TV-sarjaketju

  • 2 201 701
  • 9 759

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
On kyllä huikea sarja. Laadullisesti siis ihan sitä samaa huttua kuin "mystery of the week" -poliisisarjat muutenkin, mutta tässä on jotain sympaattista aitoutta. Rex on kuin Rambo, pysäyttyisi yksinään kokonaisen armeijankin. Kyllä tuon parissa menee tunti ihan leppoisasti.
Rex on muuten muuttanut Kanadaan maikkarilla pyörivässä Hudson & Rex-sarjassa. Yhdessä välissähän Rex taisi asua Italiassa. On se kova koira reissaamaan. Alkuperäinen itävaltalainen versio on tietenkin ainoa oikea, mutta vähän aikaa tuli katsottua tuota Kanadan versiotakin yksi päivä. Rexillä oli oikein treffit.
 

Vilko93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jukurit
Munkkivuori oli kyllä hyvä, mutta ymmärrän jos noin verkkainen kerronta ei kaikkiin uppoa. Lapsinäyttelijöiltä poikkeuksellisen luontevaa tekemistä. Toki varmasti itselläni vaikutti isosti myös nostalgia, vaikka muutamaa vuotta aiemmin syntyneistä lapsista tuossa onkin kyse. Erittäin paljon oli tuttua omasta lapsuudesta.

Volaselta tuntuu tulevan laatua.
Sain eilen Munkkivuoren katsottua loppuun. Munkkivuoressa asuvana olin odottanut sarjaa kuin kuuta nousevaa, fanitan Volasta kovasti ja odotukset olivat maksimaaliset. Ja kas kummaa, maksimaaliset odotukseni tulivat harvinaislaatuisen maksimaalisesti lunastetuiksi, kyseessä on aivan värisyttävän hieno sarja, mestariteos.

Kun olin sarjasta kaikki mahdolliset ennakot lukenut, mietin etukäteen että mitenköhän se tarinan kuljetus pääasiassa lasten näkökulmasta oikein saadaan toimimaan. Mutta sehän toimi aivan loistavasti. Ohjelmaa ”joutui” katsomaan lapsen näkökulmasta, ja vajavaisella ymmärryksellä yrittää hahmottaa mitä siellä aikuisten maailmassa oikein on menossa. En tiedä mistä noin mahtavia, herkkiä ja lahjakkaita lapsinäyttelijöitä on löydetty, mutta ne olivat jokainen todella hienoja hahmoja. Toivon ennen kaikkea että Kaiusta näytellyt poika saa roolistaan sivuosa-Venlan, ja Mirkon näyttelijä pääosa-Venlan.

Sarjan puolivälissä ehdin hetken olla hieman kärsimätön, ja vähän toivoin että juoni etenisi nopeammin. Myös hieman pelkäsin että salaisuudet jäävät avaamatta, ja katsoja pahimmassa tapauksessa joutuu toivomaan kakkoskautta saadakseen lopullisia vastauksia. Mutta molemmat hermoiluni osoittautuivat turhiksi, sarja oli juuri oikean pituinen, ei minuuttiakaan liiian pitkä, ja viimeinen jakso laittoi mahtavan tarinan hienosti pakettiin.

Joonas Saartamo sanoi että Volanen on suuri nero, ja Munkkivuoren käsikirjoitus kaikkien aikojen paras suomalaisen tv-sarjan käsikirjoitus. Minun on vaikeaa olla kummastakaan eri mieltä. Volanen tuo tuotantoihinsa aina jotain uutta ja omaleimaista, jotain mitä ei ole aiemmin tehty. On mahtavaa että nykypäivän ADHD-kulttuurissa, jossa kaiken on edettävä mahdollisimman nopeasti ja sarjoissa jaksojen maksimipituus on 30-40 minuuttia, on vielä Volasen kaltaiselle visionäärille annettu ilmeisen vapaat kädet tehdä juuri niin verkkainen sarja kuin hän on nähnyt tarpeelliseksi.

HS:n haastattelussa Volanen sanoi koronatauon aikana jo ideoineensa Munkkivuoren kakkoskauden, mutta sen toteuttamisen olevan budjettikysymys. Tämä on aika paha cliffhanger. Wittu jos joskus voitan lotossa (en tosin koskaan lottoa), soitan Volaselle ja sanon: ”Hei Jani, riittääkö 10 miljoonaa jos tekisit Munkkivuoren kakkoskauden, ja vaikka pari jaksoa MS Romanticia päälle?”

Toteutui kakkoskausi tulevaisuudessa tai ei, on Munkkivuori mielestäni järisyttävän hieno mestariteos, arvosana tiukalla skaalalla 10+/10. Sarjaa joutuu nyt hetken sulattelemaan, varmaan joskus keväällä pitää katsoa uudestaan. Niin, ja ensi vuoden Venlagaalaa odotellessa..
 
Viimeksi muokattu:

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Voisi tuohon edelliseen @Vilko93 kirjoitukseen Munkkivuoresta yhtyä ihan joka sanan kohdalta.

Eniten minuakin sarjassa etukäteen mietitytti kuinka lapsinäyttelijät pärjäävät. Ja voi jumalauta kuinka upeasti näyttelivät. Kaiusta näytellyt poika veti kyllä niin mahtavan roolin ettei mitään rajaa, kuten kaikki muutkin. Todella hyvä roolitus tässä sarjassa ja lapsinäkökulma tosiaankin toimii.

Sarjan kerrontaa ja etenemistä en millään muotoa pitänyt hitaana.

Volanen on nero!
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Volanen on kyllä ihme tyyppi - antakaa sille kunnon budjetti jo eilen! Munkkivuori on käsittämättömän toimiva, kävisi hyvin kerrankin Nordic Noirista, toisin kuin monet nolot yritelmämme, ja oikeastaan selkeästi parempi kuin monet noista sliipatuista skandisarjoista. Ja ajankuva piirretty hienosti ja eleettömästi. Ihmeellistä. Suomalaisetkin voivat osata. Tai siis ainakin yksi suomalainen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyllähän Volasen nerous on ollut ilmeistä jo Studio Julmahuvista lähtien, Ihmebantu alleviivasi sitä, vaikka siinä jossain määrin oli toistoa SJ:n sketseistä. Enkä nyt tiedä, kuka mitäkin noissa kirjoitteli lopulta, mutta käsittääkseni Volanen on ollut molemmissa se maestro taustalla. Kuten myös M/S Romanticissa.
 

Vuonna 85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Munkkivuori taputeltu täälläkin viikonlopun aikana. Nerokas ja piinava trilleri. Nostalgiaa tuo mankasta soivat suomirokki Epuista Yöhön.

Mutta pari mysteeriä mua jäi vaivaamaan. Yritän piilottaa ne tähän spoilerin sisään ja halukkaat voi samoten minulle vastata, kiitos.

----------------------------------

Tämä voi olla ärsyttävää pohdintaa, mutta jos joku haluaa antaa näkemystään, olisi se mukavaa.

Minua jäi mietityttämään uskovaisen isän ja pojan rooli tässä trillerissä. Poika vei salaa isältään säilykkeitä maan alle ja samalla kyseli äitinsä perään. Oliko tämä tarinassa vain pojan mielikuvitusta "syntisestä" äidistään vai mistä hänen isänsä arveli pojan hänen luona käyneen. En myöskään yhdistänyt miksi poika tarinan lopuksi vei maan alle pedille vaatteet sekä kuvan äidistään. Vai onko kaikessa tarkoitus jättää katsojalle vapaus päättää mitä siinä oli taustalla? En vain osannut yhdistää miten se punoutuu tarinan kokonaisuuteen ja mikä sivujuonne oli.

Toinen asia jota mietin, oli tarinan alkupuolella ilmeisesti myrkytetty koira. Selvisikö myrkytykselle jotain syytä? Vai oliko koira vain jäänyt Olavin äidiltä ja hän halusi hankkiutua siitä eroon omin keinoin? Samalla mietin, että mitähän jauhetta se Olavi sekoitti myöhemmin jaffa-lasiin jota hän oli tarjoamassa kateissa olleelle pikkupojalle ja joiko poika sitä ikinä.

Ja viimeinen kysymys. Laura Birnin hahmo Anne on viimeisessä jaksossa metrotunnelissa ja jää katsomaan maassa olevaa möykkyä. Oliko tuo möykky 20 vuotta sitten kadonnut tyttö, sillä en saanut siitä selvää mitä siinä kuvattiin.

Kiitos ja anteeksi

-----------------------------------------
Ylläpito poistakoon mikäli piilotetut pohdinnat sarjan tapahtumista ei kuulu tänne.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Katso ihmeessä. Ensinnäkin aivan loistava soudrack ja helvetin hyvää huumoria. Draamalla tietenkin höystettynä. Juurikin yliluonnollista menoa superina, kuten nimikin sanoo. Tuli tyhjä olo, kun sarja loppui. Siitä tuli vuosien myötä ystävä.

Tänään muuten alkoi tuon sarjan esiosa HBO:lla, onkohan joku kerennyt katsoa?
 

PetriVaris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Munkkivuori taputeltu täälläkin viikonlopun aikana. Nerokas ja piinava trilleri. Nostalgiaa tuo mankasta soivat suomirokki Epuista Yöhön.

Mutta pari mysteeriä mua jäi vaivaamaan. Yritän piilottaa ne tähän spoilerin sisään ja halukkaat voi samoten minulle vastata, kiitos.

----------------------------------

Tämä voi olla ärsyttävää pohdintaa, mutta jos joku haluaa antaa näkemystään, olisi se mukavaa.

Minua jäi mietityttämään uskovaisen isän ja pojan rooli tässä trillerissä. Poika vei salaa isältään säilykkeitä maan alle ja samalla kyseli äitinsä perään. Oliko tämä tarinassa vain pojan mielikuvitusta "syntisestä" äidistään vai mistä hänen isänsä arveli pojan hänen luona käyneen. En myöskään yhdistänyt miksi poika tarinan lopuksi vei maan alle pedille vaatteet sekä kuvan äidistään. Vai onko kaikessa tarkoitus jättää katsojalle vapaus päättää mitä siinä oli taustalla? En vain osannut yhdistää miten se punoutuu tarinan kokonaisuuteen ja mikä sivujuonne oli.

Toinen asia jota mietin, oli tarinan alkupuolella ilmeisesti myrkytetty koira. Selvisikö myrkytykselle jotain syytä? Vai oliko koira vain jäänyt Olavin äidiltä ja hän halusi hankkiutua siitä eroon omin keinoin? Samalla mietin, että mitähän jauhetta se Olavi sekoitti myöhemmin jaffa-lasiin jota hän oli tarjoamassa kateissa olleelle pikkupojalle ja joiko poika sitä ikinä.

Ja viimeinen kysymys. Laura Birnin hahmo Anne on viimeisessä jaksossa metrotunnelissa ja jää katsomaan maassa olevaa möykkyä. Oliko tuo möykky 20 vuotta sitten kadonnut tyttö, sillä en saanut siitä selvää mitä siinä kuvattiin.

Kiitos ja anteeksi

-----------------------------------------
Ylläpito poistakoon mikäli piilotetut pohdinnat sarjan tapahtumista ei kuulu tänne.

Täsmälleen samat kysymykset jäivät itseäni askarruttamaan kun sain sarjan päätökseen! Hyvin vetäisi Munkkivuori mukaansa ja neljässä päivässä tuli tahkottua kaikki kymmenen jaksoa. Omasta lapsuudesta myös samankaltaisia eläviä muistoja kuten sarjassa eli pimeät häkkikellarit, joita pelkäsin kuollakseni, varsinkin sen jälkeen kun niihin oli yksi syksy murtauduttu ja kuvittelin murtovarkaiden yhä piileskelevän jossain pannuhuoneessa...
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Trilleri, nostalgiatrippi musiikkia myöten, lapsi siepataan ja lapsinättelijät (onnistuneesti) suuressa roolissa. Täältä luetun perusteella joku on katsonut Stranger Thingsiä ja luonut oman versionsa Suomen oloihin (miinus yliluonnolliset asiat, jotka toki olisivat turhan kalliita toteuttaa hyvin).

Ei siinä, toimiva resepti Munkkivuorella ja pitkästä aikaa kiinnostaa katsella kotimainen sarja.
 

Vilko93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jukurit
Munkkivuori taputeltu täälläkin viikonlopun aikana. Nerokas ja piinava trilleri. Nostalgiaa tuo mankasta soivat suomirokki Epuista Yöhön.

Mutta pari mysteeriä mua jäi vaivaamaan. Yritän piilottaa ne tähän spoilerin sisään ja halukkaat voi samoten minulle vastata, kiitos.

----------------------------------

Tämä voi olla ärsyttävää pohdintaa, mutta jos joku haluaa antaa näkemystään, olisi se mukavaa.

Minua jäi mietityttämään uskovaisen isän ja pojan rooli tässä trillerissä. Poika vei salaa isältään säilykkeitä maan alle ja samalla kyseli äitinsä perään. Oliko tämä tarinassa vain pojan mielikuvitusta "syntisestä" äidistään vai mistä hänen isänsä arveli pojan hänen luona käyneen. En myöskään yhdistänyt miksi poika tarinan lopuksi vei maan alle pedille vaatteet sekä kuvan äidistään. Vai onko kaikessa tarkoitus jättää katsojalle vapaus päättää mitä siinä oli taustalla? En vain osannut yhdistää miten se punoutuu tarinan kokonaisuuteen ja mikä sivujuonne oli.

Toinen asia jota mietin, oli tarinan alkupuolella ilmeisesti myrkytetty koira. Selvisikö myrkytykselle jotain syytä? Vai oliko koira vain jäänyt Olavin äidiltä ja hän halusi hankkiutua siitä eroon omin keinoin? Samalla mietin, että mitähän jauhetta se Olavi sekoitti myöhemmin jaffa-lasiin jota hän oli tarjoamassa kateissa olleelle pikkupojalle ja joiko poika sitä ikinä.

Ja viimeinen kysymys. Laura Birnin hahmo Anne on viimeisessä jaksossa metrotunnelissa ja jää katsomaan maassa olevaa möykkyä. Oliko tuo möykky 20 vuotta sitten kadonnut tyttö, sillä en saanut siitä selvää mitä siinä kuvattiin.

Kiitos ja anteeksi

-----------------------------------------
Ylläpito poistakoon mikäli piilotetut pohdinnat sarjan tapahtumista ei kuulu tänne.
Voisin vastailla näihin siltä osin kuin itse asiat ymmärsin. Mutta mites tuon hienon spoilerilaatikon saa aikaiseksi?
 

Vuonna 85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Voisin vastailla näihin siltä osin kuin itse asiat ymmärsin. Mutta mites tuon hienon spoilerilaatikon saa aikaiseksi?
Hienoa! Minulla puhelimen näkymässä on tekstikentän yläpuolella kursivoinnin vieressä täppä jossa kolme pistettä päällekkäin. Painaa siitä ja valitsee "naamio"-symbolin ja sen jälkeen tulee tekstikenttään kaksi ISPOILER merkkiä ja niiden väliin kun kirjottaa niin teksti jää piiloon.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Trilleri, nostalgiatrippi musiikkia myöten, lapsi siepataan ja lapsinättelijät (onnistuneesti) suuressa roolissa. Täältä luetun perusteella joku on katsonut Stranger Thingsiä ja luonut oman versionsa Suomen oloihin (miinus yliluonnolliset asiat, jotka toki olisivat turhan kalliita toteuttaa hyvin).

Ei siinä, toimiva resepti Munkkivuorella ja pitkästä aikaa kiinnostaa katsella kotimainen sarja.
Volasella on kyllä aivan omanlainen kuvakerronnan ja rytmityksen estetiikkansa - tai varmaan jokin Lynch on katsottu ja koettu vahvasti.

Tosiaan siinä jäi muitakin avoimia kysymyksiä kun nuo täällä mainitut, mutta jostain olin lukevinani että toinenkin kausi olisi suunnitteilla? Vaan olisiko enää noista kannattelemaan uutta kautta, tavallaan kiehtovaa ettei kaikkea selitetty, mutta jotenkin jäi pari tarinaa ihan kesken ja olisi halunnut saada vastaukset.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Nyt kyllä katsoo Munkkivuoren jälkeen lapsia ja esiteinejä vähän uusin silmin - sitä on ehtinyt unohtamaan, miten oma maailmansa se oli aikoinaan ja miten aikuisten hommat jäi paljolti huomaamatta tai tajuamatta. Tietysti nykylapset ovat täysin erilaisessa maailmassa ja enemmän mukana maailmanmenossa teknologian takia. Se 80-luvun lapsuus oli tietyssä mielessä idyllinenkin, enemmän free range: suuren osan aikaa aikuisilla oli vain hämärä käsitys siitä, missä oltiin ja mitä tehtiin.
 

Vilko93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jukurit
Nyt kyllä katsoo Munkkivuoren jälkeen lapsia ja esiteinejä vähän uusin silmin - sitä on ehtinyt unohtamaan, miten oma maailmansa se oli aikoinaan ja miten aikuisten hommat jäi paljolti huomaamatta tai tajuamatta. Tietysti nykylapset ovat täysin erilaisessa maailmassa ja enemmän mukana maailmanmenossa teknologian takia. Se 80-luvun lapsuus oli tietyssä mielessä idyllinenkin, enemmän free range: suuren osan aikaa aikuisilla oli vain hämärä käsitys siitä, missä oltiin ja mitä tehtiin.
Sama juttu, uusin silmin tulee katsottua. Sitähän se taide parhaimmillaan on, antaa uusia näkökulmia ja ajatuksia. Itsellä jäänyt vahvasti mieleen ne kohtaukset, joissa Kaius yrittää lapsen rajallisilla kyvyillä kertoa mummolleen jotain tärkeää, kyse siitä kellariin lukitusta varkaasta ja myöhemmin siitä, kun on nähnyt sen kadonneen lapsen.Mummo on ihan kioskilla ja kotitöiden lomassa vastailee autopilotilla tyyliin ”niin, joo, eiköhän se siitä” jne, ei yhtään kuuntele lasta. Tästä on herännyt entistä vahvemmin itselle aina tärkeänä ollut asia, kuinka tärkeää on että lasta oikeasti kuunnellaan, ja että aikuinen menee sinne lapsen maailmaan.
 

Vuonna 85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tosiaan siinä jäi muitakin avoimia kysymyksiä kun nuo täällä mainitut, mutta jostain olin lukevinani että toinenkin kausi olisi suunnitteilla? Vaan olisiko enää noista kannattelemaan uutta kautta, tavallaan kiehtovaa ettei kaikkea selitetty, mutta jotenkin jäi pari tarinaa ihan kesken ja olisi halunnut saada vastaukset.
Se on ihan totta, että muitakin kysymyksiä jäi auki nyt kun on ehtinyt kaikki pieniä yksityiskohtia miettimään. Samalla mietin että onko Volanen halunnut täten tiputella katsojalle aiheettomia johtolankoja, jotta palikat olisi vaikeampi koota.

Mutta kuten todettua, paras sarja sitten aikoihin.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Munkkivuori taputeltu täälläkin viikonlopun aikana. Nerokas ja piinava trilleri. Nostalgiaa tuo mankasta soivat suomirokki Epuista Yöhön.

Mutta pari mysteeriä mua jäi vaivaamaan. Yritän piilottaa ne tähän spoilerin sisään ja halukkaat voi samoten minulle vastata, kiitos.

----------------------------------

Tämä voi olla ärsyttävää pohdintaa, mutta jos joku haluaa antaa näkemystään, olisi se mukavaa.

Minua jäi mietityttämään uskovaisen isän ja pojan rooli tässä trillerissä. Poika vei salaa isältään säilykkeitä maan alle ja samalla kyseli äitinsä perään. Oliko tämä tarinassa vain pojan mielikuvitusta "syntisestä" äidistään vai mistä hänen isänsä arveli pojan hänen luona käyneen. En myöskään yhdistänyt miksi poika tarinan lopuksi vei maan alle pedille vaatteet sekä kuvan äidistään. Vai onko kaikessa tarkoitus jättää katsojalle vapaus päättää mitä siinä oli taustalla? En vain osannut yhdistää miten se punoutuu tarinan kokonaisuuteen ja mikä sivujuonne oli.

Toinen asia jota mietin, oli tarinan alkupuolella ilmeisesti myrkytetty koira. Selvisikö myrkytykselle jotain syytä? Vai oliko koira vain jäänyt Olavin äidiltä ja hän halusi hankkiutua siitä eroon omin keinoin? Samalla mietin, että mitähän jauhetta se Olavi sekoitti myöhemmin jaffa-lasiin jota hän oli tarjoamassa kateissa olleelle pikkupojalle ja joiko poika sitä ikinä.

Ja viimeinen kysymys. Laura Birnin hahmo Anne on viimeisessä jaksossa metrotunnelissa ja jää katsomaan maassa olevaa möykkyä. Oliko tuo möykky 20 vuotta sitten kadonnut tyttö, sillä en saanut siitä selvää mitä siinä kuvattiin.

Kiitos ja anteeksi

-----------------------------------------
Ylläpito poistakoon mikäli piilotetut pohdinnat sarjan tapahtumista ei kuulu tänne.
Ei tokikaan ole tietoa, mutta itse ymmärsin, että juotti tälle Kristianille Jaffaan sekoitettuna jotain rauhoittavia tai unilääkettä tms. Tuossa kohtauksessa, jossa Tapio meni viemään säilykkeitä metrotunneliin, Olavi kantoi sylissään sisään nukkuvaa Kristiania.

Mielestäni tuossa lopussa ollut luuranko näytti selvästi lapsen luurangolta, jolla näytti olevan päällään vielä jokin vaatekappale, jonka Anne vaikutti tunnistavan Karin siskon vaatteeksi. Kohtauksessa, jossa Jimi ja se Teemun lenkillä ollut veli pakenivat Niemenmäen possea metrotunneliin, näkivät tuon saman möykyn ja tuumivat sen olevan jokin kuollut eläin. Tästä mietin, että oliko se kuitenkin se Olavin tappama koira, mutta kyllä se mielestäni ihmisen pääkallolta kuitenkin näytti.

Itse odotin myös viimeiseen asti ratkaisua tästä Tapion äidin keissistä, mutta lopulta tulin siihen tulokseen, että Tapio vain pakeni omaa helvettiään tuonne luomaansa mielikuvitusmaailmaan. Tiedä sitten.

Jäin itse miettimään, että selvisikö tuon Annen ja Olavin tappaman tytön kuolintapa koskaan (ilmeisesti hypännyt kalliolta näiden yllyttämänä?) ja että oliko Anne ehtinyt todellisuudessa jo lähteä tuossa vaiheessa, kun lapsi kuoli? Annehan oli itse luonut jonkinlaisen suojamuurin mielessään sille, ettei ollut mukana tätä tappamassa, vaan käskenyt Olavia lopettamaan, vaikka ilmeisesti oli itse ollut se pahempi yllyttäjä ja saanut idean tämän tappamisesta. Mutta kääntyikö Anne tuolta sillalta lapsen ollessa vielä hengissä, oliko sekin pelkkää Annen omaa kuvitelmaa?

Mietityttämään jäi myös leffadivarin kohtaus, jossa Olavi selitti Mirkolle, että hänkin on hölmöillyt lapsena, mutta en muista tarkalleen enää mitä kertoi.

Heittämällä omalla "avoimen sarjan" kaikkien aikojen parhaat TV-sarjat -listalla aivan sinne terävimpään kärkeen mm. Successionin ja Better Call Saulin kanssa, vaikea keksiä Munkkivuoresta mitään valitettavaa, maaginen kokonaisuus. Toivottavasti lähtisi laajempaan levitykseen ja löisi isosti läpi jossain ulkomailla. Kakkoskausi ei myöskään haittaisi, mutta tällaisesta ei ole tainnut olla puhetta?

Ykköskausi pitää katsella lähiviikkoina vielä uudemman kerran, sen verran erilainen katselukokemus tuo varmasti toisella katselukerralla on.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
On paljon turhemmistakin sarjoista tehty oma ketju. Joten joku fiksumpi voisi Munkkivuoresta tehdä oman ketjun, missä voisi ilman spoilereita sarjan tapahtumia pohtia.

On kyllä erinomaisen tv-sarjan tunnusmerkki että vielä muutaman viikon jälkeenkin sarja pyörii mielessä. Munkkivuori on melkein pakko katsoa uudestaan. Monta juttua meni hieman ohi ja lukuisiin pieniin seikkoihin ei tullut tarpeeksi kiinnitettyä huomioita.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Munkkivuori on mestariteos. Herranjumala, miten tuo Volanen osaa. Aluksi sitä oikein odotti, että milloin kuva siirtyy keskusteleviin aikuisiin, jotta saisi selvää dialogista. Sitten tajusin, että tämähän on kupletin juoni, me katsojat katsotaan ja kuullaan asiat kuten lapset sarjassa, sanoja sieltä täältä ymmärtämättä mistä puhutaan.

Lapsinäyttelijät olivat todella hyviä, luontevaa tekemistä.

Ainut mistä voi vähän nillittää, on perinteinen suomalainen äänityöskentely. Puhe tulee pienellä, kun taas musiikki pamahtaa kovalla volyymilla.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
On kyllä erinomaisen tv-sarjan tunnusmerkki että vielä muutaman viikon jälkeenkin sarja pyörii mielessä. Munkkivuori on melkein pakko katsoa uudestaan. Monta juttua meni hieman ohi ja lukuisiin pieniin seikkoihin ei tullut tarpeeksi kiinnitettyä huomioita.
Minä katsoin sen kahdessa päivässä ma-ti ja tosiaankin edelleen pyörii mielessä. Se on nerokkaasti tehty tuo @Knox :in mainitsema lasten näkökulma ja siinä tosiaan menee asioita ohi, jotka saattavat selvitä vasta monen jakson päässä, jos siis ihan silloinkaan. Täysin kansainvälistä tasoa - miettii vain, että olisiko liian verkkainen tuo tahti kansainväliselle yleisölle, joka ei varmaan kaikkia suomalaisia nyansseja sillä tavoin edes huomaa. Ja niitä nyansseja on tosiaan paljon... Täytyy se varmaan katsoa uudelleen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On paljon turhemmistakin sarjoista tehty oma ketju. Joten joku fiksumpi voisi Munkkivuoresta tehdä oman ketjun, missä voisi ilman spoilereita sarjan tapahtumia pohtia.

On kyllä erinomaisen tv-sarjan tunnusmerkki että vielä muutaman viikon jälkeenkin sarja pyörii mielessä. Munkkivuori on melkein pakko katsoa uudestaan. Monta juttua meni hieman ohi ja lukuisiin pieniin seikkoihin ei tullut tarpeeksi kiinnitettyä huomioita.
En tunnustaudu fiksummaksi, mutta ryhdyin tuumasta toimeen. Ei vuosikymmentä ilman avaamaani ketjua.

Alla oleva linkki siis sisältää potentiaalisia spoilereita Munkkivuori-sarjasta.
Sarjan oma ketju
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
En tunnustaudu fiksummaksi, mutta ryhdyin tuumasta toimeen. Ei vuosikymmentä ilman avaamaani ketjua.

Alla oleva linkki siis sisältää potentiaalisia spoilereita Munkkivuori-sarjasta.
Sarjan oma ketju

Seitsemän jaksoa takana ja on huikea sarja, ei uskalla kyllä kurkatakaan vielä tuonne sarjan ketjuun.

Aika paljon voisin lyödä vetoa että Venla-gaalassa nähdään ennennäkemätöntä palkintosadetta. Onko noin hyviä ja realistisia roolisuorituksia lapsinäyttelijöiltä nähty koskaan tässä maassa?
 
Suosikkijoukkue
HPK
Seitsemän jaksoa takana ja on huikea sarja, ei uskalla kyllä kurkatakaan vielä tuonne sarjan ketjuun.

Aika paljon voisin lyödä vetoa että Venla-gaalassa nähdään ennennäkemätöntä palkintosadetta. Onko noin hyviä ja realistisia roolisuorituksia lapsinäyttelijöiltä nähty koskaan tässä maassa?

Minulla 6 jaksoa katsottuna. Täytynee viikonloppuna koittaa saada pakettiin.

Tässä voi kyllä yhtyä kaikkiin ylisanoihin mitä sarjasta on sanottu. Tuo hidas kerronta on poikkeuksellisen hienoa, siis ihan oikeasti jotain vanhaa HBO tasoa.

Asioita tapahtuu, vaikka näyttää siltä, että ei tapahdu. Tällä luodaan vahva immersio ja katsojalle jää myös aikaa ajatella tapahtumia & käyttää omaa mielikuvitustaan.

Ja nuo lapsinäyttelijät, bravo! Todella kovia suorituksia.
 

axe

Jäsen
Mää haluan kans liittyä muihin ja julkistaa rakkauttani Munkkivuorta kohtaan. Annan Jussin, Venlan, Oscarin ja Nobelin. {Uuno menee Tero Pitkämäelle.)

Vielä yksi jakso ja sitten voi siirtyä tuonne sen omaan ketjuun.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Olin teini/lapsi kasarilla.. jaksoin Munkkivuorta yhden jakson.

Sarja on taas osoitus siitä slaavilaisesta tarinankerronnan osasta suomalaisuutta, että oksat pois.. mitään ei tapahdu.



Ajankuva.. jaa, ei sillon kyllä noin ankeeta ainakaan Tampereen lähiöissä ollu.. pistin VIA:n tauolle muutenkin, joten jos joskus uudelleen tulee otettua, koitetaan tokaa jaksoa.. huoh


(ihan tää nyt sen takia, ettei täällä ole kuin sarjasta pitävien hehkutuksia. Jos joku muukin kyllästy alkuunsa, ei tunne olevansa yksin)
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Sarja on taas osoitus siitä slaavilaisesta tarinankerronnan osasta suomalaisuutta, että oksat pois.. mitään ei tapahdu.

Kannattaisi varmaan jaksaa muutama jakso. Toki voi olla että älylaitteet ovat aiheuttaneet peruuttamattoman vahingon, toivotaan ettei siitä ole kysymys.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös