Jotenkin mua huvittaa tää Arizonan pelleily. Hommataan kesällä Stepania, Hjalmarssonia, Goligoskia ja Raantaa saadakseen uskottavuutta joukkueelleen. Nyt sitten Arizona on NHLn pohjilla, eikä sitä uskottavuutta oikein löydy. Ensimmäinen pelaaja on jo lähtenyt oman tahdon takia, ja tilalle tuli samantasoinen pelaaja, mutta vanhempi, ja prospecti, josta parhaillaan voi tulla alakenttien sentteri. Vaikka Dauphin on nuori, 22v, takana 32 NHL peliä, eikä farmissakaan mitään ihmeitä ole järjestellyt, niin pieni bustihan tässä haiskahtaa, jos nyt numerolla #39 varattua poikaa voi bustiksi sanoa. Hyvä vastine Chaykalta silti, vaikka uskonkin tulevaisuudessa Hawksien olevan voittaja.
Nyt ollaan kauppaamassa eliittipakkia, jota voidaan kutsua Norristason pakiksi. Tottakai, jos OEL ei halua Arizonan kanssa jatkosopimusta tehdä, kannattaa se treidata ennen trade deadlinea, mutta olisi suorastaan idiotismia ottaa siitä taas vähän lisää prospecteja. Minä tykkään Chaykasta GMnä, ja olisin varmaan hyvin samanlainen GM, kuin hän, jos siis olisin GM. Chayka on haalinut hyvin prospecteja, mutta jossain vaiheessa tulisi lopettaa. Arizonan rebuild on kuitenkin jo niin pitkäaikainen, että Chayka tuli ikään kuin viimeistelmään sen, tai olisi ainakin pitänyt. Viime kesänä mentiin jo askel eteenpäin, mutta nyt jos OEL laitetaan prospecteihin, niin mennään kaksi askelta taakse päin.
Kyllä Chaykan pitäisi ehdottomasti hakea valmista NHL pelaajaa sinne, jolla on upsidea. Nylander+Liljegren = OEL. Mä en nää mitään ongelmaa. Chayka voi saada kaksi supertähteä, tai yhden, kun Nylander sitä melkein jo nyt on. Toinen vaihtoehto olisi OEL = "Charlie McAvoy", toivon toki Bruins-fanina ettei tuota kauppaa nähdä. Mutta tuon tyylinen kauppa voisi olla myös fiksu. Turha nyt on lähteä peruuttelemaan, kun viime kesänä mentiin jo niin paljon eteenpäin.