Alfred E Neuman
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ässät ja Ärrät
Pitänee tarkentaa aiemmin kirjoittamaani..
Kiitos vastauksesta.
Tähänkään nyt tuskin on mitään millilleen oikeaa toimintatapaa, tilanteen mukaanhan sitä pitää mennä. Minä kyllä pidän kilpailijan tarjoukset pimennossa aina siihen asti, kunnes on aika irtisanoutua. Irtisanoutumista ei tapahdu ennen kuin nimi on uudessa sopparissa. Pointti joka tapauksessa on, että jos vedät kilpaileva työtarjous-kortin pöytään niin tiedä tasan tarkkaan mitä teet. On erittäin todennäköistä, että käytät korttia väärin jolloin seuraukset ovat kauaskantoiset.
Nama referenssit, meilla on firmassa ohjesaanto etta tyontekijasta saa kertoa ainoastaan aloitus- ja lopetuspvm:n (tama Ameriikassa), mutta kyllahan ihmiset puhuvat. Mutta minkatakia varoitella kilpailijoita, vahinko kiertamaan :)
Toinen juttu mika ihmetyttaa joskus on ns. exit-haastattelu (en tieda tehdaanko naita Suomessa) eli kun henkilo on lahtemassa firmassa, kysellaan syita lahtoon, oliko ongelmia, voisiko jotain tehda paremmin. Itse olen naissa ollut melko vaitonainen, koska en nae siita mitaan hyotya itselleni jos kritisoin firmaa/pomoja jne. Siita jaa vaan merkinta papereihin etta kaveri on valittaja.
JOL
Onhan nämä jo Eurooppaankin rantautuneet, Suomessa ei olla kyselty lähdön syytä mutta muualla ollaan. Hyvä työntekijä on, demarien kovasta "duunari on vain kuluerä" aivopesuyrityksestä huolimatta, yritykselle kuitenkin painonsa arvoinen kullassa, joten kilpailu näistä on kovaa. Exit interviewin tarkoituksena on kehittää yritystä olemaan viihtyisämpi ja kilpailukykyisempi paikka olla töissä. Eli esimies ei saa tuota exit interviewiin antamaasi palautetta lukea suoraan, saa sitten palautetta noin niinkuin yleisellä tasolla. Näin ainakin teoriassa.