TV-sarjaketju

  • 2 197 275
  • 9 744

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Aina ei revikoiden lukemisenkaan perusteella osaa olettaa mitä sarjalta pitäisi odottaa. Pieneen sarjatyhjiöön yritin ottaa täytteeksi ABC:n (?) How to get away with murderia, mutta eipä tarvitse pilotin jälkeen toista jaksoa katsoa. Äärimmäisen rasittava kuvaustyyli nopeine leikkauksineen ja täydellisen epäaitoine dialogeineen ja sarjan ideakin tuntui audiovisuaalisessa muodossa tyhmältä. Sarja kohdeyleisö lienee teini-ikäistä.

No, ei kai kaikesta tarvitse tykätä. Otin sitten uusintakierrokselle Tremen ja edelleen sen katsominen tuntuu siltä kuin matkustaisi New Orleansiin elelemään paikallisten kanssa. Tämä on sitten toinen ääripää noiden liiallisesti juonivetoisten sarjojen vastapainoksi, mutta itse pidän enemmän tällaisesta rauhallisesta realismista. Ei tuo True Detectiven uusi kausikaan huono ole ollut, vaikka tuntuu siltä, että ensimmäisen kauden briljanttius lyö tämänkin kauden meininkejä vähän turpiin.

Katsottiin vaimon kanssa myös HBO:n tuoreehko minisarja Sharp Objects ja vaikka tällaiseen mysteerisarjaan liittyy aina paljon sudenkuoppia, niin tämä ei tuntunut lankeavan niistä mihinkään. Unenomainen - tai ehkä paremminkin painajaismainen - tunnelma välittyi vahvasti kotisohvalle ja välillä hätkähdyttävienkin juonenkäänteiden sijaan sarja keskittyi draamapuolen kuvaukseen, mikä kyllä toimi hyvin. Vahvoja näyttelijäsuorituksia kautta rintaman!
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mielestäni Sorjosen toinen kausi oli petrannut edellisestä, suomalaisia tv-sarjoja ja elokuvia usein vaivaava äänen laatu oli selvästi laadukkaampi kuin 1. kaudella, vuorosanoista sai selvää. Käsikirjoitukaan ei ollut ihan niin liioittelevaa kuin eka kaudella, vaikka tietysti suomalaiskatsojalle onkin uskottavuusongelma, että Lappeenrantaan osuu murhasuma. Sarja hyödyntää hyvin mahdollisuutta saada itäisen naapurimaan eksotiikkaa mukaan juonikuvioihin, ja venäjänkielinen dialogikin oli melko moitteetonta.

HBO:n länsikanadalaiseen pikkukaupunkiin sijoittuva minisarja "Tin Star" kannattaa katsoa jo twinpeaksmaisten maisemien takia, eikä juonikuviokaan ihan hulluimmasta päästä ole. Melko paljon veri lentää, ja nyrkit heiluvat. Mukana ei ole yliluonnollisuutta, mutta sensijaan kieroileva suuryritys, intiaanireservaatti, AA-kerho, moottoripyöräjengi, brittiläiset vierastyölaiset, IRA sekä vähän tissejä.
Yhtä pääosaa näyttelevä Christina Hendricks pitää kyllä vaatteet päällä koko ajan, mutta kelpaahan tuota katsella täysissä pukeissakin. Tim Roth alkoholistisheriffinä pääosassa tekee aika hyvää työtä, mutta voisihan tuo ja muutkin näyttelijät vähän irvistää, kun isoja viskipaukkuja raakana kumoavat.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lutherille tehty jatkoa, tosin vain kahden pitkän jakson verran, mutta kuitenkin. Yle näyttää ja löytyy Areenasta, mutta nyt kaikki kiinnostuneet iso huom!

Eka jakso näyttäisi poistuvan Areenasta jo huomenna maanantaina! Meinasi käydä meille nimittäin köpelösti sen suhteen.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Lutherille tehty jatkoa, tosin vain kahden pitkän jakson verran, mutta kuitenkin. Yle näyttää ja löytyy Areenasta, mutta nyt kaikki kiinnostuneet iso huom!

Eka jakso näyttäisi poistuvan Areenasta jo huomenna maanantaina! Meinasi käydä meille nimittäin köpelösti sen suhteen.

Joo, ite huomasin kanssa ihan vahingossa jakson tuolta ja sitten hetki sitten, että kas sehän poistuu jo huomenna. Eipä auta kuin huomenna katsella tuo...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Colonya katsottu nyt kolme jaksoa ja vaikuttaa oikein hyvältä. Olin ohi mennen huomannut sarjan ja ajattelin sen olevan joku ulkoavaruuden hassuttelu, mutta oli pakko katsoa huomatessani pääosassa olevan ihana Dr. Sara Scofield (nee Tancredi).

Totta kai valloittaja on jostain päin avaruutta, mutta jos se jää siihen, niin eihän tämä meno sinällään eroa ISIS:n tai Pohjois-Korean touhuista. Annetaan kansan elää näennäisesti tyytyväisenä samalla pitäen niitä tiukasti otteessa. Tietenkin Koreassakin on vastarintaliike niin kuin näilläkin, vaikka toimintaedellytykset ovat hankalia.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vallan Linnake. Varmaan on täällä jo aiemmilla kierroksilla puhki kehuttu. Mutta onhan tuo nyt aivan perkeleen kova. Onneksi tulee nyt uusintana, kun aiemmin olen missannut.
 

Undrafted

Jäsen
Jimillä pyörii Heikoin lenkki-uusinta ja jälleen todella pientä pottia porukka saa kasaan. Kovin usein tuntuu kuvio olevan sama. Edes täydellisellä pankituksella ei monikaan porukka saisi kummoista pottia kasaan, kun peräkkäisiä oikeita vastauksia ei liian usein tule. Ohjelma itsessään on ihan viihdyttävä ja kysymyksiä tulee reilummin.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Expansen kolmas kausi oli toistaiseksi sarjan paras kausi ja sisälsi jopa ihan oikeaa scifiäkin. Holdenin näyttelijä on edelleen varsin ärsyttävä päähenkilöksi ja tarina on aika ennalta-arvattavaa. Hyvinhän tuo on edelleen tehty ja hienoa katseltavaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Babylon Berlin lähti käyntiin kunnolla parin jakson jälkeen. Aloin katsella jo ennen joulua, mutta jäi sitten kesken parin jakson jälkeen. Sen verran kehuja siitä tuli luettua ja kuultua, että aloitin uudelleen, ja nyt on viikon sisällä kymmenkunta jaksoa takana. Ja onhan tuo sekä juoneltaan että puitteiltaan hieno sarja! En erityisemmin rikosjuttuja jaksa katsella, joten en osaa sanoa tuon juonikuvion mahtavuutta noin niin kuin laajemmassa otannassa, mutta yhdessä historiallisen viitekehyksen kanssa toimii ainakin mulle. Ja tosiaan ne puitteet lavastuksen ja ajankuvan osalta ovat kyllä kohdillaan. Hienosti on saatu poliittiset ristiriidat, yksilöiden kokemukset, bilemeininki ja arjen raadollisuus paketoitua kasaan, ja usein meille ajatuksiin tuleva suuri tarina Saksan 20-30-luvuista natsismeineen tapahtuu ohimenevinä viitteinä ja sivuhuomioina, ja varsinainen huoli kohdistuu arkisiin kamppailuihin sekä akuutinpeihin poliittisiin ongelmiin. Tykkään isosti!
 

Stigu

Jäsen
Ei tuo True Detectiven uusi kausikaan huono ole ollut, vaikka tuntuu siltä, että ensimmäisen kauden briljanttius lyö tämänkin kauden meininkejä vähän turpiin.
Meikäläisellä ei ole tämä kolmas kausi uponnut, ei sitten millään. Draamaahan tuossa on, ja on keskivertosarjaa edelleen parempi, mutta siitä puuttuu ne elementit, mitkä tekivät ykkös- ja kakkoskausista helmiä: mukaansatempaava ja etenevä juoni, jännitys ja ääretön synkkyys. Perkele meikäläinen on katsonut seitsemän jaksoa odottaen, että tulisi joku joka polkaisisi sarjan käyntiin. No, huomenna on sitten sarjan viimeinen jakso joten polkaisut on polkaistu.

Olen vitutukseen/pettymykseen katsonut kolmanteen kertaan kakkoskautta (ykkönen on katsottu miljoona kertaa) ja täytyy kyllä sanoa ,että itse diggaan siitä yhtä paljon kuin ykkösestä vaikka ovatkin hieman erilaisia.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olipa mukava huomata, että Ylellä alkoi taas Sydämen asialla - uusinnat alusta saakka. Vaikka sarja on tullut ja nähtykin miljoona kertaa, miellyttävä tunnelma, hauskat hahmot ja mukavat maisemat saavat aina hyvälle mielelle.
 

raju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aaron Hakala , Ville Nieminen , Jukka Rautakorpi
Olipa hiukan tylsä lopetus tuolle True Detectiven 3.kaudelle. Tarina sai päätöksen, mutta oli tuo kyllä niin huono kausi että melkein olis saanu jäädä tekemättä.
 

tjj67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
Olipa mukava huomata, että Ylellä alkoi taas Sydämen asialla - uusinnat alusta saakka. Vaikka sarja on tullut ja nähtykin miljoona kertaa, miellyttävä tunnelma, hauskat hahmot ja mukavat maisemat saavat aina hyvälle mielelle.
Samaa mieltä! Olen katsonut suurimman osan sarjan jaksoista ja katson uudelleenkin.
Greengrass on kyllä melko loistava hahmo.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Netflixin Marcella, pari kautta laadukasta modernia poliisisarjaa, voin suositella. Lopun twisti oli aika rohkea pohjusti mielenkiintoisesti tänä vuonna tulevaa jatkoa.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Minulla oli jääneet nämä The Big Bang Theoryn, eli Rillit huurussa ( vaikka silmälaseja ei ole puolellakaan tähtösistä) sarjan alkujaksot näkemättä. Mukavaa on katsoa Jimiltä, oikeasti arvee skarppaa telkkariohjelmaan. Nauhoitan vieruskanavan A-studiot kyllä.
Minä tykkään ihmissuhdedraamoista, romanttisista komedioista joissa mainitaan Newton tai Feynman.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Menihän tuo Colonyn toinen kausi jo heti alusta sekoiluksi. Aivan liikaa tapahtumia ja sitä ja tätä.

Miksi melkein kaikissa sarjoissa avauskausi on paras ja sitten tehdään jotain aivan kummallista. Se johtunee siitä, kun saadaan lisärahoitus, niin sitten voi tehdä mitä haluaa.

Katsotaan nyt vielä pari jaksoa, mutta hyvä idea taidettiin jo pilata.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Minulla oli jääneet nämä The Big Bang Theoryn, eli Rillit huurussa ( vaikka silmälaseja ei ole puolellakaan tähtösistä) sarjan alkujaksot näkemättä.


Kyllähän nää alkupuolen kässärit ja huumori on huomattavasti parempaa, kuin "nyky" kausien. Hauska vertailla samana päivänä katsomalla kauden 13 ja kauden 3 (no nyt taidetiin mennä neloselle, Amy tuli kuvioihin) jaksoja ja huomata kuinka väkinäisiä heittoja uudemman kauden jaksoissa vedetään. Sellasia perus sitcomkässärien tasoa välillä niin, että ihmettele, mille studioyleisö(heh) nauraa. Alkukausilla nauraa aika spontaanisti itse mukana...


..eduksi tän sarjan kattomiselle on toki olla itekkin vähän nörtti, varsinkin SciFi leffat ja sarjat on hyvä tuntea.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Menihän tuo Colonyn toinen kausi jo heti alusta sekoiluksi. Aivan liikaa tapahtumia ja sitä ja tätä.

Miksi melkein kaikissa sarjoissa avauskausi on paras ja sitten tehdään jotain aivan kummallista. Se johtunee siitä, kun saadaan lisärahoitus, niin sitten voi tehdä mitä haluaa.

Katsotaan nyt vielä pari jaksoa, mutta hyvä idea taidettiin jo pilata.

Itse muistelen luovuttaneeni toisen kauden alussa. Ei sillä, että se ekakaan kausi olisi mitenkään ihmeellinen ollut.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
M/S Romantic.

Aika äkkiä käy kyllä selväksi, että Volasen kädenjälki näkyy. Ja Korpelan.

1. osa tuntus pitkältä ja kuivakkaalta, sitten ajatteli että se on tän homman tarkoituskin. 2. osassa alko tapahtumaankin.

Taattua laatua, mutta vähän erilaista. Kuten niin usein Volasen kohdalla.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
M/S Romantic.

Aika äkkiä käy kyllä selväksi, että Volasen kädenjälki näkyy. Ja Korpelan.

1. osa tuntus pitkältä ja kuivakkaalta, sitten ajatteli että se on tän homman tarkoituskin. 2. osassa alko tapahtumaankin.

Taattua laatua, mutta vähän erilaista. Kuten niin usein Volasen kohdalla.
Pitäneekin sitten vielä antaa mahdollisuus, siilä luovutin ekan jakson jälkeen. Tuon ekan jakson jälkeen tuntui, että tässä on kyllä paljon mahdollisuuksia, mutta oikein mitään ei tapahdu. Hienoa, jos toi homma jatkossa muuttuu.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Jaha, Shamelessin uusi kausi alkanut Subilla. Kätketty taas puolen yön tuolle puolen, alkamaan milloin sattuu. Mä en vaan tajua mitä noilla on tätä sarjaa vastaan. Kaiken maailman potunkeittokisoja ja muuta realityroskaa tulee päivittäin ja uusintoina ja sen yhden hyvän ohjelman sitten piilottavat niin ettei huomaa kuin vahingossa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Jaha, Shamelessin uusi kausi alkanut Subilla. Kätketty taas puolen yön tuolle puolen, alkamaan milloin sattuu. Mä en vaan tajua mitä noilla on tätä sarjaa vastaan. Kaiken maailman potunkeittokisoja ja muuta realityroskaa tulee päivittäin ja uusintoina ja sen yhden hyvän ohjelman sitten piilottavat niin ettei huomaa kuin vahingossa.
Eikö pikkuhiljaa ole aika siirtyä pakotetusta aikataulusta omiin aikatauluihin, ja katsoa ohjelmat streamauspalveluista?
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Mun paketeissa ei ole Shamelessia. Ja onko ysikautta missään? Kritiikkini silti pätee, jotain kanavilla on ollut sarjaa vastaan kun ei vahingossakaan tule ihmisten aikoihin.
 

Outsider

Jäsen
Mun paketeissa ei ole Shamelessia. Ja onko ysikautta missään? Kritiikkini silti pätee, jotain kanavilla on ollut sarjaa vastaan kun ei vahingossakaan tule ihmisten aikoihin.

Jos tämä on haettu sarja, niin katsomosta näyttää löytyvän ilmaiseksi.
mtv
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jj

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Meikäläisellä ei ole tämä kolmas kausi uponnut, ei sitten millään. Draamaahan tuossa on, ja on keskivertosarjaa edelleen parempi, mutta siitä puuttuu ne elementit, mitkä tekivät ykkös- ja kakkoskausista helmiä: mukaansatempaava ja etenevä juoni, jännitys ja ääretön synkkyys. Perkele meikäläinen on katsonut seitsemän jaksoa odottaen, että tulisi joku joka polkaisisi sarjan käyntiin. No, huomenna on sitten sarjan viimeinen jakso joten polkaisut on polkaistu.

Olen vitutukseen/pettymykseen katsonut kolmanteen kertaan kakkoskautta (ykkönen on katsottu miljoona kertaa) ja täytyy kyllä sanoa ,että itse diggaan siitä yhtä paljon kuin ykkösestä vaikka ovatkin hieman erilaisia.

Olen sarjan suhteen hieman vanhoillinen ja odotan dvd-boksin ilmestymistä, mutta kakkoskausi oli itselle pettymys. Väsyin jopa ensimmäiseen yritykseeni katsoa sitä. Aloitin alusta myöhemmin. Siitäkin luki arviota niin laidasta laitaan. Toisille se oli ehdottomasti paras, toisille pettymys. Eli jännä lukea arvioita kolmoskaudesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös