Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 851 353
  • 11 238

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitä hyötyä TUTO Hockey arvelee saavuttavansa sillä, että nimi pitää kirjoittaa noin?

Pitäisikö "TUTO"-osa huutaa ja "hockey"-lausua sitten normaalilla volyymilla? Siihenhän tuo kirjoitusasu vähän ohjaa. Syntyy ainakin mielenkiintoisen kuuloisia keskusteluita..
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Mitä hyötyä TUTO Hockey arvelee saavuttavansa sillä, että nimi pitää kirjoittaa noin? TUTO ei edes ole lyhenne sanoista, jotka alkavat T-, U-, T-, ja O-kirjaimilla. Tietysti kommunistishenkiseen Turun Toverit -nimeen onkin otettava etäisyyttä, mutta noin hankalasti taipuvan nimen kanssa on itse kullakin hankalaa.

Olen reilut 15 vuotta yrittänyt selvittää, mitä tarkoittaa JYP. Palaan tähän, kunhan saan sen ensin selvitettyä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Jyväskylän Ylimieliset Paskiaiset?


Höhhöhöö...

Jyväskylässä olisi ollut kaikki mahdollisuudet rakentaa hieno tarina ja seurahistoria eeppisestä noususta saipatpsynnämuut-kastista kaksinkertaiseksi Suomen Mestariksi ja jatkaa siitä eteenpäin, mutta jotenkin tuo "jatkaa siitä eteenpäin" -osio on onnistuttu tunaroimaan oikein huolella.

Kannattamani mutasarjan joukkue on vastoin kaikkia todennäköisyyksiä voittanut viime vuosina kaksi suomenmestaruutta ja minun pitää oikein muistuttaa itseäni siitä, että näin on todellakin tapahtunut. Miksi JYP on vieläkin HMV-seura? Miksei seuralla ole identiteettiä?

Siinähän se tyhmä kysymys taisi tullakin.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Mitä se tällä palstalla joka toisessa viestissä esiintyvä HMV -lyhenne tarkoittaa?

Jos setä olisi ilkeä, niin setä sanoisi nyt, että tuohonkin kysymykseen on vastattu tälläkin palstalla sen tuhannen kertaa.

Mutta setä ei ole ilkeä (tänään), vaan vastaa sen sijaan: Hajuton, Mauton, Väritön.
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Mitä se tällä palstalla joka toisessa viestissä esiintyvä HMV -lyhenne tarkoittaa?

Palstalla on hakutoiminto, käytä sitä senkin nössö. Ei ole oikeasti niin vaikeaa, että pitää tulla aina kyselemään tänlaisia turhuuksia!! Sapettaa tänlainen käytös, ehdottomasti juntti-ketjun kamaa.

Ihme juttu että täällä ei kukaan osaa käyttää hakua. Hakua kyllä pitäisi osata käyttää. Haku ei ole käytettävissä ja se on muutenkin ihan paska, mutta googlata nyt ainakin pitäisi osata. Perus taitoja joita jokaisen soisi osaavan! Luuleeko porukka oikeasti että jatkoaika on joku palsta jossa voi kysyä ties mitä tyhmää, tämähän on kendo kiekko forumi. Sitten vielä nillitetään kun viestin laatu on paskaa kun edes ei osata edes lauseen rakennetta tai lopetusmerkkejä tai vittu kieli-oppia

Niin ja se HMV tarkoittaa Haistakaa Mamut Vittu. Minun pyörä varastettiin tänään, ja joku muukalainen kävi piilottamassa sen jälki käteen rehelliseksi tunnetun Jarmon takapihalle ja peitti sen vielä pressulla. Mitä vittua? Jarmo itse näki rosmon ja kuvaili henkilöä mustaksi mieheksi, joita mahtuu nykyjään kolme tusinaan. Melkeimpä sitä toivoisi että Vlad valtais tämän maan ja heittäisisi kyseiset vittu päät helvettiin maastanme!! Ihme juttu että sossussakaan ei voi enää käydä törmäämättä tummalaisiin. HMV-kamaa.

"Jos ihmisen pitäs lentää, se lentäs" - Juice Alvar Lskinen
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Palstalla on hakutoiminto, käytä sitä senkin nössö. Ei ole oikeasti niin vaikeaa, että pitää tulla aina kyselemään tänlaisia turhuuksia!!

Kyllä, 99% tapauksista kun tulee minulle joku epäselvä asia mieleen, käytän Googlea. Nyt kun olin/olen edelleen kännykällä, eikä kysymys ollut niin tärkeä, en jaksanut nähdä senkään vertaa vaivaa. Itseänikin ärsyttää nämä ihmiset, jotka eivät jaksa etsiä tietoa itse, mutta minä en niihin mielestäni kuulu.

Sapettaa tänlainen käytös, ehdottomasti juntti-ketjun kamaa.
Sapettaa koko viestisi. En ole varma, onko siinä jotain sarkasmia sisällytetty (kielioppi-valitus), mutta se ei anna järin järkevää kuvaa sinusta.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä on vittu kieli-oppi?

Lisäys: Samalla kun lähetin viestin, niin mieleeni lävähtikin ajatus tuosta. Sitäkö se on? Olen joskus ehkä kokeillut, en tykkää. Toisaalta joskus tuo kieli-oppi asia voi olla hankalaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Muutamia "kyssiä" (katukieli on kamalaa):

Kuinka paljon asteikolla 0 - 100 inhoat kommunismin aatetta?

Tuli mieleen ylläolevasta.

Tyhmä kysymys tämä, koska 100 ja vähän yli.

Filosofia vai sosiologia?

Sosiologian vastanneille: onko suvussa havaittu laajemminkin mielenvikaisuutta?

Filosofian vastanneille: milloin veikkaat, että karvankasvu alkaa?

Kielimiehille: huomasittekin varmaan, ettei ollut karvankasvussa omistusliitettä?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Mitä hyötyä TUTO Hockey arvelee saavuttavansa sillä, että nimi pitää kirjoittaa noin? TUTO ei edes ole lyhenne sanoista, jotka alkavat T-, U-, T-, ja O-kirjaimilla. Tietysti kommunistishenkiseen Turun Toverit -nimeen onkin otettava etäisyyttä, mutta noin hankalasti taipuvan nimen kanssa on itse kullakin hankalaa.

Kysymyksesi on sopivassa ketjussa. Se ei ole kysymyksenä tyhmä, mutta tätä asiaahan on puitu jo ajat sitten TuTonkin mediaketjussa, ja parissa muussakin yhteydessä. Itse asiassa tämä on eräänlainen ikiliikkujakysymys, joka nousee esille ja pyörii omalla energiallaan. Kysymykseen ei myöskään ole selvää vastausta sen enempää kuin Rorschachin mustetahratesteissä.

Lainaan itseäni TuTon mediaketjusta:

Mitä seuran nimeen tulee, niin voisihan sen reilusti vaihtaa takaisin TuToksi. TuTona seura on tunnettu ja varmaan tullaan jatkossakin tuntemaan, "TUTO Hockey" on vähän keinotekoisen oloinen, ja isojen kirjaimien käyttö vähän tökeröä. Niin kauan kuin Suomessa on perinteikkäitä seuroja kuten esimerkiksi KalPa, SaPKo, LeKi tai KooKoo ei TuTollakaan pitäisi olla mitään hävettävää.

Isot kirjaimet seuran nimessä puolustavat silloin paikkaansa kun kyse on pidemmän nimen lyhentämisestä. TUTO ei kuitenkaan ole lyhenne mistään, joten se töksähtää silmään. Vähän samoin kuin aikanaan Tampereen Kilpa-Veljet muutti nimensä muotoon KOOVEE.

Oma lähtökohtani on, että seura on ikuisesti TuTo, ei milloinkaan TUTO, vaikka mitä kirjoittaisivat virallisiin papereihin. Hyväksyisin kieliopillisesti myös muodon Tuto jos halutaan jättää lyhenteet vähemmälle, mutta edellytän silloin myös JYPin muuttuvan virallisesti Jypiksi ja Hartwall Arenan Hartwall-areenaksi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Muutamia "kyssiä" (katukieli on kamalaa):

Kuinka paljon asteikolla 0 - 100 inhoat kommunismin aatetta?

-Liki yhtä paljon kuin sanaa "kyssä". Kyssä on kyssä vaikka voissa paistaisi.

Vastaus tähän on helppo: inhoan kommunismin aatetta vain lukemalla 60. Kaunis ajatus sinänsä, että jokaiselle tarpeensa mukaan ja jokainen kykyjensä mukaan jne. Eihän se toimi, mutta ajatus ei ole lähtökohtaisesti täysin mätä. Sen sijaan inhoan ja olen inhonnut jokaista tähän mennessä ilmennyttä kommunismin käytännön soveltamista asteikolla 80-100.

Tehtaiden syövereissä ennen olleet korpikommarit sentään ymmärsivät kuitenkin, että työtä täytyy olla ja töitä tehdä, vaikka voitonjaosta olikin erimielisyyksiä. Nykykommarit eivät ymmärrä tätäkään, ja pidän Stalinin, Maon, Pol Potin ja muiden sankarien edesottamuksia paljon pahempina kuin kansallissosialismia ja Aatun touhuja, vaikka niissäkään ei tietysti mitään kehumista ole erityisesti juutalaiskysymyksen lopullisen ratkaisun suhteen. Karmea episodi ihmiskunnan historiassa, mutta siitä huolimatta välillä toivon, että neukutkin olisi murskattu toisessa maailmansodassa perin pohjin.

Filosofia vai sosiologia?

-Filologinen sosiopatia.

Kielimiehille: huomasittekin varmaan, ettei ollut karvankasvussa omistusliitettä?

-Toki. Kunhan saisi nykynaisille taas karvat alapäähän, niin maailma pelastuisi. Kielimiehillekin enemmän tunteita ja tuoksuja.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voiko itseään solvaamalla saada kirjoituskiellon? Juuri nyt en viitsi itse kokeilla, koska Mestiksen finaalit ovat käynnissä ja itsellä saattaa olla sinne jotain kirjoitettavaa..

Pitäisikö kuitenkin saada kirjoituskieltoa, pitäisikö Jatkoajan alkaa suojelemaan kirjoittajia itseltään?
 

Stigu

Jäsen
Voiko moderaattori saada toiselta moderaattorilta kakkua? Tuskin voi ainkaan itse itseään bännätä? Tuli vaan mieleen, kun avasin jatkoajan.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Olen reilut 15 vuotta yrittänyt selvittää, mitä tarkoittaa JYP.

Miksi hienosta ja omaperäisestä lyhenteestä JyP HT piti mennä edes luopumaan? No Smoking Team ja kaikkea.

Liiallinen itsesolvaus voi johtaa näön heikkenemiseen, joten ehkä parempi, ettei edes kokeile. Siihen jos jää koukkuun niin se on menoa sitten.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Muutamia "kyssiä" (katukieli on kamalaa):

Kuinka paljon asteikolla 0 - 100 inhoat kommunismin aatetta?

Tuli mieleen ylläolevasta.

Tyhmä kysymys tämä, koska 100 ja vähän yli.

Filosofia vai sosiologia?

Sosiologian vastanneille: onko suvussa havaittu laajemminkin mielenvikaisuutta?

Filosofian vastanneille: milloin veikkaat, että karvankasvu alkaa?

Asteikolla 0-100 kommunismin inhoni on 90. Se 10 tulee siitä että uskon Karl Marxin tarkoittaneen ihan hyvää.

Filosofia vai sosiologia: vastaan sosiolgia

ja siitä seuranneeseen jatkokysymykseen:

- Kyllä, suvussani on havaittu mielenvikaisuutta.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mä olen myös miettinyt tota JYP-asiaa. Kaverien kesken lausumme nimen vieläkin "jypht" (hankalaa, kyllä) koska ei ole muustakaan mitään hajua. Pitäisikö se lausua "jiiyypee"? Mistä tuo Y tulee, jos J on Jyväskylä ja P on Pallo? "Jypi" on ainakin ehdottomasti liian landen kuuloinen, vähän sama jos joku puhuisi "Käräpistä" tai "blyyssistä" nowait...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mä olen myös miettinyt tota JYP-asiaa. Kaverien kesken lausumme nimen vieläkin "jypht" (hankalaa, kyllä) koska ei ole muustakaan mitään hajua. Pitäisikö se lausua "jiiyypee"? Mistä tuo Y tulee, jos J on Jyväskylä ja P on Pallo? "Jypi" on ainakin ehdottomasti liian landen kuuloinen, vähän sama jos joku puhuisi "Käräpistä" tai "blyyssistä" nowait...
Se lausutaan "jypsi", koska niin on tehty aina. "Nou smoukin tiim" on liian teennäinen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Se lausutaan "jypsi", koska niin on tehty aina. "Nou smoukin tiim" on liian teennäinen.

Hyi kauhia mie meinasi saaha sydärin tuosta ku kuulostaapi iha tepsiltä. Jypsi - Tepsi tiistai-iltana? Saako pilkallisesti puhua töpseleistä ja jypseleistä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös