Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

  • 1 082 880
  • 4 627

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tai Pietarin kisoissa huuhkaja-fanit isolla porukalla terassilla "Haista vittu Krista Kiuru". Menee kyllä helposti näihin todella juntteihin chantteihin.

Ai niin, tämä. Eikös tätä kuitenkin huudettu jossain kuppilan pihalla pienemmällä porukalla? Ahdasmieliset löytävät kyllä hyvin toisensa.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja eikö se koko nimikkolaulu Oi Suomi on sisällä pillun tai vitun? Ja sit on tää, mitä erikseen pelaajien toiveesta matsin jälkeen toivottiin Klackenilta, kun Arajuuri eläköityi: "heei Arajuuri, hu-ha, väistäkää, multa tulee jo!" (En ollu kuullukkaan aiemmin, mut oli aika eriskummallinen kun sanat tunnistin). Nää nyt sillä hyvin vajavaisella maajoukkuetuntemuksella, kun mä en niin näitä maajoukkueita erityisesti lätkässä seuraa (traumaattinen ysäri), enkä myöskään futiksessa. En ole kuullutkaan seurasta tai joukkueesta, jonka kannustuslauluissa ei olisi mukana joitain alatyylisiä. No - voi käydä katsomassa NFL:ää, siellä on vaan avointa huutoa, ilman sanoja.

Ei sisällä.

Ja tuon Arajuuri -laulun sanat menevät; "-- pulkka tulee jo" (ellen ole aivan hakoteillä). Toki onhan Paukku komea mies, ei siinä.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kuulun seksuaalivähemmistöön, niin kyllä minusta tuon homo, huora, perseeseen nussimisen huutamisen voisi jättää pois. Nordiksella on myös ollut tarroja, missä on Jokereiden ja HJK:n logot "homot" tekstillä varustettuna, mitkä on mun mielestä tosi mauttomia. Silti diggaan että Kingit fudiksen puolelta tulee Nordikselle, koska he todella elävöittää sitä katsomoa ja arvostan myös sitä, mitä he ovat kannattajakulttuurin eteen tehneet varsinkin jalkapallossa. Ei mulla tulisi mieleenkään mennä mussuttamaan heille, mitä saa huutaa ja mitä ei. Mun mielestäni ei ole myöskään ok mennä työntämään omaa puhelinta toisen naamaan, että otan teistä nyt tässä kuvia. Olin siis eilen pelissä fanipäädyssä ja oli se aika ikävä episodi. Mitäköhän ko lätkägimma tuumais, jos joku menisi ilman lupaa kuvaamaan häntä omalla puhelimella? Kyllä mä mielelläni näkisin kingit jatkossakin Nordiksella huutakoot mitä haluaa, vaikka en siitä homo/huora hommasta niin diggaa. Harmi myös että sitä Supportrar Helsingfors nuorisoryhmää ei ole enää näkynyt. Eihän se fanipääty voi olla muutaman tädin hallinnassa, miten siellä saa joukkuetta kannattaa. Kaikki arvostus mun puolesta Kingeille siitäkin huolimatta, että en pidä kaikista heidän chanteistä.

Hieno teksti.

SH:lle tais käydä se sama kuin Kingeille. Sieltähän meni sitä Malmi-flagaa myöten ihan kaikki bandikset. Ilmeisesti uudelleen aktivoituneen Yg:n meni myös käsittääkseni. Sehän ei tietty estä niitä aktiiveja käymästä muuten vaan matseissa.

Siitä "nussimisbiisistä" mistä täällä on ollut, niin itse olen aina itse asiassa miettinyt sitä, miten se on ylipäätään homofobisessa urheilun fanitusmaailmassa ylipäätään sanoitettu just noin. Sehän on koko sanoituksineen suorastaan puhtaan gay, ei mitenkään ironisesti sitä. Olen miettinyt ihan tosissani, että ex-kingeiltä olis hyvä markkinointityyppinen toimi käydä laulamassa sitä Pridessä. Sen alku erityisesti tekee siitä Tom of Finland -tyyppisen biisin:

"Tääl' on IFK:n häijyt sällit / ja me vihataan Klubia / nussitaan sakilaisia perseeseen / ja lauletaan tätä laulua..."

Joku ehdotti jossain keskustelussa Kingien uudeksi nimeksi Häijyt sällit. Olis mun mielestä mahtava. Nahkaa ylle!
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
SH:lle tais käydä se sama kuin Kingeille. Sieltähän meni sitä Malmi-flagaa myöten ihan kaikki bandikset. Ilmeisesti uudelleen aktivoituneen Yg:n meni myös käsittääkseni. Sehän ei tietty estä niitä aktiiveja käymästä muuten vaan matseissa.
Siis kyllä SH tais kuihtua jo ennen tuota Turun reissun episodia, siitä en tiiä oliko heidän bandista siellä ees mukana. Saatan olla väärässäkin mutta joo, harmillisesti porukka katos. Siinä oli just sitä mitä tarvittiin, pientä koreografiaakin jne. Sääli
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Siis kyllä SH tais kuihtua jo ennen tuota Turun reissun episodia, siitä en tiiä oliko heidän bandista siellä ees mukana. Saatan olla väärässäkin mutta joo, harmillisesti porukka katos. Siinä oli just sitä mitä tarvittiin, pientä koreografiaakin jne. Sääli
HIFK tippui divariin ja jengiä alkoi kadota, kun näkyvyys jää oman porukan kesken hassutteluksi
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Ilmeisesti vähän turhan yli läikkynyt. Silti ihan oikein, että meteliä nostetaan ja sanotaan ääneen asioita. Kuvaamisen olisi voinut jättää pois.

HIFK on perhekeskeinen joukkue ja peleihin pitää olla turvallinen tulla ja ostaa lippu oman perheen kesken vaikka fanikatsomon viereenkin. Se että jollain läikkyy sanoin joku tilanne, kun kentällä kohdellaan omia kaltoin on täysin eri asia.
Tuolla pieni ryhmä alkaa laulamaan peppuleikeistä ja turpaan vetämisestä. Aika noloa, että täällä jotkut varmasti jo kypsään ikään päässeet kannattajat toteavat täällä, että mitä siiitä en ole tajunnut kiinnittää tuohon edes enää huomiota. Jääkiekko HIFK ja nuurdis ei kaipaa tuota ultras menoa ja örvellystä katsomoon. Kohta on kevät ja kolmosen peleissä voi sitten vapaasti pitkin itää ja länttä kiertää kentän laidoilla laulamassa raiskaamisesta ja muusta kivasta.
 
Viimeksi muokattu:

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Näin vieraisiin pöytiin huudeltuina en oikein jaksa ymmärtää tätä mielensäpahoittamista joistain chanteista. Silloin kun on tunnetta mukana, saattaa kielenkäyttö olla ronskimpaa ja joskus voi läikkyä yli.
Rasismi toki on asia erikseen ja siihen pitääkin puuttua. Tässä tapauksessa siitä ei kuitenkaan ollut käsittääkseni kyse.
Vakituiset chantit omassa laulukirjassa joissa lauletaan väkivallasta toisen seuran kannattajia kohtaan ja peppuleikeistä eivät ole osa pelin ja tapahtuman tunnetta. Niin että se raja menee rasismissa? Asia kunnossa.
On kyllä todella koomista, että joku ”lätkäjätkä” tulee selittämään fudiksen olevan junttimaista katsojakunnaltaan. Joku ehkä voisi sen sanoa olevan toisinpäin (vertaa esim. Huuhkajat ja Leijonat).

Itse asiaan; teillä on hirvittävä potentiaali menoon, mutta osaatte kyllä nähtävästi sen ihan itse myös tuhota. Jännää seurattavaa sivusta.
Ihan sivusta vain mitä on lätkäjätkä? Etkö sinäkin jääkiekko palstalla ole lätkäjätkä ja seuraamasi joukkue pelaa lätkää?
Terveisin lätkäjätkä.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
No selvittelin sen jo silloin matsin jälkeen, niin pulkka tulee jo on se alkuperäinen, mutta sitä lauletaan nykyisin muodossa multa tulee jo.
Huuhkajien laulukirjoille löytyy varmasti sopivampikin paikka. Esim futisfoorum jossa voitte jakaa näitä hauskoja chantteja. Täällä ei varmaan kauheasti ketään kiinnosta laukeaako joku henkilö nähdessään Paulus Arajuuren.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Sulla on kyl kovat jutut. Voi Jeesus.
Sori mutta mikä tässä ei osunut? Se, että täällä on se yksi jengi, jolla on pinkka kunnossa ja pari, joilla mahdollista pistää sille kampoihin vai se, että noissa porukoissa on tota epämääräistä ainesta? Tiedän lätkäpuolen kannattajia, jotka on myös futismiehiä. Eivät halunneet mennä paikalle IFK:n futiksen matseihin, koska kokivat sen leimaantuneen hyhmäiseksi tietyn porukan takia. Itse sentään kävin silloin tällöin. Ja toivon IFK-futikselle pelkkää hyvää. Ansaitsisi kyvykkään taustaorganisaation eikä puuhastelijoita.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Sori mutta mikä tässä ei osunut? Se, että täällä on se yksi jengi, jolla on pinkka kunnossa ja pari, joilla mahdollista pistää sille kampoihin vai se, että noissa porukoissa on tota epämääräistä ainesta? Tiedän lätkäpuolen kannattajia, jotka on myös futismiehiä. Eivät halunneet mennä paikalle IFK:n futiksen matseihin, koska kokivat sen leimaantuneen hyhmäiseksi tietyn porukan takia. Itse sentään kävin silloin tällöin. Ja toivon IFK-futikselle pelkkää hyvää. Ansaitsisi kyvykkään taustaorganisaation eikä puuhastelijoita.
Se on juuri näin. Ilmeisesti oikein kannattamista seurata puuhastelua. Moniko täällä seuraisi jääkiekko HIFK:ta jos se kyykkäisi itsensä alas divariin, en minä ainakaan. Löytäisin parempaa tekemistä vapaa-ajalle. Kundeilla varmasti keskenään hauskaa ja saavat iloa ryhmästä elämään, sehän tärkeintä.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Moniko täällä seuraisi jääkiekko HIFK:ta jos se kyykkäisi itsensä alas divariin, en minä ainakaan.
Ihan oikeastiko et? No, meillä kaikilla on oma ajatusmaailmamme, ei siinä mitään. Mutta enemmän kyllä arvostan vittuhomoa huutavaa fania, kun sitä joka hylkää seuransa vaikeina aikoina.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
En myös tosiaan osaa määritellä niin matalaa sarjatasoa, etten IFK:n jääkiekkojoukkuetta seuraisi ja kannattaisi.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Se on juuri näin. Ilmeisesti oikein kannattamista seurata puuhastelua. Moniko täällä seuraisi jääkiekko HIFK:ta jos se kyykkäisi itsensä alas divariin, en minä ainakaan. Löytäisin parempaa tekemistä vapaa-ajalle. Kundeilla varmasti keskenään hauskaa ja saavat iloa ryhmästä elämään, sehän tärkeintä.
Minäpä väitän että aika moni, itseni mukaan lukien. Jos on vuosikymmeniä kannustanut jotain
jengiä, niin miksi hylkäisi sen tuollaisesta syystä ?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin vieraisiin pöytiin huudeltuina en oikein jaksa ymmärtää tätä mielensäpahoittamista joistain chanteista. Silloin kun on tunnetta mukana, saattaa kielenkäyttö olla ronskimpaa ja joskus voi läikkyä yli.
Rasismi toki on asia erikseen ja siihen pitääkin puuttua. Tässä tapauksessa siitä ei kuitenkaan ollut käsittääkseni kyse.

Oma paikkani ei ole fanikatsomon läheisyydessä, mutta nuo huorittelut ainakin tuntuvat olevan osa ihan ennalta suunniteltua laulua eikä niinkään tunnepohjaisia reagointeja pelitilanteisiin. ”SM-liiga, haistakaa vittu” sellaisena ehkä enemmän menee.

Matsi on aina useamman tunnin ’sijoitus’ katsojalta omasta arvokkaasta ajasta, ja oletan suurimman osan katsojista hakevan hallilta kuitenkin positiivista fiilistä ja sosiaalista tapahtumaa, johon erilaisia ihmisiä kokoaa yhteen IFK:n kannattaminen, ei jonkun vastustajan vihaaminen. Jos huomaa, että omassa katsomonosassa haistattelu alkaa olla pääasia, niin 2–3 tunnin viettäminen kerran pari viikossa tuollaisessa ympäristössä on varmaan itsessään raskasta ja jotain, mitä on vaikea saada sopimaan omaan ”IFK-fanin identiteettiin”.

Se on selvää, että lätkäkatsomoon ja etenkin fanikatsomoon kuuluu monista arjen tapahtumista poikkeava kielenkäyttö ja tunteelliset reagoinnit, mutta ihan ymmärrettävää, jos fanikatsomossa porukka vieroksuu jotain toistuvaa haistattelua.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Ihan oikeastiko et? No, meillä kaikilla on oma ajatusmaailmamme, ei siinä mitään. Mutta enemmän kyllä arvostan vittuhomoa huutavaa fania, kun sitä joka hylkää seuransa vaikeina aikoina.
Aha? Siispä oletkin valinnut oikean seuran joka ei menesty koskaan. Oikeaa supportyoulocalhockeyteam touhua tosi fani. Miksei joku pienempi joukkue esim karhu kissat? Voi olla että tosin olen ainoa mielipiteeni kanssa ja kansalaiset suorastaan hyppää katsomoon, kun mestis/suomisarja kausi lähtee käyntiin kauneimmalla joskus!
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Minäpä väitän että aika moni, itseni mukaan lukien. Jos on vuosikymmeniä kannustanut jotain
jengiä, niin miksi hylkäisi sen tuollaisesta syystä ?
Okei voi olla että olen tosiaan mielipiteeni kanssa yksin. Olenkin gloryhunter. Kysymys toki on aika mahdoton edes ajatteluksi juuri nyt.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on juuri näin. Ilmeisesti oikein kannattamista seurata puuhastelua. Moniko täällä seuraisi jääkiekko HIFK:ta jos se kyykkäisi itsensä alas divariin, en minä ainakaan. Löytäisin parempaa tekemistä vapaa-ajalle. Kundeilla varmasti keskenään hauskaa ja saavat iloa ryhmästä elämään, sehän tärkeintä.

Aika erikoista ajatuksenjuoksua. Mulla on vähän sellainen fiilis, että et hirveästi kyllä tukea tämän suhteen tule saamaan. Ei tulisi mielenkään olla tukematta rakastamaani seuraa, vaikka kuinka menisi urheilullisesti päin helvettiä.


Aha? Siispä oletkin valinnut oikean seuran joka ei menesty koskaan. Oikeaa supportyoulocalhockeyteam touhua tosi fani. Miksei joku pienempi joukkue esim karhu kissat? Voi olla että tosin olen ainoa mielipiteeni kanssa ja kansalaiset suorastaan hyppää katsomoon, kun mestis/suomisarja kausi lähtee käyntiin kauneimmalla joskus!

Mun kannattama Bundesliigajengi on nyt viimeisen seitsemän vuoden aikana pudonnut kahdesti ja karsi taas pääsarjassa pysymisestä viime kauden päätteeksi. Nyt kundit painelee tällä hetkellä sarjan kolmantena, mutta ehkä kannattaisi vielä vaihtaa Bayerniin, ennen kuin pilvilinnat romahtaa.

Ja Suomi jos joskus tippuu B-sarjaan, niin tehdäänkö kaikki sitten kannattajasopimukset Kanadan maajoukkueen kanssa? 28 MM- ja 9 olympiakultaa. Varmasti on kiva kannattaa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Aha? Siispä oletkin valinnut oikean seuran joka ei menesty koskaan. Oikeaa supportyoulocalhockeyteam touhua tosi fani. Miksei joku pienempi joukkue esim karhu kissat? Voi olla että tosin olen ainoa mielipiteeni kanssa ja kansalaiset suorastaan hyppää katsomoon, kun mestis/suomisarja kausi lähtee käyntiin kauneimmalla joskus!
Hyvin erikoista ajatuksenvirtaa, mistä en oikein saa kiinni. Ei se sarjataso ole kaikki kaikessa. Tässähän tulee puistatuksia kun muistelee joitakin narrifaneja, joiden mielestä Putin-liiga oli aika jees, koska "pelin taso". Tulee myös mieleen yksi kauneimmista urheilutapahtumista missä olen ollut, joka oli fudiksessa HIFK:n kolmosjengin kutosdivarin matsi. Se oli silloin ensimmäisenä koronavuonna, kaikki urheilu oli ollut seis pitkään. Latokartanon tekonurtsilla, aurinko paistoi, ehkä noin 30-40 katsojaa. Harvoin olen ollut niin onnellinen matsissa. Ei se taso tee autuaaksi pelkästään.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Aika erikoista ajatuksenjuoksua. Mulla on vähän sellainen fiilis, että et hirveästi kyllä tukea tämän suhteen tule saamaan. Ei tulisi mielenkään olla tukematta rakastamaani seuraa, vaikka kuinka menisi urheilullisesti päin helvettiä.




Mun kannattama Bundesliigajengi on nyt viimeisen seitsemän vuoden aikana pudonnut kahdesti ja karsi taas pääsarjassa pysymisestä viime kauden päätteeksi. Nyt kundit painelee tällä hetkellä sarjan kolmantena, mutta ehkä kannattaisi vielä vaihtaa Bayerniin, ennen kuin pilvilinnat romahtaa.

Ja Suomi jos joskus tippuu B-sarjaan, niin tehdäänkö kaikki sitten kannattajasopimukset Kanadan maajoukkueen kanssa? 28 MM- ja 9 olympiakultaa. Varmasti on kiva kannattaa.
No en kyllä huutelisi mistään omasta joukkueesta, jos valitsee suosikkijoukkueensa jostain bundesliigasta ja vertaa sen kannattamista esim kotimaiseen vaihtoehtoon.

En tiedä missä haavemaailmassa olet,mutta siinä vaiheessa jos HIFK pelaisi mestista ei mökki vetäisi joka iltaan 8 kiloa. Jokaisen tapaa kannattaa voi toki tuossa tilanteessa kyseenalaistaa ja arvostella.

Tuista b sarjaan tippumisesta en osaa sanoa, varmaan mertsi ainakin luovuttaisi? Voipi olla että kapakat ei olisi joka kevät täynnä enää kun leijona karjuu. Toki voi olla että pelit japania ja Maltaa vastaan on trillereitä.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Hyvin erikoista ajatuksenvirtaa, mistä en oikein saa kiinni. Ei se sarjataso ole kaikki kaikessa. Tässähän tulee puistatuksia kun muistelee joitakin narrifaneja, joiden mielestä Putin-liiga oli aika jees, koska "pelin taso". Tulee myös mieleen yksi kauneimmista urheilutapahtumista missä olen ollut, joka oli fudiksessa HIFK:n kolmosjengin kutosdivarin matsi. Se oli silloin ensimmäisenä koronavuonna, kaikki urheilu oli ollut seis pitkään. Latokartanon tekonurtsilla, aurinko paistoi, ehkä noin 30-40 katsojaa. Harvoin olen ollut niin onnellinen matsissa. Ei se taso tee autuaaksi pelkästään.
Paljon HIFK jalkapallo veti keskiarvollisesti väkeä Liigassa verraten kahteen edelliseen kauteen ykkösessä? Onko heittää jotain numeroita. Derbyjä ei tarvitse laskea lukuihin ne on tapahtumina jo aivan eri asia ja hämää keskiarvoissa.

Saisi vähän osviittaa kuinka lojaaleja ovat. Ainakin kakkosessa ja kolmosessa kävi aikoinaan vain kourallinen ihmisiä. Hylättiinkö omat vai ei? Ja ei tarvii huudella kingeistä se porukka on jollain jäsenmäärällä aina paikalla.
 
Viimeksi muokattu:

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aha? Siispä oletkin valinnut oikean seuran joka ei menesty koskaan. Oikeaa supportyoulocalhockeyteam touhua tosi fani. Miksei joku pienempi joukkue esim karhu kissat? Voi olla että tosin olen ainoa mielipiteeni kanssa ja kansalaiset suorastaan hyppää katsomoon, kun mestis/suomisarja kausi lähtee käyntiin kauneimmalla joskus!

Nyt on kyllä hivenen erikoista ja passiivisaggressiivista kommunikaatiota. Mistä moinen? Ei kai siinä mitään erikoista ole, että rotsi ei käänny. En oikein keksi, miksi joku Karhu-Kissat tai PiTa yhtäkkiä olisi vaihtoehto? Ehkä, jos lähipiirissä olisi ko. joukkueiden pelaajia, sitä kautta voisi tulla luonnollista mielenkiintoa, mutta ei se pikkunappulana HIFK:lle menetetty sydän ainakaan multa tule ikinä katoamaan. Ei, vaikka seura perseilisi miten. Ei niitä upeita ja välillä katkeriakin muistoja kukaan tule poistamaan.

Jos HIFK tippuisi alemmille sarjatasoille, mitä nyt ei ole ainakaan toistaiseksi edes näköpiirissä, en mä näe syytä, miksi mä en kävisi jatkossakin matseissa. Toki todella suuri merkitys on sillä, miksi sinne alemmalle sarjatasolle on pudottu. Oliko pelilliset syyt vai organisaation perseily? Jos vika on organisaatiossa, mitä on tapahtunut ja onko johdossa tehty muutoksia? Mä en henkilökohtaisesti pidä kovin mielekkäänä niputtaa joukkuetta ja organisaatiota yhteen, eli jos johto mokaa, miksi "kostaa" pelaajille? Toki lähtökohta on se, että perseilevä johto lähtee seurasta vetämään. Jos sitten taas urheilullisista syistä tiputaan, niin sehän voisi olla tavallaan ihan mielenkiintoistakin seurattavaa. Urheiluun nyt vain kuuluu nousut ja laskut. Joskus on tasaisempaa ja joskus mennään luotisuoraan ylös tai alas.

Kaikenlainen huorittelu, homottelu ja perseeseen nussimisen perään huutelu on tosi noloa. Ja täysin tarpeetonta. Kovin usein itsestään epävarmat kokevat hyökkäyksen parhaaksi puolustukseksi ja vastustajan perseeseen nussimisen toivominen on kyllä mun kirjoissani mitä suurinta epävarmuutta nimenomaan huutelijan itsensä kannalta. Että tunteeko siinä jotenkin itsensä alfaurokseksi, kun toivoo, että vastustajan faneja nöyryytettäisiin mitä törkeimmällä tavalla? Olen melko varma, että siinä tulee huutelijoillekin äitiä isosti ikävä, jos joskus tulee kohdalle sellainen tilanne, että itse on ns. ottavana osapuolena, vaikka ei itse haluaisi. Enkä siis toivo kenellekään sellaista kohtaloa. On paljon asioita, jotka eivät vain ole hauskoja ja nämä huutelut ovat sellaisia.

Itse olen jotenkin ajatellut myös, että siellä katsomossa ollaan sitä joukkuetta ja seuraa varten, ei korostamassa itseä tai jotain omien frendien ryhmittymää. Totta kai jokainen voi identifioida itsensä lisäksi johonkin "alaryhmään", mutta ei kai se nyt sentään se päätarkoitus ole? Vai onko oikeasti paljonkin sitä porukkaa, jotka harrastavat nimenomaan sitä ryhmää, eikä itse pelillä ole mitään väliä? Ei se toki minulta ole pois, jos tällaisiakin faneja on, mutta myös heidän pitää ymmärtää se, että aivan ylivoimainen enemmistö on katsomassa sitä matsia ja nimenomaan HIFK:n matsia. Jos mä menisin katsomaan turistina vaikka jotain Kiekko-Espoon matsia, ei sillä mulle olisi niin suurta merkitystä, jos joku maali jää näkemättä siksi, että joku paikallisryhmä haluaa heiluttaa just sitä oman porukkansa helvetin isoa lippua täysin väärällä hetkellä ja blokkaa muilta näkökentän. Mutta, jos sama tapahtuisi HIFK:n pelissä, kyllä mulla menisi kuppi nurin. Maalit on pelin suola, enkä mene katsomaan yhtä ainutta peliä aivan uskomattoman hienon keskialueen trapin takia, joten juuri maalin näkemättä jääminen vituttelisi kyllä isosti. Ja sellaista on Nordiksellakin tapahtunut, vaikka se ei varmasti ollut lipun heiluttajien tarkoitus. Käsittääkseni tässä lippuasiassakin on löydetty konsensus, eivätkä liput enää blokkaa muiden takana olevien katsojien näkyvyyttä. Että muutosta voi tapahtua sulassa sovussakin ja se on hyvä se.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös