Eipä tässä kauheasti mitään uutta ole enää sanottavaa, mutta pakko itsekkin valittaa tosta helkutin pimeydestä! Itse tihrustelin sitä koneelta ja tuntui että en näe mitään. Taistelukohtauksissa ajattelin että varmaan suunnilleen puolet hahmoista kuollut, sitten kun alan jotain näkemään. Loppujen lopuksi, ei sieltä montaa kuollutkaan. Kuolleet nyt ei yllättäneet, mutta listalta puutui oma veikkaukseni Brienne jonka arvelin kuolevan, mutta hänkin sieltä selvisi.
Noin muuten ajattelisin, että ihan sama mitä hahmoja sieltä oltaisiin tapettu niin tuskin se enää samalla tavalla olisi yllättänyt, kuin joskus aikoinaan. Tuokin kortti tavallaan käytetty " voidaan tappaa kuka vaan", joten ei silläkään enää pääse yllättämään. Jos päähahmot olisivat vaikka kaikki kuolleet, ja jäljelle olisi jäänyt muutama täytehahmo niin olisiko sekään ollut niin yllättävää. Ehkä olisi yllättynyt että vaikka joku Sansa olisi tappanut NK : ingin, koska hahmohan on ollut sellainen epävarma kitisijä, eikä oikein tunnu oma-aloitteisesti saavan mitään aikaan. Niinkuin moni täällä sanoikin, Aryan hahmon kehittyminen on ollut kaikkein loogisin sarjan edetessä ja odotettu huipennus hänelle siis tuo NK tappo. Jännitän vähän Aryan loppukohtaloa, koska hän on ollut oma lempihahmoni alusta alkaen. Sen verran olen kyydistä tippunut että onko tuolla Aryan tappolistalla vielä joku hengissä, muu siis kuin Cersei. En ihmettelisi vaikka Arya loppujen lopuksi tapettaisiin, vaikka mieluummin luopuisin Sansasta.
Itse ihan fiilistelin jaksoa. Alku jaksossa etenkin oli varsin hieno, tunnelma oli paikka paikoin todella ahdistava. Sitten taas esim. se Danyn yritys polttaa NK tulilieskan kanssa elävältä oli jo alusta saakka tuomittu epäonnistumaan. Kuten tosiaan se Theon epätoivoinen juoksu kohti NK :ia. Tuli vähän Merri ja Pippin vipat siitä - vaikka lopputulema ei ollutkaan Theon kannalta yhtä onnistunut. Olisi toki voinut olla yllättävämpää jos Bran olisikin yhtäkkiä lähtenyt penkistään juoksemaan. Olisi ollut hauska nähdä vähän eloa siinäkin tyypissä, mutta ehkä se olisi ollut jo liian koomista.