Kova yleisömäärä tänään muuten, n.7500. Ei huono Jukurit-peliksi.
Komea lukema johtui osaltaan varmasti siitä, että tähän matsiin useat kausikorttilaiset - minä mukaalukien - saivat kaksi joululahjalippua.
Kova yleisömäärä tänään muuten, n.7500. Ei huono Jukurit-peliksi.
Komea lukema johtui osaltaan varmasti siitä, että tähän matsiin useat kausikorttilaiset - minä mukaalukien - saivat kaksi joululahjalippua.
Lauantaina tampereelta tulossa yli 800 Ilves fania stadiin, varmasti huikea ilta tulossa
Hieman aiheen ohi, mutta mistäköhän se johtuu, että Ipalaisten kanssa on poikkeuksetta asiantuntevaa, asiallista, kunnioittavaa ja mielenkiintoista keskustelua, kun taas porkkanapöksyjen kanssa harvoin pystyy neljää lausetta vaihtamaan ennen kuin sieltä alkaa tulemaan omahyväistä ja lapsellista vittuilua?
Mitä noita halleja on tullut kierrettyä, niin koskaan - korostaen sanaa koskaan - ei ole yhdenkään joukkueen fanit tulleet vittuilemaan tai muutenkaan länkyttämään ja turhailemaan peliä ennen, sen aikana tai sen jälkeen. Yhden jos toisenkin kanssa on tullut käytyä pitkiäkin keskusteluja, esim. Oulussa, Kouvolassa ja Lappeenrannassa. Nuo ovat siis jääneet päälimmäisinä mieleen paikkoina, jossa vieraat on otettu hyvin vastaan. Varmasti osa muiden saamista huonoista kokemuksista menevät siinä mielessä huonon tuurin piikkiin, että siinä ei ollut itsellä keskustelun epäasialliseksi kääntymisen suhteen osaa eikä arpaa, vaan vain siitä että toinen osapuoli halusi purkaa pahaa oloaan kehen hyvänsä ja esim. punainen paita toimi sopivana ärsykkeenä. Mutta väitän, että useimmiten kumpikaan osapuoli ei ole toistaan syyttömämpi tai viattomampi. Monesti syytä toisen reaktioon voi etsiä myös peilistä.Voisikohan tämä olla henkilökohtainen ongelmasi, ja tapahtua jostain tuntemattomasta syystä juuri ja vain sinulle? Voisikohan olla, että yrität nyt muodostaa universaalin totuuden omien henkilökohtaisien kokemuksiesi perusteella? Voisiko olla, että keskustelun muuttuminen mainitsemaksesi "omahyväiseksi ja lapselliseksi vittuiluksi" johtuu keskustelun vuorovaikutuksesta? Voisiko olla, ettei juuri hämmästelemäsi asia kosketakaan jokaista "porkkanapöksyä", vaan ainoastaan heitä, jotka juttelevat juuri sinun kanssasi? Just asking...
Tervetuloa Ilves-kannattajat. Odotan hienoa iltaa.
Monesti syytä toisen reaktioon voi etsiä myös peilistä.
Tarkoittanet "Kom Igen Ilves". Hieno ilta, oli kunnia kantaa yhtä kylteistä.
Kyllä, tartuin mielestäni oleellisimpaan.
Silläkin riskillä että pelikieltoa paukkuu, niin kirjoitan tämän nyt niin rehellisesti kuin osaan. Olet minusta kiusaaja, 'bully'. Otat joko tietoisesti tai huomaamattasi oikeuden arvostella täällä palstalla jokaista, joka ei pelaa kanssasi samassa ketjussa. Tämä pätee keskusteluun täällä yleisellä puolella, sekä privana, joka sekin ehdittiin kokeilla. Olet viimeisten viikkojen aikana haukkunut joukkueen (IFK), joukkueen johdon, mediavastaavat, jatkosopimukset, positiiviset IFK-kannattajat (Pohjois-Korea), Minnesota Wildin, Nashville Predatorsin, ja nyt viimeisimpänä Tapparan kannattajat. Syyt vaihtelevat, mutta kaikkia tapauksia yhdistää se, että sinä olet oikeassa.
Otan vastaan sen mikä tästä viestistä minulle lankeaa, mutta koskaan, en koskaan, aio katsoa vierestä kiusaamista ilman, että puutun siihen. Oli kyse sitten minusta kohteena tai kenestä tahansa. Lopeta ihmisten haukkuminen, vähättely ja lokaaminen.
Tämän vuoksi toinkin omassa viestissäni esille sen, että joskus kyse voi olla myös sikäli huonosta tuurista, että vittuilun osuessa omalle kohdalle tähän on riittänyt pelkästään se, että sattuu olemaan paikalla. Oma viisisenttiseni aiheeseen oli tosiaan aika abstraktin tason hölinää höystettynä omilla kokemuksilla.6. Kerroin rehellisesti, että kokemukseni mukaan juuri Tapparan kannattajilta on tullut täysin provosoimatta vittuilua. Eikä tämä ole edes tapahtunut vain minulle, sivusta olen myös sitä samaa seurannut useamman kerran. En ole yhtäkään Tapparan kannattajaa kohtaan hyökännyt, siviilissä tai netissä.
Ja seuraavalla kerralla Ilves fanien "TACK HIFK" kirjaimet. Ilves fanit itse asiassa antoivat erätauolla plakaatit mulle. Vein ne Patelle, mutta loppujen lopuksi mulle jäi toinen sana ja Patelle toinen. Nämä hienot plakaatit koristaa edelleenkin kesämökillä lasten leikkimökin seinää :)Tarkoittanet "Kom Igen Ilves". Hieno ilta, oli kunnia kantaa yhtä kylteistä.
Meillä ei ole (onneksi) valotaululla neuvoja koska taputtaa, huutaa ja mikä ehkä se suurin onneksi ei ole pussauskameraa.
Tuli käytyä tänään elämäni ensimmäisessä NHL-matsissa, LA Kings - Dallas ihan vaan #4:n takia. Vaikka Nordiksella tunnelma onkin usein vaatimaton, on se kuitenkin huomattavasti parempi mitä se oli Kingsin pelissä. Huom. tämä siis yhden ottelun kokemuksella. Meillä ei ole (onneksi) valotaululla neuvoja koska taputtaa, huutaa ja mikä ehkä se suurin onneksi ei ole pussauskameraa. Jotenkin sitä vaan alkoi taas arvostamaan sitä fiilistä minkä Nordiksella voi kokea. Ehkä se on vanhanaikaista, mutta se toimii! Siellä kannustetaan aidosti, kun siihen on aihetta. Ei tarvita mitään valotaululla kehotuksia. Joten vaikka tunnelma välillä onkin laimea, ei se todellakaan niin huono ole kuin mitä se on muualla keinotekoisesti tuotettuna.
Tuli käytyä tänään elämäni ensimmäisessä NHL-matsissa, LA Kings - Dallas ihan vaan #4:n takia. Vaikka Nordiksella tunnelma onkin usein vaatimaton, on se kuitenkin huomattavasti parempi mitä se oli Kingsin pelissä. Huom. tämä siis yhden ottelun kokemuksella. Meillä ei ole (onneksi) valotaululla neuvoja koska taputtaa, huutaa ja mikä ehkä se suurin onneksi ei ole pussauskameraa. Jotenkin sitä vaan alkoi taas arvostamaan sitä fiilistä minkä Nordiksella voi kokea. Ehkä se on vanhanaikaista, mutta se toimii! Siellä kannustetaan aidosti, kun siihen on aihetta. Ei tarvita mitään valotaululla kehotuksia. Joten vaikka tunnelma välillä onkin laimea, ei se todellakaan niin huono ole kuin mitä se on muualla keinotekoisesti tuotettuna.
Onnittelut ensimmäisestä NHL-pelistä. Se tuskin unohtuu ikinä.
Mä tunnustaudun vahvasti NHL-katsomokulttuurin puolestapuhujaksi.
... asiallisia perusteluja poistettu ...
Isompaa kokonaisuutta miettiessä, aiempiin syihin vedoten, vaihtaisin silti suomalaisen katsomokulttuurin NHL:n vastaavaan sata kertaa sadasta.
[
Mun bucket listillä on vielä Montreal ja siellä pelattu playoff-matsi. Jos tunnelma=intohimo, ei NHL:ssä pitäisi parempaa kokemusta tunnelman osalta löytyä. NHL-hallibongaukseni ei lopu ennen kuin siellä on käyty.
Parhaat fanikatsomot USA:ssa löytyvät yleensä yliopistojengien katsomoista (koris, jefu). Koko yliopiston massa on viritetty näihin - orkesteri, tanssijat, opiskelijat, kaverit - aina paikalla ja aina osallistuvat kannustukseen myös laulamalla. Ainakin jefu-puolella stadikat vetävät kymmeniä tuhansia, ja se jossa itsekin olen vieraillut, veti yli 80 000.