Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 854 699
  • 11 238
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Erinäisistä seikoista päätellen ainakin minä kuulun "eräisiin".

No höpsöntöpsön. Kaikki mitä minun nimimerkin nimissä on kirjoitettu tai tullaan kirjoittamaan, on turhanpäivästä lötinää ja lassutusta. On hauskaa vihjailla "eräät", saaden kukaisenkin pohtimaan "ketäköhän tuo merkittävä palstahenkilö tarkoittaa.. Eikai vaan minua?"
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ei ole turhanpäiväistä, kun ei ole politiikkaa mukana.
Politiikkahan on kuitenkin päivänpolttava aihe. Onko siis päivä turha, jos siinä on politiikkaa mukana? Ja palaako sellainen päivä? No, päivä on aikaa, ja kuten Junnu Vainiokin jo kertoi, aika entinen ei koskaan enää palaa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
No höpsöntöpsön. Kaikki mitä minun nimimerkin nimissä on kirjoitettu tai tullaan kirjoittamaan, on turhanpäivästä lötinää ja lassutusta. On hauskaa vihjailla "eräät", saaden kukaisenkin pohtimaan "ketäköhän tuo merkittävä palstahenkilö tarkoittaa.. Eikai vaan minua?"

Ei se varmaan sinua tarkoittanut. ;)
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
No höpsöntöpsön. Kaikki mitä minun nimimerkin nimissä on kirjoitettu tai tullaan kirjoittamaan, on turhanpäivästä lötinää ja lassutusta. On hauskaa vihjailla "eräät", saaden kukaisenkin pohtimaan "ketäköhän tuo merkittävä palstahenkilö tarkoittaa.. Eikai vaan minua?"

Muistelen, että valitit tässä taannoin, että uudet jäsenet kirjoittelevat joka keskusteluun.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Muistelen, että valitit tässä taannoin, että uudet jäsenet kirjoittelevat joka keskusteluun.
Olet väärässä. Korjaan, muistelet väärin.

Mikä ihmeen politiikkapalsta tästä on tullut, kierrätyskeskuksessakaan yhtään pierujuttua enää. Joku uus palstajulkkis paistattelee joka ketjussa.
Pitäkää tunkkinne.

Puhe oli yhdestä uudesta palstajulkkiksesta, ei useasta uudesta jäsenestä. Politiikka taas ei suoraan liity nimeämättömään "palstajulkkikseen".
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Laitoin ensin viestin Sekalaisten kysymysten - ketjuun, mutta taitaa sopia paremmin tänne:
Jos ei omista asetta tai vahvoja lääkkeitä, mikä olisi "helpoin ja varmin" tapa tehdä itsemurha?
Mielellään niin, etteivät omaiset osu löytäjiksi.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Laitoin ensin viestin Sekalaisten kysymysten - ketjuun, mutta taitaa sopia paremmin tänne:
Jos ei omista asetta tai vahvoja lääkkeitä, mikä olisi "helpoin ja varmin" tapa tehdä itsemurha?
Mielellään niin, etteivät omaiset osu löytäjiksi.

Etsi itsemurhaa hautova lentokapteeni ja varaa matka seuraavalle lennolle.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Laitoin ensin viestin Sekalaisten kysymysten - ketjuun, mutta taitaa sopia paremmin tänne:
Jos ei omista asetta tai vahvoja lääkkeitä, mikä olisi "helpoin ja varmin" tapa tehdä itsemurha?
Mielellään niin, etteivät omaiset osu löytäjiksi.

Jos kysyt itseäsi varten, niin eikö olisi parempi etsiä apua ongelmiin joltain ammattilaiselta? Itsemurha ei hyvä ratkaisu.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Laitoin ensin viestin Sekalaisten kysymysten - ketjuun, mutta taitaa sopia paremmin tänne:
Jos ei omista asetta tai vahvoja lääkkeitä, mikä olisi "helpoin ja varmin" tapa tehdä itsemurha?
Mielellään niin, etteivät omaiset osu löytäjiksi.
Älä ainakaan aja päin vastaantulevaa yhdistelmää, saattaa aiheuttaa paljon murheita syyttömille ja ulkopuolisille, olettaen, että kysymys koski itseäsi. Ammattiavun haku tällaisen tuntemuksen aiheuttavaan ongelmaan on aina itsemurhaa parempi vaihtoehto.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Laitoin ensin viestin Sekalaisten kysymysten - ketjuun, mutta taitaa sopia paremmin tänne:
Jos ei omista asetta tai vahvoja lääkkeitä, mikä olisi "helpoin ja varmin" tapa tehdä itsemurha?
Mielellään niin, etteivät omaiset osu löytäjiksi.
Riippuu haluaako, että omaiset löytävät ollenkaan. Tärkeintä on toki muistaa, että muiden elämää ei kannata hankaloittaa, joten ei julkisella paikalla, eikä ikinä liikenteessä. Ei junien, rekkojen tai bussien alle.

Avun hakeminen on suotavin vaihtoehto, mutta eihän se vissiin kaikille sovi. Oletan nyt kuitenkin, ettet itseäsi varten kysele, koska siinä tapauksessa en neuvoisi.

Aseen ja vahvojen lääkkeiden hankinta on suhteellisen helppoa. Alkoholillakin saa jo hengen pois, kun vetää tarpeeksi vahvoja tarpeeksi nopeasti. Hukuttautuminen on myös suhteellisen käytetty. Hirttäytyminen lienee vieläkin käytetyin, koska ei vaadi juuri mitään muuta kuin köyttä.

Itsemurhan tekemisen helppous ei liity muuhun kuin päänsisäisiin asioihin. Ihminen ei niin kestävä ole, että sitä henkeä ei saisi pois, jos oikein yrittää.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Kiitos. Ja ei, en ajatellut tappaa itseäni, kysymykseen oli ihan muut syyt.
Sitten toinen kysymys. Mitä ainetta on mahdollisesti sekoitettu kaljaan, jos yhdestä keskiolut tuopista lähtee muisti ja muutenkin tulee totaalisen sekavaksi?
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kiitos. Ja ei, en ajatellut tappaa itseäni, kysymykseen oli ihan muut syyt.
Sitten toinen kysymys. Mitä ainetta on mahdollisesti sekoitettu kaljaan, jos yhdestä keskiolut tuopista lähtee muisti ja muutenkin tulee totaalisen sekavaksi?
Kyselet outoja. Joku voisi päätellä, että koitat ensin kaapata jonkun huumaamalla hänet, jonka jälkeen tapat henkilön ja lavastat näyttämään itsemurhalta.

Mahdollisuuksia on monia. Tyrmäystippoinahan käytetään useita eri aineita, joista käytännössä jokainen toimii jossain määrin samalla tavalla. Nehän ovat eräänlaisa huumausaineita, joten sekavaksi menee helposti. Osa toki saa vain menettämään tajun nopeasti.

En nyt osaa nimetä muita kuin Gammahydroksivoihapon. Toimii suht nopeasti, mutta ei aiheuta suoraa pyörtymistä, vaan antaa melkeinpä energiaa. Kloraalihydraatti on yksi käytetyimmistä, mutta aiheuttaa lähinnä väsymystä, eikä tee sekavaksi.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Näillä kahdella kysymyksellä ei ollut keskenään tekemistä...
Tämä jälkimmäinen liittyi minuun.
Otin eilen kotona yhden loivan paukun, ja sen jälkeen hakemaan baarista röökiä ja join kaljan. Istuin tuntemattoman tyypin pöydässä turisemassa, tyhmänä jätin puolikkaan tuopin pöytään käydessäni kusella. Imaisin lopputuopin ja kävin polttamassa röökin, jonka jälkeen oli tarkoitus lähteä takaisin himaan.
Filmi katkeaa kuitenkin tuohon, kotiutunut olen puoltoista tuntia myöhemmin hyvin sekavana silmät päässä seisoen. Aamusta selvisi, että olen baarissa tarjoillut tällä tuntemattomalle tyypille ja hänen kaverilleen kalliita juomia ja ostanut heille tupakkaa. Itse kuulemma juonut vain yhden keppana tuopin lisää...
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Näillä kahdella kysymyksellä ei ollut keskenään tekemistä...
Tämä jälkimmäinen liittyi minuun.
Otin eilen kotona yhden loivan paukun, ja sen jälkeen hakemaan baarista röökiä ja join kaljan. Istuin tuntemattoman tyypin pöydässä turisemassa, tyhmänä jätin puolikkaan tuopin pöytään käydessäni kusella. Imaisin lopputuopin ja kävin polttamassa röökin, jonka jälkeen oli tarkoitus lähteä takaisin himaan.
Filmi katkeaa kuitenkin tuohon, kotiutunut olen puoltoista tuntia myöhemmin hyvin sekavana silmät päässä seisoen. Aamusta selvisi, että olen baarissa tarjoillut tällä tuntemattomalle tyypille ja hänen kaverilleen kalliita juomia ja ostanut heille tupakkaa. Itse kuulemma juonut vain yhden keppana tuopin lisää...
Minkähänlaisen röökin poltit, taisi olla aika pössyä?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

tolppa83

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Onko änärin farmiseurojen (AHL) kytköksissä mitään muuta logiikkaa kuin raha? Ainakin osa NHL seuroista tuntuu vaihtavan farmiseuraa kuin sukkia.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Näillä kahdella kysymyksellä ei ollut keskenään tekemistä...
Tämä jälkimmäinen liittyi minuun.
Otin eilen kotona yhden loivan paukun, ja sen jälkeen hakemaan baarista röökiä ja n kaljan. Istuin tuntemattoman tyypin pöydässä turisemassa, tyhmänä jätin puolikkaan tuopin pöytään käydessäni kusella. Imaisin lopputuopin ja kävin polttamassa röökin, jonka jälkeen oli tarkoitus lähteä takaisin himaan.
Filmi katkeaa kuitenkin tuohon, kotiutunut olen puoltoista tuntia myöhemmin hyvin sekavana silmät päässä seisoen. Aamusta selvisi, että olen baarissa tarjoillut tällä tuntemattomalle tyypille ja hänen kaverilleen kalliita juomia ja ostanut heille tupakkaa. Itse kuulemma juonut vain yhden keppana tuopin lisää...
Skopolamiini, Bentsodiatsepiini (ns date rape drug) tai vastaava. Onneksi selvisit vähällä koska yliannostus saattaa olla kohtalokaskin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Laitoin ensin viestin Sekalaisten kysymysten - ketjuun, mutta taitaa sopia paremmin tänne:
Jos ei omista asetta tai vahvoja lääkkeitä, mikä olisi "helpoin ja varmin" tapa tehdä itsemurha?
Mielellään niin, etteivät omaiset osu löytäjiksi.
Mene uimaan mereen parin vodkapullon jälkeen. Tai onkimaan soutuveneellä vodka pullon kanssa. Viina ja vesi... Aah ai niin muista avata vetoketju.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Näillä kahdella kysymyksellä ei ollut keskenään tekemistä...
Tämä jälkimmäinen liittyi minuun.
Otin eilen kotona yhden loivan paukun, ja sen jälkeen hakemaan baarista röökiä ja join kaljan. Istuin tuntemattoman tyypin pöydässä turisemassa, tyhmänä jätin puolikkaan tuopin pöytään käydessäni kusella. Imaisin lopputuopin ja kävin polttamassa röökin, jonka jälkeen oli tarkoitus lähteä takaisin himaan.
Filmi katkeaa kuitenkin tuohon, kotiutunut olen puoltoista tuntia myöhemmin hyvin sekavana silmät päässä seisoen. Aamusta selvisi, että olen baarissa tarjoillut tällä tuntemattomalle tyypille ja hänen kaverilleen kalliita juomia ja ostanut heille tupakkaa. Itse kuulemma juonut vain yhden keppana tuopin lisää...

Tästä tuli mieleen eräs omalle kohdalle sattunut tapahtuma n. viiden vuoden takaa:

Lähdin perjantai-iltana tuttavan kanssa iltaa viettämään kaupungille ja eksyttiin ensimmäisenä Turun Monkeysiin. Pohjalla oli seitsemän kotona kiskomaa olutta ja napattiin baarissa yhdet keskiketterät sisälle päästyämme - olin siis pienessä pöhnässä, mutta muutoin hyväkuntoinen. Kellokaan ei ollut varmaan paljon kymmentä enempää ja paikka suht autio. Kietaisin tuttuani nopeammin oman juomani alas kurkusta ja siirryin tiskille tilaamaan uutta tuopillista. Tiskiin nojaili kaksi nuorta herrasmiestä, joista toinen tarjosi minulle kaverinsa tequilaa, jota tämä ei syystä tai toisesta ollut halukas kumoamaan. Ilmasesta viinasta en ollut siihen mennessä kieltäytynyt, enkä niin tehnyt tuolloinkaan, vaan vedin shotin alas, kiitin tätä "kaveria" ja oman juomani saatuani siirryin takaisin tuttavani seuraan. Pian tämän jälkeen tuttu lähti käymään kusella ja palatessaan huomasi minun kadonneen jäljettömiin.

Omat hatarat muistikuvat kertovat minun ravanneen täydessä paniikissa pitkin Eerikinkatua ja kiivenneen jossain välissä verkkoaidan yli, jotain pakoon juosten. Lopulta havahduin keskeltä Aurajoen jäätä, kädet veressä aitakiipeilyn jäljiltä ja hyvin sekavanoloisena. Soittelin siinä sitten kavereita ja muijan läpi ja hetken päästä, kun sain jo edes kaukaisesti suomea muistuttavaa puhetta tuotettua, sai kaveri paikallistettua minut ja kävelin vastarannalle, josta tämä sitten nappasi minut mittarin kyytiin ja matka jatkui kotiin. Kaikki tämä tapahtui noin puolen tunnin sisällä, sikäli mikäli omaan ajantajuuni on luottaminen.

Vielä tänä päivänäkään en tiedä, miten tilanne on kaverini kusireissun aikana edennyt tai mikä ko. kundien aikomukset olivat (todennäköisesti kääntää allekirjoittaneen taskut), mutta sen opin, että täysin tuntemattomilta ei kannata ottaa vastaan juomia. Hieman on jäänyt jopa harmittamaan, ettei tullut käytyä huumetestissä tapauksen jälkeen, sillä hieman kiinnostaisi, että mitä kyseiseen shottiin oli sekoitettu. Olen kuitenkin 99% varma, että tuosta shotista oli kyse, sillä humalatila oli vielä hyvin matala, eikä ole tapahtumaa ennen, tai sen jälkeen tullut tehtyä mitään edes kaukaisesti vastaavaa temppua, vaikka olisi ollut kuinka kovassa jurrissa. Tuon jäljelle jäävän 1% olen järkeillyt olevan mahdollisuus psykoosista, mutta pääkoppa on kuitenkin ollut terve koko iän, niin tuokin tuntuu hyvin epätodennäköiseltä vaihtoehdolta.

Jälkikäteen on vielä kylmänyt se, että tajusin tuon verkkoaidan mahdollisesti junaradan aidan. Onneksi ei osunut junaa kohdalle, sillä tuossa tilassa sitä tuskin olisin huomannut.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä tuli mieleen eräs omalle kohdalle sattunut tapahtuma n. viiden vuoden takaa:
Mulla kanssa kävi joskus viitisen vuotta sitten tapaus, missä vahvasti epäilen tyrmäystippoja. Tallinnassa käppäilin kun tyttö pysäytti ja pyys baariin. No mähän menin. Kuulemma vodkapaukku piti juoda ja monesti vielä kerrattiin että ykkösellä alas. No mähän join. Sen jälkeen oli luvassa kimppakivaa. Kaks tyttöä, minä ja Hotel Metropol. Mutta se vodka vaan maistui jotenkin kummalliselta. Siinä vaiheessa rupesin muutenkin miettimään niitä tyttöjen juttuja ja päätin lähteä lätkimään. Yllättäen tyttö alkoikin komennella mua istumaan eikä päästänyt lähtemään, joten kävelin sen yli. Viimeisin muistikuva on kun kävelin siellä baarissa kohti ovea. Aamulla sitten heräsin omasta hotellihuoneesta. Seuraavat kolme päivää närästi, ensimmäistä kertaa ikinä. Kamerassakin oli aika jänniä kuvia siltä yöltä. Muistaakseni joku 30 kuvaa maasta, noin 20 sentin etäisyydeltä. Jossain taisi näkyä vähän taivastakin...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös