Kyllä, tartuin mielestäni oleellisimpaan.
Silläkin riskillä että pelikieltoa paukkuu, niin kirjoitan tämän nyt niin rehellisesti kuin osaan. Olet minusta kiusaaja, 'bully'. Otat joko tietoisesti tai huomaamattasi oikeuden arvostella täällä palstalla jokaista, joka ei pelaa kanssasi samassa ketjussa. Tämä pätee keskusteluun täällä yleisellä puolella, sekä privana, joka sekin ehdittiin kokeilla. Olet viimeisten viikkojen aikana haukkunut joukkueen (IFK), joukkueen johdon, mediavastaavat, jatkosopimukset, positiiviset IFK-kannattajat (Pohjois-Korea), Minnesota Wildin, Nashville Predatorsin, ja nyt viimeisimpänä Tapparan kannattajat. Syyt vaihtelevat, mutta kaikkia tapauksia yhdistää se, että sinä olet oikeassa.
Otan vastaan sen mikä tästä viestistä minulle lankeaa, mutta koskaan, en koskaan, aio katsoa vierestä kiusaamista ilman, että puutun siihen. Oli kyse sitten minusta kohteena tai kenestä tahansa. Lopeta ihmisten haukkuminen, vähättely ja lokaaminen.
En ole kiusaaja. En ole ikinä elämässäni ollut kiusaaja, vaan aina pitänyt heikkojen puolta (tai ollut itse kiusattavana). Ne tahot, joita olen kritisoinut, eivät ole heikkoja tai tuen/puolustajan tarpeessa. Enimmäkseen olen sitä paitsi kritisoinut asioita ja toimia, enkä ihmisiä. Sinä olet tässä se kiusaaja.
Kyllä, minulla on keskustelupalstalla oikeus arvostella mielipiteitä. En arvostele ihmisiä. Saan kommentoida, jos olen eri mieltä jostain. En kommentoi ihmistä, vaan asiaa.
Muutama kommentti.
1. En ole haukkunut joukkuetta enkä positiivisia IFK-kannattajia. Tämä on valheellista paskaa eikä sinulla ole mitään oikeutta tuollaista leimaa minulle antaa. Olen aina tukenut joukkuetta, vaikka se olisi huonosti kasattu enkä kokisi että sillä on mitään mahdollisuuksia menestyä. Kummaksun ihmisiä, joilla ei lopu usko, toivo ja positiivisuus, ihailen jopa. En hauku. Sen sijaan ihmisiä, jotka täysin ilman mitään kritiikkiä puolustavat heikkoja toimia, en ymmärrä. En silti heitäkään ihmisinä hauku, vaan osoitan heidän toimintansa/kritiikittömyytensä epäloogisuuden.
2. Pohjoiskorea ei ole minun keksimäni termi vaan yleisesti käytössä, eikä se todellakaan tarkoita positiivista kannattajaa, vaan ylhäältä annettua virallista totuutta ja kyseenalaistamisen kieltämistä.
3. Kirjoitin, että St. Paulissa on tehty paljon virheitä, se ei tarkoita että olen "haukkunut Minnesota Wildin". Minnesota Wild ei ole ihminen.
4. Kirjoitin pitäväni Nashvilleä muovisena kaupunkina jääkiekon osalta, se ei tarkoita että olisin "haukkunut Nashville Predatorsin". Nashvillen kaupunki tai Predators eivät ole ihmisiä.
5. Joukkueen johtoa (valmennusta) en ole haukkunut. Olen puolustanut symppis-Seliniä, yllätyksellistä ja hauskaa Törmästä, moottorisahamiestä, säälimääni Raivoa ja jopa Soppaa(!) kaikkien täällä esitettyjen törkeyksien ja hyökkäysten alla. En ole haukkunut valmentajia, tai mennyt henkilökohtaisuuksiin, vaikka olenkin jotain pelikirjaa (asiaa) tai tekemisiä kritisoinut. Asiallisesti. Edes Salmelaista en ole erityisen kovasanaisesti kritisoinut, enkä koskaan ikinä ihmisenä tai mennen henkilökohtaisuuksiin
(Edit: On totta, että olen vähätellyt hänen nettitutkintoaan, tämä on kieltämättä ollut turhaa. Sen on ollut tarkoitus osoittaa, että pestiin on valittu henkilö suhteiden eikä meriittien perusteella. On myös totta, ettei koulutus ole ainoa merkitsevä meriitti, ja toki Salmelaisella on oleellista työkokemusta. Taidan tästä yksittäisestä ottaa opikseni ja lopettaa nettitutkinnosta mainitsemisen.). Hänen toimiaan (edit: ja toimimatta jättämisiään) olen kritisoinut jonkun verran, mutta muistanut mainita että hänen kätensä lienee sidotut eikä hän siten ole (ainakaan ainoa) syypää asioiden huonoon tilaan. Enimmäkseen olen kritisoinut rf:n klikkiä, siinäkään (edit: juurikaan) mainitsematta mitään nimiä vaan kohdellen sitä isona, hämäränä pilvenä verhon takana
(edit: toisaalta kaikki tietävät ketkä ihmiset on kyseessä, joten ehken voi tämän taakse mennä). Toki kovasanaisesti, mutta siinäkin heidän
toimiaan, en henkilökohtaisesti heitä ihmisinä.
6. Kerroin rehellisesti, että kokemukseni mukaan juuri Tapparan kannattajilta on tullut täysin provosoimatta vittuilua. Eikä tämä ole edes tapahtunut vain minulle, sivusta olen myös sitä samaa seurannut useamman kerran. En ole yhtäkään Tapparan kannattajaa kohtaan hyökännyt, siviilissä tai netissä.
7. Mediavastaava on mielestäni hoitanut hommansa huonosti. Tämä on näistä ainoa (edit: no ei siis ole, mutta ainoita), joka on yksittäinen IHMINEN, jota olen suoraan kritisoinut. Mutten mielestäni rumasti. "Propagandaministeri" ei ole erityisen julmaa kiusaamista, vaan kuvastaa mielestäni sitä pohjoiskorealaista toimintatapaa, jossa heillä on oikea totuus, jota ei saa kyseenalaistaa.
Ymmärrätkö? Suurin osa kritiikistäni kohdistuu asioihin, toimiin. Sinun törkeät haukkumiset kohdistuvat minuun ihmisenä.
Ja nyt ihan oikeasti, soisi ajojahtisi loppuvan.
Tunnelma on ainakin minulla huomattavasti paskempi kuin vielä pari tuntia sitten. Onneksi olkoon, onnistuit bullyaamaan yksittäiselle, todelliselle, hengittävälle ihmiselle pahan mielen. Minä en ole asia, kommentti, mielipide, toimi, toimintatapa tai seura, vaan ihminen.