Tupakoitko?

  • 13 304
  • 132

Tupakoitko?

  • Kyllä

    Ääniä: 116 23,4%
  • En

    Ääniä: 190 38,3%
  • Harvoin

    Ääniä: 67 13,5%
  • En, mutta olen maistanut

    Ääniä: 101 20,4%
  • Kyllä, mutta yritän päästä irti

    Ääniä: 22 4,4%

  • Äänestäjiä
    496

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Ihan mielenkiinnosta kyselen ovatko jatkoaikalaiset "retkahtaneet." Tämä on turha kysely mutta tämähän on vapaa keskustelu.Itse en polta.
 
F

Flonaldo

No totta ihmeessä. Intissä jäin koukkuun, kun morttituvan kymmenestä kaverista kahdeksan poltti. Ja se ei-polttava oli sellainen pöhlö ettei sen kanssa paljon huvittanut jäädä kökkimään, kun muut lähtivät tupakille. Vähän turhan paljon rahaa menee opiskelijan budjetista, mutta paheensa kullakin.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Joo, kyllä sitä tulee polteltua Camelia aina ehkä aski viikossa, mutta ajattelin lopettaa 30-vuotiaana! (yli 10 vuotta vielä)
 
Viimeksi muokattu:

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Syytä miksen polta voi jokainen katsoa profiilistani iän kohdalta:D
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mikäs ongelma se ikä on olevinaan? Minä ostin jo 14 vuotiaana tupakkaa kaupasta! Ja kyllä sitä aina jostakin saa, vaikka sattuisikin näyttämään vähän nuoremmalta.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
No ihan miten vaan, ei tääl sitä ainakaan kaupast saa, enkä muutenkaan rupee polttaa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
EN! EI MAISTU!

Joskus typeränä teininä maistoin, ei maistunut millekään. En siis ole KOSKAAN POLTTANUT!
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
En polta, enää. Noin kymmenen vuotta tuli poltettua ja nyt oon ollut noin 1 vuoden ja 11 kuukautta polttamatta. Rööki on kyllä oikeasti uskomattoman addiktiivista, edelleen silloin tällöin tekee mieli pössytellä pari röökiä, mutta onneksi on eroon päästy. Eihän sitä nyt enää viitsi ruveta uudestaan keuhkojaan tuhoamaan.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En polta, no smoking.
 
En polta, en ole koskaan polttanut (edes kokeillut siis, mutta kerran - oooohh! - on kyllä tarjottu) enkä tule koskaan kokeilemaankaan uskoisin :D . Cola vie tarpeeksi rahaa tuosta _budjetista_ jos sitä nyt voi edes alaikäisellä budjetiksi sanoa ;) (kumma juttu kun on pakko änkeä noita hymiöitä kaikkialle)
 

Kalba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rööki on muuten hyi hyi mutta parin kaljan jälkeen nam nam, eli olen tyypillinen känni-tuuri-tupakoitsija.
 
Suosikkijoukkue
Hifk,Toronto Maple Leafs!
Punasta L&M menee aika paljon..
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En ole polttanut tupakan tupakkaa, edes pikku humalassa, yli kymmeneen vuoteen. Ensimmäiset röökit vetelin joskus 12-vuotiaana, mutta jotenkin hyödytöntä hommaa se on... Sen jälkeen kun lopetin aikoinaan, niin olen lihonut siitä yli 30 kiloa. Jotkut väittää, että kun lopettaa tupakan polton, niin sitä alkaa lihomaan. Minun kohdalla kai se on ollut niin, ainakin minun mielestä se (väite lihomisesta) pitää paikkaansa. Varmaan se on yksilöllistä, jotkut lihoo ja toiset taas ei. Lihominen voi johtua, ja varmaan johtuukin, muistakin syistä.

Tupakkaa meni aikoinaan yksi aski päivässä. Punasta Marlboroa, tai sitten Light-Marlboroa. Siniraita- tai punaraita Norttia, punaista Belmontia, Aroma- ja/tai Record -sätkiä. Tupakkamakuni oli sellaista keskivertoa vahvempaa tupakkaa, kuten em laadut osoittaa. Minun mielestä tupakan vahvuudella ei ole mitään merkitystä. Jos polttaa, niin polttaa aivan varmasti. Polttaa vaikka jotain vahvaa tai sitten lightiä, niin varmasti polttaa. Ja kaikki tupakka on yhtälailla terveydelle vaarallista, poltit Norttia tai lightiä, niin yhtä lailla se menee henkeen, ja yhtä lailla suorituskyky laskee.

Sitä en ole vaan jälkikäteen tajunnut, että armeijan aikaan piti ennen metsätetsausta tms. fyysistä harjoitusta ennen vetää tupakkaa. Mikähän siinä oli, aina kun oli tetsauksessa tauko, niin aina piti alkaa tupakalle. Ei ollut ihme, että olin sitten aivan piipussa. Vanhempana kun en enää polttanut, niin ei tullut mieleenkään vetää tupakkaa ennen jotain kuntoilua. Henkihän siinä loppuisi.

Kyllä joskus tekee tupakkaa mieli. Esim. hyvä lounas alla, kävelee ulkoilmassa, sopiva tuulenvire tuo sieraimiin miedosti tupakan hajun, niin tuollaisissa olosuhteissa tekee joskus mieli "pössäyttää" tupakka. Tuo on vaan hetken mielijohde, ja lähtee yleensä naurahtaen pois. Sitä minä en vaan tajua, että miksi sitää polttaa koko ajan, miksi sitä ei voi polttaa vain aina silloin tällöin, esim. yhden tupakan viikossa. Minä tunnen kyllä itseni niin hyvin, että jos polttaisin edes yhden tupakan, niin alkaisin silloin polttamaan vakituisesti. Olen sen verta heikko ihminen...

Ihminen, joka polttaa tupakkaa, haisee pahalle. Mitä enemmän polttaa, niin sitä pahemmalle haisee. Sehän on selvää. Tupakoijat eivät taida itsekään tajuta, että kuinka pahalle he haisevatkaan. Jännä homma, kun ulkoilmasta tulee tupakoija tupakalta sisäilmaan, niin hän haisee todella pahalle. Onneksi minun tuttavapiirissä todella pieni vähemmistö polttaa tupakkaa. Näyttää olevan, että tässä suhteessa ihminen iän myötä viisastuu, sillä iän myötä yhä useammat tajuavat lopettaa tupakanpolton. Ja miksei tajuaisi lopettaa, tupakanpoltto on aivan älyttömän turhaa hommaa...

Tämä ei ole sitten mikään moraalisaarna, tuli vaan mieleen... :D
 
Viimeksi muokattu:

Polliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
#28
Maistanu olen. Äitillä menee noin aski päivässä ja menee rahaa helvetisti röökiin... joka välissä "tauko", haiset pahalle jne...ei iske.
 

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
En polta. En ole koskaan polttanut, enkä aio aloittaa. Nuorempana se oli "lähellä", koska kaikki kaverit poltti ja olin ainoa joka ei polttanut.
 

Vesku

Jäsen
Ei ole ollut tarvetta poltella. Tupakoivat ihmiset todellakin haisevat enemmän tai vähemmän, ja tupakkaa täytyy saada tasaisin väliajoin, jollei kyseessä ole mainittuja känni-tuuri -tupakoitsijoita.

Sitä paitsi ei ole kaverilta paljon epäkohteliaampaa kuin panna tupakaksi vieressä, esim. ravintolassa ja siinä se haju sitten tarttuu omiinkin vaatteisiin. Näissä pienemmän mittakaavan ravintoissahan ei ole tupakointikieltoa, ja niinpä lähellä saattaa olla hyvinkin toisissa pöydissä tupakoitsijoita, joita taas ei kiinnosta mitä muut asiakkaat pitävät siitä.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Surullisena myönnän, että aski päivässä tuota menee. Lopettaminen käy mielessä joka kerta nukkumaan mennessä, mutta aamulla taas ensimmäinen ajatus on se, että kohta saa kahvikupin ja tupakan.

Tämänkertaista tupakointirupeamaa on kestänyt kymmenisen vuotta. Sitä ennen muutaman vuoden tauko, kun olin ensin lopettanut tupakoinnin 11-vuotiaana. Juu, kymmenvuotiaana tuli aloitettua, ja alkavassa koukussakin ehdin jo roikkua. Onneksi sentään äidille kiinnijääminen ja C-128:n vetovoima saivat lopettamaan.

Ja Derbylle: asenteesi on oikea. Tupakoinnin aloittamiseen ei ole minkäänlaista syytä. Ja lopettaminen on luvalla sanoen saatanallisen vaikeaa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
tupankki on paha tapa. en koskaan.
 

juntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Välillä menee viikkoja ilman
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös