Mainos

TPS, media ja julkisuus

  • 3 109 756
  • 12 383
4

444

Onko todella mahdollista, että Heikkinen on tienannut alle 100k€ teillä? Onhan tuossa toki se rahastointiaspekti vielä, eli on voinut tienata esim. 198k€ ja rahastoinut siitä 50 % eli 99k€, jolloin jää sopivasti alle tuon julkaisurajan. Mutta onhan tuo nyt huimaa! Meillä esim. Finley 202k€...
 

Josp

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS & Bolts
Onko todella mahdollista, että Heikkinen on tienannut alle 100k€ teillä? Onhan tuossa toki se rahastointiaspekti vielä, eli on voinut tienata esim. 198k€ ja rahastoinut siitä 50 % eli 99k€, jolloin jää sopivasti alle tuon julkaisurajan. Mutta onhan tuo nyt huimaa! Meillä esim. Finley 202k€...
Heikkinen löytyy Satakunnan puolelta, ansiotulot 108k€.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Suosikkijoukkue
TPS
Tänään näytti tulleen tieto, että lauantaina on jotain lasten teemoja, Amazing Race ja joku Halloween hässäkkä. Tiedotetaanko näistä ensimmäistä kertaa päivää ennen ottelua, ja jos, niin miksi?

En tiedä seuraanko tiedotusta jotenkin puutteellisesti, mutta itsestä tuntuu että tämän hetken tiedottamisen suurin pullonkaula on se, että kaikki tulee todella myöhään.
 

Fremont

Jäsen
En tiedä seuraanko tiedotusta jotenkin puutteellisesti, mutta itsestä tuntuu että tämän hetken tiedottamisen suurin pullonkaula on se, että kaikki tulee todella myöhään.

Ainakin jos verrataan Ässiin. Siellä, tuo noi, on jo 3 + 1 seuraavaa valmentajaakin tiedossa. Tai paremminkin kaksi nimeltä, yksi mahdollinen ja yksi varma jonka kanssa käydään oikein neuvotteluja. Tietysti jompi kumpi nimeltä tunnetuista voi olla ainakin toinen nimeltä tuntemattomista, toki voi myös olla olematta.

Siittä mallia!
 

Lätkäfani66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Ainakin jos verrataan Ässiin. Siellä, tuo noi, on jo 3 + 1 seuraavaa valmentajaakin tiedossa. Tai paremminkin kaksi nimeltä, yksi mahdollinen ja yksi varma jonka kanssa käydään oikein neuvotteluja. Tietysti jompi kumpi nimeltä tunnetuista voi olla ainakin toinen nimeltä tuntemattomista, toki voi myös olla olematta.

Siittä mallia!
Jos ei kuitenkaan oteta... joo, aistin kommentissasi kyllä "lievän" sarkasmin. ; )
Kyllähän toi Ässien koko tiedotustilaisuus muistutti enemmän Kummelia kuin lätkäseuran toimintaa.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Jos ei kuitenkaan oteta... joo, aistin kommentissasi kyllä "lievän" sarkasmin. ; )
Kyllähän toi Ässien koko tiedotustilaisuus muistutti enemmän Kummelia kuin lätkäseuran toimintaa.

No oli tepsin lehdistötilaisuuskin alkukaudella suoraan Mestiksestä. Onneksi joku ymmärsi palauttaa hienot lavasteet ja valot, kuten meidän tasoisella seuralla pitää ollakin.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Nyt on ladattu mahtava video! Yksinkertainen on kaunista.

HC TPS Facebook - Vihdoin tuli marraskuu!

Täytyy vain toivoa, että video ladataan myös Youtubeen. "Kaikki" eivät ole Facebookissa!
Video kertoo marraskuun lopun kolme kotipelin yhteispaketista. Mun mielestäni sillä ei ole mitään merkitystä mitä tuolla videolla myydään. Video myy jo itse itseään!
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täytyy sanoa, että tuo Skanssin Pop-up kauppa oli kyllä positiivinen yllätys toteutukseltaan. Paljon oli tarjolla erilaista fanikrääsää, pelipaitoja ym. Sponsoreista ainakin Tempur myös näkyvästi esillä. Tykkään kyllä tuosta konseptista, että tullaan säännöllisesti näyttäytymään vaikka kauppakeskuksiin.
 

Wanhajalka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Isot Totovoitot, Gracefull Swamp
Pop-up -kauppa on hienosti toteutettu yhteistyökumppanin kanssa. Erottuvuus on vain mielestäni vaatimaton. Kauppa ei näy käytännössä mitenkään käytävän päihin päin. Samoin alakerrassa et tiedä, että yläkerrassa tällainen kauppa on. Tiedä sitten kieltääkö kauppakeskus käytäväständien jne. käytön?
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ollut harvinaisen kehno viikko TPS:n toimistolla. Viikkohan alkoi käsittämättömällä puuhastelulla koskien keskiviikkoista Ässät-kotiottelua ja yläkatsomoiden sulkemista. Asiasta tiedotettiin vasta päivää ennen ottelua, eikä ymmärtääkseni jokainen yläkatsomon kausikorttilainen saanut edes kontaktointia asian tiimoilta. Teoriassa voisi todeta, että vituiksi meni jo ennen kautta, koska yläkatsomoon myytiin kausikortteja ja olettaen tehtiin laskelmia sun muuta. Vihkoon meni kaikki mahdollinen: sisäinen viestintä, asiasta tiedottaminen ja ontuvat perustelut "kokeiluna". Asian olisi voinut hoitaa niin paljon paremminkin: aikaisin liikenteessä ja avoimesti perustella miksi.

Eilisen kotipelin teema oli kunnioitettava, monikulttuurisuus, mutta elokuiset puheet olivat tainneet unohtua. 4.8. TPS tiedotti "kolmesta historiallisesta teemaottelusta", eilinen oli yksi niistä, teemana oli "Suomi 101". Suora lainaus linkin takaa: "Tässä illassa soivat niin Sibeliuksen Finlandia kuin Maamme-laulukin..." noh, kumpikaan ei soinut. Asiahan ei suoranaisesti haittaa, mutta aavistuksen noloa unohtaa omat puheet. Missä suunnitelmallisuus?

Ja lauantain otteluennakko sisältää nolon asiavirheen, jota ei olla vielä tähän kellonaikaan (19.28) mennessä korjattu. Näet eilisen ottelun lopputulos on väärin. Lopputulos. Väärin. Virheitä tekee kaikki, mutta perkele vieköön eikö lopputulos ole aika simppeli ja nopea juttu tarkistaa -- tai peräti muistaa? Facebookissa virhe huomattiin heti ja nostettiin ylös, muttei korjausta olla silti tehty. Lukeeko kukaan edes kommentteja?

Huolestuttavaa puuhastelua. Alkukauden aikana oli kankeilua mm. ravintolakatsomon kanssa, ja nyt kun se palo ollaan saatu sammutettua ilmenee uusia. Elän uskossa, että toimistolla on ammattilaisia hommissa ketkä tietävät mitä tekevät. Hämmentää, miten ulosanti voi olla näin huonoa.
 

Sakoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ollut harvinaisen kehno viikko TPS:n toimistolla. Viikkohan alkoi käsittämättömällä puuhastelulla koskien keskiviikkoista Ässät-kotiottelua ja yläkatsomoiden sulkemista. Asiasta tiedotettiin vasta päivää ennen ottelua, eikä ymmärtääkseni jokainen yläkatsomon kausikorttilainen saanut edes kontaktointia asian tiimoilta. Teoriassa voisi todeta, että vituiksi meni jo ennen kautta, koska yläkatsomoon myytiin kausikortteja ja olettaen tehtiin laskelmia sun muuta. Vihkoon meni kaikki mahdollinen: sisäinen viestintä, asiasta tiedottaminen ja ontuvat perustelut "kokeiluna". Asian olisi voinut hoitaa niin paljon paremminkin: aikaisin liikenteessä ja avoimesti perustella miksi.

Eilisen kotipelin teema oli kunnioitettava, monikulttuurisuus, mutta elokuiset puheet olivat tainneet unohtua. 4.8. TPS tiedotti "kolmesta historiallisesta teemaottelusta", eilinen oli yksi niistä, teemana oli "Suomi 101". Suora lainaus linkin takaa: "Tässä illassa soivat niin Sibeliuksen Finlandia kuin Maamme-laulukin..." noh, kumpikaan ei soinut. Asiahan ei suoranaisesti haittaa, mutta aavistuksen noloa unohtaa omat puheet. Missä suunnitelmallisuus?

Ja lauantain otteluennakko sisältää nolon asiavirheen, jota ei olla vielä tähän kellonaikaan (19.28) mennessä korjattu. Näet eilisen ottelun lopputulos on väärin. Lopputulos. Väärin. Virheitä tekee kaikki, mutta perkele vieköön eikö lopputulos ole aika simppeli ja nopea juttu tarkistaa -- tai peräti muistaa? Facebookissa virhe huomattiin heti ja nostettiin ylös, muttei korjausta olla silti tehty. Lukeeko kukaan edes kommentteja?

Huolestuttavaa puuhastelua. Alkukauden aikana oli kankeilua mm. ravintolakatsomon kanssa, ja nyt kun se palo ollaan saatu sammutettua ilmenee uusia. Elän uskossa, että toimistolla on ammattilaisia hommissa ketkä tietävät mitä tekevät. Hämmentää, miten ulosanti voi olla näin huonoa.

Tepsin tiedottaminen on ollut tuollaista niin kauan kuin muistan. Ei liene mitään suunnitelmaa vaan kaikki tehdään hetken mielijohteesta jolloin lopputulos on mitä milloinkin.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tepsin tiedottaminen on ollut tuollaista niin kauan kuin muistan. Ei liene mitään suunnitelmaa vaan kaikki tehdään hetken mielijohteesta jolloin lopputulos on mitä milloinkin.
Kyllä ja ei. Viestintässä on ollut puutteita erinäisistä syistä jo vuosia. Lyhyesti, viestinnästä vastaava henkilö jäi sairaslomalle ja ennen pitkään irtisanoutui -> viestintä jäi tuuliajolle. Nuori harjoittelija saa isot saappaat ja kasvaa niihin, kunnes ovi käy taas. Viestintä otetaan sivutoimeksi ja pyörii liian suuresti harjoittelijoiden vastuulla -> jälki sen mukaista.

Täksi kaudeksi ollaan saatu ymmärtääkseni alan ammattilainen puikkoihin ja sisältö oli vielä kesällä lupaavaa. Kesätreeneistä tuli mukavaa pikkureportaasia ja tasaiseen tahtiin tiputeltiin pelaajaesittelyjä, jotka oltiin kuvattu Kakolassa. Palaset tuntuivat olevan paikoillaan, mutta näin kauden alettua taso on laskenut ja aktiivisuus loistaa poissaolollaan.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Täksi kaudeksi ollaan saatu ymmärtääkseni alan ammattilainen puikkoihin ja sisältö oli vielä kesällä lupaavaa. Kesätreeneistä tuli mukavaa pikkureportaasia ja tasaiseen tahtiin tiputeltiin pelaajaesittelyjä, jotka oltiin kuvattu Kakolassa. Palaset tuntuivat olevan paikoillaan, mutta näin kauden alettua taso on laskenut ja aktiivisuus loistaa poissaolollaan.

Johtunee siitä, että kesän kuvaukset hoiti taho, joka sai sittemmin kenkää Seurasta.

Hiukan ihmettelen tätä touhua. Supercell-ideologiaan kuuluu parhaat tekijät tiukasti organisoituna kaikille pelipaikoille. Tepsissä tälläisesta ei ole tietoakaan. Onko tämä vain kallis hobby pojille?
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Johtunee siitä, että kesän kuvaukset hoiti taho, joka sai sittemmin kenkää Seurasta.

Hiukan ihmettelen tätä touhua. Supercell-ideologiaan kuuluu parhaat tekijät tiukasti organisoituna kaikille pelipaikoille. Tepsissä tälläisesta ei ole tietoakaan. Onko tämä vain kallis hobby pojille?

Tämä "taho" ei varsinaisesti niitä kuvauksia hoitanut, mutta järjesteli kyllä palikat niin, että homma saatiin hyvin jiiriin.
Nyt pelipaikoilla on vain nelosketjun jämäpelaajia kun kärkiketju olisi ilmeisesti tullut turhan kalliiksi.
Voi siellä olla joukossa ihan hyviäkin pelaajia, mutta palkkaus on mallia try-out.

Halvalla tehdään ja jälki on myös sen mukaista.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Halvalla tehdään ja jälki on myös sen mukaista.
Tämä lausuntohan pätee, mutta kysymys kuuluukin, hoidetaanko todella viestintää mahdollisimman halvalla? Toki ymmärrän, että mikäli viestintäpäällikkö ei saa kohtuullista korvausta työstään kiinnostus työtä kohtaan ei varmasti ole huippuluokkaa, mutta onko asia näin? Ja jos on, miksi ikinä laittoi nimeään paperiin?

Näin mistään mitään tietämättä vastuu on helppo vierittää viestintäpäällikön niskaan, mutta ainakaan vielä en osaa yhdistää palasia mielessäni mikä on ajanut nykyviestinnän tähän tilaan.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
H
Tämä lausuntohan pätee, mutta kysymys kuuluukin, hoidetaanko todella viestintää mahdollisimman halvalla? Toki ymmärrän, että mikäli viestintäpäällikkö ei saa kohtuullista korvausta työstään kiinnostus työtä kohtaan ei varmasti ole huippuluokkaa, mutta onko asia näin? Ja jos on, miksi ikinä laittoi nimeään paperiin?

Näin mistään mitään tietämättä vastuu on helppo vierittää viestintäpäällikön niskaan, mutta ainakaan vielä en osaa yhdistää palasia mielessäni mikä on ajanut nykyviestinnän tähän tilaan.

Viestintäpäällikölle maksetaan varmaan ihan käypä liksa.
Mutta se, mitä seura pystyy maksamaan muulle viestintätiimille (johon kuuluu siis tietääkseni tällä hetkellä muutama opiskelija ja freelancereita) oli ainakin omalta kohdaltani liian vähän. Ei kannattanut.

Ja sen jälkeen kun sieltä YT:n mukana ulkoistettiin melkoinen läjä kokemusta ja taustatietoa, jäi viestintäpäällikkö melko tyhjän päälle. Se ei tietenkään ole hänen vikansa, vaan seuran ajattelemattomuuden tulosta.
Nyt tehdään perkeleesti Instagramia,mut kaikki muu viestintä hoidetaan siinä ohessa - jos ehditään. Facebook ja Twitter ovat vähän paitsiossa. Toki itselleni joku Twitterin live-seuranta on vähän 2010 -lukua.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Nyt tehdään perkeleesti Instagramia,mut kaikki muu viestintä hoidetaan siinä ohessa - jos ehditään. Facebook ja Twitter ovat vähän paitsiossa. Toki itselleni joku Twitterin live-seuranta on vähän 2010 -lukua.

Tässä saattaa olla kuvattuna 2010-luvun lopun suurin viestintäjohtamisen virhe hyvin tarkasti. Keskitytään someen, siihenkin rajoittuneesti, ja laajempi viestintä/markkinointikokonaisuus jää retuperälle. On vähän kuin vanhassa mallissa sanoisi, että keskitytään perkeleesti ilmaisjakelulehtiin ja radio, tv ja tilattava printti hoidetaan jos ehditään. Useimmiten ei ehditä. Ei kai kukaan moista olisi pokerina edes ehdottanut?
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Sopii todellakin olettaa, että muu perinteisempi viestintä (nettisivut, siis ne vanhanaikaiset varmaan jo luetaan niihin) hoidetaan edelleen tasokkaasti vaikka instagrameihin ja muihin pikaviestintä- ja kuvapalveluihin suolletaan ennätysmäärä materiaalia.

Olen toitottanut tätä koko palstallaoloaikani ja tulen jatkossakin toitottamaan, että liikaa trendien ja nuorison viestimien perässä ei saa juosta, vaan tuulipukukansa (se keski-ikäinen ja tuulipuvut omistava) tulee huomioida, koska he ovat edelleen enemmistö yleisöstä ja jättävät prosentuaalisesti eniten rahaa TPS-organisaatioon ja ovat vieläpä maksuvoimaisempiakin kuin hastag-jonnet, joita ei toki myöskään sovi väheksyä. Instagram sopii tuollaiseen kevyempään mainontaan helposti, koska ei perttipansiolaista jaksa kiinnostaa välttämättä mitkään turhanpäiväiset Oula Palveen lempiväri-instahaastikset, vaan he ovat kiinnostuneita perinteisistä tiedotteista. En mäkään ole missään instassa ja olen jo mukavaan aikuisikään yltänyt äijä. Sen takia olen hyvin allerginen sellaiselle tiedottamiselle, jossa lukee jotain "lue lisää Tepsin Twitteristä, Facebookista, instagramista" tai "Tepsin facebook-sivuston mukaan yms yms."

First things first olisi aurinkokuninkaan termi tähän.

Ps. Eikä sovi unohtaa perinteisiä printtiliitteitä esim. TPS-Musta - liite, joka ilmestyi aina Turkkarin välissä. Noita on mukava lukea ja jotkut jopa keräävät. Noilla tavoittaa tehokkaasti sähköistä viestintää käyttämättömät ja heitä yhä on. Tuleeko tuota vielä? Multa mennyt ainakin ohi.

Mä oon myös hesarin tilaaja ja pakko kehaista miten hienosti narrit hoitavat printtiliitteet edelleen syksyisin, laadukas paketti vaikkei seura aiheuta minussa kuin vastenmielisyyttä.
 

agee81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Seudun Kiekkokuntoutujat
Sopii todellakin olettaa, että muu perinteisempi viestintä (nettisivut, siis ne vanhanaikaiset varmaan jo luetaan niihin) hoidetaan edelleen tasokkaasti vaikka instagrameihin ja muihin pikaviestintä- ja kuvapalveluihin suolletaan ennätysmäärä materiaalia.

Ps. Eikä sovi unohtaa perinteisiä printtiliitteitä esim. TPS-Musta - liite, joka ilmestyi aina Turkkarin välissä. Noita on mukava lukea ja jotkut jopa keräävät. Noilla tavoittaa tehokkaasti sähköistä viestintää käyttämättömät ja heitä yhä on. Tuleeko tuota vielä? Multa mennyt ainakin ohi.

Mä oon myös hesarin tilaaja ja pakko kehaista miten hienosti narrit hoitavat printtiliitteet edelleen syksyisin, laadukas paketti vaikkei seura aiheuta minussa kuin vastenmielisyyttä.

Juuri näin. On tietysti pirun kallista(?) leimata se ottelumainos siihen turkkarin urheilusivulle, mutta se kulu on varmasti otettu budjetoinnissa huomioon kauden alussa. Musta -lehti on ilmestynyt varmaan palstaveli -TMA-:n aikaan viimeksi, kunnes joku totesi et netti on sitä 2010-lukua. Oli kyllä kiva lueskella niitä juttuja, vaikka tosiasiassa nettijulkaisun nopeus ajoi tästä ohitse.

Nyt pitäisi keskittyä kolmeen asiaan:

1) Nettisivut ja niiden otteluraportit sekä ennakot kuntoon! Ei voi olla kirjoitusvirheitä TAI LOPPUTULOS väärin!
-> linkit nettisivujen juttuihin Instaan ja Faceen..."swipe up!"
-> nuoriso ja edelleen se tuularikansa (maksava asiakaspinta) osaa käyttää myös nettiä joten juttuihin laaja lukijakunta.
Selkeästi etusivulle linkki (jonka pitää myös toimia) juttuun / otteluraporttiin / ennakkoon / kuviin.

2) Pelipäivinä voi puskea instaan "behind the scenes". -> on tullut -> hyvä
Mutta näitä samoja voisi ihan hyvin ajaa nettisivuille johonkin viikkouutisiin tai muihin.
Jotta nämä tuularikansa -> pansion pertti näkee, miten Tirronen teippaa tuppea pelipäivän aamuna keskittyneenä tai miten Jonne nostelee punttia.
-> Kiinnostaa myös tuularikansaa, mutta instaa ne eivät vaan käytä. -> instassa on history, mistä ne saa kivasti poimittua.
Eikä haittaa vaikka tulisi "viiveellä" -> kurkistus kulisseihin kiinnostaa aina.
Pikku pätkien editoinnissa napakaksi muutaman minsan musavideo fiilistelyksi ei vie puolta tuntia kauempaa -> Youtube ja nettisivu -> keep it simple.

3) Radiossa onkin ihan ok kiekkomakasiini vai mikä kiekkoviikko on nimeltään Auran Aaltojen ohjelma maanataisin.

On vähän sekavaa, mutta näin mä sitä hoitaisin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös