TPS, media ja julkisuus

  • 2 980 421
  • 11 992

Jazzy76

Jäsen
BTW. Nuo somen kuvareportaasit vierasreissusta ovat olleet mielestäni kivoja.

Tulet sanoneeksi tuossa oleellisen: TPS:n some ei ole vain yksi henkilö. Siinä on kohtuullisen iso vapaaehtoisten ja osin ammattilaisten tiimi takana, jota luonnollisesti yksi vakituinen toimiston työntekijä koordinoi.
 

Konson Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli käytyä läpi Tuton Twitteriä, Facebookia ja Osku Valtosen omia some tilejä.



Kaikkien viestinnän sävy on vähän samansuuntaista: uhmakasta ja yksinkertaista; kun taas Aution harrastama linja oli hienostuneen kekselijäs.


Tuossa muuten hyvä, ilmainen neuvo nykyiselle tittelinhaltijalle. Vaikka olet (kannattajien/fanien) heidän alapuolella, niin ole heidän yläpuolella. Muuten menee äkkiä rumaksi. TMA:lla oli tosiaan tilanne hallussa koko ajan ja vastapuolelta muistettiin aina kiittää ja jakaa arvostusta hänen tekemälle työlleen.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täällä on nyt paljon puitu sitä, että työntekijät ovat seurassa vain töissä ja siirtyminen seurasta toiseen on ihan normaalia, verrattu esimerkiksi pelaajasiirtoihin. Tämä on tietenkin ihan totta ja itsellenikään ei ole mitään sitä vastaan, että paikalliskilpailijasta hypitään toiseen töihin. Kuitenkin nyt ei ollut kyse ihan mistä tahansa duunista, vaan hommaan etsittiin nimenomaan sitä mustavalkoista sielua. Ilmoituksessa jopa maalailtiin, että olisi hienoa, jos kandidaatti olisi jo osa kannattajayhteisöä sosiaalisessa mediassa. Eli hommaan piti valita joku meistä! Tai no, joku teistä, itsehän olen niin laiska, etten yleensä jaksa mitään julkaista/kirjoitella, enkä kehtaakaan itseäni liittää osaksi yhteisöä. Siksi en muuten hakenut tätä paikkaakaan ;)

Minua ei niin haittaa TuTon riveistä tehdyt huutelut. Minua ei niin haittaa tutolaisuus muutenkaan. Se on tosiaan niin, että TuTo ei mikään kovin suuri uhka ole, vaikka viime kauden rämpimisen keskellä huomattiin, että nopeasti siitä voi jonkinlainen uhkakin tulla. Olen valmis näkemään huutelut mainituissa konteksteissa ja muutenkin katsomaan asioita siltä kantilta, että vastakkainasettelut on vastakkainaseteltu naapurin lippis päässä viran puolesta ja ei siinä mitään. Ammattimies myös kääntää takkia helposti. Kuitenkin kun minäkin luin parin vuoden ajalta Valtosen twiittejä, niin kyllä siellä vahvaa TuTo-henkeä oli niinäkin aikoina, kun työsuhdetta ei ollut. No kuten todettua, se sallittakoon.

En kuitenkaan mitenkään voi hyväksyä, että FC Interin kannattaja on valittu tehtävään, jossa haettiin mustavalkoista sydäntä. Se on jo järjettömintä, mitä olen ikinä kuullut. Voidaan toki sanoa, että lätkä ja futis ovat erikseen, kyseessä ovat eri yhtiöt ja suurta osaa lätkäkannattajista ei potkupallo kiinnosta pätkääkään. Niinhän se on, mutta itselleni tämä on iso asia ja monelle muullekin. Kun TPS hävisi kesäkuussa paikallispelin, community managerimme twiittaili "kiitos Inter" ja "Turun ykköset". Interin kannattajuudesta ei varmaan voi sakottaa rekrytoinnissa, mutta ei tämä nyt ihan oikein mennyt. Toivottavasti community manager onnistuu työssään ja kaikki pian hymyilevät yhdessä. Minä en hymyile, niin syvällä on inho Interiä kohtaan, että tätä ei nyt kyllä korjaa mikään. Onneksi en ole mukana mitenkään kannattajatoiminnassa, niin ei tarvitse murehtiä yhteistyötä, mutta tuulipukuni kahina tuulipukukatsomossa on nyt astetta mollivoittoisempaa.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
http://www.aamuset.fi/naista-puhutaan/urheilu/tps-fanit-tuomitsivat-osku-valtosen-jo-etukateen (Linkki: Aamuset.fi)

TPS:n jääkiekkojoukkue yrittää panostaa alkavalla kaudella urheilullisen menestyksen lisäksi myös siihen, että tunnelma palaisi Turkuhalliin. Yhtenä siirtona TPS nimitti viime viikolla seuran uudeksi community manageriksi Osku Valtosen, joka toimii seuran linkkinä kannattajien ja median suuntaan. Aiemmin Valtonen on työskennellyt pitkään Tutossa muun muassa mediavastaavana.

Jo ennen ensimmäistä työpäivää Valtosen palkkaus herätti vahvoja tunteita. TPS-kannattajat tyrmäsi omassa julkilausumassaan Valtosen palkkauksen muun muassa miehen työhistorian ja sosiaalisessa mediassa esittämien kärkevien kommenttien vuoksi. Valtonen ei kritiikkiä säikähdä.

– Kaikilla kannattajilla on mielipiteeseensä oikeus. Minusta on hienoa, että tunteet näytetään ja puhutaan asioista suoraan. Koska kannattajien keskuudessa on noin paljon tunnetta ja intohimoa, niin kun alkujärkytyksen jälkeen onnistun kääntämään sen intohimon kentällä tapahtuviin asioihin, niin siitä seuraa vain hyvää, Valtonen toteaa.

Kritiikkiä siitä, ettei miehen sydän sykkisi lainkaan Palloseuralle, Valtonen ei niele. Kiekon pariin hänet pikkupoikana veivät nimen omaan TPS:n ottelut. Hän muistuttaa, että muutama vuosi sitten kritiikkiä sai osakseen myös Tuto.

– Kun amatööritoimittajauraa aloittelin Jatkoajassa, niin silloin kirjoitin hyvin kriittisen kolumnin Tuton toiminnasta. Jo silloin olin koko sydämestäni kannattanut tätä mustavalkoista seuraa parikymmentä vuotta. Jos historiaa ajatellaan, niin vastaava tilanne kuin nyt on toistunut toisin päin. Olen päässyt Tutoon töihin sen jälkeen, kun kirjoitin heistä kriittisesti.

Aiempaa TPS:aan kohdistuvaa kritiikkiään Valtonen ei ole lakaisemassa maton alle, vaikka hänen mielestään raflaavat one-linerit ovat saaneet turhan suuren huomion.

– Seison omien sanojeni takana. Jos ja kun olen tätä seuraa kritisoinut, niin mielestäni siihen on ollut ihan aihetta. Nyt ainakin voin vastata aiempiin huutoihini, kun olen yksi niistä, jotka käytännössä voivat muutoksia saada aikaan, Valtonen sanoo.

Kauniita puheita hallin täyttämisestä ja tunnelman luomisesta on helppo pitää. Miten Valtonen aikoo käytännössä saada Turkuhallin tunnelman nousuun?

– Jo kauden ensimmäiseen peliin on tarkoitus hoitaa kannattajavetäjille hieman lisätyökaluja ja panostaa esimerkiksi äänentoistoon. Olen ollut kannattajavetäjiin yhteydessä ja heidän kanssaan on tarkoitus kauden aikana kehitellä erilaisia asioita. Tarkoitus on, että koko toinen pääty olisi entistä enemmän kannattajakatsomoa, ei vain yksi lohko. Yhteistyö kannattajien kanssa on tärkeintä, Valtonen alleviivaa.


Ilkka Lappi
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Onko missään aviisissa muuten seuran johtoporras kommentoinut tavoitteita tahi mitään muutakaan, hpj, tj tahi utj?

Hieno että pelaaijsta tulee juttua oikealta ja ylhäältä, mutta haluaisin kuulla myös ylempää miksi, minne, miten ja milloin.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Onko missään aviisissa muuten seuran johtoporras kommentoinut tavoitteita tahi mitään muutakaan, hpj, tj tahi utj?

Hieno että pelaaijsta tulee juttua oikealta ja ylhäältä, mutta haluaisin kuulla myös ylempää miksi, minne, miten ja milloin.
Muistelen lukeneeni ettei virallista tavoitetta ole asetettu, mutta urheilullisen tuloksen täytyy parantua selvästi. Eli sijoituksista ei ole puhuttu, mutta playoffeja joka paikassa odotetaan.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Onko missään aviisissa muuten seuran johtoporras kommentoinut tavoitteita tahi mitään muutakaan, hpj, tj tahi utj?

Hieno että pelaaijsta tulee juttua oikealta ja ylhäältä, mutta haluaisin kuulla myös ylempää miksi, minne, miten ja milloin.

Yhtiökokousta ja uutta strategiaa on tulossa. Eiköhän sen jälkeen kerrota enemmän.
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Gladiatori -kuppilan scriinin voisi tälläkin kaudella ottaa taas käyttöön, kun kuitenkin tykki muistaakseni korjattiin viime kaudella kuntoon. Ja ruuduilla pyörii kuitenkin sisältöä erätaukojen ajan.
 

Fremont

Jäsen
HC TPS kotisivu vaikuttaisi kaipaavan hieman päivitystä. Karvinen on sivujen mukaan tryoutilla, ja turha toivo tietysti että Ladasta olisi pelaajakorttia katseltavissa. No ehkä Bluesin arkistoista löytyy...
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Kotisivun otteluennakosta:

TPS:n puolelta Tero Koskirannan, Radek Smolenakin ja Ryan Laschin muodostama kolmikko on ollut yksi sarjan ”valmiimmista” koostumuksista. Kolmikko saa vietyä pelin painopisteen lähes jokaisessa vaihdossa hyökkäyspäähän.

Yksi sarjan valmiimmista koostumuksista? Lasch on kenties yksi valmis kooostumus, mutta en minä nyt ihan ymmärrä näiden kahden vetämistä samaan porukkaan. Lasch tekee töitä onnistuneesti aivan helvetin paljon, kun samaan aikaa nämä kaksi sankaria huitelee milloin missäkin.

Tuon kolmikon PITÄISI olla lähtökohtaisesti valmis koostumus ja viedä kiekkoa jatkuvalla syötöllä vastustajan päätyyn, mutta ei kai nyt vielä ihan siellä olla.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Eikös sitä lupailtu kummiskin tulevaksi jossain vaiheessa? Vai oliko se vain edellisen hallitukset huulten heiluttelua?
Näin ainakin itse ymmärsin. Oletin sen jo tulevan viikko sitten. Uusi strategia on täysin uuden hallituksen saannoksia. Edellinen tosiaan pyöritteli niitä 10 vuotta vanhoja PowerPointteja.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Minä alan epäillä, jotta Otto Karvisen try-out riikkoo kyllä jotain säännöksiä, se vaan kestää ja kestää....
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Karvisellahan on ollut sopimus jo jonkin aikaa, julkaistiin jonkin toisen uutisen yhteydessä.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viimeksi muokattu:

Hopshan

Jäsen
Hyvä, että tuon huomasit, Värilasiton. Se try-out sieltä yksinkertaisesti vain unohdettiin silloin poistaa, kun sopimus tuli julki, mutta asia on nyt korjattu.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
HC TPS Turku etsintäkuulutti Facebook-sivullaan seuraavaa:

26.09.2014 - "Kadonneen TPS-biisin metsästys jatkuu: Vilperin Perikunnan Voittoon Super-TPS -biisiä ei löydy radioista, ei Vilpereiltä, mutta kultaisella kasetilla saattoi olla? Kenellä on? Palkkio luvassa!"

Samaten radio Auran Aaltojen iltapäivälähetyksessä Markku Silvennoinen peräänkuulutti ko. biisiä samana iltapäivänä olisiko ollut kolmen vai neljän tunnilla. Biisihän kuitenkin soi samana iltana IFK-matsin yhteydessä useampaan otteeseen TPS-ylivoimien aikana. Tästä voidaan siis tehdä päätelmä, että biisi on ilmeisesti löytynyt.

Kysymys: onko TPS suunnittelemassa esim. CD-levyä, johon ympättäisiin nämä kaikki TPS-aiheiset biisit?
Maali se on hunajata, C'mon Tepsi, Nyt TPS!!! (Tepsi tekee kohta maalin), Voittoon Super-TPS, Dirlandaa, Hit The Road Jack, Sandstorm...

Kyselystä intoutuneena mä kävin tietysti läpi omia arkistojani. Löysin muutamia TPS-aiheisia C-kasetteja - samaten TPS-aiheisia videokasetteja. Tuota kyseistä viisua ei niiltä kuitenkaan löytynyt. Ihan vastaisuuden varalle ajattelin listata omat kokoelmani tähän. VHS-kaseteilla ei taida olla biisin biisiä, mutta listaan nekin tähän.

C-kasetit:
TPS TOP Hockey-Disco (1981): mm. Nyt TPS!!! - JÄÄKIEKKO (kannatuslaulu)
TPS TOP Hockey-Disco 2 (1983): mm. Nyt TPS!!! - JÄÄKIEKKO (kannatuslaulu)
TPS TOP Hockey-Disco 3 (1984): mm. Maali se on hunajata
TPS TOP Hockey Disco 4 (1987): mm. C'mon Tepsi (suom.) sekä C'mon Tepsi (engl.)
TPS Hockey Disco 5 (1990): Tepsi tekee kohta maalin, Maali se on hunajata, C'mon Tepsi (kullanvärinen kasetti)
TPS Hockey Disco 5 (1992): Tepsi tekee kohta maalin, Maali se on hunajata, C'mon Tepsi (läpinäkyvä kasetti)

KULTAAAA... - KULTAHEHKUTUKSET!!! -89 - hehkuttajana J-P Jalo (1989): mm. Nyt TPS!!! Jääkiekko, C'mon Tepsi (suom.), Maali se on hunajata
KULTAAAA... - KULTAHEHKUTUKSET!!! -91 - hehkuttajana J-P Jalo (1991): mm. Maali se on hunajata

VHS-kasetit:
Hunajata Tuplamestarit 1989-90
Hunajata Triplamestarit 1990-91
Suomenmestaruus 1995 Hunajainen kultanauha
TPS vastaan Saku All Stars Turkuhallin Elysee Arenalla 16.08.1995
TPS:n kausi 1995-96

Nauhojen laaduista mulla ei ole minkäänlaisia takeita. Lähes satavarmaksi voin kuitenkin sanoa sen, että viimeiseen kymmeneen vuoteen tuskin ovat missään soineet - ellen sitten ole joskus kännipäissäni sekoillut ja fiilistellyt, jota en pidä yhtään mahdottomuutena. En kuitenkaan todistetusti muista/myönnä näin tapahtuneen.

Nyt alkoi itse asiassa kiinnostaa, että millainen tuo C'mon Tepsi mahtaa olla englanninkielisenä versiona.
 

Jazzy76

Jäsen
Tästä voidaan siis tehdä päätelmä, että biisi on ilmeisesti löytynyt.

Biisi löytyi ja ei löytynyt. Voittoon Super-TPS -laulusta osa löytyi turkulaisen radioaseman teknikon arkistosta DAT-nauhalta. Ilmeisesti intron päällä oli juontoa, joten se osa ei ole käyttistä.

Kuitenkin kaikki tiedossa olevat TPS-laulut ovat nyt ainakin jossain muodossa tallessa.

Eri asia on levytys. Kaikista biiseistä ei edes master-nauhoja ole tallessa.

Yksityiskohta pilkuntarkalle Foxille: Tepsi tekee kohta maalin -laulun oikea nimi on Nyt Teps! Tämä nimi siis alkuperäisellä tallenteella. Kappaleesta on myös jalkapalloversio samalla nimellä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voihan helvetti. Muistan hyvin, että meillä lapsuudenkodissa 70-luvulla Brahenkadulla oli vinyylisinkkuna juuri nämä Seitsemän seinähullun Veljeksen(?) esittämät Palloseuran kannatusbiisit, kiekko toisella puolella ja futis toisella. Mihin on mahtanut ko. sinkku joutua, olis kiva tietää. Nythän se olis todella hieno keräilykappale hyllyssä, vaikka vuosi sitten muuton yhteydessä levarin kierrätyskeskukseen veinkin. Muistaakseni levyn keskellä komeili vielä hieno alkuperäinen Palloseuran logokin. Nyt todella harmittaa, että olen sen jonnekin hävittänyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös