Tupakoitko?

  • 13 294
  • 132

Tupakoitko?

  • Kyllä

    Ääniä: 116 23,4%
  • En

    Ääniä: 190 38,3%
  • Harvoin

    Ääniä: 67 13,5%
  • En, mutta olen maistanut

    Ääniä: 101 20,4%
  • Kyllä, mutta yritän päästä irti

    Ääniä: 22 4,4%

  • Äänestäjiä
    496

mikkojii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Näihin pahe-ketjuihin tulee näköjään aina vastattua. 10 vuotta paloi pölli huulessa. Nyt ollaan taas oltu pari kuukautta lakossa. Mahtifiilis. Voiskohan kohta puhua jo lopettaneensa. Juoksu maistuu taas sähly- ja futiskentillä. Ennen kun juoksi kentän läpi, niin sitä oli niin huonossa hapessa, ettei jaksanut enää laukaista. Ei silti. Niin paskamainen tapa se on, että edelleen tekee röökiä mieli. Melkein jatkuvasti.

Voimaa itselleni ja kaikille muillekin lopettamista yrittäville. Nyt vasta tajuaa kuinka pahalta se haisee. Kaljaa ei muuten edes voi kuvitella juovansa. Sillon se polttaminen alkaa aivan varmasti uudestaan. Kokonaisvaltainen raittiuskampanja siis menossa.
 

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Tunnustan!!! Sorruin yhteen sikariin kaverini juhlissa...
Tämän ketjun alkupäässä oli tekstiä siitä milloin aloitin lakon, onko se nyt siiten ohi?! Kuolenko keuhkosyöpään, sorrunko vahvempiin aineisiin.. argh....
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
nuuskamuikkunen

Teini-iässä tuli kokeiltua muutaman kerran nuuskaa (joo, jääkiekkoilutausta), mutta se jäi tosiaan tuohon muutamaan kertaan.

Tupakkaa olen kokeillut ehkä yhden tai kahden savukkeen verran, siitäkin aikaa jo 15 vuotta. Tuli aikanaan saateltua Ukki keuhkosyövän vuoksi hautaan, ja ne viimeiset ajat eivät olleet kovin mukavia muistoja. Itse asiassa viimeisiä asioita, joita ukki mun kanssa keskusteli oli hänen huolensa, etten vain ala ikinä tupakoimaan.

No joo, ei se kuitenkaan se pääsyy ole sille etten tupakkaa, väkeviä viinoja (whisky, vodka jne) ym käytä. Minulla nimittäin tulee aivan ÄLYTTÖMÄN PAHA OLO, alkaa oksettamaan, lähes kaikista nautintoaineista, joita olen kokeillut. Jopa kahvista, jos joskus olen juonut sitä enemmän kuin yhden pienen kupin. (Selvennyksenä; kahviakaan en siis yleensä juo).

Ja kun tarkemmin miettii, niin sama ilmiö on vahvojen särkylääkkeidenkin kanssa. Kolme kertaa olen ollut leikkuupöydällä hoidattamassa vanhoja urheiluvammoja ja kahdella ensimmäisellä olo oli leikkauksen jälkeen AIVAN KARMEA, syynä ne kipua lievittävät pillerit joita tarjottiin. Kolmannella kerralla tajusin jo kieltäytyä, vaikka ei se tietty kivaa ollut kärsiä leikkauskivuistakaan.

Meni jo vähän off-topic, mutta olisin kiinnostunut kuulemaan, kuinka yleistä tällainen päihde- ja nautintoaineiden elimistön hyljeksintä muilla on - siis onko muilla yhtä herkkä elimistö - vai olenko tässä(kin) suhteessa 'epänormaali'?
 

manu 17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Canadiens, K-Vantaa, Arsenal
Palkkaus?

Itse poltan satunnaisesti pari pikkusikaria hyvässä seurassa mutta olisi kiinnostunut tietämään milta työpaikalla tupakoivat tekisivät esim. tunnin pitempää työpäivää tai hieman pienemmällä liksalla kuin tupakoimattomat.Tupakkataukoon menee tänä päivänä usein enemmän aikaa kun pitää mennä ulos vähän kauemmas työpisteestä tai tupakkahuone on toisessa päässä taloa.Tupakan mitta ei enää ole sama kuin tauon pituus.Toisekseen jonkun on kuitenkin työ tehtävä mutta menepä kahville niin heti kysytään että mis kahvitauko nyt on?Välillä tekisi itse mieli mennä mukaan "tupakalle".
 

Hese

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän ihme
Kyllä..

..polttelen. Ennen oli tosin aika epäsäännöllistä, parhaimmillaan oli kuukauden tauko, mutta toisinaan meni sitten enemmän. Mutta nykyään oon sitten sortunut taas, sitä on jo itsekin huomannut että hetkonen, vastahan mä ostin ja nyt jo lopussa..

Kyllähän sitä aina yrittää vähentää mutta ei siitä näytä mitään tulevan, ainakaan meikäläisen kohdalla. Tapa siitä on jo muodostunut, valitettavasti.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No Smoking!

Joka uudenvuodenaattona teen sen lupauksen, etten aloita röökin polttoa seuraavana vuonnakaan. Ja se lupaus on ollut aina helppo pitää. Parit henkoset olen elämäni aikana maistanut ja todennut, että sen turhempaan asiaan kuin tupakka, ei rahojaan voi laittaa. Useimmissa baareissa muitten asiakkaitten tupruttelu kyllä takaa sen, että passiivisia sauhuja tulee itsekin hengiteltyä enemmän kuin lääkäri määrää.
 

Aksu

Jäsen
Takana noin kymmenen vuotta sauhuttelua. Motivaatio lopettaa tuntuu aina puuttuvan kun lakkoa todella yrittää. Kaipa terveys lienee ainoa syy lopettaa ja riittävähän se on, mutta... ans kattoo nyt.
 

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
poltan noin neljä askia vuodessa, ja käytän ~12 purkkia eetua vuodessa.. eipä ole mitään addiktiota syntynyt, mutta se on ihan mukavaa ja rentouttavaa aina silloin tällöin..

sikareita palaa aina juhlapäivinä..
 

Petu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers,TPS,UJK
Lakossa

Aloitin lakon 10.10.2002. Takana n.12 vuotta vakituista camelin tupruttelua. Yllättävän paljon on nikotiinipurkasta ollut apua, silti vituttaa. Vituttaa lähinnä aamulla, illalla, kahvin ja ruuan jälkeen. Alkoholia en ole lakon aikana uskaltanut käyttää. No, parin viikon päästä on firman pikkujoulut...
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En polta, maistanut olen joskus muutaman henkosen. En aiokaan ruveta tupakoimaan, sen verran paljon huonoja puolia siinä on. Jos haluaa, että vaatteet, iho ja hiukset haisevat pahalle sekä hengitys löyhkää, hampaat kellastuu ja iho vanhenee niin siitä vaan tupakoimaan. Kaupan päälle saattaa vielä saada keuhkosyövänkin ja muita mukavia pienempiä vaivoja kuten tupakkayskä, huono ääreisverenkierto... Eli ei tälle tytölle tupakka maistu.
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tupakointi

Siis tupakointi on niin naurettavaa touhua. Kaikki jotka polttaa niin sanoo: "oon vaan riippuvainen" joten good luck for smoking...
 

CMX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Detroit Red Wings, Kärpät, HIFK
Olen vähentänyt tupakointiani huomattavasti. Enää ei mene päivässä kuin 1-4, ja vähitellen pääsen siitä irti vielä.

MINÄ NOUSEN VIELÄ PAHOJEN TYRANNISAVUKKEIDEN ORJUUDESTA!!
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En polta, mutta tottahan toki sitä on maistettu. Eihän urheilijat polta!

Ja Forssassa ainakin myydään kahdessa paikassa reilusti alaikäisille. Ei, minä en ole ostanut, mutta niin on puhuttu.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Viestin lähetti Miika-90
En polta, mutta tottahan toki sitä on maistettu. Eihän urheilijat polta!

Heh..

Hyvä että et polta mutta hymähdys tuolle jälkimmäiselle lauseelle. Yllättävänkin moni urheilija polttaa ja todella moni vetää nuuskaa.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Viestin lähetti The Hawks
Yllättävänkin moni urheilija polttaa ja todella moni vetää nuuskaa.
Aivan, uskoni puhtaaseen urheiluun(heh) mureni ~12-vuotiaana, kun Riihimäessä oli lätkäturnaus, mukana mm. Jokerit. Me poijjaat mentiin sitten hakemaan nimmareita narripelaajilta(hävettää...) kun ne palas lenkiltä. Siinä Janecky sitten väänsi nimmaria körssi huulessa virnistellen. Nykyäänhän Otto lienee lopettanut? Nuuskasta sen verran, että tosi moni tuttu lätkänpelaaja(nuori) käyttää sitä. "Normaalit" ihmiset suhteessa varmaankin harvemmin.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Tupakkaa en vedä millään, poltin kyllä intti aikoihin. Sikaria tupruttelen vain hyvässä seurassa ja juhlan kunniaksi eli varpajaisissa.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Onhan tuota tullut polteltua muitakin kuin siltoja...

Käryttäminen oli aika vähäistä ja alkoholia juodessa en polttanut ollenkaan!?
Olin päättänyt lopettaa, ja lopetin, samaan aikaan kun vaimoni ilmoittaa olevansa raskaana.
2,5 vuotta tässä on mennyt savuttomana, tosin varpajaisissa tunkivat sikarin väkisin suuhun.
Meinasi laatta lentää.
 

Erkenholt

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TUTO, AIK
Lopetin polttamisen päälle parikymppisenä 1990-luvun alussa. Lopetin kun tuli kaksi keuhkoputkentulehdusta kahden kuukauden sisään. Fyysisestä riippuvuudesta selvisi helpolla, mutta vieläkin kaipaan joitakin hommaan liittyneitä rituaaleja. Esimerkiksi ulko-ovella sisään mentäessä tekisi vieläkin jäädä palloilemaan ovensuuhun, kuten joskus aiemmin siihen jäätiin tupakille.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Kyllä tupakoin, enkä edes vielä ole yrittänyt lopettaa vaikka syytä olisi. En vain tiedä pitäisikö siihenkin saada jostain motivaatiota, että pystyisi olla miettimättä / polttamatta ollenkaan, sen näkee kun lakon aika tulee. Yksin Yskit
 

Hermesfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät, KPV, Jaro, Werder Bremen
Eipä tuota tuu poltettua. Isäkin lopetti nuorena miehenä kun röyhytteli niin monta putkeen(päivän aikana) että sairastui.
 

Poison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En polta, ja hyvä niin. Joskus aiemmin polttelin aina välillä alkoholia nauttiessani melko paljonkin, mutta tuolloin nyt meni muutoinkin hieman lujaa. Nyt en ole kuitenkaan tainnut n. puoleentoista vuoteen tupakkaan koskea enkä jatkossa aiokaan. Syyksi riittää jo yksin epäterveellisyys, mutta enpä myöskään halua alkaa tupakan orjattareksi ja haista pahalle koko ajan, aina ja jatkuvasti.
 
Reilu 6 vuotta on enemmän tai vähemmän vakituisesti tullut polteltua ja muutaman kerran tullut koitettua, josko siitä eroon pääsisi, mutta enpä ole päässyt.
Merkiksi on muodostunut punainen L&M, sekä punainen Marlboro silloin tällöin.

Nykyinen tahti on semmoinen aski per 2-3 päivää, eli ei mitenkään paha, kun vertaa siihen, että parhaimmillaan on mennyt reilu aski päivässä.
Viikonloput on sitten eri asia, sillä jokaisella ryyppyreissulla menee aina se reilu aski savukkeita.

Paska tapahan se on, mutta toisaalta ei sitä enää pystyisi kuvittelemaan itseään esim. istumassa kaljalla kavereiden kanssa ilman, että savuke käryää toisessa kädessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös