object tarkoittaa tunnistamatonta lentävää objektia. Ufo voi olla mitä tahansa muutakin kuin joku avaruusolio. Se voi olla vaikka joku luonnonilmiö jota ei vielä tunneta. Jos olet nähnyt ufon, niin se ei vielä tarkoita että olet nähnyt avaruusaluksen. Tämä oli pientä pilkun viilausta yleisesti. Lainatun henkilön teksti vain sopi tähän viilaukseen, eikä mitään henkilökohtaista.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itse kuulun myös skeptikoihin siinä mielessä, etten usko veljien toiselta planeetalta koskaan tänne asti pääsevän. Avaruus taitaa olla niin läpikotaisin tutkittu niiltä etäisyyksiltä, mistä tänne pääsisi, että ei tule tapahtumaan. Sitä en epäile hetkeäkään, etteikö elämää olisi jossain muodossa muuallakin. Mutta siitä on vielä pitkä matka avaruusmatkailukulttuuriin. Ja kun katsoo, mitä ihmiset ovat tekemässä tälle planeetalle, kulttuurien sykleissä kulkeva kuolema ja lyhyt historia on todennäköisempää kuin avaruuden totaalinen valloitus. Kyllä ne fysiikan lait pätevät pallopäillekin. Teleporttaus kun taitaa valitettavasti jäädä sci-fi -asteelle.
 

Sininen Lanka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Lassi ja Leevissä oli hyvä kommentti koskien ufojen olemassaoloa: "Paras todiste ufoja olemassaolosta on se, että ne eivät ole ottaneet yhteyttä ihmisiin"
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuulin tai näin jokin aika jossain proffa Valtaojan kommentoivan äärettömyyttä, missä yhteydessä hän kehotti olla miettimättä asiaa liikaa, koska siinä saa vaan päänsä sekaisin.

Tämän kehotuksen innoittamana olen viettänyt kesäiltoja miettien äärettömyyttä. Toki päätä on sekoitettu muillakin keinoilla, kuten nestemäisillä kemikaaleilla alumiinitölkeistä.

Mikäli maailmankaikkeus olisi ääretön, siitä seuraisi ääretön määrä järkyttäviä asioita. Nämähän ovat siis kaikki seurausta siitä, että jos maailmankaikkeus olisi ääretön ja koska jollain todennäköisyydellä jossain on kopio esim. nimimerkki Awe:sta, niin loppujen lopuksi Aweja onkin äärettömästi. Toisaalta olisi myös hyvää MILF ainesta markkinoilla riittävästi. Tämähän ei ollut siis varoittava esimerkki, mutta miettikääpä ääretöntä määrää Turku nimisiä kaupunkeja! Hämeenlinna olisi oikeasti jossain pääkaupunki! .... vakavia seurauksia ....
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Hämeenlinna olisi oikeasti jossain pääkaupunki! .... vakavia seurauksia ....
Valtion nimi olisi Siiklilandia. Mutta en usko, että tuolta planeetalta lennettäisiin yhtään mihinkään. Siellähän elettäisiin ikuista pronssikautta.

(tuo ääretön määrä Turkuja saa ihon kananlihalle)
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Hämeenlinna olisi oikeasti jossain pääkaupunki! .... vakavia seurauksia ....
Onhan Hämptoni Etelä-Suomen läänin pääkaupunki ja ovathan turkulaiset jo joukossamme, joten mikä voisi muuttua enää pahemmaksi alienien myötä.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kuulin tai näin jokin aika jossain proffa Valtaojan kommentoivan äärettömyyttä, missä yhteydessä hän kehotti olla miettimättä asiaa liikaa, koska siinä saa vaan päänsä sekaisin.
Valtaoja vaikuttaa fiksulta mieheltä. Kannattaa varmaan jatkossa noudattaa hänen antamiaan vinkkejä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Toki hymyilyttää kaikki nämä foliohatut, esimerkiksi otettakoon Ted Raikas, jotka tulevat housuihinsa lähes aina kun jossain tapahtuu ufohavainto.
Ei pidä täysin paikkaansa! Meinasin kyllä tulla housuihini eilen, mutta ihan eri syystä. Se olisikin ihan toisen ketjun heiniä, joten en asiasta jauha sen enempää tässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös