Tyhmien kysymysten ketju

  • 1 846 735
  • 11 232

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Helsingin Sanomissa oli kysyvä otsikko: Mitä saa 222 miljoonalla eurolla?
Vastaus kuullui, että yhden Neymarin, lähes kokonaisen stadion rempan tai 89 Teemu Pukkia.
Vastakysymys voisi olla, että mitäs teet 89 Teemu Pukilla?

Itse saisin kaikkiaan sillä Paul Gauguinin työn ”When will you marry?”, 20 000 panoa Tallinnassa, 1700 kpl Saab 900 viikonloppujen remontoitavaksi, kaksi kelluvaa huvilaa Dubaista, 24 000 paria Levi´s 501 farkkuja sekä ison kasan valkoisia tennissukkia. Sukkia ei tarvisi enää ikinä pestä, kunhan vain pistää kolmesti päivässä uudet entisten tilalle.

Jotta tärkein ei unohdu, niin saisin sillä liki 50 000 kuutiometriä Nobelaner-oluttölkkejä. Jono tölkkejä päiväntasaajan ympäri neljän sentin välein. Maailmanympärysmatkani jälkeen, haiman ja maksan räjähdettyä, testamenttaisin tyhjät tölkit toveri Zalmonellalle, joka saisi niistä oivan käsirahan Venäjän uuden lentotukialuksen hankintaa varten - jotta maailma viimeinkin pelastuisi.

Tyytyisitkö itse ostamaan Neymarin kyökkipiiaksi vai kiinnostaisiko jokin muu turhempi investointi?
Me Tepsin kannattajat ollaan ihan normaaleja.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaikkien tuttava on se harmaa ilmastointiteippi eli gaffer tape eli duct tape eli Jeesusteippi.
DT korjaa jopa hampaasi ja palauttaa sinut tarvittaessa 40-luvulle.
Kai muslimeillakin on jokin nimitys sille, jolla he sitovat liftarityttöjen kädet ja teippaavat suun.
Tuskin se kumminkan on profetiaalinen ”Jeesus”, vaan kenties mikä?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kaikkien tuttava on se harmaa ilmastointiteippi eli gaffer tape eli duct tape eli Jeesusteippi.
DT korjaa jopa hampaasi ja palauttaa sinut tarvittaessa 40-luvulle.
Kai muslimeillakin on jokin nimitys sille, jolla he sitovat liftarityttöjen kädet ja teippaavat suun.
Tuskin se kumminkan on profetiaalinen ”Jeesus”, vaan kenties mikä?
Olisiko se Muhammedteippi sitten heillä. Allahteippi lupailisi jo vähän liikoja, neitsyitä ja kaikkea, jos tätä käytät.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Trainspotting kakkosessa kaverit käy jostain protestanttibaarista nyysimässä kaikkien luottokortit, kun arvasivat lähes kaikilla olevan jonkun suuren taistelun vuosiluku tunnuksena. Saako Skotlannissa oikeasti määrätä itse kortin tunnusluvun?
 

Tuamas

Jäsen
Trainspotting kakkosessa kaverit käy jostain protestanttibaarista nyysimässä kaikkien luottokortit, kun arvasivat lähes kaikilla olevan jonkun suuren taistelun vuosiluku tunnuksena. Saako Skotlannissa oikeasti määrätä itse kortin tunnusluvun?

Saa.
Kyllähän Suomessakin saa jo useammassa pankissa ja luottokorttifirmassa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saako Skotlannissa oikeasti määrätä itse kortin tunnusluvun?
Ihan pankkiautomaatissa saa tuon muutoksen itse tehtyä.

Sääntö-Suomessa kasvanut aina joutuu ihmettelemään miten maailma voi toimia kun kaikkea villiä ne ulkomaalaiset keksivät. Jossakin voi tilata vaikka auton rekisterikilvet jostain nettipuljusta...
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keskustelun innoittamana kävin katsomassa Nordean verkkopankista, josko muistin oikein että siellä olisi mahdollisuus vaihtaa tunnuslukua ainakin maksusta. En ainakaan heti löytänyt, mutta avautui, että tunnusluvun voi tarkistaa. Se tosin maksaa viisi euroa per laaki per kortti. Tai vuorokauden aikana saa siihen hintaan vetää niin monta laakia kuin pystyy. Onneksi ei ole tullut tarvetta tuolle toiminnolle.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ihan pankkiautomaatissa saa tuon muutoksen itse tehtyä.

Sääntö-Suomessa kasvanut aina joutuu ihmettelemään miten maailma voi toimia kun kaikkea villiä ne ulkomaalaiset keksivät. Jossakin voi tilata vaikka auton rekisterikilvet jostain nettipuljusta...

Olen ajatellut, että tietoturvan kannalta systeemi on ollut paikallaan, ettei ihmiset valitsisi niitä neljää nollaa ja vastaavia. Mutta joo, mulle sopis kyllä, että saa itse valita. 1897 ;)
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Keskustelun innoittamana kävin katsomassa Nordean verkkopankista, josko muistin oikein että siellä olisi mahdollisuus vaihtaa tunnuslukua ainakin maksusta. En ainakaan heti löytänyt, mutta avautui, että tunnusluvun voi tarkistaa. Se tosin maksaa viisi euroa per laaki per kortti. Tai vuorokauden aikana saa siihen hintaan vetää niin monta laakia kuin pystyy. Onneksi ei ole tullut tarvetta tuolle toiminnolle.
Tunnusluvun voi vaihtaa (nimimerkki tein sen lukematta oheita). Jos siis Debit/Credit korttia tarkoitat. Luulin tyhmyyksissäni että tunnusluku vaihtuisi nykyiseen korttiin, vaan ei... nykyinen kortti lakkasi toimimasta ja soitto Nordeaan, kun tilaa uuden valitsemansa pin-koodin kortille, tehdään uusi kortti. Sitä sitten pari viikkoa odoteltiin ja haettiin rahaa marmoritiskiltä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Höh. Minulla on erityisen hieno tunnusluku ja tekisi aina mieli kertoa se kaikille. Ja nyt kerrotte että sen pystyykin itse vaihtamaan.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Höh. Minulla on erityisen hieno tunnusluku ja tekisi aina mieli kertoa se kaikille. Ja nyt kerrotte että sen pystyykin itse vaihtamaan.

Tunnuslukusi on: nsh434389jj
Mutta varalukusi on: 9834jkjkf89
Pidä piilossa nämä tunnukset, jotta niitä kukaan ei näe.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jatkokysymys kysymykseen, jota ei koskaan esitetty. Usein kerrotaan tietyn aamupalan sokeripitoisuuden olevan 3,7 tai painosta hiilihydraattien olevan 24,2 %. Mystiset ja hieman pelottavat tarinat kertovat, että mukana per 100g olevan 176 kilokaloria. Mille hemmetin wxxxlle calorius maistuu?
- Maapähkinälle?
- Pitkitetylle iltarukoukselle?
- Torpatulla naapuriauton rekisterikilvelle?
- Hävittylle ottelulle naapuriseuralle?
- Jotain muuta, mitä?

Terveisiä kalsarikänniketjuun.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kuuli tästä Kiasmassa kuulemma olevasta kissavideosta jossa kuulemma joku kyseessä tai laukeaa kuolleen kissan päälle. Ei kai se ole totta. Sanokaa ettei se ole totta.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Joo, aika helvetin idioottimainen teko. Pointti kaverilla kuitenkin on. En vaan ymmärrä miksi piti oikeesti tappaa kissa, kun sen kuoleman olis voinu helposti feikata. Mutta siinä hänen "teoksessaan" on mitä moinaisinta väkivaltaa ja se kissan tappo. Kukaan ei välitä siitä mitä ihmisille tapahtuu videolla, vaan kaikista suurin raakuus ja vääryys on kissan tappo. Toki taiteilija ei sitä ymmärrä, että se on hänen tekemänsä tappo ja se on osa syy miksi ihmiset tuohtuivat. Jos hän olis ollu mukana rääkkäämässä videolla esiintyviä ihmisiä, niin kyllä siitä poru aikaansaataisiin.

Mua kiinnostaisikin järkevämmin tehty "taideteos", jossa ei todellakaan tehdä mitään sairasta itse, vaan ihmisten kiduttamisen keskelle laitetaan lyhyitä pätkiä eläinten kiduttamisesta, ja katsoa miten siihen reagoidaan. Vaan eipä mun tarvi tällaista odottaa, kun tiedän jo. Ne eläinten kohtalot satuttaa ihmisiä eniten, eikä se ole mitenkään ihmisen pahuutta. Meillä on sisäsyntyinen ymmärrys ja "turtumus" ihmisen väkivallantekoja toista ihmistä kohtaan, ja koemme, että ihminen yleensä voi edes yrittää puolustautua ja siksi monenlainen aitokin väkivalta usein aiheuttaa vain inhoa. Eläimet ovat neutraaleja ja koetaan avuttomiksi ja syyttömiksi kaikin puolin kaikkeen ihmisen tekemään, ja täten herättää voimakkaampia tunteita. Vähän niin kuin vauvat. Tällee nopeesti ja äärettömän väsyneenä psykologisoituna.

Ei taida olla mitään käsitystä mitä eläimet yleensä saati kissat tekevät saaliilleen.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Toki on. Ihmiset vain reagoivat hyvin usein voimakkaammin ihmisen (koti)eläimelle tekemään väkivaltaan kuin toiselle ihmiselle tekemään väkivaltaan.
@Ollakseni

Mielestäni kyseinen tapaus oli - ja on edelleen - järkyttävyydessään, surullisuudessaan ja karmeudessaan vertaansa vailla suomalaisen "taide-elämän" historiassa. Ei pelkästään siksi, että tuntevalta, elolliselta olennolta riistetään henki inhimillisesti arvostellen käsittämättömän julmalla tavalla, vaan ennen kaikkea siksi, että teko "palkitaan" apurahoin ja "teos" asetetaan näytteille julkiseen tilaan valtiolliseen taidemuseoon - sen sijaan, että tapauksesta aloitettaisiin vähintään asianmukainen eläinrääkkäystutkinta ja julkinen keskustelu eläinten asemasta. En ymmärtänyt sitä kohun aikaan, enkä ymmärrä vieläkään.

Minulla ei ole asemaa tuomita Mäkeä, mutta tapauksessa on mielestäni edelleen isomman moraalisen, yhteiskuntafilosofisen ja eettisen pohdinnan paikka: voidaanko mitä tahansa - jopa totaalisen epäinhimillistä sekä toisia elollisia ja tuntevia olentoja kuolemaan asti vahingoittavaakin - toimintaa nimittää "taiteeksi", ja jos voidaan, mitä se kertoo yhteiskunnasta, jossa kyseinen toiminta periaatteellisesti hyväksytään ko. verukkeella? Mitä se kertoo eläinten asemasta - ja pohjimmiltaan toiseuden arvostamisesta ja kunniottamisesta?

Vuosikymmeniä länsimaissa on totuttu mieltämään monin paikoin esimerkiksi liha- ja siipikarja jonkinlaisiksi "eläviksi koneiksi": resurssiksi kannattavuuslaskelmakaavoissa ja lypsykoneiden kytkentämekanismeissa, lukittuina karmeimmissa tapauksissa minimimitoitettuihin, ulosteiden peittämiin tiloihin, jossa hormonimuunnellut eläimet kituvat ja tallovat toisensa hengiltä. Ja sitten niistä, ihmisen ahneuden vuoksi koko elämänsä kärsineistä elävistä olennoista, valmistetaan tehotuotannon ja voiton maksimoinnin nimissä "lihaa ja lihaan verrattavia ainesosia" hypermarketien einestiskeihin. Se oli minulle syy, miksi luovuin aikoinaan ensin broilerinlihan syönnistä suoraan - ja, vuosia sitten, lopetin lihansyönnin kokonaan. Puhtaasti eettisistä ja omantunnon syistä. Tärkeää on myös huomata, että kapitalistisessa markkinatalousjärjestelmässä kuluttajien panokset ovat se vahvin vaikuttamisen keino - ja hyvä niin.

Mahatma Gandhin lausumaksi mainittu mietelause "kansakunnan sivistyksen taso näkyy siinä, miten se kohtelee eläimiään" on mielestäni erinomaisen hyvin ja viisaasti sanottu.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös