Paljon on nyt Boschista puhetta täällä, niin pakko vähän ottaa kantaa kun 'alusta" asti nuo tullut ahmittua.
Mä luulen, että sarjan viehätys ja veto perustuu ihan vaan siihen, että siinä ei ole mitään erikoista. Nykyään kun about kaikissa sarjoissa on jotain scifistelyä, mysteeriä, fantasiaa tai vähintään csi-kikkailua ja älyttömiä twistejä. Bosch on vaan duuniaan tekevä poliisi, jolla on elämä, joka on välillä ihan jees ja välillä ei. Ja tässä on se koko jutun juju - ei siinä ole mitään jujua.
Eli se tietynlainen realismi tossa sarjassa ainakin mulle upposi. Ei olla mitään supersankareita. Kliseitä ja karikatyyrihahmoja on, mutta kappas kun niitä on tässä oikeassakin elämässä. Logiikka toimii ja hahmot tekee asioita kuten ihmiset. Ei ole mörköä sängyn alla, eikä aikamatkustajaa. Jos nyt johonkin pitää verrata niin Shield parhaimmillaan eli heti alussa ja ehkä NYPD Blue. Luther ei oikein osu, koska siinä Elba kantaa vähän liikaa hahmollaan muuten jokseenkin absurdeja keissejä.
Bosch on vaan poliisi, joka nyt sitten joutuu näitä paskahommia tekemään ja me sitä katsellaan. Melkein jokainen katsoja löytänee jotain samaistumisen kohdetta. Ja onhan toi casting myös ihan 5/5..