Tunnelma HIFK:n kotiotteluissa ja siihen liittyvät asiat

• 1 205 327
  • 5 416

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mihin

On kyllä ankeeta jos pitää puhelin kaivaa hidastuksia varten. Mennyt vähän yli Liigan säännöt, ellei tosiaan tavoite ole ollut tappaa kaikki tunne pelistä ja hallista. Siinä Liiga on kyllä onnistunut ihan kiitettävästi.
Nuo mainitut tapaukset: niitä aloitettiin näyttämään screenillä mutta ei sitten näytettykään. Vaihdettiin kuva sekunnin kohdalla katsomoon. Minäkin sanoin frendille että on se nyt saatana kun pitää itse kännykällä nuo kaivaa että näkee edes kerran hidastuksesta mitä oikein tapahtui. Esim. tilanne jossa Gelinas loukkaantui niin siitä ei livenä ottanut toiselta puolelta hallia mitään selvää eikä uusintaa screeniltä tarjoiltu.

Pakottaisivat tuomarinsa viheltämään rikkeet pois niin ei tarvisi kieltää screeniltä näytettäviä uusintoja tilanteista.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jaha, sellanen. Infernot ja Kingit kun ei oo katsomossa, tota se on. Ihan järkyttävä meno Nordiksella, varmaan kauden huonoin. Viimeiseen varttiin ei yhtäkään chanttia, ja 10min jäljellä puolet fanikatsomosta ulkona hallista. Mitä vittua? Näinkö ne tosikannattajat ja aidot fanit kannattaa jengiä? Silloin kun voitetaan?
Suomessa ei useinkaan ole sellasta kannattakulttuuria seurajengeissä, jossa 100% peleistä on hyvä tunnelma huonosta pelistä huolimatta. Hyvä tunnelma vaatii kannattajaryhmän/-ryhmät vetämään sitä ja hyvin simppeleillä chanteillä. Ja IFK:nkin tapauksessa kotijoukkueena pitää pelata hyvin, niin yleisö innostuu helposti. Ei tarvitse olla dominointia, vaan kyllä 90% kannattajista tunnistaa milloin ollaan kuskin paikalla ja milloin selviytymässä. Selviytyminenkin voi herättää kannustamaan varsinkin poffeissa jos puolustetaan johtoa, mutta jos pelillinen alakynnessä oleminen on usein vakio, niin ei siitä yleisö niin innostu tunnelman muodossa.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Mun mielestä taas kunnon faneilla se on sama sataako vai paistaako, chantataan ja tuetaan loppuun asti.
Eli se oletkin sinä, joka määrittelee oikeinkannattamisen. Luulin pitkään, että Ville.

Kendofutari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja Chicago Blackhawks
Mutta se vaatisi lipun ostamista. Ja minähän en rahaa IFK:n kassaan kanna koska boikotti. Ja kun seuraavan kerran ostan lipun ei lakanalle ole enää käyttöä.
Toki tämän voi hyvin kiertää ostamalla toiselta fanilta lippu, joka olisi jäämässä syystä tai toisesta käyttämättä. Raha siinä vaiheessa on jo jokatapauksessa mennyt IFK:n taskuun.

masukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Florida Panthers
No tule saatana itse vetämään tänne, ei se kotoa valittamalla parane.
Kyllä se siinä mielessä paranee, että joku järki ehkä saataisiin tuohon seuran toimintaan mikäli muutkin tajuaisivat jäädä kotiin.

EDIT. Ja sinällään en syytä sinua tai muitakaan fanikatsomossa seisovia, kyllähän tuo peli on sen verran unettavaa ollut jo vuositolkulla.

Purkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nordenskiöldinkadun kierrätyskeskus
Kyllä se siinä mielessä paranee, että joku järki ehkä saataisiin tuohon seuran toimintaan mikäli muutkin tajuaisivat jäädä kotiin.
Ja Tapparalla on liigan parhaat fanit, kun menetystäkin tulee? Ja Vaasassa varmaan ihan paska meno, kun eivät menesty? Fanikulttuuri syntyy vain faneista, kuten meidänkin futispuolella on erittäin ansioikaasti tapahtunut.

masukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Florida Panthers
Ja Tapparalla on liigan parhaat fanit, kun menetystäkin tulee? Ja Vaasassa varmaan ihan paska meno, kun eivät menesty? Fanikulttuuri syntyy vain faneista, kuten meidänkin futispuolella on erittäin ansioikaasti tapahtunut.
Menestystä tässä toki toivotaan, mutta kyllä minimivaatimus olisi että himassa peli olisi viihdyttävää joka taas saisi yleisön syttymään ehkä hivenen riehakkaammin kannattamaan/elämään pelissä mukana. Toivottavasti tosiaan tuo peli-ilme on syy fanikatsomon hiljaisuuteen.

Sillisalaatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Feikkiheikit
Näin hallilla eilen jonkun turripuvussa, mitä helvettiä? Onks tämänlainen kasvojen peitto adressin mukaan ok?
Tää on aika kummallinen tapaus, ollut jo jonkun tovin IFK:n peleissä fanikatsomossa ja siitä ilmeisesti tykätty. Ite kyl oon jotenkin sitä mieltä, että eipä se mun asia oo mitä kukin harrastaa mut jos kuitenkin nää turrijutut jätettäis sinne yksityiselämään eikä niitä vedettäis IFK-logo päällä, mun mielestä IFK:n ja turriharrastuksen keskinäinen suhde on tasan tarkkaan olematon eikä niitä tarvii alkaa yhdistelee toisiinsa.

elrööda

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, 9611
Tää on aika kummallinen tapaus, ollut jo jonkun tovin IFK:n peleissä fanikatsomossa ja siitä ilmeisesti tykätty. Ite kyl oon jotenkin sitä mieltä, että eipä se mun asia oo mitä kukin harrastaa mut jos kuitenkin nää turrijutut jätettäis sinne yksityiselämään eikä niitä vedettäis IFK-logo päällä, mun mielestä IFK:n ja turriharrastuksen keskinäinen suhde on tasan tarkkaan olematon eikä niitä tarvii alkaa yhdistelee toisiinsa.
Veikkaan, että suurin osa ei edes tajua, mitä turreilu on. Sama se mullekin mitä herra kotonaan tekis, mutta ton eläimiinsamaistumisen vois jättää hallilta pois. Jos infernot/kingit tuomitaan kasvojen peitosta, ei tuokaan pitäs oll ok.

Purkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nordenskiöldinkadun kierrätyskeskus
Mä oon saanu ihan toisen kuvan, en ole kuullut fanikatsomossa ollenkaan positiivista palautetta tuohon liittyen. Negatiivista runsaastikin.

Ongelmana taitaa olla lähinnä puuttuminen. Kukaan ei oikeen kehtaa tai uskalla sanoa mitään, kun seurauksista ei ole tietoa.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen oli kiva kun nopeimmat sai eurolla niitä puolen litran sitrus-oluita. Ei monikaan vissiin tiennyt kun ei sen suurempaa ruuhkaa ollut, veikkaisin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy