Miksi ei saisi, jos perinteitä ei oteta huomioon? Eli vastauksena, tottakai saa.Saako presidentti pyrkiä eduskuntaan toimikausiensa jälkeen?
Miksi ei saisi, jos perinteitä ei oteta huomioon? Eli vastauksena, tottakai saa.Saako presidentti pyrkiä eduskuntaan toimikausiensa jälkeen?
Kyse on oman erinomaisuutensa tietoisesta tai tiedostamattomasta korostamisesta. Tuulipuku kansa sauvakävelee, katsoo Vain Elämää sarjaa ja Putousta, Jääkiekon MM-kisat ovat kevään kohokohta jos Suomi menestyy. Yleensä keskiluokkaan kuuluvaa porukkaa, ovat tyytyväisiä elämäänsä aina välillä. Tuulipukukansa=keskiverto suomalainen. Vrt. Yhdysvaltojen middle america termiin.Ihmetyttää tämän palstan politiikan "asiakirjoittajien" käyttämä nimitys "tuulipukukansa".
Ovatko he ihmisiä, joilla ei ole em. sanan käyttäjien mielestä riittäviä yhteiskunnallisia perustietoja osallistua poliittiseen keskusteluun?
Vai ovatko he ihmisiä, jotka eivät purematta niele uusliberalistisia ajatuksia?
Itse olen riemumielin tuulipukukansaa.
Saako presidentti pyrkiä eduskuntaan toimikausiensa jälkeen?
Mikäli oikein muistan yläasteen yhteiskuntaopin tunneilta niin ehdolle saa asettua kuka tahansa joka on täysi-ikäinen ja Suomen kansalainen. Muistanko oikein?Miksi ei saisi, jos perinteitä ei oteta huomioon? Eli vastauksena, tottakai saa.
Et muista ihan oikein. Täältä lisää tietoa asiasta.Mikäli oikein muistan yläasteen yhteiskuntaopin tunneilta niin ehdolle saa asettua kuka tahansa joka on täysi-ikäinen ja Suomen kansalainen. Muistanko oikein?
Onko jo eletty aikoihin?
Eiks tääl saa puhuu vai?
No ei mummielest tarttis mitään turhanpäivästä jauhaa. Niinku eräät tekee.
No ei mummielest tarttis mitään turhanpäivästä jauhaa. Niinku eräät tekee.
Keitä ovat "eräät"?
Keitä ovat "eräät"?
Kuka sinä olet tuomitsemaan? Mitä elämä on?No ei mummielest tarttis mitään turhanpäivästä jauhaa. Niinku eräät tekee.
@Jaws tai joku muu, miten tuo å:n näköinen u lausutaan?
Aika pitkälti samalla lailla kuin lausuisit sen ilman sitä. Esimerkiksi Vladimír Vůjtek ääntyy vladimi(ir) vui(j)tek.
Ei kauheinkaan kukka siemenettä kasva, annapa eräille muutama semmoinenkin. Paskaa ei tarvitse lannoitteeksi antaa, paskaa puhutaan niin paljon että siitä riittää kukan juurelle keko jos useampikin.No vaik teitsi.
<3
Ei vaiskaa. Mä oon pystyttäny pihalle sellasen ekokojun. Lainaan kastelukannua kaikille, jotka ovat päättäneet istuttaa pari huumorinkukkaa puutarhaansa.
Okei... Tärkeä merkki on. Gaborik on sit vissiin oikeasti Gaaboriik, eikä Gäbörik?
Jep, Gaaboriik. Ja viime vuosina mukana olleet myös H(h)a(a)ra ja Shatan, ei Tshara ja Seit'n.
Ai se ei olekaan Zhärra? Onko tämä nyt sitä turhanpäiväisen jauhamista?
Erinäisistä seikoista päätellen ainakin minä kuulun "eräisiin".
Politiikkahan on kuitenkin päivänpolttava aihe. Onko siis päivä turha, jos siinä on politiikkaa mukana? Ja palaako sellainen päivä? No, päivä on aikaa, ja kuten Junnu Vainiokin jo kertoi, aika entinen ei koskaan enää palaa.Ei ole turhanpäiväistä, kun ei ole politiikkaa mukana.