Itse asiassa kuulemma USAF tai joku salainen sotilasorganisaatio, joka noita uusia vehekitä kehittelee, on halunnut nähdä ihmisten reaktioita, kun lennättelevät uusia vehkeitä kaupunkien yllä, joita monet massahavainnot tukevat eri aikakausilla. Toki sehän on psykologisesti aika kova temppu, kun ajattelee, mitä tavallinen ihminen ajattelee tuollaisista omituisen näköisistä aluksista, jotka eivät pidä minkäänlaista ääntä, pelkän huminan lisäksi. Siksi tietty kielletään, että tällaisia kokeita olisi tehty.
Selityksenä luontevin voisi olla se, että kyseessä on uusi teknologia, jota jokin valtio kokeilee. Todennäköisimmin USA, koska on vaikeaa nähdä, miten Kiina tai Venäjä olisivat voineet pidättyä käyttämästä tällaista teknologiaa aseena. Silloin nuo ufohavainnoitkin olisivat eräänlainen näytös ja julistus: me hallitsemme tällaisen teknologian, joten meitä on turha uhata muinaisilla aseillanne.
Selittyisi sekin, miksi USA:n hallinto julkistaa paljon havaintoja. Teknologia on valmis eikä sitä tarvitse enää peitellä. Toisaalta, osittainen julkistaminen voisi johtua Trumpin kaudesta. Se tyyppi ei olisi osannut pitää sotilassalaisuuksia sisällään, joten parempi julkistaa havainnot ja kertoa Trumpille, että kyseessä ovat vieraan sivilisaation alukset.
Onhan tuo käytännön pila-ilmiö mahdollinen, mutta esim. näissä komentaja Fraverin havainnoissa on ollut useita lähteitä: 1) lentotukialuksen radiotaajuustutka 2) hävittäjän radiotaajuustutka, 3) hävittäjän infrapunatutka 4) hävittäjän TV-kamera sekä 5) hävittäjän kahden lentäjän näköhavainnot. Muutenkaan en usko että jollain laivaston propellipäällä olisi pokkaa käpälöidä noita laitteita, saattaisi kiinni jäädessä häkki heilua aika pitkäksi aikaa.
Noista äkillisistä katoamista, Fraver tuossa linkissä puhuu, miten hänen näkemänsä UFO tuli jostain avaruudesta 70 000 jalan yläpuolelta ja kiihdytti yhtäkkiä, sekunnissa noin merenpinnan korkeudelle. Samoin Fraver spekuloi mielestäni ihan loogisesti, että jos alus pystyy käsittelemään aika-avaruutta tuolla tavalla, ilman normaalia työntömoottoria, sille ei ole myöskään mahdotonta mennä esim. veteen, mistä (siis UFOjen menemisestä ilmasta veteen) on tehty monia havaintoja. Myöskin, noiden havaintojen mukaan nuo alukset pystyvät olemaan paikoillaan tunteja, eivät siis selvästikkään käytä normi ysivitosta tai dieseliä polttoaineenaan.
Ei noista jutuista oikein tiedä, miten niihin suhtautuisi, mutta ainakin ne ovat todella mielenkiintoisia! Toi SALTin mainitsema teoria että nuo UFOt ovat "omia" on mahdollista, mutta enpä oikein usko että jenkeillä tai neukuilla tai kiinalaisilla on vielä esim. tuon tason teknologiaa, mitä Fraverkin kuvailee. Normitieteellä mennee minimissään sata -parisataa vuotta tuollaisen kehittämiseen.
Jos tuon teknologian yrittäisi palauttaa maan pinnalle, voi spekuloida sillä, että kyseessä on hyvin suuren tehon tuottaminen hyvin nopeasti ja toisaalta vain vähän aikaa kestävänä. Tuollaista nopeutta ei huristella avaruudessa valovuosien päähän, vaan teknologia sopii vain lyhytaikaisiin spurtteihin. Kiihdytysautolla ei ajeta pitää kisaa, vaikka se kiihtyvyydessä päihittääkin kaikiki muut. USA:ta siis veikkaan teknologian kehittäjäksi. Ionimoottori kehitteillä?
Yksi viaton koe olisi yrittää osua näihin laitteisiin ohjuksella. Periamerikkalainen lähestymistapa, mutta se voisi tuottaa korvaamatonta informaatiota. Jos kyseinen alus on oikeasti olemassa, se havaitsee ammuksen ja väistää sitä. Jos kyseessä on jonkinlainen harhanäky, meteorologinen ilmiö tai muu, ammus menee siitä kivasti lävitse ja siinä myös selitys ilmiölle. Samoin toki jos kyseessä olisi jonkinlainen nörttipila. Toki sitten on niitäkin, joiden mielestä sivilisaatioiden sota ei olisi hyvä ajatus.
Kaukaa haettua, mutta jos veteen osumisen voisi paikantaa tarkasti, voitaisiinko kyseistä paikkaa tutkia ja ottaa näytteitä vedestä? Kappaleen veteen osuminen ainakin tuottaisi aaltoja, jotka voidaan havaita. Tällöin tiedetään, että jokin osui veteen. Voisiko tällainen osuma jättää muita kemiallisia jälkiä?
On myös ihan hyvä kysyä, onko satelliiteilla yhtään ufohavaintoja? Merkillisen kapea on ufojen toiminta-alue, luulisi, että kaukaa tulleet muukalaiset vähän jarruttelisivat ensin mätkähtäessään maan ilmakehään. Toki myös vaikeasti selitettävää on se, miten maasta peräisin olevat alukset ovat onnistuneet operoimaan kapealla sektorilla.