TV-sarja: Game of Thrones (jenkkitahtiin)

  • 787 818
  • 3 873

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tämä kaikki ei tarkoita etteikö sarjoissa voisi tapahtua äkkikäänteitä ja hahmojen tekemiä yllätysvirheitä. Mutta pointtina on, että ne eivät voi tapahtua aivan tuosta vain, ilman mitään pohjustusta ja vihjettä.

Kaikki on samaa mieltä kanssasi että tämä viedään hätiköiden maaliin ja pohjustuksien ja vihjeiden kanssa oikaistaan mutta Tyrion itse otti aiheen(Jonin tausta)esille niin mielestäni ihan loogista ettei Varys epäillyt saavansa puukon selkäänsä välittömästi tältä samalta mieheltä.

Se miksi Tyrion otti asian esiin ja muuttui heti rotaksi ihmetyttää enemmän kuin Varyksen tekemiset.

Edit. Tuotantokustannukset ja hahmomäärät/juonilangat toki ovat vähän eri mittakaavassa mutta silti ihmetyttää miksi tämä viimeinen kausi on tällainen tynkä. Sieltä käsikirjoitusten kirkkaimmalta huipulta kaksi esimerkkiä Sopranos ja Breaking Bad joiden viimeiset kaudet olivat melkein tuplasti pidempiä kuin aikaisemmat kaudet. Saatiin kaikki tarvittava sanotuksi ilman hätiköintiä.
 
Viimeksi muokattu:

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kaikki on samaa mieltä kanssasi että tämä viedään hätiköiden maaliin ja pohjustuksien ja vihjeiden kanssa oikaistaan mutta Tyrion itse otti aiheen(Jonin tausta)esille niin mielestäni ihan loogista ettei Varys epäillyt saavansa puukon selkäänsä välittömästi tältä samalta mieheltä.

Onko Varys vaikuttanut hahmolta joka luottaa kehenkään?

Siksi toisekseen, vaikka hän ei olisi odottanut Tyrionin rottailua, hänen täytyi tietää, että tiedon lähtiessä leviämään hän on välittömässä vaarassa. Sikälikin ihmettelen ettei hän lähtenyt muualle levittämään tietojaan. Myös Jonin suora taivuttelu oli täysin vastoin hahmon luontoa.

Tuotantojutuista olen sanani sanonut, pystyn hyvin ymmärtämään tätä kuuden jakson ratkaisua. Se ei kuitenkaan saisi olla selitys noin räikeisiin virheisiin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Siksi toisekseen, vaikka hän ei olisi odottanut Tyrionin rottailua, hänen täytyi tietää, että tiedon lähtiessä leviämään hän on välittömässä vaarassa. Sikälikin ihmettelen ettei hän lähtenyt muualle levittämään tietojaan. Myös Jonin suora taivuttelu oli täysin vastoin hahmon luontoa.

Lähtikö tieto leviämään? Eihän siitä tiennyt kuin Tyrion ja Jon(hänen luonnottoman virheettömän lintuparvensa, tai ainakin yhdem niistä lisäksi)? Jonin suora taivuttelu oli kyllä hahmon luonnon vastaista.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viikon päästä näihin aikoihin monen elämä pysähtyy. Mistä palstaburgeri enää raapii tarkoitusta olemiselleen? Mitä hän voi enää spekuloida viikkoja, kuukausia etukäteen joka ikisellä välitunnilla? Tuleeko bussipysäkille seuraava auto oikealta vai vasemmalta? Jos vasemmalta niin sehän on just niin kuin arvasinkin, siis latteaa, ennaltanähtyä ja tylsää. Jos oikealta, niin eihän niin voi asiat mennä, epäloogista ja ihan paskasti toteutettu! Kirjoittaisipa joku ensin keskinkertaisen kioskikirjan josta joku rikas kaapelikanava alkaisi tehdä tv-sarjaa...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Oliko Varyksella vaihtoehtoja ? On melkoisen vaikea operoida varjoissa kun aika on käytänössä loppu.

Ei aika ole loppu muulta kuin sarjalta. Varyshän on aiemminkin ollut paskojen hallitsijoiden apurina ja sieltä varjoista sitten vaikuttanut asioihin. Niin se olisi nytkin toiminut, jos käsikirjoituksessa olisi ollut jotain järkeä. Ei Varyksen - tai kenenkään muunkaan - tarinan olisi tarvinnut loppua siihen, että Daenerysistä olisi tehty kuningatar. Myrkkyä saa ruokaan myös myöhemmin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mitäs se hörhö-Mel hölisi Varyksen kuolemasta? Myönnän että Varyksen hahmon taipaletta en ole nyytit käsissä seurannut, mutta noinkohan tuo kuolleiden matsista selviytyminen olisi hahmolta otteen herpaannuttanut lopullisesti? Nopeastihan tuo vain haluttiin tekijöiden toimesta poistaa, mutta kyllähän tuo matsi panoksineen saattoi takaraivoon jäädä sykkimään. Siitä sitten nyt nähtyä huolimattomuutta. Ei case Varys nyt mikään Littlefingerin suorittama perseily kuitenkaan ollut. Eli kirjaimellisesti ilman mitään taustatekijöitä hahmo alkoi uunoilemaan.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lähtikö tieto leviämään? Eihän siitä tiennyt kuin Tyrion ja Jon(hänen luonnottoman virheettömän lintuparvensa, tai ainakin yhdem niistä lisäksi)?

Ehkä lähti, ehkä ei, pyrkimys oli jo kuitenkin käynyt selväksi. Pointti oli, että tiedon olisi voinut saada liikkeelle monestakin paikasta.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ehkä lähti, ehkä ei, pyrkimys oli jo kuitenkin käynyt selväksi. Pointti oli, että tiedon olisi voinut saada liikkeelle monestakin paikasta.

Ehkä juonenpunonta oli vielä niin lähtökuopissa että hän ei ehtinyt vaihtaa maisemaa ennen kuin Tyrionin veitsi olikin jo selässä?

Toisaalta ihan turhaan me tässä keskustellaan kun ollaan kuitenkin samaa mieltä siitä että liiallisella kiireellä hänet kirjoitettiin ulos. Menetelmistä voidaan olla montaa mieltä mutta fiksumpaa on vaikka imuroida kämppä;)
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Varys eunukin kohtalo nyt kiristää sarjan katsojia. Mitä vittua? Sarjassa kuitenkin todellinen sivuhahmo verrattuna moniin muihin. Kirjoissa varmaan tärkeämpi. Luulisi Jaimen ja huorasiskon kohtalon puhuttavan enemmän, mutta näin me ihmiset valitsemme suosikkimme.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Varys eunukin kohtalo nyt kiristää sarjan katsojia. Mitä vittua? Sarjassa kuitenkin todellinen sivuhahmo verrattuna moniin muihin. Kirjoissa varmaan tärkeämpi.
Jos eunukin merkitys tapahtumille on jäänyt hämäräksi, niin varmaan kirjojen lisäksi sarjaa on tullut katsottua aika sivusilmällä, kyseessä yksi suurimpia "puppet mastereita" Littlefingerin ohella. Ei sitä tartte olla koko ajan framilla että vaikuttaa suureen kuvaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jos eunukin merkitys tapahtumille on jäänyt hämäräksi, niin varmaan kirjojen lisäksi sarjaa on tullut katsottua aika sivusilmällä, kyseessä yksi suurimpia "puppet mastereita" Littlefingerin ohella. Ei sitä tartte olla koko ajan framilla että vaikuttaa suureen kuvaan.
Kyllä. Pikkusormi oli mulle paljon tärkeämpi hahmo kuin munaton. Mulla kirjat tulee lukuun eli tuo maailma avautuu lopullisesti. Nyt ollaan menty tv-viihteen turvin.
 

A Siente

Jäsen
Mulle kaikki oli rakentunut juuri näitä tapahtumia varten. Ei mun mielestä ollut 8. kaudella mitään sellaista josta pitäisi kitistä että oltaisiin liian nopeasti vedetty. Tätä hetkeä ollaan rakennettu vuosia ja nyt se tapahtuu. Omasta mielestä sinällään paras kausi menossa, että nyt tapahtuu ne ratkaisut eikä vain puhallella muniin jossain käytävillä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minusta Danyn flippaaaminen oli vakuuttava, mutta Cersei vs Jaime tökki. Ymmärrän, että jälkimmäisellä on riippuvuus ensimmäiseen mutta mielestäni siihen kuvaan ei istu Briennen vokottelu noin kaksi päivää aiemmin. Samaten Cersein käsky tappaa Jaime söi pohjaa siltä, että hänen ilonsa nähdä broidia olisi ollut muuta kuin keino löytää hyväksikäytettävä hölmö pelastamaan hänet tilanteesta. Nyt mitään sen suuntausta ei kuitenkaan vihjattu.

Ja olihan Dany varmasti tarpeeksi varovainen ettei tuhonnut rautavaltaistuinta siinä riehuessaan. Se olisi ollut tavallaan harmillinen vahinko.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minusta Danyn flippaaaminen oli vakuuttava, mutta Cersei vs Jaime tökki. Ymmärrän, että jälkimmäisellä on riippuvuus ensimmäiseen mutta mielestäni siihen kuvaan ei istu Briennen vokottelu noin kaksi päivää aiemmin. Samaten Cersein käsky tappaa Jaime söi pohjaa siltä, että hänen ilonsa nähdä broidia olisi ollut muuta kuin keino löytää hyväksikäytettävä hölmö pelastamaan hänet tilanteesta. Nyt mitään sen suuntausta ei kuitenkaan vihjattu.
Olin loppuun asti varma, että Jaime vain esitti rakkaudenkipeää ja halusi päästä päättämään Cersein päiviltään itse (ikään kuin kuittaisi kaikki syntinsä, mahdollistaisi valtaistuimen luovuttamisen kivuttomasti ja saisi puhtaan omatunnon). Pieni pettymys kun olikin kunnon nyyhkytysloppu.
 

Analyzer

Jäsen
Ei aika ole loppu muulta kuin sarjalta. Varyshän on aiemminkin ollut paskojen hallitsijoiden apurina ja sieltä varjoista sitten vaikuttanut asioihin. Niin se olisi nytkin toiminut, jos käsikirjoituksessa olisi ollut jotain järkeä. Ei Varyksen - tai kenenkään muunkaan - tarinan olisi tarvinnut loppua siihen, että Daenerysistä olisi tehty kuningatar. Myrkkyä saa ruokaan myös myöhemmin.

Olisi ollut siis loogisempi vaihtoehto, että Varys olisi antanut kansanmurhan tapahtua ja reagoinut vasta sen jälkeen?

Hmm, mun mielestä tämä oli juuri loogisinta, että Varys kaukonäköisenä näki Danyn flippaamisen ennen muita ja päätti toimia.

Ihmettelen muutenkin tätä logiikkaa, että Varys ei olisi saanut puhua asiasta suoraan Jonille tai keskustella Tyrionin kanssa asiasta, vaikka Tyrion itse otti tämän aiheen ensiksi esille. Mikäköhän olisi ollut se taustavaikuttamisen muoto, jolla Varys olisi voinut tämän Danyn valtaannousun estää. Ja vielä tällä aikataululla.

Eikö Varys voi vain päätyä siihen, että nyt on pakko toimia rivakasti ja laitettava myös oma henki alttiiksi, koska
A) Ei ole aikaa muuhun
B) Panokset ovat hirvittävät

Tähän olisi kelvannut toisenkinlainen ratkaisu, mutta nyt käsikirjoitettu ratkaisu oli myös uskottava.

Edelleen musta tuntuu, että jengi etsimällä etsii näitä virheitä. Sellaisistakin asioista, joissa niitä ei ole. Ja olen melko varma, että merkittävä osa näistä kritiikin esittäjistä on samaa porukkaa, jotka kaudelle neljä asti nillittivät jokaisesta käänteestä, koska kirjat.

Tässä sarjassa kyllä näkyy kiire viimeisillä kausilla. Sitä ei kiistä kukaan. Kritiikki alkaa kyllä ampua silti vahvasti yli, kun yht äkkiä joka ikistä käännettä ja hahmoa mätkitään oikealta ja vasemmalta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mun mielestä kritiikki ei ammu yli kun käsikirjoitus on saippuaoopperan tasolla. Eikä siinä. Kyllähän tämän tasoiset leffatkin kerää miljoonayleisöt. Harmi vaan, että sarja on ollut ihan erilainen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei nyt kuitenkaan aivan saippuaoopperan tasolla olla, koska kyllähän loppuratkaisu on edelleen auki. Jos tämä sarja olisi nyt jo täysin hollywoodia, tietäisimme, on että Dany ja Jon löytävät lopulta toisensa. Edelleen on lopulta aikalailla auki se, kuka lopulta istuu rautsikalla vai istuuko kukaan. No, tämä loppukudelma taitaa olla lähinnä sen ansiota, että Martin sen kai on määritellyt. Joka tapauksessa sarjaa tarkasteltaessa ja useat mokat myöntäenkin näen, että jossain ollaan paskomisesta huolimatta onnistuttu. Ja onnistuttu siis viitekehyksessään, ei suhteessa alkukausiin kirjoista puhumattakaan.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen musta tuntuu, että jengi etsimällä etsii näitä virheitä. Sellaisistakin asioista, joissa niitä ei ole. Ja olen melko varma, että merkittävä osa näistä kritiikin esittäjistä on samaa porukkaa, jotka kaudelle neljä asti nillittivät jokaisesta käänteestä, koska kirjat.

Tähän kyllä vahva eri. Jotenkin ihmeellinen defenssi tietyillä kirjoittajilla kritiikistä. Ihan kuin esitetty kritiikki jotenkin kyseenalaistaisi ihmisten oikeuden nauttia sarjasta. Tuo väitteesi on liioittelua jo ihan senkin takia että tuskin IMDB:n arvostelijat yhtäkkiä ovat muuttuneet jokaisesta käänteestä nillittäviksi kirjanörteiksi.

Jos iso osa faneista, näyttelijät itse (kannattaa katsoa esim. Clarken, Dinklagen ym. sarkasmintäyteisiä kommentteja siitä kuinka "kyseessä on paras kausi ikinä" ja "Benioff ja Weiss ovat television parhaita kirjoittajia" tonninseteli-ilmeellä lausuttuna) sekä Martin eivät vaikuta vakuuttuneilta, voisiko ihan vaan olla että kritiikissä on perää? Olen melko varma että merkittävä osa näistä kritiikin esittäjistä, joihin minäkin kuulun, ei ole edes lukenut kirjoja, kuten en ole minäkään lukenut.

Varysista kun oli puhe niin tuntuipa näyttelijä itsekin olevan sitä mieltä ettei ihan roolinmukaista toimintaa tuo että yhtäkkiä muuttui "säätiedotuksen lukijaksi" jolla ei ollut oikein mitään tähdellistä sanottavaa, kun kerran alkusarjasta oli niin fiksu ja tietäväinen. Tätä ei pidä sekoittaa siihen että ko. näyttelijä ei pitänyt vikoista kausista koska roolinsa pieneni, tämä on tietysti inhimillistä eikä kerro sarjan tasosta, kuten hän itsekin totesi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Flou

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Pakko nyt vielä kerran toistaa Varysin luonteesta:

Hän ei kertaakaan ollut sarjassa se, joka toimi tai toteutti itse omia toimenpiteitään. Hän oli aina se, joka suunnitteli ja joka antoi ideioita. Olipa kyse Illyriosta, Ned Starkista, Olenna Tyrellista, Tyrion Lannisteristä tai vaikkapa Littlefingeristä, Varys oli aina hyvin tarkka siitä, ettei hän itse koskaan kehottanut ketään suoraan toimintaan tai paljastanut kaikkia korttejaan kenellekään.

Tai kuten Varys itse on asian ilmaissut:

("You watched my men being slaughtered and did nothing") "And would again, my lord. I was unarmed, unarmored and surrounded by Lannister swords. When you look at me, do you see a hero?"
"When I was still a boy - before they cut my balls off with a hot knife - I traveled with a group of actors through the free cities. They taught me that each man has a role to play. The same is true at court. I am the master of whisperers. My role is to be sly, obsequious and without scruples. I am a good actor, my lord".
"Power resides where men believe it resides. It's a trick. A shadow on the wall. And a very small man can cast a very large shadow".
"Influence grows like a weed. I tended mine patiently until its tendrils reached from the red keep all the way to the far side of the world".
"I choose my friends carefully and my enemies more carefully still".

Ja sit:

"I'm worried for all of us. They say every time a Targaryen is born, the gods toss a coin and the world holds its breath. We both know what she is about to do. Men decide where power resides. Whether or not they know it".
- What do you want?
"All I've always wanted - the right ruler on the iron throne. I still don't know how her coin has landed. But I'm quite certain about yours. - - ...but what I tell you now is true: you will rule wisely and well, while she...
- She is my queen!

Noista ylemmistä vuorosanoista varmasti jokainen on kaikille tuttu. Noiden sanojen myötä sarjassa muodostui käsitys Varysista. Noista kuvauksista yksikään ei käy Varysiin nyt kasikaudella, kun tämä täysin päättömästi paljastaa kaikki korttinsa ensin Tyrionille (jota ei ole koskaan aiemmin tehnyt) ja sen jälkeen kaikista maailman ihmisistä Jon Snow'lle, jonka Varys tietää olleen intiimissä suhteessa ja kenties rakastunut Danyyn, ja joka on muutenkin tunnetusti varsin typerällä tavalla kunniallinen ja itsepäinen.

Varysko ryhtyisi nyt omaa kuolemaansa uhmaten sankariksi?
Varysko lakkaisi yhtäkkiä olemasta ovela, nöyristelevä ja epäilyksetön ja ryhtyisi kerralla varomattomaksi, röyhkeäksi ja epäluotettavaksi petturiksi?
Varysko alkaisi yhtäkkiä ajaa vallan uusjakoa ja suoranaista vallankumousta ilman mitään suojaverhoa?
Varysko päästäisi kenet tahansa käsiksi hänen suunnitelmiinsa ja tietoihinsa ilman huolen häivää siitä, kuka on vihollinen ja kuka ystävä?
Varysko, joka on aseeton, suojaton ja Targaryen-joukkojen ympäröimä?

Ja tämäkö on sarjan sisäisen hahmo-logiikan mukaista? Salli mun nauraa!
 
Viimeksi muokattu:

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pakko nyt vielä kerran toistaa Varysin luonteesta:

Hän ei kertaakaan ollut sarjassa se, joka toimi tai toteutti itse omia toimenpiteitään. Hän oli aina se, joka suunnitteli ja joka antoi ideioita. Olipa kyse Illyriosta, Ned Starkista, Olenna Tyrellista, Tyrion Lannisteristä tai vaikkapa Littlefingeristä, Varys oli aina hyvin tarkka siitä, ettei hän itse koskaan kehottanut ketään suoraan toimintaan tai paljastanut kaikkia korttejaan kenellekään.

Tässä se on tiivistettynä. Varys ei ole henkilö joka yrittäisi vaikuttaa asioihin joihin ei voi varmuudella vaikuttaa ja siksi hänen yrityksensä kääntää Jon Snow:n pää juuri ennen taistelua on erityisen epäuskottava. En itse asiassa pitänyt koko tuota ajatusta että Varys työntäisi Jonia valtaistuimelle täysin uskottavana. Varysin jos kenen pitäisi tietää että hyvä sotilasjohtaja jonka persoona vetää ihmisiä puoleensa, ei automaattisesti ole hyvä hallitsija (vrt. vaikka Robert Baratheon).

Nojatuolista on tietysti helppo neuvoa, mutta minusta koko hahmon kaari olisi pitänyt ratkaista täysin toisin. En ymmärrä miksi hänet yleensä raahattiin pohjoiseen koko muun joukon mukana kun vahvuudet ja mukavuusalue ovat aivan muualla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Analyzer

Jäsen
Pakko nyt vielä kerran toistaa Varysin luonteesta:

Hän ei kertaakaan ollut sarjassa se, joka toimi tai toteutti itse omia toimenpiteitään. Hän oli aina se, joka suunnitteli ja joka antoi ideioita. Olipa kyse Illyriosta, Ned Starkista, Olenna Tyrellista, Tyrion Lannisteristä tai vaikkapa Littlefingeristä, Varys oli aina hyvin tarkka siitä, ettei hän itse koskaan kehottanut ketään suoraan toimintaan tai paljastanut kaikkia korttejaan kenellekään.

Tai kuten Varys itse on asian ilmaissut:

("You watched my men being slaughtered and did nothing") "And would again, my lord. I was unarmed, unarmored and surrounded by Lannister swords. When you look at me, do you see a hero?"
"When I was still a boy - before they cut my balls off with a hot knife - I traveled with a group of actors through the free cities. They taught me that each man has a role to play. The same is true at court. I am the master of whisperers. My role is to be sly, obsequious and without scruples. I am a good actor, my lord".
"Power resides where men believe it resides. It's a trick. A shadow on the wall. And a very small man can cast a very large shadow".
"Influence grows like a weed. I tended mine patiently until its tendrils reached from the red keep all the way to the far side of the world".
"I choose my friends carefully and my enemies more carefully still".

Ja sit:

"I'm worried for all of us. They say every time a Targaryen is born, the gods toss a coin and the world holds its breath. We both know what she is about to do. Men decide where power resides. Whether or not they know it".
- What do you want?
"All I've always wanted - the right ruler on the iron throne. I still don't know how her coin has landed. Byt I'm quite certain about yours. - - ...but what I tell you now is true: you will rule wisely and well, while she...
- She is my queen!

Noista ylemmistä vuorosanoista varmasti jokainen on kaikille tuttu. Noiden sanojen myötä sarjassa muodostui käsitys Varysista. Noista kuvauksista yksikään ei käy Varysiin nyt kasikaudella, kun tämä täysin päättömästi paljastaa kaikki korttinsa ensin Tyrionille (jota ei ole koskaan aiemmin tehnyt) ja sen jälkeen kaikista maailman ihmisistä Jon Snow'lle, jonka Varys tietää olleen intiimissä suhteessa ja kenties rakastunut Danyyn, ja joka on muutenkin tunnetusti varsin typerällä tavalla kunniallinen ja itsepäinen.

Varysko ryhtyisi nyt omaa kuolemaansa uhmaten sankariksi?
Varysko lakkaisi yhtäkkiä olemasta ovela, nöyristelevä ja epäilyksetön ja ryhtyisi kerralla varomattomaksi, röyhkeäksi ja epäluotettavaksi petturiksi?
Varysko alkaisi yhtäkkiä ajaa vallan uusjakoa ja suoranaista vallankumousta ilman mitään suojaverhoa?
Varysko päästäisi kenet tahansa käsiksi hänen suunnitelmiinsa ja tietoihinsa ilman huolen häivää siitä, kuka on vihollinen ja kuka ystävä?
Varysko, joka on aseeton, suojaton ja Targaryen-joukkojen ympäröimä?

Ja tämäkö on sarjan sisäisen hahmo-logiikan mukaista? Salli mun nauraa!

Kuvaat hyvin Varysin toimintaa sarjassa tähän asti.

Avainkysymys kuitenkin on, että voiko Varys toimia sarjassa nähdyllä tavalla, jos hänellä ei ole tilanteeseen mitään muuta ratkaisua?

Oletan, että sinun mielestä Varyksella on aina oltava ratkaisu. Ratkaisulla tarkoitan sellaista tilannetta, jossa hänen tavoitteet ja suunnitelmat toteutuvat, mutta hän ei voi jäädä kiinni juonittelusta.
Minulle taas on ok, että Varyskin voi pelata korttinsa joskus väärin. Hänkin voi joutua tilanteeseen, johon ei ole riskitöntä ratkaisua.

Varys joutui miettimään, onko hänen oma henkensä arvokkaampi kuin tuhansien syyttömien. Ja tällaisessa tilanteessa Varyskin voi valita itselleen riskialttiin tavan toimia, koska hänen motiivinsa ovat hyvät.

Täytyy myös muistaa, että Varys on ollut vaikuttamassa Danyn todennäköiseltä vaikuttavaan valtaannousuun. Hän voi kokea, että hänen täytyy yrittää estää se keinolla millä hyvänsä, koska muutoin hän on itsekin osasyyllinen tapahtumiin.

Alkaa mennä saman toistoksi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös