Mainos

Traumasi lapsuuden peleistä

  • 7 206
  • 159

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Diablo. Kun kuolo korjasi ja se korjasi usein. Kaikki kamat jäi ruumiin tykö. Sitten tyhjin käsin hakemaan sydän kurkussa jonkin helvetillisen loppumonsterin luota. Piti ihan eri lailla varpaillaan kun nykymeininki.

Diablossa on ihan hirveä skaala, kuinka helppo tai vaikea yksinpeli voi olla ja tämä riippuu täysin droppien rng:stä. En muista että itselle olisi osunut kovin vaikeita läpijuoksuja, mutta tiedän ettei kokemus ole kaikille sama. Viimeksi tänä vuonna pelailin läpi ja taisin käyttää lähes koko pelin samaa jostain alkuleveleiltä löytynyttä op-astaloa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Onko kukaan teistä saanut Pro Pilkissä sitä Matojoen laiturin alta iskevää haukea ylös? Ärrh.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Kovin montaa peliä en oo tainnut koskaan läpi pelata, mutta Super Mario kolmosen oon. Ei se ollut niin vaikea kuin vaikkapa se ihan eka. Kakkosenkin osasin pelata läpi, se tais olla näistä helpoin. Kolmosessa tietty piti niitä taikahuiluja soitella että pääsi sitten lopulta 8-levelille, mutta piti keräillä edellisistä maailmoista P-siipiä että pääsi siellä parista hankalammasta ruudusta läpi.

Näin ne kokemukset vaihtelee. Itse taas läpäisin ykkösen nappulana warppimatta ja kuolematta kertaakaan, mutta kolmosessa oli paljon ylitsepääsemättömiä kenttiä. Suurin syy tähän oli varmasti, ettei koskaan omistettu kolmosta, joten treenitunnit jäivät murto-osaan ykkösestä, jonka musiikki soi päässä vielä nukkumaan mennessäkin.
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Bart vs. Space Mutantsissa oli PC-versiossa yksi paikka, mistä en millään päässyt yli, ja jäin siihen vuosiksi, ennen kuin lopetin.

Museossa se kohta, kun seinästä tulee palkkeja, joille pitää hypätä. Se vaati jotenkin oikeaoppisesti hyppy että ampumanapin painamista yhtä aikaa, jotta loikka oli mahdollinen ja sitten yhtä helposti valui pitkäksi.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks




SNESin Donkey Kong Countryn kärryajelut aiheuttivat myös sydämentykytystä. Millin tarkkoja painalluksia ja hyppyjä. Varsinkin lopussa kun jotku "veljet" tulevat siellä omilla kärryillään vastaan.





Myös lopun päävastustajan ensimmäisen vaiheen jälkeen tulleen "THE END?" aiheutti sen, ettei voinut sen jälkeen enää luottaa, että joku "pääkkä" oli varmasti kuollut.





N64n Diddy Kong Racing puolestaan tämä lopun sika, joka lyllersi edessä. En muista pääsinkö ikinä läpi.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Mulla oli tasan yksi pakka autokortteja. Siinä oli paras huippunopeus 262 km/h BMW:llä. Seuraavina Porsche ja Ferrari 255 km/h:lla. Suurin pituus oli Mercedeksen 4,96m. Sitten siellä oli jotain Opeleita, joissa oli aivan paskat ominaisuudet eikä sillä oikein voinut saada mitään korttia itselleen.

Ei välttämättä ihan trauma, mutta muistutus, että noiden korttien statsit saattoivat olla ihan hatusta vedettyjä:

Meillä oli pakka, jossa oli auto nimeltään Panther 6, jonka huippunopeudeksi ilmoitettiin tasan 400 km/h. Siis kuusirenkainen avoauto vuodelta 1977 8,2 litran V8:lla ja kolmivaihteisella automaatilla. Nykyään jo Wikipedian kertoma väite 200 mph nopeudesta saisi ripuloimaan itsensä naurusta, mutta eihän noita silloin kukaan osannut epäillä.
 
Suosikkijoukkue
Änärin suomalaiset



Tuli mieleen tämäkin. Ei ehkä ole varsinaisesti pelottava, mutta tuo tehtävä ja siinä jatkuvasti epäonnistuminen olivat ensikosketuksia lapsuudessa käsitteeseen "on tämä saatana työmaa, vittu kun vituttaa". Trouble with the trolley, eh! Ja tuohon sitten se trollface.

Tosin nyt vanhemmalla iällä pelasin pelin läpi eikä tuo enää aiheuttanut harmaita hiuksia.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Ihan ensimmäisen Mario Kartin rainbow road oli myös sellainen aika piinava ja hermoja raastava.

Rainbow roadit on varmaan edelleenkin syvältä, mutta snesin jälkeen ei ole Mario Karteista kokemusta, paitsi yhden kerran Wiillä.
 

Spire

Jäsen
Banjo Kazooie - Rusty Bucket Bay

Tietäjät tietää 1997 N64:lle julkaistun Banjo Kazooien, jossa kerätään nuotteja ja palapelin paloja, joilla pääsee pelissä eteenpäin ja saadaan uusia kenttiä auki.

Peli on suunnattu lapsille, vaikka siinä on aikuisillekin suunnattua huumoria mukana. Tämä ei kuitenkaan tarkoita etteikö peli olisi loppua kohden todella vaikea.

Yhdeksäs pelin kymmenestä kentästä, nimeltään Rusty Bucket Bay on tunnettu erityisesti pelin vaikeimmasta palapelin palasta. Tämän saadakseen pelaajan täytyy selvitä laivan konehuoneen pyörivistä propelleista, joka on jo itsessään vaikeaa. Konehuoneen toisessa päässä on kytkin, joka pysäyttää propellit ja laivan toisessa päässä olevat potkurit. Kytkintä painettuaan pelaajalla on naurettavat 65 sekuntia aikaa ehtiä konehuoneesta ulos, nousta laivan kannelle, hypätä öljymereen ja sukeltaa laivan toiseen päähän, jossa potkurit sijaitsevat. Niiden takana on himoittu palapelin pala.

Suoritus vaatii täydellisiä hyppyjen ajoituksia ja oikeanlaista koordinaatiota. Asiaa ei helpota se että pysymällä liian pitkään veden alla, sankarikaksikko kuolee. Koska kyseessä on öljymeri, tapahtuu hapen loppuminen puolessa siitä ajasta mitä puhtaan veden alla.



 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös