Traumasi lapsuuden peleistä

• 5 877
  • 137

L. Öysä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valioliiga
Noita autokorttipakkoja mullakin oli lukuisia, ai että tulee hauskoja muistoja mieleen, olin nämäkin unohtanut totaalisesti. On se vähän surku, että omilla lapsilla ei ole mitään tällaisia. Vaikka toki sitten omat juttunsa heillä.

Toki tähän voisi listata aika monta änäri-versiota idioottivarmoine maalikikkoineen.

Gennadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, R.I.P M-juna, Ketterä
Mun ensimmäinen "tietokone" oli Spectravideo ja sen peli Antarctic, peli mitä ei koskaan edes päässyt läpi. Oli saatanan turhauttavaa. Siinä oli myös ns, moduuliasema ja ainoa peli oli muistaakseni ns. "muurahaiset" tai vastaava. Aivan järkyttävä persepeli, meni järki totaalisesti penskana.

tyoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lightning, Rangers, Vegas
Stigan pöytälätkän vääntyneet osat. Omasta pelistä meni joku osa pieleen, ja tietyt pelaajat eivät liikkuneet sulavasti.

Tämä on myös viime illanistujaisten trauma. Ei riittänyt, että ukot sojottaa lapsuudessa mihin sattuu ja kiekko lipsahtaa sinne tänne tärkeillä hetkillä.

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Mites hienot kotimaiset ”klassikko” pelit invataksi ja ryssän kauhu? Noinkohan niitä pystyi pelaamaan läpi. Invataksin osalta ainakin meni aika mahdottomaksi se öngerrys.

Toki molemmat päätyisi tänä päivänä samantien mustalle listalle. Ja syystä.
Invataksi on nykyään, ansaitusti, Vapriikin Pelimuseossa - mutta vain mainintana, siellä on esittely aiheesta ja joku paneelikeskustelu kuinka tämä on väärin, mutta ei itse peliä. Pöh.

(jos sattuu joskus Vapriikkiin, niin Pelimuseo kannattaa kyllä yleisesti katsastaa, oikein mukava näyttely ja jokunen arcadepelikin mitä voi pelata ilmaiseksi)

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Meillä pelattiin autokorttipeliä niin, että pienempi omamassa voitti. Joskus myös pienempi iskutilavuus oli parempi.
No niin. Löytyihän sitä traumaa autokorttipeleistä. Muutaman vuoden vanhemman serkun kanssa niillä pelattiin ja olihan se homma sellaista pientä huijausta aina minua kohtaan.

Ostin muuten muutama vuosi sitten pari pakettia autokortteja ja sitten pelattiin kaljotellessa minun säännöillä.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
No niin. Löytyihän sitä traumaa autokorttipeleistä. Muutaman vuoden vanhemman serkun kanssa niillä pelattiin ja olihan se homma sellaista pientä huijausta aina minua kohtaan.

Ostin muuten muutama vuosi sitten pari pakettia autokortteja ja sitten pelattiin kaljotellessa minun säännöillä.
Mistä ostit?

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
* Ghosts 'n Goblins (C64 & NES)
Tämä peli oli vaikeudessaan jotain käsittämätöntä. Ensikosketus peliin tuli kaverin Commodore 64:lla ehkäpä vuonna 1990. Tahkottiin päiväkausia ja taidettiin päästä jopa kolmanteen kenttään. Hermot meni molemmilta lukemattomia kertoja.
Kun meille hankittiin NES 80/90-lukujen taitteessa käytettynä niin sen mukana tuli kaksi peliä, SMB1 ja tämä. Eihän sitä nippa nappa kouluikäinen päässyt 2-kenttää pidemmälle. Joku siinä pelissä kuitenkin kiehtoi. Vaikeustaso vain ihan helvetin epäreilu.

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
NES-peleistä pitää vielä mainita Bart vs The Space Mutants. Hienot kentät ja idea, mutta voi saatana se pelimekaniikka - täyttä paskaa. Lapsena taistelin itseni siihen museotasolle, eli tokavikaan, mutta niihin mahdottomiin hyppyihin se taisi kariutua. Nyt aikuisiällä yrittänyt sitä uudelleen mutta yhtä turhauttava se pelimekaniikka on edelleen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy