Puhut eri asioista kuin mistä on kyse. Ei Varysilla tarvitse aina olla ratkaisua ongelmiin - eikä hänellä ole niitä aina ollutkaan, ei itse asiassa edes kovin usein. Varys on pelannut korttejaan väärin muutamankin kerran sarjan aikana, mutta asiat ovat silti tapahtuneet hahmon kannalta loogisesti, ei näin idioottimaisesti kuin nyt. Esim. juoni Sansan naittamisesta Loras Tyrellille päättyi siten, että Littlefinger sai tietää asiasta, kertoi siitä Cerseille ja piti kuuluisan Chaos is a ladder -monologinsa. Varysin luotettuna toiminut Littlefingerin huoratalon pääportto Ros päätyi koristamaan Joffreyn sängyn holvia ja Sansa jäi King's Landingiin jumiin. Mutta tässäkin Varysin oma henki oli koko ajan täysin turvassa, sillä pallo oli koko ajan muilla.Oletan, että sinun mielestä Varyksella on aina oltava ratkaisu. Ratkaisulla tarkoitan sellaista tilannetta, jossa hänen tavoitteet ja suunnitelmat toteutuvat, mutta hän ei voi jäädä kiinni juonittelusta.
Minulle taas on ok, että Varyskin voi pelata korttinsa joskus väärin. Hänkin voi joutua tilanteeseen, johon ei ole riskitöntä ratkaisua.
Mitä taas tulee "riskittömyyteen", niin kyllä, aikaisempien kausien Varysille olisi ollut aivan ilmiselvää, että tuolla kasikauden nelos- ja vitosjakson toimintatavalla kuolee heti eikä saavuta mitään. Näin on sanottu Varysin suulla vaikka kuinka monta kertaa: "What madness led you to tell the queen you had learned the truth about Joffrey's birth? - - I trust you know you are a dead man, lord Eddard". Edit. Dany on myös itse varoittanut tästä Varysia. Sitä paitsi Varys on katsonut tuhoa vierestä tekemättä mitään jo monta kertaa aiemminkin, joten mikään ei viittaa siihen, että juuri nyt olisi ollut hirvittävä kiire. Paitsi tietysti D&D:llä saada sarja pakettiin ja lähteä ryskimään Star Warsia.
Ja mikähän Varyksen hahmossa on antanut missään vaiheessa sarjaa aihetta tällaisen epäilemiseen? Ei mikään! Hahmon tapaa olla ylipäätään olemassa muutettiin täysin epäloogisesti. Kuten sanottu, King's Landingissa on tapahtunut vaikka ja mitä kamalaa, josta Varys on ollut täysin tietoinen, mutta ei ole koskaan tehnyt mitään siitä huolimatta.Täytyy myös muistaa, että Varys on ollut vaikuttamassa Danyn todennäköiseltä vaikuttavaan valtaannousuun. Hän voi kokea, että hänen täytyy yrittää estää se keinolla millä hyvänsä, koska muutoin hän on itsekin osasyyllinen tapahtumiin.