Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 068 389
  • 4 549
Suosikkijoukkue
IFK
Selitätkö vielä, että miten sitä pitäisi tietää kuka missäkin seisoo, jos tulee yksittäiseen peliin ja haluaa kokea tunnelman seisomakatsomossa? Onko se nyt pelkästään kausarilipun omaaville tai muutoin vakkareille, eikä yksittäisten pelien kävijät ja tunnelmanhaistelijat ole tervetulleita?


Olen taatusti viimeinen henkilö ohjeistamaan muita pystärin katsomokäyttäytymisen suhteen.
Itse toivotan irtolipuilla tulevat erittäin mielelläni etenkin niihin marraskuun räntäisiin Sportti- ja Jukuripeleihin. Tilaa katsomossa riittää, ja halliin mahtuu ääntä. Itse pyrin tulemaan halliin aina mahdollisimman aikaisin, ja seisoskelen aina samalla paikalla. Joskus joku saattaa olla siinä käyttämälläni paikalla, mutta en jaksa siitä kauheasti stressata, koska tilaa vieressä on minullekin. Itse en kovin mielelläni mene siitä omasta 'lähipiiristäni' kauemas, koska tiedän olevani silloin jonkun muun 'reviirillä'. Mutta hermo palaa niihin erätaukojen uppgreidaajiin, joiden mielestä vessassakäynti jättää paikan vapaaksi. Ei jätä.

Kevään playoff-peleihin katsomoon tungetaan olipa sinne lippua tai ei. Välillä jengiä on ollut selvästi liikaa, ja itsekseni olen ihmetellyt, miksei järkkärit tai pelastuslaitoksen edustaja ole asiaan puuttunut. Pahin kikkare tuulettimeen on katsomon romahtaminen, mille on nyt tässä ajatuksena kiva naureskella. Tosiasia vaan on, että niitä on tapahtunut ja tulee tapahtumaan. Käyn halliin tultuani heittämässä rotsini varatun paikan merkiksi, ja toistaiseksi tuo on toiminut. Olen kausarin maksaneena ja hallin auettua sisään tulevana mielestäni tuohon oikeutettu. Ja varaan todellakin sen paikan itselleni, enkä sille joka haluaisi tulla peliin viimetinkaan, ja saada hyvän vapaan paikan ilman vastinetta. Ei toimi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olen taatusti viimeinen henkilö ohjeistamaan muita pystärin katsomokäyttäytymisen suhteen.
Itse toivotan irtolipuilla tulevat erittäin mielelläni etenkin niihin marraskuun räntäisiin Sportti- ja Jukuripeleihin. Tilaa katsomossa riittää, ja halliin mahtuu ääntä. Itse pyrin tulemaan halliin aina mahdollisimman aikaisin, ja seisoskelen aina samalla paikalla. Joskus joku saattaa olla siinä käyttämälläni paikalla, mutta en jaksa siitä kauheasti stressata, koska tilaa vieressä on minullekin. Itse en kovin mielelläni mene siitä omasta 'lähipiiristäni' kauemas, koska tiedän olevani silloin jonkun muun 'reviirillä'. Mutta hermo palaa niihin erätaukojen uppgreidaajiin, joiden mielestä vessassakäynti jättää paikan vapaaksi. Ei jätä.

Kevään playoff-peleihin katsomoon tungetaan olipa sinne lippua tai ei. Välillä jengiä on ollut selvästi liikaa, ja itsekseni olen ihmetellyt, miksei järkkärit tai pelastuslaitoksen edustaja ole asiaan puuttunut. Pahin kikkare tuulettimeen on katsomon romahtaminen, mille on nyt tässä ajatuksena kiva naureskella. Tosiasia vaan on, että niitä on tapahtunut ja tulee tapahtumaan. Käyn halliin tultuani heittämässä rotsini varatun paikan merkiksi, ja toistaiseksi tuo on toiminut. Olen kausarin maksaneena ja hallin auettua sisään tulevana mielestäni tuohon oikeutettu. Ja varaan todellakin sen paikan itselleni, enkä sille joka haluaisi tulla peliin viimetinkaan, ja saada hyvän vapaan paikan ilman vastinetta. Ei toimi.

Jos järkkärit kysyisivät kausaria nähtäväksi siinä verhojen kohdalla pelin alkuun asti, niin silläkin paranisi homma heti. Nyt ei kysytä sitä, ja homma on päässyt vähän villiksi välillä.

Mutta kyllä sekin vituttaa, että jos et töistä ehdi kovin aikasin paikoille suosituimmissa peleissä, ja paikat täynnä, niin missäs sitten katot peliä. Omistat kausarin fanikatsomoon, mutta katot peliä käytävällä tv:stä vai mistä? Kerran kysyin järkkäriltä asiaa, ja sanoi vaan että tää nyt on tällasta täällä ja iso epäkohta. Niinpä!

Mutta nää on näitä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse en kovin mielelläni mene siitä omasta 'lähipiiristäni' kauemas, koska tiedän olevani silloin jonkun muun 'reviirillä'. Mutta hermo palaa niihin erätaukojen uppgreidaajiin, joiden mielestä vessassakäynti jättää paikan vapaaksi. Ei jätä.

Kevään playoff-peleihin katsomoon tungetaan olipa sinne lippua tai ei. Välillä jengiä on ollut selvästi liikaa, ja itsekseni olen ihmetellyt, miksei järkkärit tai pelastuslaitoksen edustaja ole asiaan puuttunut. Pahin kikkare tuulettimeen on katsomon romahtaminen, mille on nyt tässä ajatuksena kiva naureskella. Tosiasia vaan on, että niitä on tapahtunut ja tulee tapahtumaan. Käyn halliin tultuani heittämässä rotsini varatun paikan merkiksi, ja toistaiseksi tuo on toiminut. Olen kausarin maksaneena ja hallin auettua sisään tulevana mielestäni tuohon oikeutettu. Ja varaan todellakin sen paikan itselleni, enkä sille joka haluaisi tulla peliin viimetinkaan, ja saada hyvän vapaan paikan ilman vastinetta. Ei toimi.

Vähän pistää hymyilyttämään nämä reviiri-kommentit. Toki arvostan niitä, jotka kausarin ostavat ja jaksavat sinä marraskuun räntäisenä tiistai-iltanakin raahautua hallille, mutta mielestäni reviirit ja hierarkiat kuuluvat mielummin nelinkontin kulkeville. Kausarin ostavat saavat kuitenkin palkkiona jo alemman hinnan ottelua kohden, joten täyden hinnan maksavat ansaitsevat mielestäni ihan sananlaisen kohtelun ja elämyksen kuin muutkin.

Itse asia tuntuu jakavan hyvin mielipiteitä ja itse olen kallistunut varaamattomuuden puolelle. En nyt vessatauolla keneltäkään paikkaa veisi, mutta onhan se nyt kummallista, jos 20min ennen matsin alkua katsomo on puoliksi täynnä takkia, huivia, milloin mitäkin. Mielestäni hotellin rantatuolien pyyhe -vertaus on varsin osuva. Syykin on varsin ilmiselvä. Tuo varaaminen luo tilanteen (jos siis kaikki toimisivat näin), että hallille pitäisi aina tulla vain aikaisemmin ja aikaisemmin, jotta mahtuu tai saa sopivan paikan. Nykyinen järjestely "toimii" siis vain sen takia, että kaikki eivät niitä paikkoja tule varaamaan, eli systeemi pysyy tasapainossa ainoastaan ns. "rehdisti" toimivien kustannuksella. Erätauolla paikan pitäminen on puolestaan mielestäni ok, koska kaikki joka tapauksessa lähtevät ja tulevat about samaan aikaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: McK

444

Jäsen
Millähän todennäköisyydellä sitä ehtii huomenna peliin? Posti on toimittamassa pakettia välillä 17-21 (koska oli vain huonoja ja vielä huonompia vaihtoehtoja) ja jos vielä 18:aan osuu niin ehdin singahtaa äänennopeudella hallille. Se että tuo toimitus edes kerrankin osuisi aikahaarukan alkupäähän vaatiikin sitten huikeaa munkkia ynnä muita herkkuja. Yleensähän se toimitusaika on todellisuudessa vähän sen ”viimeisen mahdollisen” jälkeen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vähän pistää hymyilyttämään nämä reviiri-kommentit. Toki arvostan niitä, jotka kausarin ostavat ja jaksavat sinä marraskuun räntäisenä tiistai-iltanakin raahautua hallille, mutta mielestäni reviirit ja hierarkiat kuuluvat mielummin nelinkontin kulkeville. Kausarin ostavat saavat kuitenkin palkkiona jo alemman hinnan ottelua kohden, joten täyden hinnan maksavat ansaitsevat mielestäni ihan sananlaisen kohtelun ja elämyksen kuin muutkin.

Itse asia tuntuu jakavan hyvin mielipiteitä ja itse olen kallistunut varaamattomuuden puolelle. En nyt vessatauolla keneltäkään paikkaa veisi, mutta onhan se nyt kummallista, jos 20min ennen matsin alkua katsomo on puoliksi täynnä takkia, huivia, milloin mitäkin. Mielestäni hotellin rantatuolien pyyhe -vertaus on varsin osuva. Syykin on varsin ilmiselvä. Tuo varaaminen luo tilanteen (jos siis kaikki toimisivat näin), että hallille pitäisi aina tulla vain aikaisemmin ja aikaisemmin, jotta mahtuu tai saa sopivan paikan. Nykyinen järjestely "toimii" siis vain sen takia, että kaikki eivät niitä paikkoja tule varaamaan, eli systeemi pysyy tasapainossa ainoastaan ns. "rehdisti" toimivien kustannuksella. Erätauolla paikan pitäminen on puolestaan mielestäni ok, koska kaikki joka tapauksessa lähtevät ja tulevat about samaan aikaan.

Tuossa kirjoituksessasi on ristiriitaa kyllä nyt. En ota nyt siihen kantaa, onko huiveilla tai takeilla varaaminen ok, mutta mielestäsi siis pitäisi olla oikeus kaikilla hallissa muilta paikoilta kausarin omaavilla tulla seisomapaikoille koska tahansa? Kyllä sitä nytkin tehdään vaikka ei varmastikaan saisi (kun ei tarkisteta kortteja). Mutta jos sitä tehtäisiin vielä isommassa mittakaavassa, niin sitten sinne vasta aikaisin pitäisi mennäkin.

Sulla on se optio mennä omaan istumapaikkaasi takaisin, mutta mihin fanikatsomon kausarilainen menee peliä kattomaan, jos se fanikatsomo on jo täynnä? Kun ei oikeen jostain käytävän TV:stä huvita katsoa, jos ei oo kovin aikasin ehtiny suosittuun peliin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuossa kirjoituksessasi on ristiriitaa kyllä nyt. En ota nyt siihen kantaa, onko huiveilla tai takeilla varaaminen ok, mutta mielestäsi siis pitäisi olla oikeus kaikilla hallissa muilta paikoilta kausarin omaavilla tulla seisomapaikoille koska tahansa? Kyllä sitä nytkin tehdään vaikka ei varmastikaan saisi (kun ei tarkisteta kortteja). Mutta jos sitä tehtäisiin vielä isommassa mittakaavassa, niin sitten sinne vasta aikaisin pitäisi mennäkin.

Sulla on se optio mennä omaan istumapaikkaasi takaisin, mutta mihin fanikatsomon kausarilainen menee peliä kattomaan, jos se fanikatsomo on jo täynnä? Kun ei oikeen jostain käytävän TV:stä huvita katsoa, jos ei oo kovin aikasin ehtiny suosittuun peliin.

En tiedä mihin kohtaan kirjoitustani viittaat, mutta en mielestäni missään kohtaa sanonut, että seisomapaikoille voisi tulla muista katsomoista. Pahoittelut, jos tällainen kuva kommenteistani välittyi. Siis tietysti vain seisomakatsomoon lipun omaavilla on oikeus sinne tulla. Samalla tavalla kuin hotellin altaallekin saa tulla vain hotellin asiakkaat. Se ei tietenkään poista yksinään kuvaamaani ongelmaa, joka takeilla (tai pyyhkeillä) varailusta syntyy. Jos kaikki varaisivat vaatekappaleella paikan ja lähtisivät sen jälkeen bisselle, hodarille, pehmikselle, kuka minnekin, niin hallille pitäisi aina tulla aikaisemmin ja aikaisemmin, jotta saat mieluisan paikan. Myös välillä pleijareissa tuntuu, että katsomo on ylibuukattu jo ilman näitä katsomonvaihtajia, jolloin paikatta jääminenkin olisi mahdollista.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
..Kausarin ostavat saavat kuitenkin palkkiona jo alemman hinnan ottelua kohden, joten täyden hinnan maksavat ansaitsevat mielestäni ihan samanlaisen kohtelun ja elämyksen kuin muutkin...

Ok, pahoittelut täältäkin jos/kun väärinkäsitystä ilmassa. Eli tähän ylläolevaan viittasin. Tuosta saa sen kuvan, että jos on maksanut hieman kalliimman kausarin (numeroitu istumapaikka jostain), niin voi halutessaan pitää aina option fanikatsomoon, kun on oikeus kokea sama fiilis :)

Tervetuloa vaan jos on kunnolla tilaa, niin sehän on vaan parempi tunnelman kannalta. Mutta ei noissa suosituimmissa peleissä ole hyvä istumapaikan omaavilla tulla sinne, kun saattaa helposti sitten fanikausarin omaavia jäädä kokonaan ilman paikkaa hallissa. Poffeissa menee ihan perseelleen tuo, mutta katotaan nyt esim. tämän ekan viikon runkkaripelit myös asian kanssa. Voi tulla taas pientä "rappustaistelua" järkkäreiden kans. Siitä ollaan kyllä sanomassa, mutta kortteja ei viitsitä kattoa.

Mutta joo, ethän sitä mieltä ollutkaan, että vapaa meno on jees. Ja nää on muutenkin näitä massiivisia ihmiskunnan ongelmia, joista selviäminen on korkeamman luokan rakettitiedettä ja matematiikkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
IFK
mutta onhan se nyt kummallista, jos 20min ennen matsin alkua katsomo on puoliksi täynnä takkia, huivia, milloin mitäkin. Mielestäni hotellin rantatuolien pyyhe -vertaus on varsin osuva. Syykin on varsin ilmiselvä. Tuo varaaminen luo tilanteen (jos siis kaikki toimisivat näin), että hallille pitäisi aina tulla vain aikaisemmin ja aikaisemmin, jotta mahtuu tai saa sopivan paikan. Nykyinen järjestely "toimii" siis vain sen takia, että kaikki eivät niitä paikkoja tule varaamaan, eli systeemi pysyy tasapainossa ainoastaan ns. "rehdisti" toimivien kustannuksella.

Näitä varauksia ei tee pelkästään kausarin pystäriin ostaneet, vaan myös irtolippulaiset ja muista katsomoista tulevat. Niitä varauksia tehdään sillä perusteella, että ollaan ensimmäisenä sille paikalle tulija siinä pelissä. Minkä ihmeen takia kenenkään pitäisi odottaa juuri sinua tai ketään muutakaan asettautumaan mieleiselleen paikalle ennen oman paikkansa valitsemista? Jos joku käyttää aikaansa tulemalla hallille poffipeleissä kaksi tuntia ennen pelin alkua, niin se on hänen valintansa ajankäytölleen, ja hänellä on ko. katsomon lipun haltijana oikeus mennä mieleiselleen paikalle, sekä varata se itselleen jos siitä haluaa poistua jotain muuta hallissa ennen ottelun alkua tehdäkseen. First in/first serve. Kausikorttilaiset ovat omineen käytännön, että seisoskellaan samoilla paikoilla koko kausi, riippumatta siitä koska joku satunnainen pelissä kävijä haluaa peliin tulla.

Eniten casessa minua pelottaa se, että omatekoisilla uima-allas-säännöillä varauksia purkava saa aikaan konfliktin, jossa joku sivullinen saa osuman. Silloin IFK:lla ei ole mitään muuta mahdollisuutta, kuin lakkauttaa seisomakatsomo välittömästi, ja myydä paikat normaaleina istumalippuina. Silloin kaikki ovat häviäjiä.

Mutta tänäänhän on PELIPÄIVÄ! Siispä pikkuhiljaa hallin suuntaan jonottamaan sisäänpääsyä, ja varaamaan paikkaa!

over and out
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Eniten casessa minua pelottaa se, että omatekoisilla uima-allas-säännöillä varauksia purkava saa aikaan konfliktin, jossa joku sivullinen saa osuman. Silloin IFK:lla ei ole mitään muuta mahdollisuutta, kuin lakkauttaa seisomakatsomo välittömästi, ja myydä paikat normaaleina istumalippuina. Silloin kaikki ovat häviäjiä.
Jos jonkun täytyy antaa jotain osumia jääkiekko-ottelun katsomossa, suosittelen kyseisiä henkilöitä pysymään poissa yleisötapahtumista tai/ja hakeutumaan hoitoon. Jos ongelmien ratkaisukyky on luokkaa neandertalilainen, niin ei ehkä kannata ihmisten ilmoille lähteä. Toki nämä sankarit ovat niitä viimeisiä, jotka sen tajuavat.
Mielestäni ainoa mahdollisuus IFK:lla/lippujen myyjällä on määritellä käytäntö ja säännöt. Saako varata tai ei. Helpointa olisi, jos seisomapaikoille, jotka siis oikeasti ovat istumapaikkoja, myytäisiin paikkaliput. Mielestäni edelleen oli virhe tehdä tuohon seisomakatsomo. Sinällään tämä asia ei minua koske tai kiinnosta, kun olen aikuinen mies ja käyn ainoastaan istumapaikoilla lätkämatseissa.
 

444

Jäsen
Näitä varauksia ei tee pelkästään kausarin pystäriin ostaneet, vaan myös irtolippulaiset ja muista katsomoista tulevat. Niitä varauksia tehdään sillä perusteella, että ollaan ensimmäisenä sille paikalle tulija siinä pelissä. Minkä ihmeen takia kenenkään pitäisi odottaa juuri sinua tai ketään muutakaan asettautumaan mieleiselleen paikalle ennen oman paikkansa valitsemista? Jos joku käyttää aikaansa tulemalla hallille poffipeleissä kaksi tuntia ennen pelin alkua, niin se on hänen valintansa ajankäytölleen, ja hänellä on ko. katsomon lipun haltijana oikeus mennä mieleiselleen paikalle, sekä varata se itselleen jos siitä haluaa poistua jotain muuta hallissa ennen ottelun alkua tehdäkseen. First in/first serve. Kausikorttilaiset ovat omineen käytännön, että seisoskellaan samoilla paikoilla koko kausi, riippumatta siitä koska joku satunnainen pelissä kävijä haluaa peliin tulla.

Eniten casessa minua pelottaa se, että omatekoisilla uima-allas-säännöillä varauksia purkava saa aikaan konfliktin, jossa joku sivullinen saa osuman. Silloin IFK:lla ei ole mitään muuta mahdollisuutta, kuin lakkauttaa seisomakatsomo välittömästi, ja myydä paikat normaaleina istumalippuina. Silloin kaikki ovat häviäjiä.

Mutta tänäänhän on PELIPÄIVÄ! Siispä pikkuhiljaa hallin suuntaan jonottamaan sisäänpääsyä, ja varaamaan paikkaa!

over and out
Mä teen noin myös aina suosikkiartistieni keikalla: juoksen heti ovien auettua sinne lavan eteen, ripustan rotsini siihen kaiteelle ja sen jälkeen lähden tutustumaan keikkapaikan antimiin. 5 min ennen pääesiintyjän lavalle nousua auraan tieni väkijoukon läpi sinne eteen omalle tyhjillään olevalle paikalleni. Toimii kuin intialainen käymälä.

Ei ne seisomakatsomon paikat turhaan ole myyty numeroimattomina. Enkä minä ainakaan seuraa eri otteluita koskaan samalta paikalta.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Paljonko hallissa oli eilen silmämääräisesti väkeä paikalla?

Liigan sivujen määrät ovat aina aika reilusti ylöspäin.

Kyllä se ilmoitettu määrä (vähän alle 7000) varmaan pitää paikkaansa, tai ainakin näytti siltä. Ensin näytti olevan oudonkin paljon tyhjää avausmatsiksi, mutta sitten aika viimetinkaan yleisöä valui katsomoihin ihan hyvin. Arkipeleissä muutenkiin jengi tulee myöhempään sinne vrt viikonloppu.

Toivottavasti huomenna ollaan taas 7000 tai yli, kun perjantai ja kaikkee...
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Ei suoranaisesti liity tunnelmaan mutta saiko joku sen mainostetun "Restis-appilla -50% safkoista" alennuksen toimimaan? Sillä kysyn kun iOS-appi ei anakaan olisi antanut penninjeniä alennusta safkoista ei ennen ottelua eikä ottelun aikana.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Paljonko hallissa oli eilen silmämääräisesti väkeä paikalla?

Liigan sivujen määrät ovat aina aika reilusti ylöspäin.

Kyllä siellä varmaan aika lailla ilmoitettu oli. Ihmettelin että A2:ssa oli poikkeuksellisen paljon tyhjää, siis
oikein reippaasti. Enemmän kuin yleensä. Avausmatsissa olisi tietysti kiva olla enemmän, mutta keskiviikko.
 

Makija

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Minkä ikäisinä porukka on tuonut penskojaan hallille? Tänään pitäisi tuoda 3,5-vuotias ensimmäistä kertaa Nordikselle ja vähän ehkä jännittää!
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Minkä ikäisinä porukka on tuonut penskojaan hallille? Tänään pitäisi tuoda 3,5-vuotias ensimmäistä kertaa Nordikselle ja vähän ehkä jännittää!

Itse vein veljenpojan matsiin vähän tuota nuorempana. Eihän se matsi jaksanut kiinnostaa koko aikaa niin mentiin (muistaakseni) pihalle kävelemään. Onneksi ei ollut kyseessä HIFKn matsi muuten olisi voinut ottaa päähän. Eli kannattaa kokeilla ensin vaikka harkkamatsissa, Mestis tai muussa ei niin tärkeässä matsissa miten penska jaksaa keskittyä peliin.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Minkä ikäisinä porukka on tuonut penskojaan hallille? Tänään pitäisi tuoda 3,5-vuotias ensimmäistä kertaa Nordikselle ja vähän ehkä jännittää!
Mä aloitin tuomaan tytärtäni kun oli noin kolmen ikäinen. Alkuun aina eka erä meni ihmetellessä ja toinen erä poppareiden voimalla ja kolmas sitten karkkien avulla. Pikkuhiljaa alkoi kiinnostua itse pelista ja nyt 19 v. HIFK-fani. Vaikka asui äitinsä kanssa Hämeenlinnassa.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Vieläkö alle 7 v pääsee ilmaiseksi sisään? Näin oli 2000-luvun alussa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Minkä ikäisinä porukka on tuonut penskojaan hallille? Tänään pitäisi tuoda 3,5-vuotias ensimmäistä kertaa Nordikselle ja vähän ehkä jännittää!

Poika taisi olla 7-vuotias ja tyttö oli 8-vuotias. Tapauskohtaista tietysti, mutta paljon pienempien on ehkä hankala jaksaa keskittyä. Keskiviikon matsissa näin käytävällä äitinsä kanssa yhden nassikan kävelemässä pelipaita päällä ja kuulokkeet päässä, veikkaan ettei ollut kuin enintään 2-vuotias, mahtavan näköinen.
 

Mikel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Liverpool
Minkä ikäisinä porukka on tuonut penskojaan hallille? Tänään pitäisi tuoda 3,5-vuotias ensimmäistä kertaa Nordikselle ja vähän ehkä jännittää!

Terve!

Meillä oli neiti 4 kk, kun oli Padan matsissa ekaa kertaa. No, se meni nukkuessa ja hyvin.

Viime kaudella oltiin samaisen neidin ollessa kolmen ikäinen ja hänen pikkuveljensä ollessa yhden vanha Ässien loppukauden pelissä (eipä ollut paljoa väkeä, niin päätettiin lähteä) ja reissu meni hienosti.
Tosiaan, popparia, Trippiä, jotain fanikrääsää ja koko ajan valmius olla lähdössä jonnekin.

Jääkone on must! Eka erätauko saattaa mennä Zambonia ihmetellessä.

Niin ja miedän neidiltä sateli viime kevään matsissa mm. seuraavia kysymyksiä: "Äiti, miksi noilla tytöillä (Ässät Ice Girls oli jäällä pelikatkolla) ei ole housuja jalassa", "miksi noilla pojilla on noin hassut housut?"(pelaajien toppikset) ja miksi toi tuomari istuu tuossa" (linjuri oli pudottamassa kiekkoa aloituksessa).

Hauskaa matsi-iltaa, hyvin se menee, ihan varmasti :)

T: nimim. huomenna perheen kanssa Isomäkeen
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitti vinkeistä kaikille! Eiköhän kundi jaksa poppareiden voimalla ainakin vähän aikaa pysyä paikoillaan. Illalla sitten näkee, että miten homma pelittää.

Sylivauvoina ovat omani aloittaneet käymisensä ja hyvin meni peltorit korvissa. Nukkuivat pääasiassa vaunuissa katsomoiden alla ja vaksit heilutteli, kun tapahtui liikehdintää. Kiitos vakseille loistavasta asiakaspalvelusta. Vähän isompina etsittiin tyhjiä vierekkäisiä penkkejä, koska maksettuja lippuja oli vain aikuisille. Kiinnostuksen taso riippui kulloisestakin päivästä ja lapsesta ”evvk:sta” aina ”seuraa koko pelin alusta loppuun”.

Kattavan kokemukseni perusteella sanoisin, että puhelimeen kannata varata akkua ja antaa lapsen katsoa ohjelmia vaikka koko peli, koska hyvin harvaa lasta jaksaa peli itse kovin pitkään kiinnostaa. Eväitä PALJON (ottakaa omiakin). Vikassa erässä alkaa luultavasti väsy painaa muutenkin, joten kannattaa varautua aikaiseen lähtöön. Ihan ensimmäiseen kitinään ei kannata kuitenkaan antautua :). Tapahtumana lasten kanssa katsominen on Ö-luokkaa, mutta se menee ohi ajan kanssa, kun kasvavat.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kiitti vinkeistä kaikille! Eiköhän kundi jaksa poppareiden voimalla ainakin vähän aikaa pysyä paikoillaan. Illalla sitten näkee, että miten homma pelittää.

Sellanen homma on jäänyt jostain syystä mieleen, että kun kaverini vei lapsensa ekaa kertaa peliin juuri tuossa 3-4 vuoden iässä, niin lapselle pelin kohokohta oli ollut...
...ei, ei ollenkaan meidän punainen ja mahtava IFK, vaan jääkone :D Siinä riitti ihmettelemistä, ja erän verran sitä piti taas odotella sitten :D
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä yritin pari kertaa viedä kundia alle kouluikäisenä, mutta ei siitä oikein ollut iloa kummallekaan. Oma peliin keskittymiseni jäi aika vajaaksi ja kundikaan ei jaksanut katsella kuin pikkuisen alusta. Sittemmin on käyty jonkun verran harjoittelemassa Mestis-peleissä, joissa ei niin haittaa, vaikka ei peliä kunnolla näkisikään ja joutuisi lähtemään kesken pois. Nyt jäbä on 10 v ja hallilla käydään hyvällä ja sitoutuneella fiiliksellä ja aina kun ei mennä, niin kotikatsomo on viritetty ja whatsapp laulaa pitkin päivää, kun kokoonpanoja julkistetaan yms.

Noin yleisesti suurin huoli jääkiekkoon liittyen on tällä hetkellä se, että Maple Leafsilla ei ole sellaista varausvuoroa ensi kesänä, että Lundell olisi menossa sinne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös