Täällä on nyt paljon puitu sitä, että työntekijät ovat seurassa vain töissä ja siirtyminen seurasta toiseen on ihan normaalia, verrattu esimerkiksi pelaajasiirtoihin. Tämä on tietenkin ihan totta ja itsellenikään ei ole mitään sitä vastaan, että paikalliskilpailijasta hypitään toiseen töihin. Kuitenkin nyt ei ollut kyse ihan mistä tahansa duunista, vaan hommaan etsittiin nimenomaan sitä mustavalkoista sielua. Ilmoituksessa jopa maalailtiin, että olisi hienoa, jos kandidaatti olisi jo osa kannattajayhteisöä sosiaalisessa mediassa. Eli hommaan piti valita joku meistä! Tai no, joku teistä, itsehän olen niin laiska, etten yleensä jaksa mitään julkaista/kirjoitella, enkä kehtaakaan itseäni liittää osaksi yhteisöä. Siksi en muuten hakenut tätä paikkaakaan ;)
Minua ei niin haittaa TuTon riveistä tehdyt huutelut. Minua ei niin haittaa tutolaisuus muutenkaan. Se on tosiaan niin, että TuTo ei mikään kovin suuri uhka ole, vaikka viime kauden rämpimisen keskellä huomattiin, että nopeasti siitä voi jonkinlainen uhkakin tulla. Olen valmis näkemään huutelut mainituissa konteksteissa ja muutenkin katsomaan asioita siltä kantilta, että vastakkainasettelut on vastakkainaseteltu naapurin lippis päässä viran puolesta ja ei siinä mitään. Ammattimies myös kääntää takkia helposti. Kuitenkin kun minäkin luin parin vuoden ajalta Valtosen twiittejä, niin kyllä siellä vahvaa TuTo-henkeä oli niinäkin aikoina, kun työsuhdetta ei ollut. No kuten todettua, se sallittakoon.
En kuitenkaan mitenkään voi hyväksyä, että FC Interin kannattaja on valittu tehtävään, jossa haettiin mustavalkoista sydäntä. Se on jo järjettömintä, mitä olen ikinä kuullut. Voidaan toki sanoa, että lätkä ja futis ovat erikseen, kyseessä ovat eri yhtiöt ja suurta osaa lätkäkannattajista ei potkupallo kiinnosta pätkääkään. Niinhän se on, mutta itselleni tämä on iso asia ja monelle muullekin. Kun TPS hävisi kesäkuussa paikallispelin, community managerimme twiittaili "kiitos Inter" ja "Turun ykköset". Interin kannattajuudesta ei varmaan voi sakottaa rekrytoinnissa, mutta ei tämä nyt ihan oikein mennyt. Toivottavasti community manager onnistuu työssään ja kaikki pian hymyilevät yhdessä. Minä en hymyile, niin syvällä on inho Interiä kohtaan, että tätä ei nyt kyllä korjaa mikään. Onneksi en ole mukana mitenkään kannattajatoiminnassa, niin ei tarvitse murehtiä yhteistyötä, mutta tuulipukuni kahina tuulipukukatsomossa on nyt astetta mollivoittoisempaa.