Tuomo Ruudun taklaus

  • 25 534
  • 455

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Viestin lähetti MdMa
joo annetaan kaikille kusip...ruuduille vaan pelikieltoa. ne on kaikki sikoja eivät osaa pelata/taklata........
3 veljestä :
yksi pelaa jo änärissä, toinen ehkä jo ensi kaudella ja kolmas sm-liigassa......2/3 OSAA Pelata taivastasolla ja kolmas VAAN täällä suomen liigassa....ehkä se siitä osaamisesta......

faktaa fiktioiden sijaan.

=isoveli NHL:n ja pikkuveljet saa tehdä mitä haluaa?
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen lukenut noin puolet tämän ketjun kommenteista (kaikkia ei pysty kykenemään jaksamaan lukea), ja ajattelinpa minäkin kirjata joitakin ajatuksia lähinnä muiden kirjoittajien innoittamana.
Näin eilisen taklauksen kerran hidastettuna; en siis neljästä eri ilmansuunnasta enkä "livenä". Tämän vuoksi mielipiteeni liikkuvat kuta kuinkin yleisellä tasolla.
Ensinnäkin, vaikka säännöt löytyvät sääntökirjasta, ei käytäntö ole suinkaan "helvetin yksinkertaista", kuten joku täällä asian ilmaisi. Jos tilanteita olisi helppo ja "helvetin yksinkertaista" tulkita, niin miksi sitten täälläkin osa on nähnyt M.Ojasen olleen laidassa kiinni, ja toiset näkivät mielestään hänen olleen 1,5 metrin päässä laidasta? Tai miksi taklaus tuli joidenkin mielestä selkään, ja joidenkin mukaan kylkeen? Jos tilanteita on siis niin "helvetin yksinkertaista" tulkita ja nähdä, kuinka tällaiset ristiriitaiset näkemykset ovat edes mahdollisia? On myös muistettava, että tuomari näkee tilanteen kerran LIVENÄ, ei hidastettuna neljästä eri ilmansuunnasta - ja hänen on tehtävä ratkaisunsa "live"-tilanteessa. On siis naurettavaa tuomaroida videoiden kanssa jälkikäteen ja olla olevinaan muita parempi. Kyllä meikäläistäkin raivostutti esimerkiksi Suutarisen telominen, koska kyse oli kannattamani joukkueen pelaajasta. Joidenkin mielestä Paulin ei olisi kuulunut saada tilanteesta sanktiota. Toisaalta myös monet HPK:n pelaajien saamat rangaistukset näyttävät kannattajien silmissä vääriltä. Sääntökirjat ja tunteet siis menevät väkisinkin ristiin. Tuomari on rangaistuksensa antanut, ja sillä sipuli. Tämä oli meikäpojankin Rinkelinmäelläkin tapahtuneen episodin jälkeen hyväksyttävä, kunhan olin saanut purkaa vitutuksen "pihalle". Joidenkin kirjoittajien ylimielisyys muita kohtaan on silmiinpistävä. "Älkää viittikökommentoidakuetteymmärräsääntöjä" -lausunnot eivät ole tarpeen. Täällä pitää saada puhaltaa höyryt pihalle, olivat mielipiteet miten perusteltuja tahansa.
Siksi toisekseen, en ymmärrä NHL:n vetämistä tähän keskusteluun. Siellä päin maailmaa kiekkokulttuuri on toinen, ja meillä omamme. Ei kulttuuria voi vaihtaa tapauskohtaisesti. Jos T.Ruutu nähdään joskus pelaavan NHL:ssä, niin mies oppii siellä niille tavoille, ja se on selvä niin. Täällä kuitenkin pelataan ja tulkitaan tilanteita "suomalaisittain". Jos peliä on tarkoitus koventaa, täytyy myös kiekkoilijoita informoida.
Tuomo Ruutun tuomitseminen Jarkon vuoksi on asiatonta. He ovat sukulaisuudesta huolimatta kaksi eri pelaajaa. Mielestäni siis "negatiiviset ruutulasitkin" saattavat aiheuttaa tuomiohenkeä. Tilanne tilanteena. Jarkko ei ymmärtääkseni ollut paikalla, joten turha tähän on koko sukua sekoittaa.
Mitä tulee pään asentoon, ihmettelenkin kovin, kuinka seurata laidan vieressä kiekon menemisiä, ellei katso hieman jalkoihinsa, jossa se kiekko yleensä on. Ei sitä kiekkoa voi pää pystyssä ja käsikopelolla maasta etsiä. Käsitän kyllä, että luistimennauhoja ei pidä tuijottaa alati, mutta siltä tuskin vältytään - joten M.Ojasen s y y t t ä m i n e n tästä tilanteesta on jo kornia. Eiköhän tapahtumaa olisi syytä arvioida sen, jolla on vauhtia enemmän ja joka näkee toisen asennon paremmin. Jos T.Ruutu ehti ajatella ja keskittyä tekevänsä puhtaan taklauksen, olisi hänen pitänyt ehtiä arvioimaan myös vastustajan asento. Taklauksen puhtaus ei siis vastaavissa tilanteissa ole selitys. Eikä esimerkit NHL:stä ole tarpeen. Vai onko kaikki, mitä NHL:ssä tehdään, oikein ja tavoiteltavaa?
Joidenkin kommenttien mukaan Mäkisellä olisi tänään lupa eilisen vuoksi taklata Jokeri-pelaaja samalla tavoin, mikä kuulostaa kyllä perin omituiselta. Jos on valmis tuomitsemaan T.Ruutun teon, miksi Mäkisen vastaava olisi sen oikeutetumpi? Eikö olisi päin vastoin oikein asettua tällaisten tapahtumien yläpuolelle pitämällä siitä kiinni, ettei "sorru" itse samanlaisiin. Tällöin olisi pokkaa myös arvostella T.Ruutua.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Re: ...janiinhelvetinrumakin

Viestin lähetti flintstone

Ja Machuldaahan sai jo eilen ottaa vaikka millaisilla otteilla ilman pelkoa jäähyistä, joten siitä vain lisää mailoja jalkoihin ja kahvaa kainaloon kyllä se siitä suttautuu ja oikeus jälleen voittaa.

Kehottaisin ainakin Jokeri ihmisiä olemaan hiljaa kahvauksista, kiekottoman miehen estämisestä, yms. Koko Suomi näki eilen minkä värinen paita oli koukkaajalla ja minkä värinen koukattavalla.
Ainoa onnistuminen tuomareilta tuli Ruutun taklauksen yhteydessä. 2 maalia jokereille tuomari virheistä. Toinen maalivahdin häirintä ja toinen yv. maali käsittömän linjattomalla vihellyksellä.

Tänään taas tapellaan toivottavasti Tappara on sisuuntunut sikailusta!!!!
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Re: Re: Re: Re: Edelleen käsittämätöntä

Viestin lähetti hull16

Olen samaa mieltä ja kummasti tulee mieleen tapaus Peltonen :( ja silloin Peltosen puolesta puhujat olivat todella vähissä.
Säännöt ovat kuitenkin tosiaan eri asia kuin moraali .

Aivan kuten sinä nyt puolustelet MOjasta?

Minä en jaksa uskoa tässä tapauksessa mihinkään helvetin filmauksiin, kyllä Pomoa sattui ihan oikeasti. Tuolla ylempänä olevasta viestistä voitkin lukea, ettei häntä tänään kaukalossa nähdä.

PS. Flintti puhalla välillä nenän kautta ulos. Ei tässä olla mitään ajojahtia Tuomoa (tuota pikku enkeliä) kohtaan järjestämässä, kunhan on todettu että fiksummat pelaajat olisivat pelanneet toisin.
 

Jesters

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks, Teemu Selänne #8, ManU
Miesten peli tämä jääkiekko!

Ihan turha väittää, et T. Ruudun taklaus oli mikään vahingoittamisyritys! Taklaus oli ehkä jäähyt arvoinen, koska M. Ojanen oli irti laidasta, mut kaikenlaiset pelikiellot ovat ihan kohtuuttomia. Pitäisi miehen osata ottaa taklauksia vastaan, vaikka ne vähän sivusta tulevatkin!

Toivottavasti Hra Mäkinen pysyy tänään lestissään?!? Mäkinen eilen innostui itse huutelemaan: "Aina sama mies!" Ajattelisi ensin ennen huutamista - edellyttää tietenkin, että pystyy ajattelemaan!?

Jokerit näyttää tänään mistä kana kusee!!!
 

Tobias

Jäsen
Aivan näin

Viestin lähetti mauri
Olen lukenut noin puolet tämän ketjun kommenteista (kaikkia ei pysty kykenemään jaksamaan lukea), ja ajattelinpa minäkin kirjata joitakin ajatuksia lähinnä muiden kirjoittajien innoittamana.
Näin eilisen taklauksen kerran hidastettuna; en siis neljästä eri ilmansuunnasta enkä "livenä". Tämän vuoksi mielipiteeni liikkuvat kuta kuinkin yleisellä tasolla.
Ensinnäkin, vaikka säännöt löytyvät sääntökirjasta, ei käytäntö ole suinkaan "helvetin yksinkertaista", kuten joku täällä asian ilmaisi. Jos tilanteita olisi helppo ja "helvetin yksinkertaista" tulkita, niin miksi sitten täälläkin osa on nähnyt M.Ojasen olleen laidassa kiinni, ja toiset näkivät mielestään hänen olleen 1,5 metrin päässä laidasta? Tai miksi taklaus tuli joidenkin mielestä selkään, ja joidenkin mukaan kylkeen? Jos tilanteita on siis niin "helvetin yksinkertaista" tulkita ja nähdä, kuinka tällaiset ristiriitaiset näkemykset ovat edes mahdollisia? On myös muistettava, että tuomari näkee tilanteen kerran LIVENÄ, ei hidastettuna neljästä eri ilmansuunnasta - ja hänen on tehtävä ratkaisunsa "live"-tilanteessa. On siis naurettavaa tuomaroida videoiden kanssa jälkikäteen ja olla olevinaan muita parempi. Kyllä meikäläistäkin raivostutti esimerkiksi Suutarisen telominen, koska kyse oli kannattamani joukkueen pelaajasta. Joidenkin mielestä Paulin ei olisi kuulunut saada tilanteesta sanktiota. Toisaalta myös monet HPK:n pelaajien saamat rangaistukset näyttävät kannattajien silmissä vääriltä. Sääntökirjat ja tunteet siis menevät väkisinkin ristiin. Tuomari on rangaistuksensa antanut, ja sillä sipuli. Tämä oli meikäpojankin Rinkelinmäelläkin tapahtuneen episodin jälkeen hyväksyttävä, kunhan olin saanut purkaa vitutuksen "pihalle". Joidenkin kirjoittajien ylimielisyys muita kohtaan on silmiinpistävä. "Älkää viittikökommentoidakuetteymmärräsääntöjä" -lausunnot eivät ole tarpeen. Täällä pitää saada puhaltaa höyryt pihalle, olivat mielipiteet miten perusteltuja tahansa.
Siksi toisekseen, en ymmärrä NHL:n vetämistä tähän keskusteluun. Siellä päin maailmaa kiekkokulttuuri on toinen, ja meillä omamme. Ei kulttuuria voi vaihtaa tapauskohtaisesti. Jos T.Ruutu nähdään joskus pelaavan NHL:ssä, niin mies oppii siellä niille tavoille, ja se on selvä niin. Täällä kuitenkin pelataan ja tulkitaan tilanteita "suomalaisittain". Jos peliä on tarkoitus koventaa, täytyy myös kiekkoilijoita informoida.
Tuomo Ruutun tuomitseminen Jarkon vuoksi on asiatonta. He ovat sukulaisuudesta huolimatta kaksi eri pelaajaa. Mielestäni siis "negatiiviset ruutulasitkin" saattavat aiheuttaa tuomiohenkeä. Tilanne tilanteena. Jarkko ei ymmärtääkseni ollut paikalla, joten turha tähän on koko sukua sekoittaa.
Mitä tulee pään asentoon, ihmettelenkin kovin, kuinka seurata laidan vieressä kiekon menemisiä, ellei katso hieman jalkoihinsa, jossa se kiekko yleensä on. Ei sitä kiekkoa voi pää pystyssä ja käsikopelolla maasta etsiä. Käsitän kyllä, että luistimennauhoja ei pidä tuijottaa alati, mutta siltä tuskin vältytään - joten M.Ojasen s y y t t ä m i n e n tästä tilanteesta on jo kornia. Eiköhän tapahtumaa olisi syytä arvioida sen, jolla on vauhtia enemmän ja joka näkee toisen asennon paremmin. Jos T.Ruutu ehti ajatella ja keskittyä tekevänsä puhtaan taklauksen, olisi hänen pitänyt ehtiä arvioimaan myös vastustajan asento. Taklauksen puhtaus ei siis vastaavissa tilanteissa ole selitys. Eikä esimerkit NHL:stä ole tarpeen. Vai onko kaikki, mitä NHL:ssä tehdään, oikein ja tavoiteltavaa?
Joidenkin kommenttien mukaan Mäkisellä olisi tänään lupa eilisen vuoksi taklata Jokeri-pelaaja samalla tavoin, mikä kuulostaa kyllä perin omituiselta. Jos on valmis tuomitsemaan T.Ruutun teon, miksi Mäkisen vastaava olisi sen oikeutetumpi? Eikö olisi päin vastoin oikein asettua tällaisten tapahtumien yläpuolelle pitämällä siitä kiinni, ettei "sorru" itse samanlaisiin. Tällöin olisi pokkaa myös arvostella T.Ruutua.

Tässä on viestiketjun parasta antia tähän asti. Siis Maurin kirjoitus, ei tämä omani :)

Ainoastaan, missä olen aivan eri mieltä, on mainitsemasi kohta että Ruutu "ehti ajatella ja keskittyä puhtaaseen taklaukseen". Tilanteet tapahtuvat kaukalossa ja etenkin finaalipeleissä tosi pitkälti fiilispohjalta, ja Ruudulle tapahtui tässä yksinkertaisesti ylilyönti. Taklaus ei ollut mielestäni mitenkään ERITYISEn törkeä, vaikka törkeä olikin. Mitään ryntäykseen liittyvää en tilanteessa nähnyt. Ojasta ei tapahtumasta voi myöskään syyttää, syy oli kyllä Ruudun, mutta jälleen kerran seuraukset tuntuvat merkitsevän enemmän kuin itse teon vakavuus, kuten tässä ketjussa on tullut jo monesti ilmi. Itselläni ei ole päässä sen paremmin Tappara- kuin Jokerilasejakaan, vaan arvioin tilannetta mahdollisimman objektiivisesti. Tuomo on nyt rangaistuksensa saanut, lisäsanktioita ei tarvita. Ja Ojaselle pikaista paranemista.

Aivan omaan arvoonsa voi jättää keskiaikaista oikeustajua kuvaavat silmä-silmästä lausunnot, eli että Mäkisellä tai jollain muulla pelaajalla olisi jokin oikeus tehdä tulevissa peleissä jotain vastaavaa. Naurettavaa, sanon minä.
 

sojuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit, TPS
Taito ottaa taklaus vastaan?!

Voi hyvä tavaton! Keskustelu jonkun "osaamisesta ottaa taklaus vastaan" on älykkyydeltään ja oikeudenmukaisuudeltaan ihan saman tasoista, kuin jos syyttäisi naista, joka on raiskattu, raiskaukseen houkuttelemisesta! Hävetkää!

Kirjoitin aiemminkin, en-enää-muista-minkä-tapauksen-johdosta, liigan kurinpitolautakunnan rangaistusasteikosta seuraavaa:
TPS; HIFK: 8 ottelua
Muut, paitsi Jokerit: 4 ottelua
Jokerit: 2 ottelua
Asteikkoa on sovellettu tällä kaudella varsin tiukasti, poikkeuksia ei ole juuri ollut. Saa nähdä, vieläkö valitusta linjasta pidetään kiinni...
 

LASSE

Jäsen
Suosikkijoukkue
espoo blues.toronto.manu.saksan jalkapallo yleensä
kiitos nimimerkki mauri

Olen samaa mieltä maurin kanssa, että objektiivista näkökulmaa asiaan taitaa olla mahdoton löytää.Ja muutenkin mielipiteet tupeaa olemaan aika ala-arvoisia.Toivottavasti,ja sen uskon että pelaajat ei lähde millekkään typerälle kostolinjalle.Tosiasia on että eilinen peli oli kokonaisuudessaan helveti hyvä.;)
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Nämä mun kommentit on kyllä suurimmaksi osaksi kieli keskellä suuta

Heitettyä läppää. Kunhan nyt vain hieman piikittelin noita suurimpia tuomareita, joiden mielestä Tuomo ansaitsee suunnilleen niskalaukauksen ja Jokereiden nimimiehetkin muutaman mahdollisimman epäpuhtaan ja mahdollisimman pahasti loukkaannuttavan taklauksen.

Ja vielä kertaalleen että ihan oikeastikko se oli vain ja ainostaan Jokerit joka esti ja käytti mailaa muuhunkin kuin kiekon pelaamiseen? Ja Machuldaahan ei kampattu, eihän? Eikä Puistola lyönyt Pesosta poikittaisella mailalla, eihän? jne jne jne...

PS. Ilmeisesti Janne Ojasellakin on tuomarikortti koska Olli Malmivaaran kamppaus jäähyn näytti jakavan Janne?
 

Carlos

Jäsen
Re: Taito ottaa taklaus vastaan?!

Viestin lähetti sojuz
Voi hyvä tavaton! Keskustelu jonkun "osaamisesta ottaa taklaus vastaan" on älykkyydeltään ja oikeudenmukaisuudeltaan ihan saman tasoista, kuin jos syyttäisi naista, joka on raiskattu, raiskaukseen houkuttelemisesta! Hävetkää!

No voi hyvänen aika... pieni turkulainen muorinkulti siellä on herännyt talviuniltaan... häpeäisit itse kun noin älyttömiä päästelet suustasi. Tosin ymmärrän ettei turkulainen voi ymmärtää jääkiekosta kauhean paljon. Taklauksen vastaanottaminen on vielä tärkeämpi taito (korostaen sanaa taito) kuin itse taklaaminen. Tämä siis jos oma terveys kiinnostaa. Joka hemmetin kerta kun itse kosken kiekkoon, tiedän että jostain voi tulla niitti, ja olen siihen valmiina, myös selän takaa tuleviin. Kantapään kautta senkin opin, mutta nyt osaan ja täytyy sanoa että se on pelastanut paljolta. Kerran sain jopa vastustajalta pelin jälkeen kommentin että minua on hyvä/turvallista/mukava taklata kun tietää että en pienistä lentele pää edellä laitaan, koska katson ympärilleni.

Ottamatta kantaa itse tapaukseen, sanon vain että taklauksen vastaanottamisen opetteleminen todellakin on kiekkoilijalle tärkeää, liian usein se vain laiminlyödään.
 

chandler

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,NY RANGERS
yli 300 viestiä puhtaasta taklauksesta,itse katsoin tilanteen moneen kertaan ja siinä ei kyllä mitään väärää ollut,ymmärrän että tappara fanit ovat vihoissaan kun menetti m.ojasen,mutta kyllä heidänkin pitäisi jo ymmärtää että taklaus oli puhdas.
huonoa säkää,ei muuta.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Ei kyynerpäätä? Katsoinkohan minä eri peliä? Tämä järjen jättiläinen Ruutu osoitti taas, että pelaajien kunnioitus ei kuulu hänen avuihinsa.

Puolen kentän vauhdilla takaviistosta ja hidastuksesta näkyy aivan selvästi, miten MOjasen pää jaa Ruudun käden ja pleksin väliin. Törkeä teloitus ja vähintään finaalipeleistä ulkona saisi olla.

Niin ja edelleen olen sitä mieltä, että Jokerit saisivat voittaa sarjan, mutta ilman teloittajaa.

-ipa rules
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Re: Miesten peli tämä jääkiekko!

Viestin lähetti Jesters
Pitäisi miehen osata ottaa taklauksia vastaan, vaikka ne vähän sivusta tulevatkin [/B]

Noi on mun mielestä ihmeellisiä kommentteja. Olen itse pelannut kiekkoa reilun 10 vuotta, tältä pohjelta voin sanoa että taklausta ei voi ottaa kontrolloidusti vastaan jos tasapaino on mennyt ennen taklausta. Eikä taklausta voi ottaa vastaan jos ei siihen ole varautunut, tai tässä tapauksessa kun ei edes näe pelaajaa..

Jokerit näyttää tänään mistä kana kusee!!! [/B][/QUOTE]

Sieltä smasta paikasta kun eilenkin.... Lehtosen kainalosta!!:D
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sillon kun itse vielä pelasin niin kyllä aika nopeesti tuli kantapään kautta opittua että kun ollaan laidassa kiinni niin siinä ei aleta kumarteleen, ryömimään tai muuten temppuilemaan koska pommi saattaa tulla milloin tahansa ja vaikka pommi olisiki kuinka puhdas tahansa niin pahasti saattaa käydä.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Viestin lähetti chandler
yli 300 viestiä puhtaasta taklauksesta,itse katsoin tilanteen moneen kertaan ja siinä ei kyllä mitään väärää ollut,ymmärrän että tappara fanit ovat vihoissaan kun menetti m.ojasen,mutta kyllä heidänkin pitäisi jo ymmärtää että taklaus oli puhdas.
huonoa säkää,ei muuta.

1 mies irti laidasta
2 taklaajalla n. 10 m vauti

Niin mikä tästä tekee puhtaan?? Sekö että Ruutu ei ollut kyynerpää ylhäällä??

Hyvää säkää että ei käynyt pahemmin!!!
 

Muksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Taito ottaa taklaus vastaan?!

Viestin lähetti sojuz
Voi hyvä tavaton! Keskustelu jonkun "osaamisesta ottaa taklaus vastaan" on älykkyydeltään ja oikeudenmukaisuudeltaan ihan saman tasoista, kuin jos syyttäisi naista, joka on raiskattu, raiskaukseen houkuttelemisesta! Hävetkää!
Itseasiassa oma argumenttisi on se, jonka älykkyys on tuota tasoa.

Kaukaloon mennään tieten ja tarkoituksella pelaamaan jääkiekkoa, mutta puiston läpi ei oikaista tieten ja tarkoituksella, jotta tultaisiin raiskatuksi.

Jääkiekkoon kuuluu taklaaminen aika olennaisesti ja siksipä on ihan viisasta myös osata ottaa taklauksia vastaan. Taklaamisessa ei ole mitään väärää ja siksi on aivan väärin olettaa, että loukkaantumisen syy on aina taklaajassa, sillä niin kamalaa kuin se onkin, toisinaan syy tosiaan on siinä joka sai kipeää.

Luonnollisesti on rumia taklauksiakin, joista tulee loukkaantumisia ja niitä ei pidä puolustella, enkä puolustele. Taklattavan päästäminen defaultina vastuusta tilanteesta riippumatta on kuitenkin kestämätöntä, eikä palvele loukkaantumisten vähentämistä - päinvastoin - koska silloin rikollisiin taklauksiin puuttumisen raja hämärtyy.

Omaa vertaustasi käyttäen: Jokainen aviomies ei ole raiskaaja. Jokaisen aviomiehen syyttäminen raiskaajaksi on myös aika rumaa.
 

laatokka

Jäsen
Taklaus ei koskaan ole puhdas, jos taklataan päätä kehon sijasta. Ruutu hiipi todella raukkamaisesti M.Ojasen taakse ja oikein tähtäsi päähän. Eikö ole jätkässä miestä taklata oikein. Hyvä, ettei Ojanen halvaantunut! Ainoa, mnkä Ruudusta irti sai oli: "En kommentoi". Uskomatonta. Eikä se ole sen miehen eka kerta.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Re: Re: Taito ottaa taklaus vastaan?!

Viestin lähetti Carlos


Tämä siis jos oma terveys kiinnostaa. Joka hemmetin kerta kun itse kosken kiekkoon, tiedän että jostain voi tulla niitti, ja olen siihen valmiina, myös selän takaa tuleviin. Kantapään kautta senkin opin, mutta nyt osaan ja täytyy sanoa että se on pelastanut paljolta. Kerran sain jopa vastustajalta pelin jälkeen kommentin että minua on hyvä/turvallista/mukava taklata kun tietää että en pienistä lentele pää edellä laitaan, koska katson ympärilleni.

Miten sinä otat taklauksen vastaan kun juuri olet laukaissut kiekon ja sinulla on paino tuki jalalla??

Jos väität että joka kerta kun kosket kiekkoon varaudut myös takaapäin tuleviin taklauksii niin ei teidän peleissä kyllä mikään hirveä vauhti voi olla...
 

Phillyflu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, Rangers
Re: Re: Miesten peli tämä jääkiekko!

Viestin lähetti TBK


Noi on mun mielestä ihmeellisiä kommentteja. Olen itse pelannut kiekkoa reilun 10 vuotta, tältä pohjelta voin sanoa että taklausta ei voi ottaa kontrolloidusti vastaan jos tasapaino on mennyt ennen taklausta. Eikä taklausta voi ottaa vastaan jos ei siihen ole varautunut, tai tässä tapauksessa kun ei edes näe pelaajaa..

En tiedä missä sarjassa olet pelannut mutta jo divaritasolla tulee pelaajan KOKO AJAN OLLA VARAUTUNUT TAKLATUKSI JOUTUMISELLE (pelikokemusta myös takana). Jos ei siihen osaa/tajua olla varautunut on parempi pelata höntsäsarjoissa.

Ruudun taklaus oli kuitenkin mielestäni turha ja likainen
 

poppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No jo on...

Täysin käsittämättömiä ovat ne puheet, jotka jollakin tavalla
puolustelevat T.Ruudun aivotonta toimintaa. Miten sitä voi
puolustella, jos mies on selin, eikä näe voidakseen väistää tuota
raukkamaista temppua.
Ei se ole mikään leikin asia, jos on vaakalaudalla ihmisen
terveys. Onneksi ei sattunut pahemmin. Kyllähän se tiedetään,
että tällainen toiminta on Ruuduilla "sukuvika." Toivottavasti
kyseinen mies ei enää tänä kautena pelaa.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Re: Re: Re: Miesten peli tämä jääkiekko!

Viestin lähetti Phillyflu


En tiedä missä sarjassa olet pelannut mutta jo divaritasolla tulee pelaajan KOKO AJAN OLLA VARAUTUNUT TAKLATUKSI JOUTUMISELLE (pelikokemusta myös takana). Jos ei siihen osaa/tajua olla varautunut on parempi pelata höntsäsarjoissa.

Ruudun taklaus oli kuitenkin mielestäni turha ja likainen

Jos kerran divareissa osataan jo olla koko ajan vaurautuneita tauklaukselle, niin miksi sm-liigassa tai jopa NHL:ssä tulee jatkuvasti ns. puuntakaa taklauksia??

Eihän niitä tulisi jos siihen taklaukseen oli varautunut!!

(II-divaria)
 

chandler

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,NY RANGERS
TBK

1.oliko se ojanen irti laidasta,mielestäni ei
2.vauhtia saa ottaa vaikka 100m kunhan taklaus on puhdas,ei sillä vauhdilla ole mitään tekemistä taklauksen puhtauden kanssa,kunhan on kädet ja maila alhaalla eikä mitään hyppyjä

oletko joskus kuullut sanonnan pää pystyssä
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Voi Chandler hyvä, jos sitä vauhtia ottaa sen sata metriä, se on ryntäys eikä se ole sääntöjen sallima puhdas taklaus.

Mistä näitä peliä ymmärtämättömiä sääntötietäjiä oikeen sikiää!
 

Phillyflu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, Rangers
Re: Re: Re: Re: Miesten peli tämä jääkiekko!

Viestin lähetti TBK


Jos kerran divareissa osataan jo olla koko ajan vaurautuneita tauklaukselle, niin miksi sm-liigassa tai jopa NHL:ssä tulee jatkuvasti ns. puuntakaa taklauksia??

Eihän niitä tulisi jos siihen taklaukseen oli varautunut!!

(II-divaria)

Jos sinulla on laidan lähellä juuri ollut kiekko lavassa, niin eikö olekin suht´hyvä mahdollisuus, että joku ajaa tilanteen loppuun ja joudut taklatuksi?

Totta kai vastapalloja ym. taklauksia tulee, kun pelaajan huomiokyky tilanteessa on muualla. Silloin yleensä sanotaan (usein myös omassa porukassa) "pää ylhäällä, poika" eikö?

Kuten sanoin, en silti katso Ruudun taklausta puhtaaksi.
 

Carlos

Jäsen
Re: Re: Re: Taito ottaa taklaus vastaan?!

Viestin lähetti TBK


Miten sinä otat taklauksen vastaan kun juuri olet laukaissut kiekon ja sinulla on paino tuki jalalla??

Kyllähän sen voi kiekkoa lyödessään pitää huolen ettei ole täysin poissa tasapainosta, ja vähintään pitää pään pystyssä+lihakset viritettyinä. Jos taklaus sitten tulee ja lentää päin laitaa, yleensä ei tule mitään, joskus ehkä mustelma/pieni ventti naamassa, ja pahimmillaankin vain ilmat pihalle.

Tokihan aina välillä sattuu että joku pääsee yllättämään, mutta ne ovat sitten näitä tämän lajin riskejä joiden kanssa joutuu elämään. Todellakin, kukaan ei pakota jäälle.

Viestin lähetti TBK


Jos väität että joka kerta kun kosket kiekkoon varaudut myös takaapäin tuleviin taklauksii niin ei teidän peleissä kyllä mikään hirveä vauhti voi olla...

Lähinnä tarkoitin esim. laidan vieressä, käytännössä seisoessa paikallaan. Ja juu, ei meillä vauhti mikään päätä huimaava ole, mutta sen verran kuitenkin että rullatuoliin voi päästä jos on täysin varomaton, ja viihtyypä joukoissa pari ex-liigakiekkoilijaakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös