Lätty-ylämummo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- IFK
Selitätkö vielä, että miten sitä pitäisi tietää kuka missäkin seisoo, jos tulee yksittäiseen peliin ja haluaa kokea tunnelman seisomakatsomossa? Onko se nyt pelkästään kausarilipun omaaville tai muutoin vakkareille, eikä yksittäisten pelien kävijät ja tunnelmanhaistelijat ole tervetulleita?
Olen taatusti viimeinen henkilö ohjeistamaan muita pystärin katsomokäyttäytymisen suhteen.
Itse toivotan irtolipuilla tulevat erittäin mielelläni etenkin niihin marraskuun räntäisiin Sportti- ja Jukuripeleihin. Tilaa katsomossa riittää, ja halliin mahtuu ääntä. Itse pyrin tulemaan halliin aina mahdollisimman aikaisin, ja seisoskelen aina samalla paikalla. Joskus joku saattaa olla siinä käyttämälläni paikalla, mutta en jaksa siitä kauheasti stressata, koska tilaa vieressä on minullekin. Itse en kovin mielelläni mene siitä omasta 'lähipiiristäni' kauemas, koska tiedän olevani silloin jonkun muun 'reviirillä'. Mutta hermo palaa niihin erätaukojen uppgreidaajiin, joiden mielestä vessassakäynti jättää paikan vapaaksi. Ei jätä.
Kevään playoff-peleihin katsomoon tungetaan olipa sinne lippua tai ei. Välillä jengiä on ollut selvästi liikaa, ja itsekseni olen ihmetellyt, miksei järkkärit tai pelastuslaitoksen edustaja ole asiaan puuttunut. Pahin kikkare tuulettimeen on katsomon romahtaminen, mille on nyt tässä ajatuksena kiva naureskella. Tosiasia vaan on, että niitä on tapahtunut ja tulee tapahtumaan. Käyn halliin tultuani heittämässä rotsini varatun paikan merkiksi, ja toistaiseksi tuo on toiminut. Olen kausarin maksaneena ja hallin auettua sisään tulevana mielestäni tuohon oikeutettu. Ja varaan todellakin sen paikan itselleni, enkä sille joka haluaisi tulla peliin viimetinkaan, ja saada hyvän vapaan paikan ilman vastinetta. Ei toimi.