TV-sarjaketju

  • 2 200 807
  • 9 755
Suosikkijoukkue
HPK
Katsooko jengi oikeasti sarjoja näin useasti läpi? Eikä niin että siinä olisi jotain väärää, vaan ihan uteliaisuudesta kysyn.

Itse olen katsonut muistaakseni neljä sarjaa kahteen kertaan läpi, mutta en mitään sitä useammin. Ja ne sarjat olivat Seinfeld, Band of Brothers, True Detective (S1) ja Oz. Ai niin, ja Raidin myös.

Kyllä tuo on kait aika yleistä, varsinkin näiden klassikoiden kohdalla.

Noista mitä mainitsti, niin Band of Brothersin olen katsonut lähes joka vuosi sen ilmestymisen jälkeen ja True detective S01 katsottu myös useampaan kertaan. Varsinkin nuo sitcomit on helppoa katsoa uudestaan kun jaksot ovat niin lyhyitä ja juoni sopivan kevyt. Jonkun Game of Thronesin uudelleenkatsominen olisi aivan erilainen urakka verrattuna vaikka The Officeen.

Minisarjoja on myös mukava katsoa uudelleen kun ne ovat lähempänä pitkää elokuvaa kuin tv-sarjaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Band of Brothers kymmenkunta kertaa, The Wire kahdesti ja GoT kaudet 1-7 tuplana ennen viimeistä kautta. The Wire tulee varmaan triplattua joskus, GoT tuskin kahden viimeisen kauden vuoksi. BoB menee piakkoin jälkeen uusintaan. Ajattelin pojalle sitä markkinoida, kun on alkanut ymmärtää laadun päälle viime aikoina ja mm. bingetti Vikingsin juuri läpi.

Rome ja The Pacific pitäisi kerrata kymmenen vuoden jälkeen. Menisi melkein ekasta kerrasta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siis, kyllähän Metsolat kerran vuodessa kuuluu asiaan. Nykyään helppoa kun löytyy Areenasta eikä tarvitse levyjä veivailla.
 

Nick Neim

Jäsen
Joo, varsinkin viime vuosina on tullut pahaksi tavaksi kierrättämään jo katsottuja sarjoja, vaikka laatua nykyään pukkaakin oikealta ja vasemmalta. Jotenkin silti sen uuden sarjan aloittaminen on aina kaikista hankalinta.

The Office kolmesti, Seinfeld ja Frendit pariin kertaan, Sopranos, The Wire, GoT ja BoB samaten pariin kertaan. Sen lisäksi ainakin Housea vilkuillut toistamiseen, ja olikohan joku muukin vielä. Sitcomeja tulee tosiaan aika herkästi kierrätettyä, kun ovat niin kevyttä katsottavaa eivätkä vaadi sen suurempaa keskittymistä, eli pyörivät lähinnä taustamölynä kännykkää sohvalla ropaillessa.
 
Viimeksi muokattu:

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Kannattaa. Toki jos Carellista tykkää niin sitten voi olla hankalaa. Kuten edellä sanottiin niin eka kausi vähän hakemista, mutta toisella kaudella hahmojen rooleja vähän muokattiin ja loppu onkin sitten omasta mielestäni parasta komediaa tv:n historiassa.

Olenkohan nyt neljä vai viisi kertaa katsonut tuon sarjan läpi ja toimii edelleen.

Itselleni The Office on niin myötähäpeää aiheuttava sarja, etten pysty katsomaan kuin maksimissaan jakson kerrallaan. En pysty asettamaan itseäni objektiivisen katsojan rooliin vaan empatiaa on näitä toimistorottia kohtaan liikaa. Sarjahan on loistava.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Maailma on niin täynnä erinomaisia sarjoja, että ainakaan itse en rupea toistamiseen mitään katsomaan.. no ehkä joskus muksuna (varsinkin leffoja).. mutta eihän sitä ehdi muutenkaan kaikkia hyviä katsomaan, aivan kuten kirjasto ei tyhjene hyvistä kirjoista elinaikana...
 
K

Kiekkokatsoja

Maailma on niin täynnä erinomaisia sarjoja, että ainakaan itse en rupea toistamiseen mitään katsomaan.. no ehkä joskus muksuna (varsinkin leffoja).. mutta eihän sitä ehdi muutenkaan kaikkia hyviä katsomaan, aivan kuten kirjasto ei tyhjene hyvistä kirjoista elinaikana...
Kirjastossa on lukemattomia kirjoja.
Joo sama mulla. Sarjoja en katso uudelleen, enkä samaa kirjaa lue uudelleen.
Mutta joitakin elokuvia nään toisinaan uudelleen, yleensä jonkinmatkaa. Jos telkusta ei muuta sopivaa tule, eikä muutakaan tekemistä, niin vähänmatkaa katselen uusintaleffaa. Sitten vaihdan kanavaa, tai luen kirjaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Joo sama mulla. Sarjoja en katso uudelleen, enkä samaa kirjaa lue uudelleen.
Täysin sama täälläkin. Leffoja on kyllä useempiakin joita oon katellut toiseen tai kolmanteenkin kertaan, mutta välissä täytyy olla vuosia. Ainakin Pulp Fictionin oon nähny varmaan viis kertaa, Das Bootin useemmankin kerran ja muutamaan otteeseen oon osallistunu Kummisetä-trilogia maratoniin. On toki muitakin. Mutta TV-sarjoja ei kyllä tulis mieleenkään lähtee kahlaan uudestaan läpi, olipa sitten kuinka hyvä mestariteos kyseessä tahansa.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Itse en edes muista kuinka monesti olen nähnyt jonkun lempisarjoistani. Sopranos, Miami Vice, MacGyverin, Star Trekin, Magnum p.i:n ja Seinfeldin katselukerrat jossain 5-10 kerran kohdalla. Ja kyllä sitä uusiakin sarjoja tulee katsottua koko ajan, mutta joskus tulee se fiilis, että haluaa nähdä nyt jonkun sarjan uudestaan tai ei löydy mitään uutta hyvää / ei jaksa etsiä sillä hetkellä. Ja kun tietää jonkun sarjan mikä toimii niin katsoo mieluummin sitten sen uusiksi kun alkaa kokeilee oisko tämä mistään.

Tai sitten vaan sarja pitää katsoa uusiksi kun sille tulee jatkoa kuten esim. Breaking Bad ennen Better Call Saulia. Tai Breaking Bad ennen El Caminoa. Tai Breaking Bad + El Camino + Better Call Saul ennen Saulin vikaa kautta.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Columbo on menossa jälleen kerran alusta loppuun. En edes muista kuinka monesti olen sen kahlannut läpi.

Äkkiseltään mieleen tulevia, moneen kertaan katsottuja sarjoja: Miami Vice, MacGyver, Knight Rider, Band of Brothers, Seinfeld, The King of Queens, Frasier, Friends, Metsolat, Rintamäkeläiset, Tankki täyteen, Reinikainen, Pulttibois, Manitbois, Kummeli, Vintiöt...

Kai @Johnny B. Goode on sentään Kummelin jaksot nähnyt useammin kuin yhden kerran?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kai @Johnny B. Goode on sentään Kummelin jaksot nähnyt useammin kuin yhden kerran?
Voi kuule, kysyvvaa kuinka monta.
No monta?
Monta.

Tarkotinkin lähinnä näitä jatkuvajuanisia sarjoja enka ninkään sketsisarjoja. Mutta kun luin tota listaas niin het muistu miäleen legendaarinen Reinikainen. Muutamaan kertaan oon sen katellu ja Tankki Täyteenkin vissiin pariin.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Voi kuule, kysyvvaa kuinka monta.
No monta?
Monta.

Tarkotinkin lähinnä näitä jatkuvajuanisia sarjoja enka ninkään sketsisarjoja. Mutta kun luin tota listaas niin het muistu miäleen legendaarinen Reinikainen. Muutamaan kertaan oon sen katellu ja Tankki Täyteenkin vissiin pariin.
Tulit kuitenkin eläkkeeltä vielä takaisin?
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Täysin sama täälläkin. Leffoja on kyllä useempiakin joita oon katellut toiseen tai kolmanteenkin kertaan, mutta välissä täytyy olla vuosia. Ainakin Pulp Fictionin oon nähny varmaan viis kertaa, Das Bootin useemmankin kerran ja muutamaan otteeseen oon osallistunu Kummisetä-trilogia maratoniin. On toki muitakin. Mutta TV-sarjoja ei kyllä tulis mieleenkään lähtee kahlaan uudestaan läpi, olipa sitten kuinka hyvä mestariteos kyseessä tahansa.
Piti oikein miettiä olenko katsonut sarjaa uudelleen. Fight Club on nähty yli kymmenen kertaa. Farscape taitaa olla ainoa jonka olen katsonut toiseen kertaan sarjoista. Vähän sama juttu kirjojen kanssa. Jonkun yksittäisen kirjan olen lukenut joskus uudelleen, mutta kirjasarjaa en.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office

Six seasons and a movie! Community sarjasta elokuva.
VIHDOINKIN!!!!!!!!!

Paljon olen televisiokomedioita kahlannut läpi mutta henk.koht. top2:ssa patsastelevat Seinfeld ja Community. Seinfeldin No hugging, no learning on instituutio mutta Community on pienen piirin jalokivi. Toki netflix on auttanut saamaan sarjalle näkyvyyttää ja nyt se sitten palkitaan.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kun lukee tätä ketjua niin käsitykseni sarjojen katselustani muuttuu radikaalisti: porukka katsoo samoja sarjoja useaan kertaan. Ei pysty, ei vaan pysty.

Heitänpä täkyn: The Capture (ainakin C More), brittiläinen jännäri liittyen valvontayhteiskuntaan.
Mielenkiintoinen aihe ja suhteellisen hyvä kässäri.

Sarja vielä kesken, mutta kiinnostus on säilynyt (toistaiseksi viisi jaksoa).
 

Kipinä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset
Kaksi kertaa katsottuja sarjoja, mitä nyt muistuu mieleen.

Twin Peaks
Doctor Who kaudet 1-10
Stargåte SG-1
How I Met Your Mother
70's Show

Sarjat mitkä aion katsoa jossain vaiheessa toisen kerran.

Band of Brothers
Chernobyl
Benedict Cumberbatchin Sherlock
Battlestar Galactica
Boston Legal
+ muutama muu
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tabu on varmaan itselläni se sarja, minkä olen katsonut useimmiten. Tai siis eniten katselukertoja, miten tuo nyt pitäisikään sanoa. Edellisestä kerrasta tosin jo ainakin 15 vuotta. Ei ehkä tule ihan kaikki tupla-shalkovit, kennelmiehet tai Guggen piikitykset enää siis ihan täydellisesti ulkomuistista. Esiteini-iässä saatettiin kavereiden kanssa siteerata kyllä pitkienkin sketsien vuorosanat kokonaan lonkalta.

Pehkonen ei nyt yritä kunnolla!
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Denny Crane!

Kiitos, olin jotenkin päässyt unohtamaan tämän klassikko sarjan. Lähdempä tästä googlailemaan mistä tämän näkisi
Tämä on mun ehdottomia suosiikisarjojani ja olen katsonut sen useampaan kertaan. Suoratoistopalveluista tätä ei vaan kokonaisuudessaan tahdo koskaan löytyä, mutta onneksi on vielä toistaiseksi paikallisesta kirjastosta löytynyt kokonaisuudessaan.
Sarja pureutuu uskomattomalla tavalla mm yhteiskunnallisiin asioihin jenkkilässä.




 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ihan mielenkiintoinen pläjäys tämä netflixin Dahmer.

Todella tunnettu tapaus ja varmaan monet kerrat koluttu aihe, mutta eipä se haittaa.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Peaky Blindersia olen Yle Areenasta kytännyt jakson silloin, toisen tällöin. Tuo sarjahan on pukudraamaa parhaimmillaan! Pukudraamaa miehille :-) Miehinen vastine downtonabbeyille...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös