Juu jotenkin näin, ja tietoturva ja pilvipalvelut oli tuossa myös mainittuna, pari muutakin tosiaan eli melkein koko kirjo. Jonkin ohjelmointikielen osaaminen luettiin hyväksi, tämäkin taito itseltä ohkaisena ulottuu ICT-asentajan opintoihin pitkälti..Okei, eli vaikuttaisi olevan pääsääntöisesti tuki- ja palvelupyyntöjen toteuttamista. Kyllä tuostakin voi palkkatoiveeksi hiukan enemmän laittaa ja tosiaan, sittenhän siitä neuvotellaan jos muut kohdat osuu. Liian matalaa toivetta ei kannata laittaa.
Jos tuota kautta pääsee erikoistumaan syvemmälle tiettyyn alueeseen, niin se tuo varmasti sitten mahdollisuuden myös palkankorotukseen.
Jos haastatteluun pääset niin kannattaa kysellä millaisessa ympäristössä teknisesti touhuavat nyt. Uudemmat teknologiat mahdollistavat myös hienon mahdollisuuden kehittyä ensimmäisten osaajien joukossa ja samalla pääsee kasvamaan sen teknologian parissa.
Juoksupojaksi en kyllä ainakaan kaipaa, ainakaan siinä määrin missä viimeisimmässä IT-alan työpaikassani olin. Olin siis kaupungin duunissa ja nimikkeeni taisi olla joku IT-lähituki tai vastaavaa, mutta sellanen 60-70% ajasta meni helvetin työläisiin asennuksiin, kun jotain 90" näyttöjä asenneltiin kouluihin alusta loppuun. Ja se toinen työnkuva oli sitten officehommat, missä oli kaupungin työntekijöiden puhelimien ym. tietokoneiden asennusta, ja vähän ylläpitoa. Siitä tuo toimistokokemuskin pitkälti. Sain palkkaa kuukaudessa vaivaiset 2500+, ja minulla oli kaksi eri työnkuvaa mihin perehdytys tapahtui samanaikaisesti. Se oli helvetin rankkaa, ja huonosti suunniteltu työnantajalta. Se päättyikin sitten koeaikana vielä, ja jälkeenpäin kyllä olen siitä onnellinen. Asennushommien mentorini oli suorastaan sekopää, joka vaikeutti sitten aikataulutusta kahden eri työnkuvan perehdytyksessä ja riitoja näiden perehdyttäjien kesken. :D