TV-sarjaketju

  • 2 203 403
  • 9 766

dodi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paha on palannut takaisin!
Kannattaako koko sarjaa edes seurata loppuun asti vai laskeeko taso vain entisestään loppua kohden? Entäs se Atlantis, onko se katsomisen arvoista?

Muistelisin itse, että tuossa SG-1:ssä tuli juuri tuon Atlantiksen alkuaikoina huono kausi välissä, ellei jopa kaksi. Niiden jälkeen meno kuitenkin muuttui ainakin itseni mielestä jälleen todella katsottavaksi ja sarjaa katsoi oikein mielellään. Atlantis puolestaan alkuun todella mielenkiintoinen ja "erilaisuutensa" vuoksi. Muistaakseni kolmas tuotantokausi oli hieman tylsempi Atlantiksessa, mutta saattoi johtua osaltaan SG-1:n mielenkiintoisesta kaudesta. Näillä sarjoillahan on ongelmana, että toisen sarjan mielenkiintoisempi kausi syö hieman innostusta sisarsarjarjaltaan.

Eli yhteenvetona voisin todeta, että ainakin tälläisten scifi-sarjojen ystävälle Atlantis ja SG-1:n loput kaudet upposi hyvin.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Muistaakseni kolmas tuotantokausi oli hieman tylsempi Atlantiksessa

No ei sinänsä, hieman kyllä ihmetytti miksi Wraithit siirrettiin taka-alalle.

SG-1:sta, taso/kiinnostus tipahti hieman RDA:n lähdettyä mutta tarinalla tuo pysyi pinnalla. Huumoria saatiin välillä ihan mukavasti (erityisesti 200. jakso) tosin O'neillin läppää kaipasi aina välillä. Kun nyt saisivat ne DVD-leffat valmiiksi.
 

Knightrider

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kannattaako koko sarjaa edes seurata loppuun asti vai laskeeko taso vain entisestään loppua kohden? Entäs se Atlantis, onko se katsomisen arvoista? Kai nuo voisi loppuun astikin katsastaa kun sain kaverilta lainaksi kaikki kaudet molempia sarjoja (tai siis kolmoseen asti Atlantista), mutta alkoi epäilyttää onko se sen arvoista?

Itse kyllä tykkäsin SG-1:n seiskakaudesta (varsinkin kauden päätösjakso kuuluu omiin suosikkeihin). Mutta kannattaa jatkaa katsomista, sillä tk 8 on kyllä katsomisen arvoinen. Sitten taas 9.kausi oli hieman ylimenovaihe RDAn poistuttua sarjasta, eikä sitä juontakaan oikein kunnolla löytynyt (plus että O'Neillin korvaaja Mitchell on toisinaan ihan hukassa identiteettinsä kanssa, pääosan aikaa ollessa lähinnä köyhän miehen versio Jackista). Kymppikaudella sitten taas sarjan taso parani, tosin Valan hahmon muutokset alkoivat vähän tympimään. Tk 10:een tosiaankin mahtuu kyllä noita helmiäkin (mm. edellä mainittu jakso "200"), ja pidin myös King Arthur-juonikuviosta. Lisäksi Ori oli pitkästä aikaa uskottava "pahis". Hah, ai niin ja Baal! Siinäpä vasta loistava hahmo.

Mitä sitten tuohon Atlantikseen tulee, niin tk 4 on ollut aikamoinen pettymys. McKaytä ei olla päästetty kunnolla edes vauhtiin, Carter on liian esimiesmäinen (lisää noiden kahden välisiä kohtauksia kiitos!), Shepherdin vinoilu McKaylle alkaa jo toistaa itseään sekä Teyla ("my people", vaihda jo levyä) ja Ronon (murisee vaan kaikille, Teal'c teki tämänkin paremmin) vaan vaikuttavat yhä enemmän turhilta sivuhahmoilta. Argh, ja sitten nämä pääpahikset Wraithit.. Olisivat sitten vielä vähän urpomman näköisiä tehneet näistä, sillä ne valkoiset pitkät peruukit ovat jo vähän liikaa (potentiaaliakin olisi ollut parempaan). Ja kun kaikki parhaat pahisten motiivit universumin valloitukseen on jo käytetty (uskonto, valta, henkiinjäänti) niin tietty sitten näiden perukkipäiden pitää saalistaa ihmisiä saadakseen ravintoa. Yeah, tosi luova ratkaisu.

Aina kun katson uusia Atlantis-jaksoja, tulee kauhia ikävä vanhaa kunnon SG-1:a. Onneksi on sentään ne leffat tulossa, pelastaa sekin jo jotain.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Omasta mielestäni SG-1 menetti lähes kaiken kiinostavuutensa RDA:n lähdön jälkeen (olisiko ollut 8. kausi). Toki katselin loputkin jaksot. Atlantis sen sijaan on pystynyt tasonsa säilyttämään, ja sitä tiirailen edelleen mielelläni.

Dexterin (tämän hetken ylivoimaisin sarja) katsojille ei voi kuin suositella sama kanavan sarjaa Californication. Tarkastakaa, melkoisen hulvatonta meininkiä.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Karjalan kunnailla

Laitetaan jo "hyvissä ajoin" tähän ketjuun. Keskiviikkona 21.11 klo 21.00 alkaa tv2:lla Karjalan Kunnailla -sarja, joka sisältää 12 osaa. Tapahtumat sijoittuvat Pohjois-Karjalaan.

Tuota sarjaahan on jo jonkin aikaa ylen kanavilla mainostettu, joten aika moni jatkoaikalainen on varmasti kyseisen pätkän nähnyt. Itse odotan, että kyseessä on hauska ja mielenkiintoinen sarja. Kotimaiset laatu sarjat ovat aika vähissä, aika tosin näyttää miten on tämän sarjan laita, mutta kun ohjelman ohjauksesta vastaa mm. Markku Pölönen voidaan odottaa todella laaduksta sarjaa.
Eikä sarjan näyttelijätkään ole sieltä huonoimmasta päästä. Mukana ovat mm. Peter Franzen, Heikki Hela, Heikki Kinnunen, Elina Knihtilä, Ismo Apell, Lotta Lehtikari, Juha Veijonen ja Maria Sid.

linkki sarjan nettisivuille

Hesarin NYT -liitteessä oli pieni juttu sarjasta ja sen miesten iskurepliikeistä, jotka ovat aika hauskoja:

"Männään meille, syvään mämmiä ja harrastetaan s?ksiä. MItä? Et sie piä mämmistä?"
"Oot sie keiju vai enkeli? Männäänkö naimisiin? Vai pannaanko vuan saman tien pissivehkeet yhteen ja ruvetaan kirkumaan?"
"Moi! Sää näytät hyvältä. Tai niin ainahan sää näytät hyvältä mun mielestä. Mites muuten?"
 
Viimeksi muokattu:

Pietari02

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tänään satuin näkemään subtv:llä mainoksen, että tänä vuonna näytetään uusintana legendaarinen THE Joulukalenteri. Ohjelman esitysaikana on 18:00.
 

Dynamo#79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, KD
Tänään satuin näkemään subtv:llä mainoksen, että tänä vuonna näytetään uusintana legendaarinen THE Joulukalenteri. Ohjelman esitysaikana on 18:00.

Ei kai saatana. Eiköhän se ole jo vähän vanha juttu. Vituttaa jos jengi rupeaa taas hokemaan niitä samoja väsyneitä fraaseja.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Montako jaksoa tämä viimeinen Sopranos kausi käsittää? Ajattelin kun tota 6 tuotanto kauden 1. osa DVD boksia myydään, ja se käsittää jaksot 1-12, niin onko siinä se sitten se koko viimeinen tuotantokausi?
Tuo s06e12 olisi ollut mielestäni oikea paikka lopettaa hieno sarja, mutta 6 jaksoa tekivät lisää. Eli 18 niitä on viimeisessä kaudessa yhteensä. Sopranos-ketjussa on niitä muistaakseni jo haukuttukin ja haukutaan nyt vähän lisää: eivät tee oikeutta hienolle sarjalle. Toki nekin on pakko katsoa, ei sillä.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Tuo s06e12 olisi ollut mielestäni oikea paikka lopettaa hieno sarja, mutta 6 jaksoa tekivät lisää. Eli 18 niitä on viimeisessä kaudessa yhteensä. Sopranos-ketjussa on niitä muistaakseni jo haukuttukin ja haukutaan nyt vähän lisää: eivät tee oikeutta hienolle sarjalle. Toki nekin on pakko katsoa, ei sillä.

Itse asiassa niitä tehtiin 9 lisää, eli s06e21 on viimeinen. Itse kyllä pidin noista viimeisistäkin jaksoista, etenkin pari viimeisintä olivat melkoisen tiukkoja.
 

Craig Berube

Jäsen
Suosikkijoukkue
5th most improved team in the NHL
Kiitos kaikille vastauksista! Kun pitäs sellanen velipojalle laittaa pukin konttiin, mutta ku ei näytä vielä olevan markkinoilla koko viimeisen kauden kattavaa boksia (ainakaan suomen netti kaupoissa, saa mielellään korjata jos olen väärässä)!
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Itse asiassa niitä tehtiin 9 lisää, eli s06e21 on viimeinen. Itse kyllä pidin noista viimeisistäkin jaksoista, etenkin pari viimeisintä olivat melkoisen tiukkoja.
No voi perkele, tulipas nolo virhe, mutta samalla hieno uutinen! Ajattelinkin, että olipa ennenäkemättömän outo/paska lopetus. Täytyy siis tsekata nuo loput jaksot ennen kuin antaa viimeisen tuomion. Olikohan se sitten niin, että jossain vaiheessa oli huhuna, että tehdään kuusi lisäjaksoa? Joskus keväällä tuon paketin imaisin ja oletin, että siinä on loput jaksot.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Heartbeat!

Oon jäänyt totaalisen koukkuun Sydämen asialla-sarjan uusintakierrokseen, voi jumalan pyssyt sentään! En kai ole ainoa?:) Siinä on perkuleen hienoja näyttelijöitä, jotka tekevät rooleistaan todella maanläheisiä. Ykkönen on tietenkin vanha kelmi Claude Jeremiah Greengrass, sotaveteraani ja puolieläkeläinen, kunniallinen maanomistaja:) Toinen suosikki on konstaapeli Alf Ventress, jonka kasvot on kuin rälläkällä veistetyt.

Myös sarjan musiikki on hienoa kuunneltavaa ja Aidensfieldin maalaisnäkymät upeat. No, onko muita koukkuun jääneitä?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Oon jäänyt totaalisen koukkuun Sydämen asialla-sarjan uusintakierrokseen, voi jumalan pyssyt sentään! En kai ole ainoa?:) Siinä on perkuleen hienoja näyttelijöitä, jotka tekevät rooleistaan todella maanläheisiä. Ykkönen on tietenkin vanha kelmi Claude Jeremiah Greengrass, sotaveteraani ja puolieläkeläinen, kunniallinen maanomistaja:) Toinen suosikki on konstaapeli Alf Ventress, jonka kasvot on kuin rälläkällä veistetyt.

Myös sarjan musiikki on hienoa kuunneltavaa ja Aidensfieldin maalaisnäkymät upeat. No, onko muita koukkuun jääneitä?

Kyseessä on ehkä yksi ylen kaikkien aikojen parhaimmista britti -sarjoista. Rauhallista menoa, letkeää musiikkia ja loistavia persoonia.

- Claude Jeremiah Greengrass on loistava henkilö, jonka bisnekset yleensä kusee, korkealta ja kovaa.
- Alf Ventress on poliisien poliisi, joka omaa käsittämättömän tiedon, lähes kenestä tahansa. Uusiempien tuotantokausien mittaan tämä korostuu.
- Oscar Blaketon, on todellinen poliisien poliisi. Liideri vailla vertaa.
- Phil Belamy on loisto veikko, poliisiksi. On muuten Alfin ja Oscarin lisäksi ainoita jotka ovat pysyneet sarjassa alusta asti. Myös uusimmissa jaksoissa.

Ajan saatossa meno jatkuu samanlaisena ja tulevaisuudessa sarjassa nähdään muitakin loistavia näyttelijöitä. Joten jos brittisarjat kiinnostaa niin nyt on korkea aika alkaa seuraamaan tätä sarjaa...
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vihdoinkin, en olekaan yksin HB-huumassani. Jämähdimme jo edellisellä aamupäiväisellä esityskierroksella työkaverin kanssa tähän kertakaikkisen hienoon sarjaan niin pahasti, että työt olivat käytännöllisesti pysähdyksissä klo 9.15-10.05. Sen jälkeen sitten urakalla..

Kyllä, Claude Jeremiah ja Alfred on ykkössuosikki täälläkin. Harmi vaan, ettei enää kovin pitkään saada nauttia hänen helläsydämisen bisnesmiehen esikuvastaan.

Ventressin Alfin kanssa jaetulle kakkossijalle mää nostan Oscar Blaketonin ja Wardin Ginan. Siinä mimmissä on "munaa"! Harmittavasti hänen temperamenttinsa tasoittuu iän myötä.

Kohtalokas kyläpahanen lääkäreille tuo Aidensfield, noin 60 jaksoa vasta esitetty ja jo kaksi lekuria päässyt hengestään.

Huomenna lisää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Kyseessä on ehkä yksi ylen kaikkien aikojen parhaimmista britti -sarjoista. Rauhallista menoa, letkeää musiikkia ja loistavia persoonia.
- Oscar Blaketon, on todellinen poliisien poliisi. Liideri vailla vertaa.

Hämmästykseni oli suuri kun tajusin että Blaketonia näyttelevä Derek Fowlds on sama kaveri joka näytteli aikoinaan Kyllä herra ministeri ja Kyllä herra pääministeri-sarjoisas sitä vähän nössöä sihteeriä joka enimmäkseen joutui ministerin ja sen mikälie valtiosihteerin kiistelyn väliin.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
The Joulukalenterin paluu!

TV-sarja kuin TV-sarja, mutta sellainen riemunkiljahdus pääsi allekirjoittaneelta yöllä kun SubTV:n mainos kertoi kuolemattoman The Joulukalenterin paluusta keskuuteemme!

Kyseessähän on legendaarinen 90-luvun lopun mainetta niittänyt aikuisille suunattu joulukalenteri, jossa neuvokkaat aikamies-tontut seikkailevat Keuruulla etsien soittorasiaa jonka avulla voidaan pidentää vanhimman tontun elinkaarta.
Sarja on aivan loistava ja pitkästä aikaa on hyvä syy odottaa joulua!
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Toi The Joulukalenterin paluu on paras asia pitkään aikaan.. Olli kyllä nimittäin niin loistava sarja, että ei toista ole. Yksi parhaista sarjoista, varsinkin siinä joulun alla kun joka päivä katselee jakson..
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Toi The Joulukalenterin paluu on paras asia pitkään aikaan.. Olli kyllä nimittäin niin loistava sarja, että ei toista ole. Yksi parhaista sarjoista, varsinkin siinä joulun alla kun joka päivä katselee jakson..
Vähän pelkään että tässä käy samalla tavalla kun monelle 90-luvun legendasarjalle omissa silmissäni. Aikoinaan hyvänä läppänä / legendaarisena sarjana toiminut juttu on nykyään aika vaisu/nolo/ärsyttävä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Nyt kun Sopranos loppui, niin tuli tiistai-iltaankin "lisäaikaa" Tällä hetkellä seuraan säännöllisesti vain yhtä tv-sarjaa - torstaisin tulevaa Lostia, nimittäin jostakin syystä minä kyllästyin täydellisesti tuohon monen hehkuttamaan Pako-nimiseen sarjaan, niin ettei tarvitse sitäkään enää seurailla. MUTTA, olen myös sen verran omituinen tapaus, että minulta on näkemättä kaikki esityskaudet tv-sarjasta nimeltä 24. Nyt sitten tulin hankkineeksi viisi kautta dvd-boxeina tuota "Kakkosnelosta", joten melko moneksi illaksi on tiedossa Jack Bauerin & kumppaneiden edesottamuksia - 120 jaksoa + dvd-boxien extrat päälle. En tiedä sitten kuinka terveellistä on moisen Bauer-kuurin läpikäyminen nopeassa tahdissa...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
120 jaksoa + dvd-boxien extrat päälle. En tiedä sitten kuinka terveellistä on moisen Bauer-kuurin läpikäyminen nopeassa tahdissa...

Minä olin samassa tilanteessa pari vuotta sitten vuoden vaihteen tienoilla. Jossain reilussa kuukaudessa neljä kautta tai jotain. Pahimmillaan meni semmoista 7-8 jaksoa päivässä.

Varaudu siihen, että kyseessä on todella koukuttavaa tavaraa. Ei ole muita vaihtoehtoja kuin vaan vetää kuuri läpi.

Nykyään, kun katselen jenkkitahtiin, niin odottelen aina toukokuulle, kun tammikuussa alkanut kausi loppuu ja katson sitten viikossa koko homman. Sama tilanne ja suunnitelma taas vuonna 2008!

Siitä terveellisyydestä en ole tosin ihan varma.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Vähän pelkään että tässä käy samalla tavalla kun monelle 90-luvun legendasarjalle omissa silmissäni. Aikoinaan hyvänä läppänä / legendaarisena sarjana toiminut juttu on nykyään aika vaisu/nolo/ärsyttävä.

No itse katselin sitä silloin kun se tuli aikoinaan telkkarista eli joskus 90- luvun lopulla ja silloin lähinnä pelkäsin ainakin sitä näsää.. (olin siis jotain 7 v..) Mutta viime vuonna katselin sen internetistä. Nettiin ilmestyi joka päivä uusi jakso The joulukalenteria ja katsoin sen, ja voin kertoa että se uppos ainakin itseeni samalla tavalla kuin ennenkin.. (tosin en pelännyt enää näsää) Se vaan on niin mukavaa seurata, kun sympaattiset ja vielä hauskat tontut yrittävät saada lentokoneeseensa uuden potkurin..

Suosittelen kyllä kaikille katsomaan sitä!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Langalla (The Wire) oli näköjään mainittu tässä ketjussa ohimennen, mutta nostanpa esille uudelleen. Katsoin viime yönä ensimmäisen kokonaisen jakson (sitä ennen lähinnä ihmetellyt muutaman jakson alkua), ja vaikuttaa kyllä todella laadukkaalta kamalta. Onko kukaan seurannut tuota sarjaa aktiivisesti? Käsittämätön lähetysaika sillä kyllä on.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Langalla (The Wire) oli näköjään mainittu tässä ketjussa ohimennen, mutta nostanpa esille uudelleen. Katsoin viime yönä ensimmäisen kokonaisen jakson (sitä ennen lähinnä ihmetellyt muutaman jakson alkua), ja vaikuttaa kyllä todella laadukkaalta kamalta. Onko kukaan seurannut tuota sarjaa aktiivisesti? Käsittämätön lähetysaika sillä kyllä on.

Itse olen ainoastaan ykköskauden nähnyt kovien suosittelujen jälkeen DVD:ltä ja sen perusteella kyseessä on aivan selvästi parhaimpia poliisisarjoja koskaan. Sarjahan keskittyy kuvaamaan aika tasaipuolisesti sekä poliisien että rikollisten elämää ja ainakin näin koti-Suomen näkökulmasta realistisuusaste sarjassa on ihan omassa luokassaan. Hahmot ovat järjestään kiinnostavia eikä sarja kosiskele katsojia teennäisillä shokkikäänteillään, joihin esim. Shieldissä hyvin pian kyllästyin.

Amerikkalaisista poliisisarjoista ainoastaan nostalginen Hill Street Blues nousee omassa listassani samalle viivalle ja tuntuu käsittämättömälle, että juuri Shieldillä on niin suuri suosio ainakin täällä Suomessa ja Wireä ei tunne oikein kukaan. No, pääsyyllinen lienee juuri Maikkari, joka ei näytä sarjansa potentiaalista välittävän, vaikka kyseessä on huippusarjoja tarjoavan HBO:n kivijalkasarjoja. Toki, aiemmat kaudet on Sub TV sentään näyttänyt primetime-aikaan, mutta itse ainakin taannoin sen alkamisen olen missannut olemattoman mainonnan takia. Sekin tuntuu käsittämättömältä ettei tuota enää edes Subilta tule ja sarjaa pitäisi seurata Maikkarilta keskellä yötä, mikä ainakin meikäläiselle on tällä hetkellä mahdotonta. No, loputkin kaudet tulee takuuvarmasti hommattua hyllyyn tässä ajan myötä.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Blade hell

Hemmetti, hokasin vasta että Bladen päätösjakso ei mahtunut kovalevylle. Kuka voitti?
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Langalla (The Wire) oli näköjään mainittu tässä ketjussa ohimennen, mutta nostanpa esille uudelleen. Katsoin viime yönä ensimmäisen kokonaisen jakson (sitä ennen lähinnä ihmetellyt muutaman jakson alkua), ja vaikuttaa kyllä todella laadukkaalta kamalta. Onko kukaan seurannut tuota sarjaa aktiivisesti? Käsittämätön lähetysaika sillä kyllä on.

Ykköskausi oli paras poliisisarja todella pitkään aikaan. Toinen kausi lähti liikkeelle todella hitaasti, mutta vauhtiin päästyään toimii sekin. Nyt esitettävästä tuotantokaudesta olen pudonnut ihan täysin johtuen täysin käsittämättömistä lähetysajoista. Onko tuo nyt Suomessa esitettävä kolmas vai neljäs tuotantokausi? Mistä se johtuu että kaikki parhaat sarjat sabotoidaan täysin kummallisilla lähetysajoilla ja olemattomalla mainostuksella sarjojen alkamisesta? Ongelmahan tuossa sarjassa on lähinnä se että se on jatkuvajuoninen ja itse ainakin olen joka tuotantokaudella tipahtanut kärryiltä jos on jäänyt yksikin osa katsomatta.

DVD:t on hankintalistalla. Pääseepähän katsomaan omaan tahtiin tuotakin sarjaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös