Lion King oli kyllä todella aikansa tuote, eikä sitä suinsurminkaan voisi nykyään pitää lastenpelinä.
Varmaan vertautuisi noihin nykyisiin Souls-peleihin, sillä kyllähän se lopulta läpi meni, kun toistoja oli miljoona tai kaksi. Osa toistoista, myönnettäköön, loppumattomilla elämillä. Siinäkin oli ihan riittävästi duunia, kun sai hakata saman kentän aina alusta. Hauskasti kyllä kolme ensimmäkstä kenttää olisi varmaan menneet silmät kiinni siinä vaiheessa, kun peliä oli varmaan vuoden päivät junnuna hakattu.
Sehän tuossakin pelissä oli helpotuksena, että kaikki on scriptattu tasan samalla kaavalla joka pelin alusta loppuun ja esimerkiksi juuri tuo Stampede on lopulta "helppo", kunhan tekee tasan oikeat asiat oikeaan aikaan oikeassa järjestyksessä. Kärsivällisyttä ja muistia, sekä selkäytimestä tulevia valintoja vaati kyllä järjettömästi. Oma Akilleen kantapää oli se Hakuna Matatan vesiputouksen hyppely, kun ei saatana meinannut sormien koordinaatio riittää nakuttamaan hyppyä ja suuntia sarjassa oikein.
Ainakaan omien muistikuvien mukaan peli ei mitenkään erityisesti vaikeutunut loppua kohden, kunhan taas oli sen sata kertaa käynyt kokeilemasaa missä järjetyksessä niihin tunneleihin pitää mennä, missä kohdassa pitää karjua ja mistä saa kaikki lisäelämät ja ötökät.
Oikeastaan aika hyvät muistot, lähinnä siksi että nykyään ei riittäisi kärsivällisyys edes vähää alusta moiseen grindaamiseen ja samojen kenttien loputtomaan tahkoamiseen. Ei edes loppumattomilla elämillä.