Monikohan täällä(kin) työttömyyskorvauksen suurudesta itkeskelevistä ihmisistä on itse koskaan joutunut siihen turvautumaan ? Putos itse metkun liiton rahoille joulukuun alusta, kun alettiin komauttelemaan tuossa vuoden vaihteen jälkeen, taloudellisista syistä. Kaks viikko duunia, kaks lomautettenuna. Vitullinen rumba papereista, selvitykset liittoon ja työkkäriin. Liitosta menee tietty se viikko karenssiin. Ja verottajahan ottaa automaagisesti sen rapiat 20 pinnaa veroa. Kivakiva. Ekat rahat napsahti tilille helmikuun lopussa. Arvatkaa oliko kiva raapia se elanto kasaan siihen asti. Autolla piti kuitenkin mennä duuniin, kun vuorotyötä. Tre-Pirkkala-Tre, joka vitun päivä. Tosin mulla oli jo uus duunipaikka, kun rahat tipahti, mutta silti. Ei se mitään herkkua ole.
Mulla ainaki alko palaa käämit jo sen viikon jälkeen kotona, ei vaan pysty makaamaan sohvalla, tekemättä mitään, ekä usko olevan mikään poikkeus. Nyttemmin olen paljon parjatussa puhelinmyyntihommassa. Paras ilmapiiri, missä ikinä olen ollut, loistav työkaverit. Liksa on 1250 egeä kuussa, plus provikat. Ihan siis siedettävä. Voisin kuvitella viihtyväni pitempäänkin. Myynti kun tapahtuu firmoille, niin ei sitä ihan pohjasakkaa ole :)
Itse olen enemmän tai vähemmän joutunut tekemään duunia henkilöstövuokrauksen kautta. Ei se mitään herkkua ole. Liksa on kyllä ihan OK, mutta aina pitää olla tuli perseen alla, että koska sanotaan että "Hei, sä teet hyvää duunia, ja oot ahkera. Mut ei tarvita enää huomenna." Minkään varaan et voi laskea mitään. Mut kiva sieltä ylhtäältä on huudella. Mulle oli henkilökohtaisesti jo kova paikka mennä työkkäriin niiden lappujen kanssa. Ei vaan anna ylpeys periks mennä sossun luukulle. Vaikka sieltäkään en mitään olis saanut, ennenkuin tulee päätös liitosta. Mut juu, pummeja ne kaikki. Tottahan se on, että jossain on aina joku, joka käyttää systeemiä hyväkseen, ei sille mitään voi. Joku käyttää sossu, joku kusettaa kilometrikorvauksissa, joku nostaa optioita. Mikä nyt sitten verottaakaan eniten valtion pussia. Katsokaa vaan, että oma pesä on puhdas, ennenkuin alatte muiden roskista naputtamaan.
Ei kaikki huvikseen ole työttömänä. Itse haluisin mennä kouluu, mutta ei ole varaa. Pakko saada jostain elantoa.