Työehtosopimus vuodesta 2012 eteenpäin

• 883 455
  • 2 038

Ikurin Vireä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves talvella ja Ilves kesällä, Ikurin Vire
Joustamattomassa palkkakatossa on sekin ongelma, että mun on vaikeaa kuvitella, etteivätkö omistajat haluaisi laskea palkkakattoa myös seuraavan CBA:n jälkeen. Eivät he sille sen suurempia perusteita tarvitsisi kuin, että haluavat enemmän voittoa, koska nykyisetkin vaatimukset menevät yleisölle läpi. Luulen, että tämä tiedostetaan NHLPA:n puolella.

Suunnilleen näin. Oma käsitykseni on, että edellisellä kierroksella tärkeintä oli suojella omistajia itseltään ja saada prosenttisummainen palkkakatto läpi. Kiinteä prosentti antaa edelleen tuon suojan, eikä siitä ole irtautumista. Omistajat eivät kuitenkaan odottaneet noin roimaa tulotason kasvua NHL:lle, ja siitä seurannutta pelaajien taalamääräisen palkkasumman kasvua. Heidänkin tulonsa toki kasvoivat samassa suhteessa, mutta sopimuksista riippumatta on helppo kertoa itselleen, että työntekijät eivät ansaitse noin suuria palkankorotuksia. Hankala yhtälö, kun halutaan sekä riskin jakaminen kiinteän prosenttiosuuden kautta, että rajoitettu palkkasumman kasvu prosentista riippumatta. Sitähän tämä prosentin pienentäminen per CBA-kierros käytännössä on - palkankorotusten rajoittamista hyvänä aikana.

Iso asia tulevien CBA-neuvotteluiden suhteen on NHL:n vaatima HRR-määrittelyn muuttaminen. Nykyisessäkin mallissa omistajat, jotka joko omistavat hallin tai ovat neuvotelleet itselleen "jääkiekon ulkopuolisia" oikeuksia hallin omistajalta, voivat pitää näitä tuloja HRR:n ulkopuolella. Jos HRR-määrittelystä jätetaan lisää tulonlähteitä ulkopuolelle, antaa se enemmän pelivaraa siirrellä tuloja palkkasummalaskelmien ulkopuolelle. Eikä tässä tarvitse puhua mistään rahanpesusta. Korotukset voidaan suunnata lippujen sijasta sellaisiin kustannuselementteihin, jotka olisivat uuden HRR:n ulkopuolella. Siksi HRR-muutos ei ole pääosin rahakysymys.

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Nythän on siis työsulku jo virallisesti alkanut ja Eurooppalaiset joukkueet alkavat tekemään kaappauksia rapakon takaa. Mm. Malkin teki loppukauden sopimuksen Metallurg Magnitogorskin kanssa, tosin tietysti sillä mahdollisuudella että jos kausi alkaa, niin Geno palaa Penguinsiin.

Minua ärsyttää suunnattomasti lukea näistä sopimuksista ja sopimusspekulaatioista eurooppalaisten seurojen kanssa. Niin kauan kun on aikaa viralliseen kauden aloituspäivämäärään, niin on myös aikaa saada solmut auki ja kausi alkamaan ajallaan.

Minä ainakin haluan uskoa siihen, haluaako muut?

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Minä ainakin haluan uskoa siihen, haluaako muut?

Kyllähän tuohon pitäisi uskoa, mutta hankalaa se on. Tämäkin asia, että pelaajat tekevät jo sopimuksia Eurooppaan, kertoo mun mielestä siitä, ettei ole edes kauheasti mielenkiintoa tulla vastaan sopimusneuvotteluissa. Siellä on nyt sellainen pattitilanne, ettei taida ihan hetkeen ratketa, valitettavasti.

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Videossa sanottiin, että "hockey is not about money". Se pitää paikkaansa vain amatöörien kohdalla. Ammattilaisurheilu on nimenomaan rahasta kiinni. Ei nyt 100%:sti, mutta lähestulkoon. Jos Ryan Smyth saa parisataatonnia enemmän Long Islandilta kuin Edmontonista niin sinne hän sopimuksen tekee.

Tämä menee vähän ohi aiheen, mutta toissapäivänä julkistettu John Carlsonin sopimus mielestäni kertoo omaa kieltänsä tuosta "hockey is not about money" -lauseesta. Vähän aikaa aikaisemmin Mike Green tekee Capitalsin kanssa 6miljoonaa/kausi tuottavan sopimuksen ja monet Caps -fanit odottivat Carlsonilta jotain samansuuntaista. Mutta mitä vielä, Carlson tekee vain karvan verran alle 4 miljoonaa/kausi -sopimuksen. Mielestäni tuo kertoo siitä että Carlson haluaa pelata jääkiekkoa ja haluaa tehdä sitä siellä, missä hän tykkää olla ja asua. Eli ei ihan kaikki ole noiden parinsadan tuhannen perään, taikka sitten Carlson on uskomattoman huono neuvottelemaan. ;)

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Eli eihän tämä nyt hyvältä näytä. Toki ei mitenkään yllätyksenä asia tullut. Kuitenkin tässä on vielä ehkä viikon verran aikaa neuvotella ja päästä ratkaisuun, jotta kausi alkaisi ajoissa.

Ei jaksa uskoa, että tulee tapahtumaan. Liigalla ja omistajilla on liian hyvät muistot edellisestä työsulusta, jolloin pitkittynyt sulku laittoi pelaajat polvilleen ja oikeastaan kaikki omat tavoitteet saatiin melko hyvin läpi. Samaa selvästi haetaan nytkin, ja liigan ehdotukset tuntuvat ainakin kaltaiseni NHL- maallikon silmin melko kohtuuttomilta. Mutta saa nyt nähdä.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Eli ei ihan kaikki ole noiden parinsadan tuhannen perään, taikka sitten Carlson on uskomattoman huono neuvottelemaan. ;)
Tai sitten Carlson on vain 22 vuotias RFA joka teki ensimmäinen oikean sopimuksen entry levelin jälkeen kun taas Mike Green on pian 27-vuotias pelaaja joka olisi muistaakseni vuoden päästä ollut UFA.

Largo

Jäsen
Tämä menee vähän ohi aiheen, mutta toissapäivänä julkistettu John Carlsonin sopimus mielestäni kertoo omaa kieltänsä tuosta "hockey is not about money" -lauseesta. Vähän aikaa aikaisemmin Mike Green tekee Capitalsin kanssa 6miljoonaa/kausi tuottavan sopimuksen ja monet Caps -fanit odottivat Carlsonilta jotain samansuuntaista. Mutta mitä vielä, Carlson tekee vain karvan verran alle 4 miljoonaa/kausi -sopimuksen. Mielestäni tuo kertoo siitä että Carlson haluaa pelata jääkiekkoa ja haluaa tehdä sitä siellä, missä hän tykkää olla ja asua. Eli ei ihan kaikki ole noiden parinsadan tuhannen perään, taikka sitten Carlson on uskomattoman huono neuvottelemaan. ;)

Tuskin Carlson itse neuvottelujaan hoitaa. Toki varmasti ilmaisee mielipiteensä sopimuksen pituuteen ja summaan, mutta Paul Krepelka on herran agentti ja varmaan hänellä on näppinsä sopimuksessa mukana. Olen kyllä yllättynyt sopimuksen summasta suhteutettuna pituuteen. Tuo sopimus saattaa olla jo ensi kaudella ryöstö tai ainakin parin kauden päästä viimeistään.

Ja aiheeseen... Uskon että kausi tulee alkamaan tämän vuoden puolella. Molemmat osapuolet odottaa toiselta vastaan tulemista, mutta kumpikaan osapuoli ei halua jättää kautta pelaamatta. NHLPAn on pakko tulla vastaan, mikäli haluavat tällä kaudella pelata.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Niinpä. Mielestäni tuo että lähes poikkeuksetta jokaisella pelaajalla on lakimies agenttina pitämässä hänen puoliaan palkkaneuvotteluissa kertoo aika selvää kieltä siitä, että minkä takia hommaa tehdään. Jos pelaajalle olisi ok kunhan joku sopimus vaan syntyy, niin ei kenelläkään olisi motiivia 3%:a agentille pois lahjoittaa. Roman Vopatilla ei kuulemma ainakaan euroopassa pelatessaan ollut ja Mark Messier antoi isänsä hoitaa neuvottelut.

Tässä sopimuksessa oli toki sellainen aspekti mukana että nyt oli todennäköisesti viimeinen mahdollinen päivä tehdä tehdä noin pitkä sopimus, eli eiköhän uudessa CBA:ssa ole sopimuksien maksimipituus rajattu viitseen vuoteen. Nyt Carlson sai kokonaissummaltaan arvokkaamman sopimuksen allekirjoitettua kun jos sen olisi jättänyt myöhemmäksi. Tuolla on väliä jos mies ei odotetusti onnistukaan tai kärsii loukkaantumisesta.

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
NHL:ltä melko naurettava "Message to our fans".

http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=641584&navid=DL|NHL|home

NHL ei yritä kellon ympäri päästä sopimukseen, vaan yrittää kyykyttää pelaajia ja olla omasta puolestaan mielestäni erittäin jyrkkä. Tässä vaiheessa, kun pelaajat eivät TAAS halua olla runsaasti takkiinottavana osapuolena, keskustelut jähmettyy. Nythän siellä vain huudellaan, ettei tulla vastaan, mutta missäs asioissa omistajat ovat tulleet mainittavasti vastaan? Pelaajien ehdotuksessa prosentit liigan tuloista tippuivat jo huomionarvoisen verran, mutta sekään ei kelpaa omistajille. Käsitykseni mukaan neuvottelut ovat aika yksipuoliset. Pelaajat yrittävät tulla jonkin verran vastaan ja omistajat taasen seisovat järkähtämättä paikallaan ilman halua kompromissiin.

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
NHL:ltä melko naurettava "Message to our fans".

http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=641584&navid=DL|NHL|home

NHL ei yritä kellon ympäri päästä sopimukseen, vaan yrittää kyykyttää pelaajia ja olla omasta puolestaan mielestäni erittäin jyrkkä. Tässä vaiheessa, kun pelaajat eivät TAAS halua olla runsaasti takkiinottavana osapuolena, keskustelut jähmettyy. Nythän siellä vain huudellaan, ettei tulla vastaan, mutta missäs asioissa omistajat ovat tulleet mainittavasti vastaan? Pelaajien ehdotuksessa prosentit liigan tuloista tippuivat jo huomionarvoisen verran, mutta sekään ei kelpaa omistajille. Käsitykseni mukaan neuvottelut ovat aika yksipuoliset. Pelaajat yrittävät tulla jonkin verran vastaan ja omistajat taasen seisovat järkähtämättä paikallaan ilman halua kompromissiin.

Missä asioissa pelaajat ovat tulleet vastaan? Seuraavien kolmen kauden ajan ovat valmiita luopumaan omien sanojensa mukaan vähintään 465 miljoonasta dollarista, kun samalla tosiasiassa pelaajien kokonaistulot samalla ajanjaksolla nousisivat joka kausi heidän ehdotuksensa mukaan, ja sitten kolmen vuoden päästä palattaisiin nykytilanteeseen jossa pelaajat saavat 57 prosenttia liigan kokonaistulosta. En nyt pysty tuota pitämään minkäänlaisena vastaantulona tilanteessa, jossa NHL odottaa pelaajien palkkojen putoavan.

Käytännössähän siis pelaajat eivät ole vielä olleet luopumassa yhdestäkään heille nykyisin tulevasta dollarista, ainoastaan ennustusten mukaisesta tulevasta kasvusta kolmen vuoden ajalta, kun taas NHL odottaa pelaajien palkkojen menevät alaspäin samantien. Pelaajat siis pitävät tiukasti kiinni heille nykyisin tulevasta rahavirrasta, eivätkä ole nähdäkseni olleet yhtä joustavampi osapuoli neuvotteluissa tähän saakka.

Ei tästä tilanteessa voi syyttää ainoastaan yhtä osapuolta.

Viimeksi muokattu:

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Joo, kyllä tässä harmillinen tilanne nyt tosiaan pääsi syntymään. Omistajapuoli tuskin tulee nöyrtymään vaan kyllä se on pelaajapuolelta pakko niiden myönnytysten löytyä. Kuten jo aiemmin todettiin, niin hyvin on siellä vielä muistissa saman näytelmän edellinen kierros, jolloin meni koko kausi ohitse.
Toivottavasti pelaajapuolella ei ole perimmäinen tahto luopua koko kaudesta "katsomalla kortteja loppuun" vaan he ymmärtävät että aika entinen ei koskaan enää palaa. Siinä mielessä osapuolet eivät ihan samalla viivalla toki ole, että pelaajilla on varmasti vähemmän varaa menettää taaloja homman pitkittyessä, kuin omistajataholla. Molemmat tietysti häviävät koko ajan, mutta kun KHL on kutakuinkin ainut paikka joka voi tarjota rahallisen vastineen NHL:n palkoille ja sielläkään ei tilaa ole suurelle määrälle pelaajia, niin tässä valossa olisi pelaajien kannalta järkevintä ottaa nyt se mitä tarjotaan ja ehkä saada tingittyä vähän päälle kuin ottaa sama tarjous vastaan ehkä pitkänkin ajan kuluttua.
Helppoa ei ole nöyrtyä, se on tietysti selvä, kukapa saavutetuista eduista suosiolla luopuisi. Ikävä homma fanien kannalta kun raha puhuu isoimmalla äänellä.

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Tai sitten Carlson on vain 22 vuotias RFA joka teki ensimmäinen oikean sopimuksen entry levelin jälkeen kun taas Mike Green on pian 27-vuotias pelaaja joka olisi muistaakseni vuoden päästä ollut UFA.

Jatketaan vielä vähän aiheen sivupolulla. Oletko sitä mieltä että tuo Carlsonin sopimus ei ole ryöstö Capitalsien puolelta? Sopimus kuitenkin on kuusi vuotta pitkä, eli viimeisenä sopimusvuotena Carlson on 28-vuotias, ja jos kehitys jatkuu samaa rataa, niin hän on todennäköisesti Washingtonin paras pakki. Kaikki tämä neljällä miljoonalla kaudessa, jota kuitenkin pahimillaan maksetaan jopa 3-4 ketjun pelaajille.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä en suoraan sanottuna tiedä. Varmaan oli hyvä soppari Capsiltä jos te niin sanotte. Mahtoiko Johnny saada mojovan allekirjoitusbonuksen tuosta sopimuksesta eli rahat tilalle jo ennen työsulun alkua?

adston

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Minä en suoraan sanottuna tiedä. Varmaan oli hyvä soppari Capsiltä jos te niin sanotte. Mahtoiko Johnny saada mojovan allekirjoitusbonuksen tuosta sopimuksesta eli rahat tilalle jo ennen työsulun alkua?

Voihan tuossa olla myös se että sitä pelaajan todellista tasoa pitkässä juoksussa ei osattu arvioida ja molempien toimesta tällainen sopimus todettiin parhaaksi vaihtoehdoksi. Verrokkina Anaheimin Cam Fowler, joka solmi myös melkein identtisen sopimuksen, ja jos pelkkiä pisteitä tuijotetaan niin ovat melko lailla tasan.

Zous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ryan Reaves
Aika vahvasti näyttää, että voi tulla taas pitkä lakko. Pelaajia lähtee heti tukku Eurooppaan, niin kyllä se mun mielestä antaa suuntaa jo sille, että pelaajat ei ole nöyrtymässä ihan heti. Harmihan se on jos taas koko kausi jää pelaamatta. Jos näin käy, niin on siinä kyllä NHL:llä pitkä mietinnän paikka miten noilta vältytään ja että mikä on niin pahasti pielessä, että taas ollaan siinä tilanteessa. Onhan tämä nyt jollakin tapaa jo niin naurettavaa. Harmittaa vaan helkatisti jos lakko venähtää Marraskuuta pisemmäksi saati sitten koko kauden pituiseksi.

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Verrokkina Anaheimin Cam Fowler, joka solmi myös melkein identtisen sopimuksen, ja jos pelkkiä pisteitä tuijotetaan niin ovat melko lailla tasan.

No tosiaan pisteet ovat tasaiset, mutta muuten kyseessä on kaksi niin eri tyylistä pelaajaa, että vaikea heitä on verrata. Fowler on yv:llä kova luu, mutta muuten tuon puolustamisen kanssa on vielä melkoisesti tekemistä. Carlson taas on huomattavasti monipuolisempi ja pelannut nyt kummatkin täydet kaudet myös reilusti alivoimaa. Siinä kun Fowler nakuttaa noita pisteitään lähinnä yv:llä (34 kahteen vuoteen) niin Carlson tehoilee lähinnä tasakentällisin (vain 13 pistettä ylivoimalla).

Mutta ovathan he tosiaan iällisesti lähellä toisiaan ja pisteetkin kohtuu tasan, joten siltä osin vertailukelpoisia. Omasta mielestä tuo Carlsonin soppari ei juurikaan sisällä "kehittymistä paremmaksi", kun taas Fowlerin kohdalla luotetaan siihen kohtuu paljonkin.

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Miellän NHL-seurat urheiluseuroiksi, mitä ne myös alunperin ovat olleet, en yksityisiksi pörssiyhtiöiksi, minkälaisiksi ne uhkaavat muodostua. Niiden ensisijaisen tehtävän pitäisi olla voittaa mestaruus, toissijainen tehtävä tuottaa voittoa. Pörssiyritykset ovat ensisijaisesti väline voiton tekemiseksi, urheiluseuran funktio on edustaa jotain ryhmää jossain lajissa. Kyse on siitä, kumpaa NHL-seurojen pitäisi olla ensisijaisesti.

FAktat kuntoon. NHL on ollut ensisijaisesti bisnestä viimeistään 1920-luvulta alkaen. Jo silloin seuroja perustettiin hallikapasiteettia täyttämään ja voittoa tuottemaan. Kyse ei ollut mistään ihmisryhmien edustamisesta vaan viihteestä. Amerikan puolella pelaajat olivat käytännössä kokonaan tuontitavaraa ja laji vieras. Mitään murrosta urheiluseuroista pörssiyhtiöiksi ei siis tällä hetkellä ole tapahtumassa. Urheiluseuroja ei NHL:ssä ole alkuhämärän jälkeen ollut, jos koskaan.

Miksi sitten pitäisi olla mitenkin? Ei pidä olla, mutta ei kannata olla myöskään naiivi ja haihatella jotain Suomen pääsarjoista tuttua talkoomeininkiä miljardibisnekseen. Kyse ei ole siitä, etteikö voittoa yritettäisi myös kaukalossa, mutta kaikki leikissä mukana olevat (pelaajat tärkeimpänä) ovat rahan takia valmiita kompromisseihin itse kilpailun osalta. Siinä on silloin turha oikeinkannatusfanaatikon itkeä vieressä. Jos ei NHL:n tarjoama tuote kiinnosta, niin aina voi seurata jotain muuta.

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi sitten pitäisi olla mitenkin? Ei pidä olla, mutta ei kannata olla myöskään naiivi ja haihatella jotain Suomen pääsarjoista tuttua talkoomeininkiä miljardibisnekseen. Kyse ei ole siitä, etteikö voittoa yritettäisi myös kaukalossa, mutta kaikki leikissä mukana olevat (pelaajat tärkeimpänä) ovat rahan takia valmiita kompromisseihin itse kilpailun osalta. Siinä on silloin turha oikeinkannatusfanaatikon itkeä vieressä. Jos ei NHL:n tarjoama tuote kiinnosta, niin aina voi seurata jotain muuta.

Niin kauan kuin mikään ulkopuolinen taho ei estä seuraa tekemästä kaikkeaan voittamisen eteen (lakien ja eettisyyden puitteissa tietenkin) kyse on urheilullisesta sarjasta. Tämä on siis vain minun mielipide. Näin ollen minulle NHL on aivan eri sarja ennen ja jälkeen palkkakaton. Olen myös selittänyt miksi, jos et hyväksy selityksiäni, niin ei se minua haittaa. Vaikutat yhden totuuden ihmiseltä, ja tässä tapauksessa sun totuus on se, että maailman paras jääkiekkosarja on tuote. Voit pitää tuotteesi ihan rauhassa, en usko pysytväni muuttamaan jatkoajan keskustelupalstalta käsin NHL-omistajien tavoitteita.

Largo

Jäsen
Niin kauan kuin mikään ulkopuolinen taho ei estä seuraa tekemästä kaikkeaan voittamisen eteen (lakien ja eettisyyden puitteissa tietenkin) kyse on urheilullisesta sarjasta. Tämä on siis vain minun mielipide. Näin ollen minulle NHL on aivan eri sarja ennen ja jälkeen palkkakaton. Olen myös selittänyt miksi, jos et hyväksy selityksiäni, niin ei se minua haittaa. Vaikutat yhden totuuden ihmiseltä, ja tässä tapauksessa sun totuus on se, että maailman paras jääkiekkosarja on tuote. Voit pitää tuotteesi ihan rauhassa, en usko pysytväni muuttamaan jatkoajan keskustelupalstalta käsin NHL-omistajien tavoitteita.

Tietenkin kyse on urheilullisesta sarjasta, mutta kannattaako seuroja pyörittää tappiollisesti? Minä lasken ulkopuoliseksi "tahoksi" sen, etteivät pienemmällä markkinatalous alueella operoivat seurat yksinkertaisesti voi toimia nykyisen palkkakatto systeemin mukaan tasapuolisesti muita vastaan. Joidenkin seurojen on pakko pitää sisäistä palkkakattoa, koska muuten ei viivan alle jää mitään. Ennen palkkakattoa asiat oli mielestäni vielä hullummin. Osalla seuroista meni palkkoihin yli 100 miljoonaa, eikä köyhimmillä seuroilla ollut edes mahdollisuutta lähteä tosissaan taistelemaan Stanley Cupin voitosta. Minä ymmärrän omistajia tässä kohtaa varsin hyvin. Ei tappiolla pyörivää seuraa ole järkeä omistaa. Siihen on saatava muutos ja pelaajien on tultava vastaan tässä tapauksessa. HRR pitää olla ainakin 50/50 ellei jopa enemmänkin omistajille päin. Eiköhän pelaajille jää silti rahaa taskuun, vaikka HRR olisikin tyyliin 53/47 omistajille.

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Tullut pari kertaa vastaan tekstiä jopa mahdollisesti kaksi kautta kestävästä työsulusta. Mistä moiset puheet, vai olenko lukenut omiani? Kaksi kaut
ta? Eikai nyt sentään... Vai?

Largo

Jäsen
Tullut pari kertaa vastaan tekstiä jopa mahdollisesti kaksi kautta kestävästä työsulusta. Mistä moiset puheet, vai olenko lukenut omiani? Kaksi kaut

Eiköhän tämä kausi ala vielä jossain kohtaa. Pojat siellä ny vaan pelleilee, mutta lopettaa leikkimisen ennen joulua.

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL

Taisi olla NHLPA:n puheenjohtaja Donald Fehr, joka sanoi jossain haastattelussa, että työsulku voi kestää kaksi kuukautta tai kaksi kautta. Lähinnä viittaus kai oli siihen, että pelaajat olisivat valmistautuneet olemaan poteroissaan niin pitkään kuin tarve vaatii, jotta omat ehdot saadaan läpi.

Dogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans

Se on niin helppo huudella täältä kun ei ole penniäkään omaa rahaa pelissä. Oletko ajatellut asiaa pelaajien kannalta. Kuinkakohan moni NHL-pelaaja tekee tappiota vuosittain? Eikö 1 800 000 euroa riittäisi 2 000 000 euron sijasta kaudessa? Käsittääkseni nuo summat ovat lähellä nykyisiä keskipalkkoja. Pelaajien palkat ovat karanneet käsistä, eivätkä he millään järjellä ansaitse noin isoja rahoja, tämä on minun mielipide keskimäärin noin 30 000 euroa vuodessa tienaavana. On meinaan ihan helvetisti matkaa NHL:n minimipalkkoihinkin, suorastaan vituttaa pelaajien ahneus.

Hauska kommentti NHLPA:n youtubevideoon:
"Nice, I think I will go to work tomorrow and ask the owner if I can have 50% of the revenue from the products I help make or sell to split with all my coworkers...LOL."

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Eiköhän tämä kausi ala vielä jossain kohtaa. Pojat siellä ny vaan pelleilee, mutta lopettaa leikkimisen ennen joulua.

Toivotaan, että kausi vielä alkaa mutta en todellakaan pidä mahdottomana, että käy kuten edellisellä kerralla ja koko kausi uhkaa peruuntua. Nyt ollaan niin syvällä poteroissa, että kaikki on mahdollista. Sanoisin, että 50/50 sen suhteen, että alkaako kausi vai ei.

Olen tietoisesti pyrkinyt olemaan vain ja ainoastaan seuraajana tässä ketjussa, koska katson, että aikaa todella syvälliseen syventymiseen ei ole riittävästi, eikä minulla myöskään kompetenssi riitä syvälliseen tilanteen analysointiin - hyvä, että oman talouden saan pidettyä balanssissa, joten väittele sitten miljoona kertaa vaikeammista asioista. Sen mitä olen ketjua pyrkinyt seuraamaan niin ymmärrän omistajien tilanteen (ja hetkittäin on jopa tuntunut siltä, että sympatiani ovat heidän puolella).

vlad.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy