Tupakoitko?

  • 13 318
  • 132

Tupakoitko?

  • Kyllä

    Ääniä: 116 23,4%
  • En

    Ääniä: 190 38,3%
  • Harvoin

    Ääniä: 67 13,5%
  • En, mutta olen maistanut

    Ääniä: 101 20,4%
  • Kyllä, mutta yritän päästä irti

    Ääniä: 22 4,4%

  • Äänestäjiä
    496

Panzerfaust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Endlösung...für alle Probleme
En polta paitsi kapakassa, kännipäissäni ja joskus harvoin myös hyvän aterian jälkeen palaa röökin sijaan sikari. Ei ole vaan koskaan jäänyt pakkomielteiseksi tavaksi ja tuskin tulee koskaan jäämääkään.
 

tonderi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En enää. Nyt on jo puolitoista vuotta kun edellisen tumppasin. Liki 10 vuotta sitä kerkesikin tulla tupruteltua.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Poltan, paljon, vuodesta 1987. Öisinkin tulee herättyä tupakille.
 

Suonikohju

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Reds, Oulun Kärpät
Ambi kirjoitti:
Tänään 5 viikkoa smoke-free, sitä ennen 8 vuotta tuli tupruteltua.

Hjuva, Ambi! Täällä menee yhdestoista viikko, eikä savun savua. Alkaa vaikuttaa lupaavalta tämäkin homma. Aina homma kussu johonkin helevetin tekosyyhyn, mutta lasten jatkuva kyseleminen lopettamisesta ja joku kumma tunne sai yhtenä kauniina lauantaina heittämään kessuttelun sikseen tuosta vaan. Kyllä se on niin, että lopettamiseen täytyy saada se halu ja tekeminen ennenkuin se onnistuu, siihen ei krapula-aamu riitä syyksi ainakaan minulle.

Kyllä tekee heikkoa vieläkin varsinkin viikonloppuisin. Tupakkia on poltettu reilusti parikymmentä vuotta.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Pakko nostaa tämä ketju ylös koska huvittuneena lueskelen aloitusviestiäni. Poltan nykyään kuin savupiippu, 1,5 - 2 askia päivässä vihreätä bonusta tai mikä nyt ikinä saakaan käsiksi. Tupakointi kulkee suvussa, ja ketä se nyt oikeasti kiinnostaa elääkö 70 vai 80-vuotiaaksi? Lähinnä kyseessä on sosiaalinen tapa ainakin työpaikalla mutta minä pidän tupakoinnista! Siinä kai se suurin syy on, jotkut vetää viinaa, jotkut aineita, minä poltan tupakkaa ja juon kahvia rentoutuakseni!
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Joo. Lähes neljä vuotta vierähti ilman mutta tänä syksynä ratkesi eikä edes harmita!
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
1-2 askia menee viikossa, joista 80% duunissa. Täytyy myöntää, että viimeisen 3 kuukauden aikana olen tämän tavan oppinut, sitä ennen röökasin lähinnä viikonloppuisin (humalassa) ja kavereilta pummaamalla, mutta mitä sitä selittelemään, menetetty tapaus.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Poltan erittäin harvoin, joskus menee kuukausia ilman savun savua, mutta alkoholilla on minuun(kin) (yllätys, yllätys) tässäkin mielessä turmiollinen vaikutus, että useimmiten, kun tulee se rööki tai pari poltettua, olen pikku nousuhumalassa.
Myös sikari maistuu harvakseltaan ja sen pitää olla laatutuotetta.

Edit: Vastasin siis: "Harvoin"
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Neljä vuotta ilman savuja tuli täyteen viikon päivät sitten. Sitä ennen tuli polteltua noin viisitoista vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti. Useita lakkoja ja lopetusyrityksiä olen kokenut, mutta lopettaminen tuli ajankohtaiseksi vasta kun valmistuin nykyiseen ammattiini. En aio kokeillakaan enää tupakkatuotteita, loppu mikä loppu.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Ikinä ei ole tuntunut tupakka omalta jutultani. Varmaankin sen takia kun en ikinä sitä ole oppinut polttamaan. Sen sijaan muutaman paksun sikarin poltan vuodessa, minkä tahansa hyvän syyn verukkeella. Nuuskattua on tullut aktiivisesti viiden vuoden ajan.
Pitäähän jokaisella jokin pahe olla.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
On tupakat, sikarit ja nuuskat tullut kokeiltua, mutta kun ei niistä mitään tyydytystä saa eikä niiden käyttämisessä mitään järkeä nää, niin turhahan sitä on alkaa polttamaan/nuuskaamaan. Tupakointi tosin kulkee suvussa, joten en olisi edes yllättynyt mikäli vanhemmalla iällä retkahtaisin noihin arkunnauloihin. Sitä odotellessa.
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tupakoin. Sellaiset 30-40 savuketta päivässä. Nyt taas viime aikoina mieluummin ihan full flavoria. Light-savukkeita pari vuotta vetelin, mutta eihän niistä saa mitään irti.

Ihan ilokseni polttelen. En ole mikään rassukka, tupakointi on minulle nautinto.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tupakoin. Sellaiset 30-40 savuketta päivässä. Nyt taas viime aikoina mieluummin ihan full flavoria. Light-savukkeita pari vuotta vetelin, mutta eihän niistä saa mitään irti.

Ihan ilokseni polttelen. En ole mikään rassukka, tupakointi on minulle nautinto.

Täysin sama meikäläisellä. Mitäpä tuohon lisäämään. Jossain vaiheessa kai sitten voisi taas yrittää lopettamista, mutta se on sen ajan murhe. Tällä hetkellä ei tarvetta.
 

julle-jr

Jäsen
Poltan kyllä, mutta melko harvoin. Tänä vuonna olen polttanut kolme savuketta ja hyvin suurella todennäköisyydellä en polta enempää loppuvuodenkaan aikana. Kesäkuussa poltin firman bileissä saman illan aikana kaksi röökiä ja vuoden ensimmäisen vedin helmi-maaliskuussa erään ravintolaillallisen jälkeen.

En ole ajatellut lopettaa, mutta käytän tupakkaa kuten kaikkia muitakin päihde- ja nautintoainepalettiini kuuluvia tuotteita melko harvoin. Tupakka kun on sen verran haitallinen aine, niin sitä käytän erityisen harvoin. Pussinuuskaa ostin aika tarkalleen vuosi sitten Haaparannasta, mutta en tullut käyttäneeksi kuin muutaman tyynyn, loput kuivuivat korpuiksi ja päätyivät roskiin. Joskus nuorempana luulin, että on hauskaa käyttää vaikkapa alkoholia ja tupakkaa usein ja paljon, mutta nyttemmin olen päätynyt sellaiseen johtopäätökseen, että hauskempaa se on kun niitä käyttää harvoin. Absolutismikaan ei kuitenkaan monessakaan asiassa houkuttele, saahan elämässä pieniä nautintoja olla.

Kahvin juontia pitäisi vähentää, perustoimistopäivän aikana tulee litkittyä kuppi tolkulla.
 
Viimeksi muokattu:

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
14 vuotta tuli poltettua. Aika tasan aski päivässä ainakin sen 10 vuotta.

Nyt oltu ilman 916 tuntia ja muutama minuutti päälle. On ollut kyllä todella vittumaista, mutta on jumalattoman paljon parempi olo fyysisesti. Henkisesti sitten ollaankin yksi iso ihmispalapeli ajoittain. Niin pinttynyt tapa on että käsi tuonne etutaskulle hamuaa huomaamatta todella usein, kun ulkotiloihin astuu.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei pala. Yritettykin on, mutta teinikänniääliöinnin lisäksi en ole saanut merkittävää tulosta tupakoinnin saralla. Selvinpäin ei imuakaan. Ei maistu, en siis edes yritä. Hyvä sikari kyllä maistuu edelleen, sekin kyllä parhaiten pienessä nousuhumalassa.
 

Crazy Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins & Winnipeg Jets
Kyllä juu, tulee tupakoitua. Vihreetä ja punasta, aina väriä vaihdellen. Bonusta ja Älämmää. Joskus jopa Malboro'a.

Pienistä sikreista se lähti n. 2 vuotta sitten. Nyt menee aski päivässä normi savukkeita.
 

Snagari

Jäsen
Harvemmin oli oma vastaukseni. Röökiaski kuuluu yleensä normiin kun lähdetään viihteelle, kesällä meni kuitenkin enemmän, nyt se koko aski ei yleensä tule illan aikana poltetuksi. Selvinpäin en polta ollenkaan, ei tee mieli.

Nuuskaa menee sellainen kiekko pariin päivään. Pahe mikä pahe.
 

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viikko sitten tuli 5 vuotta savuttomana täyteen, 9 vuotta kerkisin tuprutella. Yhtään ei tee enää mieli mutta mulla on vieläkin toi viimeinen ostamani punanen L&M aski avaamattomana tossa työpöydän hyllyllä, jostain syystä en saa heitettyä pois.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
En polta, enkä ole koskaan edes maistamaan päätynyt. Oksettaa tuo haju jo kauempaakin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Polttelin tupakkia suunnilleen 20 vuotta epäsäännöllisellä aktiivisuudella. Ikinä ei ollut sellaista, että askin mukana kantaminen olisi ollut vakiojuttu, vaan silti tupakkaa kului. Saatoin olla tupakoimatta päiviä tai viikkoja, mutta viimeistään kapakkaan lähdettäessä aski piti saada jostakin.

Kävin ikämiehenä intin. Sinne mennessäni tupakointitahti oli harva, mutta tuolla perkele opin taas sauhuttelemaan joka päivä. Intin jälkeen homma taas rauhoittui vähitellen. Tupakointi on sosiaalista hommaa, tästä kai oli kyse. Intissä oli parhaat jutut aina tietyllä tupakkipaikalla, johon ikämiehet ja enemmän kouluja käyneet tulivat puhumaan isojen miesten juttuja. Siellä jotkut skapparitkin kävivät jutulla. Kuuli monenlaista.

Jossain 30 ikävuoden paikkeilla tahti harveni. Tupakkaa ostin aika harvoin, mutta ravintolaillan aikana tuli käytyä toisten askeilla. Tai en kieltäytynyt tarjotusta tupakasta, miten vaan. Nyt saattoi mennä viikkojen jälkeen jo kuukausia ilman tupakkaa.

Kun mittariin tuli 35 vuotta, niin tupakan kanssa flirttailu loppui jostain syystä kuin seinään. Siitä tuli yksinkertaisesti huono olo. Eka rööki pitkän tauon jälkeen maistui hyvältä, toinen vähemmän hyvältä, ja loput vaan yksinkertaisesti paskalta. Seuraavana aamuna suu maistui tuhkikselta ja keuhkoista irtosi klimppejä. Siihen loppui se homma, tuosta on aikaa reilut 5 vuotta. Yhden Cohiba-sikarin poltin vielä tuonkin jälkeen, mutta siitäkin on jo tuo noin 5 vuotta.

Nyt pelkkä tupakan haju tuntuu epämiellyttävältä. Mahdollisen tupakkapaikan ohi kuljen suunnilleen hengitystä pidättäen. Aika vaikeaa kuvitella, että ryhtyisin harjoittelemaan enää uudestaan tupakointia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös