Helsinki-syndrooma, YLE.
Vasta yksi jakso takana, joten vielä on aikaisista arvioida kokonaisuutta. Mutta tämä ensimmäinen jakso oli erittäin hyvä. Olisiko tässä pitkästä aikaa oikeasti hyvä kotimainen sarja, toivon niin!
Totta, Koukussa oli kyllä kova! Mieheni vaimo oli ihan Ok, mutta ei mikään täysosuma.Ehdottomasti hyvä sarja! Edellinen ylen vähänkään vastaavanlainen hyvä sarja on Koukussa.
Kahden tylsähkön vapaapäivän ratoksi tuli katsottua kokonaan Netflixin uusi kahdeksan jaksoinen "Devil in Ohio". Tykkäsin itse ainakin kovasti. Lähinnä itseäni aina ihmetyttänyt nämä uskonnolliset kultit muutenkin Yhdysvalloissa. Ehkä Jim Jones ja David Koresh olivatkin Jeesuksen profeettoja...
On loistava sarja, ja yksi harvoista, mikö oli oikeasti pakko katsoa nopeasti läpi, kun ei todellakaan malttanut uusia jaksoja odotella. Jos sarja kesken, niin spoileria ei todellakaan kannata avata:Ehdottomasti hyvä sarja! Edellinen ylen vähänkään vastaavanlainen hyvä sarja on Koukussa.
Kahden tylsähkön vapaapäivän ratoksi tuli katsottua kokonaan Netflixin uusi kahdeksan jaksoinen "Devil in Ohio". Tykkäsin itse ainakin kovasti. Lähinnä itseäni aina ihmetyttänyt nämä uskonnolliset kultit muutenkin Yhdysvalloissa. Ehkä Jim Jones ja David Koresh olivatkin Jeesuksen profeettoja...
Ehdottomasti hyvä sarja! Edellinen ylen vähänkään vastaavanlainen hyvä sarja on Koukussa.
Nämä ovat makuasioita, mutta mun mielestäni Tommi Eronen sopii hyvin rooliin. Mies joka on huolehtinut lapsesta ja pistänyt elämänsä kuntoon, mutta ottaa yhä uudelleen osumaa nuoruuden rakkautensa takia. Pahan puolella horjuminen ei luonnistu ja elämä menee raiteiltaan. Rooli vaati kiltteyttä ja välillä melkein jonkinlaista reppanuutta, joka ei Korpelasta ensimmäisenä tule mieleen.Koukussa oli kieltämättä juonen laadun ja perinteisen epäloogisuuden osalta laatua sekä viihdettä. Toki tuon olisi voinut kirjoittaa täysin realistisesti, mutta viihde nyt kuuluu asiaan.
Ainoa ongelma sarjassa oli makuuni Eronen ja Kuusniemi. Tommi Eronen on loistava sidekick mihin tahansa sarjaan, mutta karisma ei riitä kantamaan noin kahden vaiheilla olevaa hahmoa.
Matleena Kuusniemi on suunnilleen aina ollut yhden ilmeen kivikasvo ja hän olisi sopinut rooliin ellei vastanäyttelijä olisi vähän samaa linjaa.
Tommi kuin Tommi, mutta mietin miltä sarja olisi vaikuttanut Tommi Korpelan ottaessa miespääosan haltuun. Varmaan makuasioita, mutta minusta hän olisi myynyt tuon hyvän ja pahan välillä olemisen luontevasti.
Nämä ovat makuasioita, mutta mun mielestäni Tommi Eronen sopii hyvin rooliin. Mies joka on huolehtinut lapsesta ja pistänyt elämänsä kuntoon, mutta ottaa yhä uudelleen osumaa nuoruuden rakkautensa takia. Pahan puolella horjuminen ei luonnistu ja elämä menee raiteiltaan. Rooli vaati kiltteyttä ja välillä melkein jonkinlaista reppanuutta, joka ei Korpelasta ensimmäisenä tule mieleen.
Korpelasta tuli mieleen Jani Volanen ja hän olisi ollut myös hyvä vaihtoehto Koukussa-sarjan miespäähenkilöksi. Tuollainen reppana, liero ja riittävän häikäilemätön suoritus nähtiin Helpossa Elämässä. Jokainen tuon sarjan nähnyt hoksaa Volasen osaamisen. Liekkö mies sitten liian valikoiva rooleihin ja tykkää käsikirjoittaa.
Helppo Elämä kuuluu omissa lapuissani kovimpiin kotimaisiin sarjoihin. Jos Koukussa oli ongelmana päähenkilöiden syvyys, oli Rundmanin ja Sinisalon suorittaminen jäätävää Helpossa Elämässä.
Sitten löytyi Taneli Mäkelän huikea hahmo eikä tosiaan Volasta sovi unohtaa. Pertti Sveholmin kiero lokki oli uskomatonta komediaa draamasarjaan. Loistava tekele.
Pitäis kattoa tuo Helppo Elämä joskus kokonaisuudessaan. Aikanaan seurasin tvstä osittain sarjan. Taneli Mäkelä luonnollisesti pirun hyvä Suomen kovimpana näyttelijänä. Volanen on kyllä toinen todellinen osaaja, joka osaa vetää huumorista vakavaan.
Kaikki kuusi kautta Third Watchia tuli hiljattain päätökseen. Viimeisestä katselusta oli se 20 vuotta ennemmin kuin "reilu kymmenen". Tykkäsin sarjasta silloin aikoinaan ja nyt tajusin että viimeiset kaksi tuotantokautta oli jäänyt näkemättä.Itse katselen parhaillaan Viaplaystä Third Watch (Hädän hetkellä) sarjaa uudestaan reilun kymmenen vuoden jälkeen. Ajan kulumisen huomaa kyllä monista asioista niin sarjan tapahtumista ja yksityiskohdista, kuin tuotannollisesta puolesta.
Tykkäsin sarjasta aikoinaan ja edelleen se tempaa mukaansa kaikesta huolimatta. Jos vielä yksi jakso…
Kannattaa. Ensimmäinen kausi on hieman hakemista kun yrittää olla liikaa samanlainen kuin brittiversio, mutta toisella kaudella löytää jo oman tyylinsä.Jos on aikanaan katellut The Office UK:n ja tykännyt aivan kybällä, niin kannattaako tohon jenkkiversioon kajota ollenkaan vai pahottaako vaan miälensä...? Toi Steve Carell ny ainakin on melkonen punanen vaate.
Jos on aikanaan katellut The Office UK:n ja tykännyt aivan kybällä, niin kannattaako tohon jenkkiversioon kajota ollenkaan vai pahottaako vaan miälensä...? Toi Steve Carell ny ainakin on melkonen punanen vaate.
Katsooko jengi oikeasti sarjoja näin useasti läpi? Eikä niin että siinä olisi jotain väärää, vaan ihan uteliaisuudesta kysyn.Olenkohan nyt neljä vai viisi kertaa katsonut tuon sarjan läpi ja toimii edelleen.
Katsooko jengi oikeasti sarjoja näin useasti läpi? Eikä niin että siinä olisi jotain väärää, vaan ihan uteliaisuudesta kysyn.
Itse olen katsonut muistaakseni neljä sarjaa kahteen kertaan läpi, mutta en mitään sitä useammin. Ja ne sarjat olivat Seinfeld, Band of Brothers, True Detective (S1) ja Oz. Ai niin, ja Raidin myös.