Jaaha, mitähän tähän sanoisi, ettei tule väärinymmärretyksi. Nykyään kun saa olla niin saatanan tarkka siitä, miten sanansa asettelee, ettei jollekin tule jossain paha mieli.
No, lähdetään siitä helpoimmasta eli omasta itsestä liikkeelle: mulle on ihan oikeastaan se ja sama, onko IFK:n peleissä tanssityttöjä vai ei. En mene halliin heidän takiaan, vaan IFK:n ja jääkiekon. BRC on toki ns. kuulunut jo vuosikaudet kalustoon ja ovat olleet osa brändiä.
Mutta. Kyllähän tää taas kerran aika vitun tökerösti hoidettiin seuran puolelta. Luin joskus aamupäivällä somesta tästä jutusta, joten menin sitten katsomaan heti HIFK:n verkkosivuja. Ei mitään mainintaa mistään. BRC:n instasta sitten lopulta tämän uutisen löysin. BRC oli osana IFK:n brändiä vuodesta 1994 lähtien ja seura ei katso silti asiakseen tiedottaa asiasta verkkosivuillaan. Täysin vitun käsittämätöntä. Sama homma Halttusen kohdalla, ei mitään mainintaa, että tämä seuran eteen vuosikaudet raatanut henkilö on sivuutettu toiminnasta. Jos kyseessä oli Halttusen oma päätös, niin senkin olisi toki voinut mainita. Iso perseennäyttö IFK:n tiedottamiselle taas tästä.
Mitä sitten tähän tasa-arvo-keskusteluun tulee, niin se on varmaan jo aika monessa viestissä käsitelty. Tuo oli monelle BRC:n mimmille hyvin rakas harrastus. Nyt se vietiin pois heiltä mitään kysymättä. Ymmärrän tiettyyn rajaan asti sen, että miehisessä urheilulajissa tanssitytöt tietyllä tavalla esineellistetään, mutta ketä nuo sitten ihan oikeasti häiritsivät? Ei siellä varmaan yksikään tanssityttö tuntenut oloaan jotenkin esineellistetyksi, sillä eihän ne muuten siellä olisi olleet.
Mutta kai se on sitten tätä nykypäivää. Seurat ja organisaatiot varovat viimeiseen asti kaikkea sellaista, mistä voisi tulla huonoa julkisuutta. Juostaan vallitsevien trendien perässä ja sen toivossa, että saataisiin jokunen uusi kannattaja. Kai se on sitten pakkorako. Herää vaan kysymys, että mitähän pahaa siinä on, jos suomalainen mies saa silmäniloa jääkiekkopelissä? Olen kuullut useammaltakin naiselta, että niin kauan kuin ei mennä häirinnän puolelle, niin miehiltä tuleva huomio tuntuu itseasiassa ihan hyvältä. En mäkään loukkaannu siitä, jos joku nainen katsoo mua "sillä silmällä". Hienoahan se on jos oma ulkonäkö sattuu joskus jotain miellyttämään.
Samalla logiikalla voisi melkein vaikka bikinit kieltää. Onhan se nyt saatana, että sellaisia saa käyttää ja esineellistää naisia. Ai niin, mutta naiset haluavat itse niitä käyttää. No, ei se mitään. Tasa-arvon nimissä naisilta ei tarvitse kysyä mielipidettä, saako ne käyttää biksuja vai ei. Otetaan nekin vaan pois.
Viimeinen saareke lienee IFK:n osalta sitten tuo pride. Nordiksen pihaan vaan sateenkaariliput liehumaan ja ai että on tasa-arvoista ja mukavaa. Tuure Boelius pudottamaan aloituskiekkoa.
Loppukaneettina voisin todeta: pelottaa, mihin tää maailma menee. En millään haluaisi HIFK:sta seuraa, joka juoksee vihervasemmistolaisten jokaisen kampanjan perässä ja yrittää sillä tavalla kiillottaa omaa kilpeään. Mutta niin kai se vaan menee. Maailma muuttuu, eikä sille mitään voi.