Kai täällä nyt saa puhua Konfliktista kolmen jakson jälkeen? No ei sitten.
Ai niin ja sarja tuli minun uniin, pidän sitä aika kovana saavutuksena.Vaikka en kyllä tiedä tapahtuuko lopulta kakkos- ja kolmosjaksossa oikein mitään uutta.
Mutta siis, olen tykännyt tästä Konfliktista. Kriitikot olleet yllättävän penseitä, mutta minusta tämä on ollut ihan puolikovaa paskaa. Ja kun sisäistää että olisi mahdotonta tehdä tällaista sarjaa ilman puolustusvoimien yhteistyötä, niin ei se pieni mainosfilmimäisyys haittaa.
Väsynein juttu on ehkä Franzenin jotenkin epäuskottava ex-vaimon ja aikuisen lapsen perään kuikuilu kun hänellä varmaan olisi ihan annettavaa ja vastuuta sotilaanakin. Epäuskottavasta puheenollen, aika köpöinen on ollut Suomen viranomaisten reagointinopeus. Ryby vallannut Hangon ja pääministeri miettii että keskusteluyhteys olla pittää. No kai se siitä lähtee etenemään. Saa nähdä paljastuuko Peteliuksestä vielä ehta maanpetturi vai onko vaan rakennettu tuollainen tuomiojamainen hahmo.
Kolmosjakson loppuun saatiin jo joku pääpahis kuviin, saa nähdä miten homma tuosta lähtee etenemään. Aika iso riski on, että koko homma lässähtää vielä käsiin. Sellainen jonkinlainen Utö-viba tässä on, eli ihan lupaava alku ja sitten ihan järjetöntä sekoilua ja unilääkettä varmaan yli puolet jaksoista.
Mikä homma se Finnlines oli? Miksei vihreät miehet laittaneet vastaan ollenkaan? Oliko botskissa jotain vihun kalustoa tms vai miksi ne oli sen kaapanneet?
Tuossa jo aiemmin linkkaamassani Seuran jutussa kerrottiin, että aluksen valtaus oli kuvattu Utin jääkärirykmentin harjoituksesta.
Olisiko siis kyseessä vain se, että siitä on saatu hyvä kohtaus sarjaan ilman sen isompaa kiinnitystä itse juoneen. Tuotahan ei avattu mitenkään muuten kuin siten, että alus ei noudattanut käskyä pysähtyä yms. ja erikoisjoukot päättivät "astua" laivaan. Joukotkin poistuivat ilman mitään sen kummempaa laivalta ja edes vankeja ei taidettu ottaa, tai ainakaan sitä ei mainittu. Kerrottiin vain, että viholliset antautuivat ilman vastarintaa ja siinäpä se.
Olisiko siis kyseessä vain se, että siitä on saatu hyvä kohtaus sarjaan ilman sen isompaa kiinnitystä itse juoneen. Tuotahan ei avattu mitenkään muuten kuin siten, että alus ei noudattanut käskyä pysähtyä yms. ja erikoisjoukot päättivät "astua" laivaan. Joukotkin poistuivat ilman mitään sen kummempaa laivalta ja edes vankeja ei taidettu ottaa, tai ainakaan sitä ei mainittu. Kerrottiin vain, että viholliset antautuivat ilman vastarintaa ja siinäpä se.