TV-sarjaketju

  • 2 196 161
  • 9 742

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ensi yönä suomen aikaa tulee Modern Familyn Finaali. 11 Tuotantokautta on aika pitkä aika mille tahansa sarjalle mutta varsinkin tälle(kuten myös TBBT:lle)
Alkuaikoina sarja oli huikea. Varsinkin Phil ja Cameron olivat selkeät veturit jotka vetivät sarjan huipulle.

En ole ikinä mikään homofoobikko ollut mutta kyllä sarja aikanaan avarsi omaa maailmankatsomustani jote kyllä sarja on monella tapaa ansainnut arvostusta.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Ensi yönä suomen aikaa tulee Modern Familyn Finaali. 11 Tuotantokautta on aika pitkä aika mille tahansa sarjalle mutta varsinkin tälle(kuten myös TBBT:lle)
Alkuaikoina sarja oli huikea. Varsinkin Phil ja Cameron olivat selkeät veturit jotka vetivät sarjan huipulle.

En ole ikinä mikään homofoobikko ollut mutta kyllä sarja aikanaan avarsi omaa maailmankatsomustani jote kyllä sarja on monella tapaa ansainnut arvostusta.
Kyllä... Erittäin valovoimaiset hahmot ja mahtavaa työtä molemmilta äijiltä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
PrimeVideon Man In The High Castle oli kuin olikin ihan hyvä sarja. Mielestäni tuollaisena neljän tuotantokauden, eli 40:n jakson pläjäyksenä varsin ehjä paketti.

Monien Prime Videon sarjojen kohdalla on ollut nähtävissä turhan paljon se, että niitä on tuotettu pääasiassa Yhdysvaltojen markkinoille. En tiedä tarkkaan mitä tällä tarkoitan, kenties jotain teennäistä ja siloteltua.... itselle epäaidon oloista tunnelmaa. The Man In The High Castleissa tämä ei kuitenkaan juurikaan vaivannut.

Kolmannella tuotantokaudellako se oli, kun selvisi lopullisesti, että jotkut ihmiset matkustavat ulottuvuuksien välillä? Tämä oli itselleni tuossa hetkessä lievä pettymys. Pelkäsin, että tätä tullaan hyödyntämään sarjassa hemmetisti helppona "käännekohta" työkaluna. Jotenkin toivoin, että ulottuvuuksien välillä(tai esim. tulevaisuudesta) olisi voinut liikkua vain filminauhoja tai materiaalia... tai sitten olisi joku joka näkisi näihin ulottuvuuksiin.

Ei tuo kuitenkaan lopulta sarjaa pilannut. Vaan tämäkin pysyi jotenkin kuitenkin tarpeeksi pienessä osassa. Tai no, ehkä tuo lopetus oli vähän kökkö ja siirappinen... jos siis sen oikein tulkitsin. Että iso läjä menetettyjä läheisiä palasi tuohon pääroolin ulottuvuuteen. Mutta onneksi esirippu vedettiin heti eteen :)

E: Näkyykös muuten tuo Modern Family jossain suomenkielisessä suoratoistopalvelussa?
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tsunami. Yle Areenassa. Uusi ruotsalainen 3-osainen loistodraama ykkösrivin näyttelijöillä. Ei mitään kevyttä kamaa.

Suosittelen. Tägätään tähän @Tarinankertoja

Edit. Sarja ei mässäile tsunamilla, vaikka ihmisten tarinat osin sen ympärille nivoutuvat.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Tsunami. Yle Areenassa. Uusi ruotsalainen 3-osainen loistodraama ykkösrivin näyttelijöillä.

Niin... kun pitää TV tahtiin sarjoja, niin täähän tulee päällekkäin DNAn kanssa Ederin jälkeen. Vaan 3 osaa, joten tosiaan Areenasta katottava. Ottanen sen kerralla....
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Niin... kun pitää TV tahtiin sarjoja, niin täähän tulee päällekkäin DNAn kanssa Ederin jälkeen. Vaan 3 osaa, joten tosiaan Areenasta katottava. Ottanen sen kerralla....

Noin varmaan kannattaa tehdä. Tuossa katseluaika on Ylen nykymittapuulla suhteellisen lyhyt, enää 23 päivää jäljellä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuota Masked Singeria on tullut muutamina viikkoina katsottua, jotenkin jopa hieman ärsyttää että hahmot on tehty niin helposti arvattavaksi etukäteen, käytännössä vain viihdearvo on että kuulee julkisten laulavan, onkohan ulkomailla vastaavassa ohjelmassa enemmän idea myös siinä että pitää arvuutella kuka takana voisi olla, nyt edes näyttelijät ei ole onnistunut hämäämään jollain vihjeellä joka hämäisi johonkin toiseen henkilöön.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Tuota Masked Singeria on tullut muutamina viikkoina katsottua, jotenkin jopa hieman ärsyttää että hahmot on tehty niin helposti arvattavaksi etukäteen, käytännössä vain viihdearvo on että kuulee julkisten laulavan, onkohan ulkomailla vastaavassa ohjelmassa enemmän idea myös siinä että pitää arvuutella kuka takana voisi olla, nyt edes näyttelijät ei ole onnistunut hämäämään jollain vihjeellä joka hämäisi johonkin toiseen henkilöön.

Kyllähän siinä jännitys vähän karisee kun Suomen ehkä tunnistettavimman äänen omaava Paleface esiintyy ja tuomarit koittavat olla mahdollisimman pitkään arvaamatta oikein ettei "yllätys" mene pilalle.

Tuomareiden arvaukset ovat välillä niin absurdeja että pakostakin tulee mieleen että vetävät tahallaan vihkoon jatkuvasti.

Hyvä ja mielenkiintoinen formaatti ja pari hahmoa siellä viellä on joista en ole täysin varma, mutta kyllähän tässä vähän Maikkarin kuuluisa kosketus näkyy ja kuuluu.
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Masked Singer toimisi paremmin, jos onnistuisi välttämään keskustelut, joissa oikeat vastaukset löytyy melkein ensimmäisten esitysten jälkeen. Esim. Sara Chafak, Sami Uotila ja Kana oli helppo arvata, mutta monien muiden kohdalla ei vieläkään kaikki olisi selvillä, jos olisi ilman somekansaa yrittänyt arvailla. Heinäseivästä en olisi välttämättä arvannut (mikäli edes on se mitä pidetään varmana), eikä Leijonankaan vihjeet ole liian helppoja, vaikka lauluäänestä tunnistaa kun (ehkä) tietää kuka on kyseessä. Jos vielä tulee toinen kausi niin pitää yrittää pysytellä enemmän pimennossa ja yrittää itse selvittää ketä on kyseessä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Masked Singer toimisi paremmin, jos onnistuisi välttämään keskustelut, joissa oikeat vastaukset löytyy melkein ensimmäisten esitysten jälkeen. Esim. Sara Chafak, Sami Uotila ja Kana oli helppo arvata, mutta monien muiden kohdalla ei vieläkään kaikki olisi selvillä, jos olisi ilman somekansaa yrittänyt arvailla. Heinäseivästä en olisi välttämättä arvannut (mikäli edes on se mitä pidetään varmana), eikä Leijonankaan vihjeet ole liian helppoja, vaikka lauluäänestä tunnistaa kun (ehkä) tietää kuka on kyseessä. Jos vielä tulee toinen kausi niin pitää yrittää pysytellä enemmän pimennossa ja yrittää itse selvittää ketä on kyseessä.

Jep. Esim siitä Henri Alenin hahmosta olisi voinut tehdä todella vaikean arvattavan vähän vaikeammilla vinkeillä.

On muuten varmaan ensimmäinen ohjelma koskaan, missä Janne Kataja ei ole se kaikista ärsyttävin tyyppi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Boschin kuutoskausi katsottu, ja oli yksi parhaista jos ei jopa paras. Perus poliisisarjahan tuo on, ja hyvä niin.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Loistavasta Faudasta on tullut kolmoskausi Netflixiin. Ensimmäisen kahden jakson perusteella laatua jälleen.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Vasta nyt huomasin, että Mr. Robotista on tehty 4. kausi. Alkaa siis Yleltä tänään. Onkos tuota kukaan väijynyt? Kriitikot ovat ilmeisesti kehuneet.

Tykkäsin sarjan tyylistä ja aihekin on kiinnostava. Lisäksi Malek sopii hyvin päärooliin. Mietin vain, että mitenhän tuohon pääsee takaisin kärryille kun kolmoskausi loppui jo joskus pari vuotta sitten. Sarja oli ilmeisesti katkolla ja nyt tulee jonkun uuden tv-yhtiön tekemänä. HBO'lta löytyy vain ekat kolme kautta.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Masked Singer toimisi paremmin, jos onnistuisi välttämään keskustelut, joissa oikeat vastaukset löytyy melkein ensimmäisten esitysten jälkeen. Esim. Sara Chafak, Sami Uotila ja Kana oli helppo arvata, mutta monien muiden kohdalla ei vieläkään kaikki olisi selvillä, jos olisi ilman somekansaa yrittänyt arvailla. Heinäseivästä en olisi välttämättä arvannut (mikäli edes on se mitä pidetään varmana), eikä Leijonankaan vihjeet ole liian helppoja, vaikka lauluäänestä tunnistaa kun (ehkä) tietää kuka on kyseessä. Jos vielä tulee toinen kausi niin pitää yrittää pysytellä enemmän pimennossa ja yrittää itse selvittää ketä on kyseessä.

Twitterissä tällaiset sarjat mukavaa viihdettä, tykkään. Onhan hahmoista monet turhankin itsestäänselviä, mutta juurikin noiden Heinäseipään ja Leijonan kohdalla itse olen joutunut hieman harhaan ajatusteni kanssa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Twitterissä tällaiset sarjat mukavaa viihdettä, tykkään. Onhan hahmoista monet turhankin itsestäänselviä, mutta juurikin noiden Heinäseipään ja Leijonan kohdalla itse olen joutunut hieman harhaan ajatusteni kanssa.

Leijona taisi omalta kohdalta olla eka jonka arvasi tai luulen arvanneeni kun niin vahvat vihjeet annettiin, tietenkin ohjelma on tehty varmaan ihan perusjantereille jotka ei kokoajan välttämättä mediaa, urheilua, politiikka ym.. seuraa ja välttämättä heti edes tiedä kuka henkilö on julkisuudessakaan.

Pistän muuten perustelut tähän spoilerin taakse miksi itse esim. juuri tuon leijonan tunnistin tai ainakin luulen tietäväni kuka se on
Koska olen JYP fani ja seuraan jääkiekkoa, mutta jollekin toiselle voisi olla vaikeampi, olettaen siis ettei mua ole vedetty jotenkin ihan väärille urille heti alkuun ja henkilö on joku muu, viime lauantain jakson alku jäi väliin jos vinkkejä johonkin toiseen suuntaan annettu
 

Lämpö

Jäsen
Pistän muuten perustelut tähän spoilerin taakse miksi itse esim. juuri tuon leijonan tunnistin tai ainakin luulen tietäväni kuka se on
Koska olen JYP fani ja seuraan jääkiekkoa, mutta jollekin toiselle voisi olla vaikeampi, olettaen siis ettei mua ole vedetty jotenkin ihan väärille urille heti alkuun ja henkilö on joku muu, viime lauantain jakson alku jäi väliin jos vinkkejä johonkin toiseen suuntaan annettu

Jos tää jyppiläinen on voittanut Jussi-patsaan niin sitten... :D
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos tää jyppiläinen on voittanut Jussi-patsaan niin sitten... :D

No sitten olen mennyt ihan väärään suuntaan ekojen jaksojen perusteella :D eli saattaa tässä joku ideakin olla :D kun ei ole kuitenkaan kokoajan telkkarin ääressä ollut niin joku vihje menee ohi ja joku jää mieleen.
 

Lämpö

Jäsen
No sitten olen mennyt ihan väärään suuntaan ekojen jaksojen perusteella :D eli saattaa tässä joku ideakin olla :D kun ei ole kuitenkaan kokoajan telkkarin ääressä ollut niin joku vihje menee ohi ja joku jää mieleen.

Joo. Itselläkin nyt hyvä arvaus kyseiseen hahmoon, mutta politiikkaa en oikein osaa häneen yhdistää. Eikös se se ensimmäisen jakson vihje ollut.

Mutta, positiivinen yllätys tämä ohjelma. Ei täydellinen, mutta katsoo.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Joo ideaa tosiaan löytyy. Yksi vihje, ja jo lähteekin aivan toiseen suuntaan. Tuo Jussi-patsas teki sen tempun. Jos oikein tosissaan ottaa, stalkkaan parin ehdokkaan Instagramia, tuo ilmeisesti aika tehokas lähde.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hmm, katsoin täälläkin vinkatun Tsunamin.
Jotenkin ahdistavaa ja tylsää katsottavaa mun mielestä, en osaa selittää tarkemmin, turhan arkista ja outo lopetus/ sarjan "opetus".
Se parempi isäpoika-suhde löytyi sitten itsemurhayrityksen kautta kun sattumalta osui paikalle viime hetkellä, ei muuten...
Tuollainen pohjoismaalainen sarja missä käsitellään kavallusta, pettämistä, avioeroa, itsemurhaa niin se on kuin omaa arkea pahimmillaan, aika kohdilleen mennyt omakin(tai läheisten) bingo yllä mainituista aihepiireistä jossakin vaiheessa. Miksi siis katsoisin sellaista näyteltynä uudelleen.
Mielestäni tässä Tsunamissa hyvä näytteleminen tarkoittaa olla uskottava tuossa arjen kuvauksessa, ei niinkään että näyttelijät olisivat ainakaan mun silmään heittämällä kohta jossain isommissa piireissä. Kuten Persbrandt, Vikander, Rapacet jne. Viimeksi kun ruotsalaiset sarjat ovat kolahtaneet kovaa niin Ola Rapacella oli se hyvä konnasarja missä rötöstelivät, se jäi mieleen ja onhan noita muitakin. Toimi mulle paremmin 2000-luvun vaihteessa nordic noir ja sen tyyliset. En tiedä, aikansa kutakin. Onneksi nämä on vain makuasioita.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Vasta nyt huomasin, että Mr. Robotista on tehty 4. kausi. Alkaa siis Yleltä tänään. Onkos tuota kukaan väijynyt? Kriitikot ovat ilmeisesti kehuneet.

Tykkäsin sarjan tyylistä ja aihekin on kiinnostava. Lisäksi Malek sopii hyvin päärooliin. Mietin vain, että mitenhän tuohon pääsee takaisin kärryille kun kolmoskausi loppui jo joskus pari vuotta sitten. Sarja oli ilmeisesti katkolla ja nyt tulee jonkun uuden tv-yhtiön tekemänä. HBO'lta löytyy vain ekat kolme kautta.

Siis tuo on ollut koko ajan Jenkeissä NBCUniversalin tuottama ja esitetty kaapelikanava USA Networkilla, mutta suoratoistopalveluissa on Suomessa mennyt vähän miten sattuu. Tämä neljäs kausi oli nyt viimeinen koska tekijätkin halusivat niin. Alunperin oli kai puhetta viidestä kaudesta, mutta sen sijaan tehtiin neljä, mutta tuossa viimeisessä on enemmän jaksoja.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Jep. Esim siitä Henri Alenin hahmosta olisi voinut tehdä todella vaikean arvattavan vähän vaikeammilla vinkeillä.

On muuten varmaan ensimmäinen ohjelma koskaan, missä Janne Kataja ei ole se kaikista ärsyttävin tyyppi.
Minä en ole lukenut nettikeskusteluja veikkauksista lainkaan. Palefacen tunnistin heti ensiesiintymisestään, mutta Henri Alenia en. Olin lähes satavarma, että Ilkka Vainiohan se siellä laulelee. Oli nimittäin niin samanlainen lauluääni ja vieläpä liikehdintä ja eleet, että yllätyin todella, kun ei ollutkaan Junnun poika.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös