Kieltämättä varmaan kysymyksistä vaikein tuo, mitä on maailmankaikkeuden ulkopuolella. Olen itse ymmärtänyt, että siellä ei ole aikaa eikä tilaa noin käsityksen muodossa, eli öö... siellä ei ole yhtikäs mitään. Miten sellainen, mitä ei ole, voi jatkua minnekään, eli maailmankaikkeus laajetessaan vasta luo sinne valon, ajan ja materian ja jonkinlaiset mittasuhteet.
Onhan kai tunnetussa maailmankaikkeudessakin aika tavalla niitä alueita, missä ei ole juurikaan mitään. Jotain yksittäisiä aurinkoja vain. Suurimmat aineen kerääntymät on galakseissa, jotka kai luovat sen massan maailmankaikkeuteen. Galaksithan sulautuvat useasti toisiinsa, joten tuo Lawlessin heitto, että josko maailmankaikkeudemme ulkopuolelle on toisia maailmankaikkeuksia, ei kai sekään ole poissuljettua. Jos vielä ajatellaan, että nekin laajenevat, niin ehkä jonkun käsittämättömän ajan kuluttua kaksi maailmankaikkeutta tavoittaa toisensa ja joko sulautuvat tai tuhoavat toisensa. Näin antaen alun uuden maailmankaikkeuden syntymiselle. Kukapa tietää, ehkä meidän maailmankaikkeutemme alku on ollut tälläinen.
Itse uskon siihen, että kaikki kertaantuu jatkuvalla syötöllä molempiin suuntiin. Eli jos kyky havainnoida löytyy, niin olemassaolon jatkumo on löydettävissä sekä pienoiskoossa käytännössä loputtomiin ja samoin toki suuressa koossa. Eli eräänl. aluton ja loputon fraktaali, jota kaikkki noudattaa pienimmästä suurimpaan. Näin ollen maailmankaikkeudet sijaitsevat toistensa sisällä, eli noin kansantajuisesti voisi sanoa, että meidän maailmankaikkeutemme sijaitsee "jättiläisen varpaankynnen" alla...
...Ai miten niin ajattelen liikaa? =D