Askaisten Visa
Jäsen
Tämä "taho" ei varsinaisesti niitä kuvauksia hoitanut, mutta järjesteli kyllä palikat niin, että homma saatiin hyvin jiiriin.
Nyt pelipaikoilla on vain nelosketjun jämäpelaajia kun kärkiketju olisi ilmeisesti tullut turhan kalliiksi.
Voi siellä olla joukossa ihan hyviäkin pelaajia, mutta palkkaus on mallia try-out.
Halvalla tehdään ja jälki on myös sen mukaista.
Vastaan nyt tähän, kun näyttää olevan lähinnä omia ajatuksiani.
Pelkkä tekeminenhän ei välttämättä tule hirveän kalliiksi suhteessa siihen, jos lähdetään tekemään ilman suunnitelmaa.
Tarkka ennakkosuunnittelu tuo myös parhaimmat katteet tekijälle. Jos lähtee improvisoimaan esim. kuvauksissa, varmaa on, että aikaa jälkituotantoon ja jakeluun tarvitaan rutkasti enemmän. Ja sitten tulee yllätyksenä jonkin tuotannon/mainoksen loppusumma ja päätetään: On niin pirun kallista tää tekeminen.
Ei tarvittaisi kuin yksi markkinoinnin ammattilainen, jolla olisi kontaktipinta tekijöihin.
Tälle tyypille sanotaan nyt, tänään, heti: Sinulla on ensi kauden markkinointiin käytössä xxxxxxx euroa. Suunnittele ja toteuta. Ota huomioon kaikki mediat. Teet itse päätökset mitä käyttäjäryhmää painotat. Yksikään peli ei saa tulla yllätyksenä kenellekään Varsinais-Suomessa.
Ja tämän toistaa joka marraskuun 1. päivä.
Toki lopuksi päästään siihen, että se suunnittelu vie aikaa ja ammattilaisen aika maksaa...well...yhden keskitason pelaajasopparin verran/vuosi sivukuluineen. Ja suunnittelijalle se on liikaa, mutta 1+3 tekevälle pelaajalle kaudessa ihan ok summa. Heh.